Camping Ile de Faigneul

Weer vandaag2°-4°
Camping Ile de Faigneul
8,4

Omschrijving
Verblijven op een eiland middenin een rivier doe je op Camping Ile de Faigneul bij Poupehan. Er is geen zwembad, maar de rivier biedt volop waterpret. Je vindt een eenvoudig café op de camping en een broodjesservice. Het eiland biedt veel outdoor activiteiten zoals wandelen, mountainbiken, vissen in de rivier of kajakken.

232 reviews over Camping Ile de Faigneul in het Nederlands

Het blijft een heerlijke aangename camping!

Astride en Danny,
28-11-2018

Wat een fijn verblijf hier wederom. Uiteraard kunnen we het niet laten om hier ons kampeerseizoen af te sluiten. We komen er bijna jaarlijks. Het is en blijft een heerlijke camping zoals een camping hoort te zijn volgens ons. Gewoon lekker doen en deelnemen aan de dingen waar je zin in hebt. Verwacht geen Center Parcs entertainment en bebouwing :) Wat je wel krijgt, lekker basic, binding met de natuur en 2 gezellige en gedreven uitbaters die achter hun idee van kamperen staan! Het sanitair is prima en schoon. De pub is sfeervol en warm. Ook de plaatselijke jeugd is wel eens aanwezig bij sportevenementen maar dat geeft ook binding en gezelligheid. Buiten het hoogseizoen is er altijd wel plek en kun je zelf kiezen aan welke rivier oever je een plekje wilt. Soort van Installez vous. Mooie is ook dat er geen stacaravans zijn buiten 2 die gebruikt worden door de dames van het seizoenspersoneel. Kortom top, wij komen nog zeker vaker terug!

Gereisd met partner in september 2018

Gemengde gevoelens.

Katja,
26-8-2018

Prachtige ligging met rivier rondom. Kids vonden kampvuur, spelen in de rivier en de bingo erg leuk. Wel erg luidruchtige camping. Tot uurtje of 11-12 savonds veel lawaai van verschillende gasten. Muziek, drank, partytent. Cafe op de camping is tot 1 uur snachts open. Zorgt voor veel overlast van schreeuwende gasten van buiten de camping die 's nachts nog over de camping rijden. Camping gaat niet 'dicht' voor de nacht, dus als de gasten van de kroeg rond 1.30u weer weg zijn, vertrekken 's ochtends om 6u weer de eerste mensen. Campingeigenaar zegt er niets van / doet er niets aan. Hebben zelf meerdere keren verzocht of het stiller kon (bv muziek uit om 23u of niet meer schreeuwen om 1u) aan betreffende gasten. Sanitair wel ok, maar niet echt toereikend in hoogseioen. Twee damestoiletten voor de halve camping. Rommelige ingang. Veel brandnetels rondom de waterkant. Bij friet en brood halen wordt zeer inefficient gewerkt (lang wachten).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Fantastische kleinschalige gezinscamping!

Evy G,
26-8-2018

We hebben deze camping nu reeds vier keer bezocht en we kijken nu alweer uit naar de vijfde maal. Het is hier echt heerlijk rustig en prachtig staan aan het water. De eigenaars zijn ontzettend vriendelijk en sinds dit jaar is er ook toiletpapier in de sanitaire blokken aanwezig. Hier kom je echt tot rust. Manlief kan vissen voor de tent, de kindjes kunnen vrij rondrennen en spelen op de camping omdat die zo kleinschalig is maar toch ook groot genoeg zodat ze zich niet vervelen en ik kon er heerlijk op toekijken terwijl ik genoot van een goed boek. Er worden ook leuke activiteiten voorzien zoals boomklimmen, boogschieten, kampvuur met marshmallows en bingo-avonden. We voelen ons hier telkens weer dat beetje meer thuis. We proberen altijd andere plekjes te bezoeken maar enkel hier komen we telkens weer!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Kamperen zoals het bedoeld is!

Amy,
25-8-2018

Gemoedelijke en overzichtelijke camping met natuurlijke en grote plekken! Genoeg bomen, netjes sanitair en flexibele eigenaars.

Het riviertje aan beide kanten is heerlijk om in te spelen en geeft een mooi uitzicht. Bij de ingang is het riviertje een stuk smaller, daar is het iets geschikter voor kinderen zonder zwemdiploma. Leuke kantine met precies de voorzieningen die je nodig hebt. Honden zijn welkom, we hebben hier geen last van gehad, ze moeten aangelijnd zijn. Verder vonden we het sowieso opvallend rustig op de camping, helemaal gezien het gezinskarakter.

Dat je een vuurtje mag stoken vonden we ook erg leuk!

We hadden geluk met het weer, bij slecht weer zijn er niet vreselijk veel dingen in de directe omgeving te doen, maar wij vonden een stukje rijden in een andere omgeving ook geen probleem.

Kortom: Voor wie een natuurlijke camping zoekt zonder animatie maar wel met de nodige basisvoorzieningen: Ga naar deze camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Net als vroeger geweldig!

Nico,
17-8-2018

Helemaal super net als vroeger. Rustige mooie camping midden in de natuur. Sanitair wordt netjes bijgehouden en je kunt er alles klaar krijgen wat je nodig hebt. Zelfs een kacheltje voor de koudere nachten. Enigste nadeel vond ik dat er weinig toiletten zijn maar goed.

Gereisd met partner in augustus 2018

goed te doen

thijssen,
7-8-2018

prima camping met mooie ruime plaatsen, zoals eerder geschreven in een review oogt het achter het toilet gebouw bij de receptie rommelig maar ook daar kun je doorheen kijken, omgeving is mooi en mooie wandelroutes vanaf de camping

s,avond lekker vuurtje stoken in de gehuurde vuurbbq erg leuk voor de kids

ook de rivier langs de camping prima vermaak voor de kinderen

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

super relaxt

Sander,
11-7-2018

Vandaag teruggekomen van een een super relaxt weekje . Via via van deze camping gehoord en wat was het leuk! Hele leuke rustige plekken aan het water Het sanitair was prima , warme douche en meerdere malen per dag schoongemaakt. Een leuke kroeg met in dit geval voetbal op tv. ´s Ochtend vers brood en koffie om mee te nemen. Aardige beheerders en leuk personeel dat z´n best doet om nederlands te leren. Ook is er genoeg te doen in de omgeving.

Overigens was het ook de hele week fantastisch weer.

Enig min puntje .De omgeving van de receptie is nogal rommelig en een aantal douches waren nog buiten gebruik.

Al met al kom ik zeker nog een keer terug!

Gereisd alleenreizend in juli 2018

nooit meer

nol,
9-7-2018

We wilden een rustige camping maar naast ons werd er op twee kampeerplekken een familie tokkies toegelaten met acht tenten en zes auto's en een bestelwagen vol jupilerbier. Het reglement staat vol met regels zoals maximaal 2 tenten per plaats. Nou...bedankt! Mooi een vakantie vergald: de familie begon voor 9 uur met bier drinken en ging tot diep in de nacht door. En niks handhaven! Pas toen de familie weer vertrok kwam de campingbaas eens kijken: wat een slapjanus.

Niet heengaan dus als je daadwerkelijk een rustige camping wil met een campingbaas die daadwerkelijk rust wil handhaven.

Gereisd met partner in juli 2018
Daniëlla van Zon-Berkes, camping eigenaar, 12-7-2018

Jammer dat u het zo heeft ervaren,

Mijn man is inderdaad langs gelopen 's avonds en wij hebben het nagevraagd aan de andere buren van de genoemde kampeerders en die zeiden dat het wel meeviel.

natuurlijk is de één wat gevoeliger voor geluid dan de ander.

Op een camping moeten kampeerders samenleven, tentdoek is dun,

ik weet dat dat niet altijd even makkelijk is.

Overlast kunt u het beste melden op het moment dat het gebeurt, dan kunnen wij er iets aan doen.

Vriendelijke groeten

Heel fijne camping voor wandelaars

Carina,
4-7-2018

Mooi gelegen eenvoudige camping midden in de bossen met veel wandelpaden. Boomrijke plekken aan het water. Goed café, aardig personeel. Enige camping waar ik vaker naar toe ben geweest, ook met puber kinderen. Zij vermaakten zich ook prima in het water en met de andere jeugd

Gereisd met partner in augustus 2016

Mariette Kuipers,
4-7-2018

Heerlijke plek aan het water! Op de kop van het eiland kan wat wind staan maar ook geweldig uitzicht!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ile de Faigneul in Poupehan-sur-Semois, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ile de Faigneul zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.