Barbados

We hebben een aantal aanbieders voor Barbados voor je op een rij gezet:

vakanties Barbados

We hebben een aantal aanbieders voor Barbados voor je op een rij gezet:

Over Barbados

Op ongeveer 175 kilometer van Saint Vincent vind je het meest oostelijk gelegen gebied van de Antillen: Barbados. Het binnenland is bezaaid met prachtige heuvels, aan de kust zonnebaad je op het fijne zand aan een helderblauwe zee. Door het warme klimaat en de ontspannen sfeer voel je je hier direct thuis.

Een ontspannen en actieve vakantie op Barbados

Barbados staat bekend om zijn brede witte stranden. Je geniet met een cocktail in je hand op een zonnebed. Ontspan met een goed boek en laat je in de watten leggen door het gastvrije personeel. Ook watersporten zijn zeer populair op het eiland. Maak een tocht op een jetski, of leer surfen van een professionele instructeur.
Op zoek naar meer actie en avontuur? Beklim de 336 meter hoge Mount Hillaby voor een adembenemend uitzicht over het eiland. Of maak een avontuurlijke wandeltocht door de dichtbegroeide wouden van Welchman Hall Gully en Turners Hall Woods. Je komt hier bijzondere flora en fauna tegen die je nergens anders in de omgeving ziet.

De beste periode om naar Barbados te reizen

Op Barbados schijnt de zon wel drieduizend uur per jaar. Het is hiermee een ideale bestemming voor een last minute zonvakantie. Zelfs ‘s avonds en ‘s nachts is de temperatuur nog aangenaam. Je kunt dus heerlijk tot in de late uurtjes borrelen op het terras. Ontsnap aan het koude Nederland en boek een last minute naar Barbados in januari of februari. De temperatuur ligt hier dan rond de 29 graden. Ideaal om een aantal dagen op het strand te vertoeven.
De kans op orkanen is in augustus en september het grootst. Je kunt het eiland in deze maanden het beste vermijden. Als je vrij bent in maart of november, ga dan in deze maanden naar het fantastische Barbados. In deze periodes vind je de meest goedkope vliegtickets en is het lekker rustig.

Culinair Barbados

Door de ligging aan de zee, kom je op Barbados veel overheerlijke vis tegen. Geniet van de meest verse garnalen of bestel vliegende vis: een van de meest gegeten vissoorten op Barbados. Wil je proeven van de traditionele keuken? Probeer dan eens cou-cou, een typisch maïsgerecht met een soort pudding en gezouten vis.
In de toeristische gebieden vind je steeds meer westerse restaurants waar hamburgers en pasta op de menukaart staan. Je kan Barbados niet verlaten zonder de rum te hebben geproefd. Deze drank wordt traditioneel gebrouwen op het eiland en is van zeer hoge kwaliteit.

Overnachten op Barbados

Barbados is de perfecte bestemming voor een romantische zonvakantie met je geliefde. Verblijf in een luxe all inclusive hotel met zwembad recht aan het strand. Aan de stranden vind je sprookjesachtige hotels met een prachtig uitzicht over zee. Maar het eiland heeft meer te bieden. Reizigers met een kleiner budget kunnen overnachten in een simpel hostel of appartement: daar kun je al voor 30 euro per nacht terecht.
Vele soorten vakantieliefhebbers hebben hun ervaringen over Barbados gedeeld op onze website. Wil je zeker weten dat je de ideale slaapplaats boekt, passend bij jouw budget? Maak een selectie uit de beste reviews en voor je het weet overnacht jij in het perfecte hostel of meest luxe resort.

Praktische tips voor vakanties naar Barbados

Barbados is een zeer veilige vakantiebestemming maar gaalleen niet in het donker op pad naar de verlaten stranden. Berovingen komen hier helaas nog steeds veel voor. Mocht je toch in de problemen komen, schakel dan direct de lokale politie in. Zorg ervoor dat je al je Barbados dollars uitgeeft voor je het land verlaat. Het is namelijk verboden om geld uit het land te voeren.
Ben je in het bezit van een Nederlands paspoort? Je hebt dan geen visum nodig voor je vakantie naar Barbados. Ook inentingen zijn niet verplicht om het land binnen te komen. Last minutes naar dit tropische eiland boek je dus in een handomdraai!