Hotton

Reviews over Hotton

Leuk dorp

hans uyldert
    25-7-2016

Een sfeervol dorp rondom een brug over de Ourthe. Een belangrijk punt in de slag om de Ardennen tijdens de 2e wereldoorlog. Voldoende goede restaurants maar een ansichtkaart is moeilijk te krijgen. Alleen bij het office du tourisme, maar daar hebben ze dan ook mooie. Gelukkig verkopen ze daar ook postzegels.

Ny, deelgemeente van Hotton

rainbow
    5-11-2013

Ny, wat een deelgemeente is van Hotton, is geklasseerd als één van de mooiste dorpen in Wallonië. Het dorp bestaat uit huizen en langgerekte hoeves die veelal uit de 19de eeuw dateren. De gebouwen zijn opgetrokken in kalksteen en de aan het oog onttrokken gevels zijn vaak nog in vakwerk. Alleen jammer dan toen wij het bezochten het één grote bouwwerf was, omdat ze het volledige stratennetwerk in het centrum aan het her aanleggen waren. Dus voor optimaal bezoek, later maar weer eens terug.

Gereisd Anders in augustus 2013

gezellig toeristisch klein stadje aan het water.

dits christine
    18-6-2012

Was hier voeger ook al wel een paar keren geweest. Je ziet dat dit stadje leeft, er werd zeer veel gerenoveerd en uitgebouwd tot een volwaardige trekpleister. Zeer de moeite waard. Ook de grotten van Hotton

Gereisd Alleenreizend in juni 2012

Hotton is goed te bekijken in een dag.

Wim
    8-8-2011

Hotton is een aardige plaats om te komen. De grotten van Hotton zijn zeer bekend. Bij Riveo laat men zien hoe het leven rond en in de Ourthe zich afspeeld, leuk om te zien. De kinderen kunnen onder begeleiding ook nog visles krijgen, dit is te regelen bij Riveo. Men kan daar ook nog mini-golven. Ook heeft Hotton nog een paar leuke terrasjes. In de omgeving van Hotton kan men heel wandelen en fietsen, zowel vlak als in de heuvels.

Gereisd Met partner in juli 2011

Leuk plaatsje aan de Ourthe

Hans
    27-2-2009

Gezellig en leuk plaatsje aan de Outhe met een aantal leuke verrassingen zoals het standbeeld van 'Le Chat' van Fhilippe Geluck, een metersporige tram als monument, de prachtige grotten en vooral 'le Chacquemart' waar je heerlijk kan eten. De rust maar ook en vooal de gezellige en vriendelijke bevolking maakte voor ons een lang weekend Hotton compleet. De omgeving is ronduit schitterend, absolute aanrader: een wandeling die loopt van Hotton door het bos naar Ny en terug over het fietspad. Let op er zit vlak na de klimrotsen een pittige klim in. Op ongeveer 10 km afstand liggen La Roche en Durbuy (kleinste stadje ter wereld)

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2009
Hotton scoort een 3,2 uit 10, op basis van 23 reviews