header
Luxemburg

Combineer cultuur en natuur in Belgisch Luxemburg

De Belgische provincie Limburg is de ideale combinatie van cultuur in een prachtige, natuurlijke omgeving. Bezoek kastelen en ruïnes uit de middeleeuwen, verplaats je per kano over rivier L’Ourthe of kom tot rust in de uitgestrekte, groene omgeving. Of je nu behoefte hebt aan een ontspannen vakantie of juist actie wilt opzoeken: hier kan het allemaal!

Inspiratie voor Belgisch Luxemburg

5 top accommodaties

Unieke plekjes in de natuur

5 top bezienswaardigheden

Deze plaatsen mag je zeker niet missen!

Highlights Belgisch Luxemburg

Waar natuur en cultuur samenkomen

5 top accommodaties

Camping Parc La Clusure

Of je nu behoefte hebt aan een actieve vakantie of liever in alle rust bij wil komen: op Camping Parc La Clusure kan het allemaal. Kies een comfortabele plek op de camping en vier vakantie op je eigen tempo in deze groene omgeving. Trek erop uit en ga wandelen, fietsen of zwemmen. De camping zelf is van alle gemakken voorzien. Voor ieder wat wils!

Vakantiepark Sunclass Durbuy

Kom tot rust in je eigen, comfortabele huisje dat van alle gemakken is voorzien. Ontspan op je eigen veranda terwijl de kinderen spelen tussen de bomen of in een van de vele speeltuinen. De ruimte geeft je een heerlijk vrij gevoel. Daarnaast beschikt het park over een groot zwembad en is het een ideale uitvalsbasis voor uitstapjes in de regio.

Vakantiepark Sunparks Ardennen

Met een zwembad, speeltuin met kabelbaan en populaire uitzichttoren is Vakantiepark Sunparks Ardennen ideaal voor een gezin met kinderen. De huisjes, gelegen tussen de bomen, zijn een fijne uitvalsbasis voor een aangenaam verblijf op het park, of voor het verkennen van de bosrijke omgeving. Ga wandelen of fietsen en ervaar het zelf.

Camping L'Ourthe

Deze sfeervolle camping ligt aan het water en vormt daardoor een mooie plaats voor een afwisselende natuurvakantie. Trek eropuit met de fiets, ga wandelen of ervaar de omgeving vanaf het water. Of loop naar het nabijgelegen dorpje en haal verse broodjes. Ook voor kinderen valt er genoeg te beleven met vele speelfaciliteiten. Voor rust en recreatie.

Camping Moulin de Malempre

In de beoordelingen worden de uitstekende service, ruime plaatsen en de prachtige, groene omgeving vaak genoemd. Camping Moulin de Malempre is dan ook erg populair onder Nederlandse vakantiegangers. Zoek verkoeling in het mooie zwembad of ontspan op een ligbed. In het restaurant kun je uitgebreid dineren. Het zal je hier aan niets ontbreken!

5 top bezienswaardigheden

Proef het verleden in La Roche

La Roche is een populaire bestemming tijdens een vakantie in de Ardennen. Breng een bezoek aan het middeleeuwse kasteel, bekijk de ruïnes en proef het verleden. Maak een tocht met het toeristentreintje, trek er al wandelend op uit of ga met een kayak het water op. La Roche is een stad waar cultuur en natuur subtiel samenkomen. Voor alle leeftijden!

Gezellig centrum: Durbuy

Het compacte en knusse centrum van Durbuy is de afgelopen jaren een ware toeristische trekpleister geworden. Terecht, want of je nu wilt slenteren door de oude straatjes, bourgondisch wil dineren of lopen langs rivier de Ourthe: je kunt het allemaal doen tijdens een bezoek aan dit boeiende stadje. Ook voor outdoor activiteiten zit je hier goed.

Veelzijdig Vielsalm

In het dunbevolkte stadje Vielsalm kom je helemaal tot rust tijdens je vakantie. Vielsalm ligt aan rivier de Salm en al wandelend of fietsend passeer je rotsformaties, heuvels en bossen. Het is een ideale bestemming voor zowel een actieve als ontspannen vakantie. Bezoek een van de historische bouwwerken of trek de natuur in. Aanrader!

Houffalize

Het liefelijke dorpje Houffalize is erg populair onder de Nederlandse vakantieganger. Dat heeft vooral te maken met de uitstekende ligging om outdooractiviteiten te ondernemen. Verken de omgeving per fiets of te voet, of informeer naar een ruigere activiteit. Kinderen vermaken zich bij de indoor speeltuin Houtopia. Voor de actieve vakantieganger!

Bouillon

Bouillon wordt niet voor niets aangemerkt als een van de mooiste dorpjes van België. Bezoek de iconische burcht van Bouillon en kijk uit over de uitgestrekte, bosrijke omgeving. Wandel langs de rustgevende rivier of breng met het gezin een bezoek aan de grote dierentuin waar je apen, tijgers en andere grote beesten kunt spotten. Verrassend mooi.

Highlight Belgisch Luxemburg

decoration

Ga ondergronds in de grotten van Hotton

Een bezoek aan de grotten van Hotton is een bijzondere ervaring tijdens je vakantie in deze streek. Daal af onder begeleiding van een gids en leer meer over dit bijzondere wonder van de natuur. Vergaap je aan de prachtige grottenstelsels en de heldere rivier die er doorheen stroomt. Een ideale uitstap voor jong en oud.

Reis terug naar de middeleeuwen: Kasteel van Bouillon

Een bezoek aan Bouillon is absoluut de moeite waard, met als hoogtepunt het op een heuvel gelegen kasteel van Bouillon. Maak een rondleiding door het eeuwenoude bouwwerk en ontdek zelf waarom dit een van de meest populaire gebouwen van de regio is. Bezoek daarna de roofvogelshow om deze prachtige dieren van dichtbij te bewonderen.

De vallei van Semois

De vallei van Semois vormt zich om de brede, gelijknamige rivier. Leg een stuk per kano af, of verken al fietsend of wandelend dit uitgestrekte en prachtige gebied. Volg een van de gemarkeerde routes die je langs de mooiste plekjes zal leiden. Bezoek kastelen en rotsformaties en proef bij een van de restaurants de typische streekproducten.

Verbaas je in Parc de Topiaires

Een vrouw in een stoel? Een spelende hond of een groep vogels? In deze voorsnoeituin raak je niet uitgekeken. Jong en oud vinden deze uit de buxus gesnoeide vormen een erg geslaagde uitstap tijdens hun vakantie in Belgisch Luxemburg. “Altijd groen en perfect onderhouden.” luidt een van de vele positieve beoordelingen.

Spannend avontuur bij Het Huis van Salmland

Het Huis van Salmland is een interactief museum dat spelenderwijs de historie van Vielsalm en omgeving blootlegt. Kom in een wereld van heksen en avontuur. Leuk en spannend voor alle leeftijden! Een geschikte activiteit voor het hele gezin voor wanneer het bijvoorbeeld slecht weer is tijdens je vakantie. Succes verzekerd!

Sorteren

1.284

vakantie Luxemburg

Reviews over accommodaties in Luxemburg

Heerlijk kamperen

Oudleiding Chiro St.-Jan
    1-10-2018

Top kampeerlocatie waar we als groep meer dan welkom waren. Mooi groepsterrein langs de Ourthe waar jong en oud zich volledig kon uitleven. Zeer verzorgd sanitair en uitstekende service. We hebben ervan genoten. Bedankt Kim en Tom voor ons super kampeerweekend!!

We hebben een zeer leuk verblijf gehad in Durbuy.

Smagghe Kurt
    15-9-2018

Zeer vriendelijke ontvangst met een drankje.

Zeer vriendelijk personeel dat perfect tweetalig is.

De kamer was niet groot maar wel zeer netjes. De badkamer was zeer modern en zeer proper.

Voor herhaling vatbaar..

Johan S.
    12-9-2018

Vriendelijke ontvangst. Geen vooroordeel tegen motards. Eigenaar spreekt perfect Nederlands wat het makkelijk maakt om te communiceren..Heel leuke zaal om in te ontbijten. Zeer uitgebreid en verse waren bij het ontbijt. De eigenaar deed een heel vriendelijke geste door ons meerdere drankjes niet aan te rekenen. Wat erg geapprecieerd wordt door ons. Dank U wel.

Gewoon goed

TAM
    17-8-2018

We werden vriendelijk ontvangen bij de receptie. Het huisje is wel verouderd. De slaapbank is echt aan vervanging toe. Maar wat we nodig hadden was aanwezig. Op het park zelf is weinig te doen. Maar daar kwamen we ook niet voor.

Prachtige omgeving. Het park is een prima uitvalsbasis voor uitstapjes in de omgeving

Adriana Kievit
    25-6-2016

Domain de L'alu is al jaren onze vakantiebestemming en we genieten er iedere keer weer van de mooie en rustige omgeving en de gastvrijheid van Bert en Roos.

We hopen nog vaak terug te komen.