Camping Ile de Faigneulstersterster

• 6Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Verblijven op een eiland middenin een rivier doe je op Camping Ile de Faigneul bij Poupehan. Er is geen zwembad, maar de rivier biedt volop waterpret. Je vindt een eenvoudig café op de camping en een broodjesservice. Het eiland biedt veel outdoor activiteiten zoals wandelen, mountainbiken, vissen in de rivier of kajakken.

239 reviews over Camping Ile de Faigneul

• 2019
    9Aad25-08-2019

Gewoon een top plaats om op vakantie te zijn.

Geniet van de rust op een zeer mooi gelegen camping! Frietkot top met goede producten duurt wat lang maar dan heb je ook wat! Mooie plaatsen en fijne medekampeerders. Toiletten en douches werden goed schoongehouden top. Puntje van verbetering is bij het vertrek een vrolijk woord zoals graag tot ziens en goede reis! Maar alles samenvattend hebben wij een top vakantie gehad in een rustgevende omgeving. Oh ja dat van de gratis WiFi is waar het deed het tijdens onze vakantie 2 dagen en de tijd haalde niet uit😊

Daniëlla Camping Ile de faigneul, camping eigenaar, 28-08-2019

Hartelijk dank voor de mooie review. natuurlijk zien wij u graag een volgende keer terug, meestal zeg ik ook bedankt en tot ziens. voor de volgende keer, als de wifi het niet doet kan ik het systeem resetten in de receptie, gewoon even laten weten. Vriendelijke groeten

Gereisd met partner in juli 2019

• 6George Dirven30-07-2019

Misschien

Je moet wel van rust houden, zonder internet. Wifi is gratis, maar werkt niet of nauwelijks. Verbeterpunten zijn vooral bediening bij brood halen en frituur, dit kan echt wel een stuk efficiënter en dus sneller, tweemaal brood gehaald, op bestelling dag vantevoren, duurde tweemaal 45 min. Eenmaal frietjes gehaald, 8 mensen voor ons, dik uur moeten wachten!

• 3Eetgelegenheden

Daniëlla Camping Ile de faigneul, camping eigenaar, 28-08-2019

Bedankt voor uw review, het is ook een camping voor rustzoekers, dat is juist zo fijn dat men in de natuur zit. Als er 130 gezinnen allemaal brood halen binnen ongeveer 2 uur, dan is het inderdaad druk. wij doen ons best het zo goed mogelijk te laten verlopen. Bij het fritkot kunt u een nummertje trekken, om niet in de rij te hoeven staan, u kunt dan lekker een aperitief drinken op het terras of in het café. relax het is tenslotte vakantie.

Gereisd met partner in juli 2019

• 9sandra28-06-2019

heerlijke plek

het sanitair is keurig en mooi systeem met een sep kaart, mooie grote plekken, er zijn mooie wandelingen te maken vanaf de camping wel met nodige klimmetjes erin, in de semois kun je de forellen zien zwemmen ze vangen is een ander verhaal, al met al een heerlijke plek

Daniëlla Camping Ile de faigneul, camping eigenaar, 01-07-2019

Hartelijk dank voor de mooie review en wij zien u graag terug komen. Groetjes Alouis en Daniëlla

Gereisd met partner in juni 2019

• 7Sofie11-06-2019

gezellige camping, toch enkele verbeterpuntjes

We verbleven het Hemelvaartweekend op deze gezellige, kleinschalige camping. De 1ste avond organiseerde de camping een groot kampvuur waarbij de kinderen marchmellows kregen. Aansluitend ook een mooi vuurwerk. We stonden zoals de meesten, ook naast het water, leuk om de kinderen in te spelen. Mooie wandelingen te maken. Jammer dat het gras niet gemaaid was, we hadden het gevoel in een wei te staan. Het sanitair kon ook wel netter. ( geen 'gepoets' gezien) Toch komen we hier ws nog wel terug.

• 6Staat v/h sanitair

Daniëlla Camping Ile de faigneul, camping eigenaar, 14-06-2019

Fijn dat jullie nog terug willen komen, Ik wil graag nog even een toelichting geven betreft het onderhoud: De toiletgebouwen worden in het hoogseizoen, zoals het Hemelvaart weekend 3 x per dag schoongemaakt. Helaas kunnen wij niet maaien bij nat weer en dat was het net voor de Hemelvaart. Wij doen onze uiterste best om alles schoon en onderhouden eruit te laten zien. Vriendelijke groeten,

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 2018
    9Astride en Danny28-11-2018

Het blijft een heerlijke aangename camping!

Wat een fijn verblijf hier wederom. Uiteraard kunnen we het niet laten om hier ons kampeerseizoen af te sluiten. We komen er bijna jaarlijks. Het is en blijft een heerlijke camping zoals een camping hoort te zijn volgens ons. Gewoon lekker doen en deelnemen aan de dingen waar je zin in hebt. Verwacht geen Center Parcs entertainment en bebouwing :) Wat je wel krijgt, lekker basic, binding met de natuur en 2 gezellige en gedreven uitbaters die achter hun idee van kamperen staan! Het sanitair is prima en schoon. De pub is sfeervol en warm. Ook de plaatselijke jeugd is wel eens aanwezig bij sportevenementen maar dat geeft ook binding en gezelligheid. Buiten het hoogseizoen is er altijd wel plek en kun je zelf kiezen aan welke rivier oever je een plekje wilt. Soort van Installez vous. Mooie is ook dat er geen stacaravans zijn buiten 2 die gebruikt worden door de dames van het seizoenspersoneel. Kortom top, wij komen nog zeker vaker terug!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2018

• 6Katja26-08-2018

Gemengde gevoelens.

Prachtige ligging met rivier rondom. Kids vonden kampvuur, spelen in de rivier en de bingo erg leuk. Wel erg luidruchtige camping. Tot uurtje of 11-12 savonds veel lawaai van verschillende gasten. Muziek, drank, partytent. Cafe op de camping is tot 1 uur snachts open. Zorgt voor veel overlast van schreeuwende gasten van buiten de camping die 's nachts nog over de camping rijden. Camping gaat niet 'dicht' voor de nacht, dus als de gasten van de kroeg rond 1.30u weer weg zijn, vertrekken 's ochtends om 6u weer de eerste mensen. Campingeigenaar zegt er niets van / doet er niets aan. Hebben zelf meerdere keren verzocht of het stiller kon (bv muziek uit om 23u of niet meer schreeuwen om 1u) aan betreffende gasten. Sanitair wel ok, maar niet echt toereikend in hoogseioen. Twee damestoiletten voor de halve camping. Rommelige ingang. Veel brandnetels rondom de waterkant. Bij friet en brood halen wordt zeer inefficient gewerkt (lang wachten).

• 3Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 10Evy G26-08-2018

Fantastische kleinschalige gezinscamping!

We hebben deze camping nu reeds vier keer bezocht en we kijken nu alweer uit naar de vijfde maal. Het is hier echt heerlijk rustig en prachtig staan aan het water. De eigenaars zijn ontzettend vriendelijk en sinds dit jaar is er ook toiletpapier in de sanitaire blokken aanwezig. Hier kom je echt tot rust. Manlief kan vissen voor de tent, de kindjes kunnen vrij rondrennen en spelen op de camping omdat die zo kleinschalig is maar toch ook groot genoeg zodat ze zich niet vervelen en ik kon er heerlijk op toekijken terwijl ik genoot van een goed boek. Er worden ook leuke activiteiten voorzien zoals boomklimmen, boogschieten, kampvuur met marshmallows en bingo-avonden. We voelen ons hier telkens weer dat beetje meer thuis. We proberen altijd andere plekjes te bezoeken maar enkel hier komen we telkens weer!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Amy25-08-2018

Kamperen zoals het bedoeld is!

Gemoedelijke en overzichtelijke camping met natuurlijke en grote plekken! Genoeg bomen, netjes sanitair en flexibele eigenaars. Het riviertje aan beide kanten is heerlijk om in te spelen en geeft een mooi uitzicht. Bij de ingang is het riviertje een stuk smaller, daar is het iets geschikter voor kinderen zonder zwemdiploma. Leuke kantine met precies de voorzieningen die je nodig hebt. Honden zijn welkom, we hebben hier geen last van gehad, ze moeten aangelijnd zijn. Verder vonden we het sowieso opvallend rustig op de camping, helemaal gezien het gezinskarakter. Dat je een vuurtje mag stoken vonden we ook erg leuk! We hadden geluk met het weer, bij slecht weer zijn er niet vreselijk veel dingen in de directe omgeving te doen, maar wij vonden een stukje rijden in een andere omgeving ook geen probleem. Kortom: Voor wie een natuurlijke camping zoekt zonder animatie maar wel met de nodige basisvoorzieningen: Ga naar deze camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Nico17-08-2018

Net als vroeger geweldig!

Helemaal super net als vroeger. Rustige mooie camping midden in de natuur. Sanitair wordt netjes bijgehouden en je kunt er alles klaar krijgen wat je nodig hebt. Zelfs een kacheltje voor de koudere nachten. Enigste nadeel vond ik dat er weinig toiletten zijn maar goed.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7thijssen07-08-2018

goed te doen

prima camping met mooie ruime plaatsen, zoals eerder geschreven in een review oogt het achter het toilet gebouw bij de receptie rommelig maar ook daar kun je doorheen kijken, omgeving is mooi en mooie wandelroutes vanaf de camping s,avond lekker vuurtje stoken in de gehuurde vuurbbq erg leuk voor de kids ook de rivier langs de camping prima vermaak voor de kinderen

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

11 tips over Camping Ile de Faigneul

• Busje komt zo., 17-09-2013

De burcht in Bouillon. Kanoën.

• sacha , 30-07-2013

Bouillon is leuk om te bezoeken en het kanoën in de omgeving is erg leuk!

• P., 04-08-2013

Ga voor je grote boodschappen naar Frankrijk, in de buurt is er niet veel. Sedan is een grote stad, dichtbij, kun je gelijk goedkoop tanken.

6 vragen over Camping Ile de Faigneul

• frans, 27-01-2018

vissen

goedemiddag ik wil graag weten of er gevist wordt in de rivier en wat er voor soort vis zit wij willen graag op deze camping verblijven in het voorseizoen

kbraat, 20-02-2018

Wij hebben deze camping in het voorjaar bezocht. Volgens mij zit er forel. Check wel even of een visvergunning noodzakelijk is.

• J.Jelsma, 22-05-2016

fietsverhuur

Kunnen we ook bij U een fiets huren?

• GvanderDeen, 05-08-2015

mooiste plekjes van de camping

Kan iemand mij vertellen wat de mooiste plekjes zijn aan de goede kant van de rivier ? Welke plaatsnummers betreffen dit ? Ik lees dat er ook minder mooie plekken zijn met zicht op een stacaravans/een andere camping en aan een soort slootje ?

Camping Ile de Faigneul info

• Aantal sterrenstersterster