• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

vakantieparken in Denemarken

Reviews over accommodaties in Denemarken

We zouden zo weer boeken!

Kloosterman, 2-1-2018

Prima vakantiepark, met mooie ruime huisjes, die ook schoon waren. Het is een prima uitvalsbasis om de omgeving te verkennen en leuke dingen te ondernemen.

Aanraders zijn natuurlijk Legoland, maar ook het vikingenpark en het eiland Romo.

En voor een ijs gingen we elke avond naar Ribe, bij de haven.

Ook de beklimming van de kerktoren is een aanrader, wat een mooi uitzicht

Rust en ruimte

El, 6-10-2017

Een ruim opgezet vakantiepark, goed onderhouden en verzorgd.

De meeste huizen hebben een groot eigen grondstuk met veel privacy.

In september heerlijk rustig, prima weer voor activiteiten. Die zijn in de omgeving veel te vinden.

Legoland binnen een uur bereikbaar, zee en strand op 10 minuten, Bork Vikingehavn op een half uurtje en nog veel meer opties die wij in 1 week niet hebben kunnen bezoeken.

Faciliteiten zijn er wel op het park, zoals een miniwinkel, restaurant, speeltuin e.d.

Niet erg groot en in het hoogseizoen wellicht niet voldoende als het park vol zit. Maar dat is slechts een veronderstelling.

Geen zwembad op het park maar wel in de nabije omgeving. Bij veel accomodaties krijg je vrij toegang tot het zwembad in Oksbol.

Winkels voldoende in de nabije omgeving met ruime openingstijden.

In het nabij gelegen Henne Strand is het goed toeven. Prachtig schoon strand en grote hoeveelheid eetgelegenheden en winkeltjes.

Jegum is goed bereikbaar vanuit Nederland.

geweldig en fantastisch!!!

bas van pouderoijen, 9-9-2017
    super vakantie gehad een schitterend scandinavisch huisje op een leuke locatie met steigertjes en zeilboten en een helle mooie oude stad ebeltoft! mooie omgeving en erg aardige mensen! echt een aanrader!!

Goede afsluiter van een rondreis

Martine, 6-9-2017
    Super net appartement met alle voorzieningen. Het sanitair was misschien iets vies maar geen groot probleem. Leuk het vermaak voor de deur in de vorm van een jachthaven. Ik weet het zeker: zeilen is niet mijn ding. Een pinautomaat is trouwens wel 19km rijden vervelend als he de kapitein contant moet betalen voor een trip naar de krijtrotsen.

Fantastisch, voor herhaling vatbaar

Van Lieshout, 1-9-2017

Reisgezelschap: ik en mijn man, kinderen van 4 jaar, 3 jaar en 11 maanden.

We zijn met de auto richting Denemarken vertrokken, maar ook met het vliegtuig is het prima te doen, aangezien Billund Airport pal naast het Lalandia Resort en Legoland Resort ligt. Dus is vliegen geen probleem? Dan zeker doen. Er wordt overigens alleen overdag tot ergens in de avond gevlogen, dus 's nachts hoor je de vliegtuigen niet. Niet dat we er last van hadden trouwens. Attractiepark Legoland ligt pal onder de aanvliegroute, dus als je dat park bezoekt vliegen er een stuk of wat vliegtuigen per uur over. Indrukwekkend!

Er zijn eigenlijk 2 grote parken waar je kunt overnachten, naast de verschillende hotels in de directe omgeving van Legoland. Je hebt het Lalandia Resort, en het Legoland Resort. Hoe dit laatste allemaal is geregeld, kan ik niet vertellen. Wij hadden bewust voor het Lalandia Resort gekozen. Het waterpretpark was hierbij inbegrepen, evenals de shuttletrein, de dierenweide en binnenspeeltuin en nog veel meer.

De shuttle trein rijdt iedere keer om xx.15 en xx.30 richting de vakantiehuisjes. Als je vanuit de vakantiehuisjes naar de 'Dome' wilt, dan kun je iedere keer om xx.00 en xx.30 opstappen. Ideaal als je met het vliegtuig bent gekomen. Maar ook wij hebben er, ondanks dat we met de auto zijn gekomen, met veel regelmaat gebruik van gemaakt omdat de kindjes het zo leuk vonden.

Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten een upgrade van de resortpas te doen. Dit houdt in dat je voor ongeveer € 85,- extra p.p. (voor kinderen vanaf 3 jaar) onbeperkt Legoland in en uit kan lopen en ditzelfde geldt voor de dierentuin. Het verschil daarin: Legoland ligt letterlijk om de hoek, de dierentuin is een minuutje of 20 rijden met de auto. Of er een bus heen gaat, weet ik niet. Dus als je met het vliegtuig komt, moet je dat even uitzoeken. Voor onze nog kleine kinderen, ideaal. Want die hebben 's middags echt nog een dutje nodig. Zo zijn we iedere dag ofwel in de ochtend, ofwel later in de middag Legoland binnen gelopen om een stukje van het park te ontdekken danwel een attractie nogmaals te bezoeken.

Doordat wij in de laatste week van de schoolvakantie in Billund waren, was het zodanig rustig dat we nergens langer als 5 minuten in de rij hebben moeten staan. Ik heb overigens toch wel even mijn bedenkingen gehad over die upgrade want ik vond het echt heel veel geld. Achteraf ben ik toch blij dat we het gedaan hebben. Eenmalig entree voor Legoland vanaf 3 jaar is ongeveer € 50,-. Dat had ik er dan weer niet aan uit willen geven. Maar omdat we nu de de onbeperkte mogelijkheid hadden van bezoeken, hebben we het er voor mijn gevoel dubbel en dwars uit gehaald.

De dierentuin was erg mooi en leuk met fijne speelmogelijkheden, maar na 1 keer hadden we dat wel gezien.

Het waterpretpark is ontzettend mooi en groot opgezet. Iedereen kan hier zijn ei kwijt, kleine kinderen maar ook oudere kinderen die al aardig kunnen zwemmen en ook aan de pubers is gedacht. Over een jaar of wat, als al onze kinderen hun zwemdiploma's hebben, gaan we waarschijnlijk nog wel een keertje terug.

Ik vind de Denen erg vriendelijk, prettig , modern en behulpzaam vol. Niet alleen in het toeristische stuk, maar ook de plekken die we daarbuiten hebben bezocht in the middle of nowhere. Verder vond ik het opvallend schoon overal.

Als je een beetje bekend bent met CP, ook Lalandia kent een soort 'Market Dome' waar alles in is ondergebracht. Mooi aangekleed en ja, ze kennen de prijzen daar ook wel natuurlijk. Wij zitten in de situatie dat het allemaal niet zo nauw komt, maar goedkoop is anders. Voordat wij gingen had ik mij op internet ingelezen en wat reviews gelezen. Zo wist ik dat het mogelijk was om een parkeerkaart voor een week aan te schaffen.Dan hoef je niet na ieder bezoekje aan de 'Dome' naar de parkeerautomaat te lopen. Overigens begonnen ze daar niet zelf over bij de receptie bij het inchecken, dus ik was blij dat ik die kennis van tevoren al vergaard had. Datzel

Denemarken scoort een 7,7 uit 10, op basis van 1202 reviews