We hebben een aantal aanbieders voor Calpe voor je op een rij gezet:

vakanties Calpe

We hebben een aantal aanbieders voor Calpe voor je op een rij gezet:

Reviews over Calpe

Prima plek voor veel variatie

conny,
    20-3-2019

Vorig jaar waren wij hier slechts 2 nachten en besloten toen nog eens terug te komen. Vorig jaar alleen de natuur bij Calpe gedaan, dit jaar zijn we de hele boulevard langs gelopen naar het oude centrum van de stad en hebben daar de rondwandeling gevolgd. Tot slot nog bij de moderne gebouwen van architect Ricardo Bofill gelopen voor we de boulevard weer terug afgelopen zijn tot bij ons hotel Galetamar. Ook nu weer lekker gegeten bij verschillende restaurantjes aan of net achter de zonnige boulevard. Verder vanuit Calpe noch een paar dagexcursies gemaakt naar mooie plaatsjes in de buurt. Conclusie: een prima plek voor zowel natuur, strand en cultuur.

Gereisd met partner in maart 2019

Aanrader!

Petra,
    3-12-2018

Hele leuke badplaats die niet zo overbevolkt is van de toeristen. Mooie stranden en mooie boulevard die mooi is aangelegt zodat je daar heerlijk langs de zee kan wandelen. Leuk winkelcentrum met lekkere restaurantjes. Een aanrader dus!!!!

Gereisd met partner in juni 2018

komen we zeker nog een keer terug!

Maria,
    27-9-2018

Prachtig stukje Spanje, met merendeel gemixt publiek. ouderen maar ook jongere stellen met of zonder kinderen. En vooral ook Spanjaarden. Rustig, netjes en vooral zeer mooie omgeving met heerlijke heldere zee. Verrassend, dan ook nog een suite in Super Suitopia. Kon niet veel beter !! fantastisch genoten!

Gereisd met partner in september 2018

Aangenaam verrast, niet verwacht

Belinda,
    20-8-2018

Zowel het oude als het nieuwe Calpe heeft ons aangenaam verrast. Prima busvervoer van oud naar nieuw.

De rots van Calpe is zeker een aanrader, zeer goed begaanbaar tot aan de tunnel in het midden van de rots, daarna voor de iets betere wandelaar. Zeker ook het wandelpad naast de rots meenemen . Mooie wandelweg naast het strand van nieuw Calpe (start aan klein strandje aan hotel Esmeralda ) richting Benissa.

Mooie winkels, niet enkel van die goedkope souvenierwinkels, die allemaal hetzelfde verkopen.

Beetje verschieten bij de eerste blik op het strand, vol, voller , volst.

Ideaal na 19 uur , of tussen 14 uur en 16 uur als de Spanjaarden Siesta nemen.

Zeker nog eens teruggaan om meer te ontdekken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Calpe heeft alles voor een topvakantie

conny,
    5-4-2018

Calpe is ons goed bevallen, er loopt een mooie boulevard langs het strand met genoeg horeca om niet iedere dag op hetzelfde terras te hoeven zitten. De natuur is bijzonder, je vindt er een zoutmeer met flamingo's voor een mooie rondwandeling en er is de imposante Penyal d'Ifac, een ruim 300meter hoge rots aan het begin van de boulevard. Je kunt hem beklimmen maar dat is redelijk zwaar, er zijn stukken bij waar je je aan touwen/kettingen moet vasthouden/optrekken. Maar eenmaal boven heb je wel een super uitzicht. Het eerste deel van de beklimming is goed te doen tot aan een tunneltje en ook daar heb je een mooi uitzicht. Van het oude dorpsdeel hebben we niks gezien, daarvoor komen we beslist nog eens terug!

Gereisd met partner in maart 2018
Calpe scoort een 8 uit 10, op basis van 377 reviews