We hebben een aantal aanbieders voor Benissa voor je op een rij gezet:

vakanties Benissa

We hebben een aantal aanbieders voor Benissa voor je op een rij gezet:

Reviews over Benissa

Een aanrader!

Rosa en Jo uit Venlo (Nederland)
    19-5-2019

naam vakantieadres Benissa Villasenomar

Benissa, niet vergelijken met Benidorm, maar je vindt er wel alles wat het vakantieleven veraangenaamt; een authentiek schilderachtig stadje. Niet alle plaatsen in Spanje kunnen zo’n verscheidenheid aan bezienswaardigheden bieden, een oude stad met een historisch centrum, verrassend en gevarieerd. Naast de grote kathedraal aan de Plaza Rey Jaume, vind je er diverse andere historische gebouwen. Maar ook het goede leven waarbij het woord “terras” en “restaurant” al snel komt bovendrijven zijn ruimschoots aanwezig. Verrassend zijn de tientallen kleine en grote baaien rond het kustgebied van Benissa waarbij Playa la Fustera een goed voorbeeld is. Vanuit Benissa zijn veel bezienswaardigheden met de auto makkelijk bereikbaar zoals Allicante, Altea, Benidorm, Guadalest, Elche, Valencia of de vlooienmarkt van Jalón. Wielerploegen en mountainbikers gebruiken dit heuvelachtig gebied als training. Kortom een heerlijke plek voor rust, genieten van het Spaanse zonnetje en vele mogelijkheden; echt een aanrader!

Gereisd Met partner in mei 2019

Een ideale plaats om te verblijven

Hans
    27-5-2018

Benissa is een ideale plek om te verblijven. Je kan de drukte opzoeken of de rust en alles wat er tussen inzit. Verder zit je ook in de bergen waardoor je dit kunt afwisselen met het strand. Er zijn vele goede restaurants in de omgeving. Voor iedereen is er wel wat te vinden.

Gereisd Met partner in Tue May 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Benissa als centrum van een prachtige omgeving

Katje
    21-2-2017

Benissa is op zich deels een klein dorpje, deels een drukke stad. Kunst is de drukke baan te verlaten en verloren te lopen in de wir war aan kleine straatjes. Dan vind je prachtige oude huisjes, kleine stege, magnifiek gerenoveerde kathedraal, mooi dorpsplein met leuke terrasjes enz. Eens je Benissa weer uit rijdt, kan je langs de wijnvallei van Jalón rijden waar magnifieke wandelingen beginnen. In februari staan ook de amandelbomen alom in bloei in de regio! een must! Benissa grenst anderzijds ook aan de kust. De stranden en wandelingen langs Fustera en Fanadix zijn heel fijn om doen. Vlakbij liggen ook Moraira en Calpe. Er valt immens veel te ontdekken in deze streek. Benissa is niet alleen het dorp boven in de bergen maar grenst echt tot aan het prachtige azuurblauwe water van de Middellandse zee waar heel veel baaien en een prachtige paseo ecologico je uitnodigen om sportief te zijn. Bovendien is er ook mogelijkheid tot tennis, golf, watersporten in de haven: alles kan er!

Gereisd Met partner in februari 2017

Prima

esther
    8-3-2015

Wij hebben nog niet alles gezien van Benissa. Wij zaten een half uur verder de bergen in bij Refugio Marnes. Benissa is zeker mooi maar in februari nog erg koud. De weg naar het strand is zeer toeristisch. De autoverhuur van Giner was erg behulpzaam! De winkels zijn groot en de supermarkten hebben alles. Wij hebben op een klein pleintje koffie gedronken en daar waren de mensen ook zeker zeer vriendelijk! In mei gaan we terug mogelijk is de sfeer dan meer open.

Gereisd Met partner in februari 2015

Bergdorp aan kust met veel villa's

ronald en yolanda
    27-2-2015

Benissa-stad ligt ca. 15 km van de kust maar Benissa strekt zich uit tot Moraira.aan de kust. Dat deel van Benissa is volgebouwd met villa's tegen een berg op met veel groen en ruimte om je heen. Met de auto ben je snel bij de kust(weg), waar voldoende supermarkten, restaurants e.d. te vinden zijn. Het dichtstbijzijnde dorp is Moraira met een klein gezellig centrum, weekmarkt, jachthaven en strand, Grote steden Valencia en Alicante op ruim 1 uur rijden. Benidorm (1/2 uurtje rijden) moet je ook een keer gezien hebben - groot strand - veel winkeltjes en restaurantjes - pretparken - veel toeristen! Ook Calpe en Altea zijn een bezoekje zeker waard. Over het algemeen een gezellige relaxte omgeving waar het qua klimaat het hele jaar door goed toeven is.

Gereisd Met vrienden in oktober 2014
Benissa scoort een 8,6 uit 10, op basis van 93 reviews