header
Valencia

Viva Valencia!

Valencia is een ideale bestemming voor je zonnige stedentrip. In de avonden geniet je van de heerlijke gastronomie en het nachtleven. Overdag rol je je handdoek uit op een van de prachtige zandstranden of ga je de historische binnenstad verkennen. Ook een middag shoppen is hier absoluut mogelijk. De metro brengt je overal naartoe!

Inspiratie voor Valencia

Ontdek het oude gedeelte

De leukste route door de stad

Valencia in 24 uur

Tips van een local

Met deze tips kom je op de leukste plekjes!

De lekkerste Spaanse gerechten

Bourgondisch genieten in Valencia

Poblados Maritimos

Het vakantiegevoel van Poblados Maritimos

Poblados Maritimos is eigenlijk een verzamelnaam voor de mooiste stranden en grote haven van Valencia. Kortom: the place to be wanneer je je zinnen hebt gezet op een zonnige stedenstrip! Kies je favoriete strand en kom helemaal tot rust. Neem een verkoelende duik in de zee en loop daarna door naar de haven voor een sfeervol restaurantje.

Slenteren langs de haven

Combineer je relaxte stranddag met een wandeling langs de grootste haven van Spanje! Vergaap je aan de luxueuze jachten die af en aan varen, of maak een uitstapje naar het havengebouw of de Santa Maria del Mar kerk. Wanneer je de beste vis wilt proberen, kun je terecht in de haven zelf of bij de sfeervolle boulevard. Verser kan bijna niet!

America’s Cup

Dankzij een internationale zeilwedstrijd van jaren geleden kun je in Valencia nu genieten in America’s Cup, een modern complex waar je heerlijk in het zonnetje kunt zitten op een van de gezellige terrassen. Ga vervolgens uitgebreid dineren om in de avonduren, wanneer de stoelen aan de kant gaan, met een cocktail in de hand een dansje te wagen.

Heerlijke strandbestemming

Met de aanwezigheid van fijne zandstranden is Valencia een ideale zonbestemming. Stranden als Las Arenas of Malvarrosa bieden je gelegenheid tot ontspannen zonnen, sporten of zwemmen in het azuurblauwe water. Op beide stranden kun je bedjes huren en op de boulevard kun je terecht voor een hapje en drankje. Dat is pas een relaxte stedentrip!

Onderwaterwereld: L’Oceanografic

Wanneer je naast het uitkijken over de zee ook de bewoners daarvan wil aanschouwen, is een bezoekje aan dit fantastische aquarium zeker een aanrader! ‘Indrukwekkend’ en ‘bijzonder’ zijn termen die we vaak terugzien in de reviews. Spot haaien en dolfijnen en vergeet ook niet het bijzondere gebouw zelf te bewonderen. Ideale uitstap in Valencia.

El Botanic

De botanische tuin

Valencia is meer dan de prachtige stranden alleen. Wist je dat de stad over een heuse botnanische tuin beschikt? Loop in het aangename klimaat tussen het groen en aanschouw bijzondere bloemen en planten. Voor kinderen zijn er speciale, leerzame activiteiten en gedurende het jaar vinden er evenementen plaats. Genieten in het groen

Turia Park

Naast de botanische tuin is ook het Turia Park een echte highlight van Valencia. Niet alleen voor vakantiegangers, ook locals mogen in hun vrije tijd graag in deze groenstrook vertoeven. Wandel of fiets door het ruim negen kilometer lange park, spot de sportende jongeren of laat kinderen zich uitleven in de speeltuin. Voor ieder wat wils!

Ciudad de las Artes y las Ciencias

Wow, dit mag met recht een van de meest bijzonder kunstwerken van de stad worden genoemd. Aan de rand van het Turia Park ligt de zogeheten ‘stad van kunst en wetenschap’ waar vanalles te zien is op het gebied van kunst en uitvindingen. Interessant voor alle leeftijden en een plek waar je moeiteloos een dagdeel rond kunt dwalen. Uniek in zijn soort!

Valencia op de fiets

Lijkt het je wel wat om door de groene tuinen, door de stad en zelfs langs het strand te fietsen? In Valencia is er veel gelegenheid tot het huren van een fiets. Verken op eigen tempo de bezienswaardigheden en strijk op gezette tijden neer op een sfeervol terras. Ideaal om op een leuke manier in korte tijd veel van de de stad te zien.

Historische plek: Torres de Cuart

Kom even onder de schaduwrijke bomen vandaan voor een uitstap naar Torres de Cuart of de Torres de Serranos. Beide overblijfselen van de middeleeuwse stadsmuur en vandaag de dag te bezoeken. Leer mee r over de rijke historie van de stad en geniet vanaf een terras op de top van het prachtige uitzicht. Aanrader!

Ciutat Vella

Authentieke sfeer: Ciutat Vella

Veel vakantiegangers weten de weg naar Ciutat Vella te vinden. Slenter door de smalle straatjes van dit oudste gedeelte van de stad en passeer sfeervolle boetiekjes, restaurantjes en cafes. Maar deze wijk is meer dan historie alleen, want het biedt ook een thuis aan het Instituto Valenciano de Arte Morderno, waar moderne kunst te bewonderen is.

Mercado Central

Het wordt bijna eentonig, maar ook Mercado Central is wederom een prachtig bouwwerk wat je niet mag overslaan tijdens je stedentrip in Valencia! En hou het zeker niet bij de buitenkant alleen, want binnen vind je een gezellige markt waar allerlei etenswaren staan uitgestald. Ideaal om je picknickmand te vullen voor in het park!

Kunst in de stad

Dit stadsdeel is zeker een aanrader voor de liefhebber van kunst en cultuur. Naast het museum van de moderne kunst vind je er prachtige paleizen en kerken. Maar ook wanneer je willekeurig op een bankje aan het plein zit, heb je kans om kunst te spotten. In de wat kleinere steegjes is er veelvuldig lokale streetart te vinden. Geef je ogen de kost!

Heerlijke tapas

Toegegeven: tapas kun je in heel Spanje krijgen. Maar de authentieke sfeer van Cituat Vella werkt ook door in de overheerlijke lokale gerechten aldaar. Zoek een mooi plaatsje uit in de buurt van de markthal en geniet van de lekkerste tapasgerechten. Ideaal om even bij te tanken na een dag vol indrukken tijdens je stedentrip.

De leukste route door de stad

Valencia in 24 uur

Prachtige stranden, heerlijk eten, historische gebouwen en een ongedwongen sfeer: Valencia heeft het allemaal. Wat wil je zien tijdens een stedentrip? Dat is soms best een lastige vraag. Wij dompelden ons onder in de stad en zochten voor je uit wat je allemaal kunt zien in 24 uur. Zodat jij een onvergetelijke trip tegemoet gaat. Enjoy!

Tips van een local

decoration
Met deze tips kom je op de leukste plekjes!

Wie kan je nu beter wegwijs maken in een stad als Valencia dan de inwoners zelf? Bekijk de video in ons blog en leer meer over de verborgen pareltjes. Laat je inspireren zodat je een geweldige tijd zult hebben in deze bruisende, zonnige stad.

De lekkerste Spaanse gerechten

Bourgondisch genieten in Valencia

Een groot onderdeel van het Spaanse buitenleven is natuurlijk...het eten. Overheerlijke tapas, verse vis, een karaf ijskoude sangria: in Valencia weten ze wat culinair genieten is. Maar welke gerechten moet je zeker bestellen? In ons blog vertellen we je alles over de geheimen van de Spaanse keuken. Eet smakelijk!

Sorteren

vakanties Valencia

Reviews over Valencia

Toppertje als stedentrip.

Leo Lambrix
    6-7-2018

Hele mooie schone gezellige stad voor een stedentripje van 4 a 5 dagen, wij verbleven 8 dagen hebben 2 dagen stand genomen en een dag tripje met treintje naar Madrid, zo'n twee uurtjes ben je daar. Hele vele restaurants keuze volop let wel op bij de ene betaal je 4 euro voor een glas sangria bij de ander 8 euro.

Midden door de stad loopt een droge rivier bedding van 9 km deze in omgetoverd tot een groot park met allerlei bezienswaardigheden zoals aquarium opera en speeltuinen en water partijen. avonds een zeer gezellige oude binnenstad.

Advies loopt zoveel mogelijk indien mogelijk.

Absoluut de moeite waard.

Anja Wulfert
    23-6-2018
    Overzichtelijke stad. Alles is lopend en met openbaar vervoer goed te bereiken. Heerlijke restaurants bv Jarin's Caballero 4. Bij hitte zoek je een heerlijke plekje aan de prachtige stads stranden.

Geweldige stad om fietsend te verkennen!

Yvonne
    22-6-2018
    Wij logeerden in een appartement van Singularstays, Plaza del Mercado. Ideale ligging vlakbij het centrum en voor een scherp tarief. Op loopafstand van diverse restaurantjes. Fietsverhuurder bij ons in de straat, dus daar hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt. Valencia is de stad om per fiets verkennen. Het Turia park is prachtig en moet je gezien hebben. Goede fietsroutes; brede en veilige fietspaden. Andere bezienswaardigheden: Ciutat de les Arts i les Ciencies, Plaza del Ayuntamiento, Plaza de la Virgin, Plaza de la Reine (kathedraal). Mercat Central (overdekte markthal), boulevard/strand Malvarosa. Er is genoeg te beleven!

altijd weer

SONIA HOETMER
    8-6-2018
    ALLLES, eten, acomodatie, weer, sfeer

Voor herhaling vatbaar ,fantastisch

Gina de Boer
    15-5-2018
    Mooi authentiek centrum,breed strand,fantastisch park, prima shoppen,natuur en cultuur op loop/fietsafstand,
Valencia scoort een 8,6 uit 10, op basis van 804 reviews