Sorteren

vakanties Galicië (Galicia)

Reviews over accommodaties in Galicië (Galicia)

Historische overnachtingsgelegenheid

Dongstra
    6-6-2017

Aan het prachtige plein gelegen parador. Een en al historie in het centrum van Santiago de Compostela. Op een steenworp afstand van de Kathedraal en loopafstand van het moderne centrum van SdC.

Je wordt omringd door de historische binnenstad met (helaas) een en al toeristische winkels.

Dit voormalige katholieke ziekenhuis is prachtig verbouwd tot hotel. Prachtige binnentuinen en mooie kamers. Verzorging is uitstekend en het personeel spreekt goed engels.

Mooie camping op een superlocatie

thijsonline
    18-7-2016

Camping Monte Cabo is een mooie camping in de provincie Pontevedra. Het is een niet al te grote camping met een aantal Bungalows en een stuk of 15 sta caravans. Bijna alle accommodaties en kampeerplekken hebben direct uitzicht over de atlantische oceaan. Wij hadden de grootste bungalow(6-persoons) en deze was keurig netjes! Op loopafstand zit je direct al bij een privé strandje en iets verderop stranden met catering in de buurt. De stranden zijn adembenemend mooi. Ook het centrum van Sanxenxo is zeker de moeite waard met een mooie boulevard en daaraan grenzend een gezellige haven en ook weer de mooie stranden. Het allermooiste aan dit gebied is dat je er of de locals tegenkomt of de Spanjaarden die in eigen land op vakantie zijn. Geen megahotels met schreeuwende Engelse of Duitsers. Kortom een absolute aanrader!!!

Een majestueuze Parador

Frederiek van Rhijn
    4-8-2015

Al jaren wilde ik eens een keer in een Parador verblijven. Niet via een fly-drive arrangement, maar liefst met een bus/groepsreis. Een Engelse touroperator, bood precies aan, wat ik zocht. Ik verbleef in 5 Paradores (een Parador is een door de staat gerund hotel, meestal in oude gebouwen of hospitaals, of op een bijzondere lokatie).

Eén van de Paradores, waarin ik logeerde, was de Parador in Santiago. Een joekel van een gebouw, waarin menig pelgrim verbleef. Het hotel ligt rechts van de wereldbekende kathedraal aan een groot plein, waar het een komen en gaan is van bedevaartsgangers, te voet, per fiets, of per bus of auto. 's Avonds kan het zo maar gebeuren dat een groep Spaanse studenten er vrolijke muziek speelt. Het stadje is erg toeristisch, maar ja, wat wil je dan ook, met zoveel toeristen die uit alle landen van de wereld komen. Barretjes, café's en restaurants waar je een maaltijd kan nuttigen. Ik heb er een Middeleeuws menu genomen, met linzen. Heerlijk!