vakanties Galicië (Galicia)

Reviews over accommodaties in Galicië (Galicia)

Historische overnachtingsgelegenheid

Dongstra, 6-6-2017

Aan het prachtige plein gelegen parador. Een en al historie in het centrum van Santiago de Compostela. Op een steenworp afstand van de Kathedraal en loopafstand van het moderne centrum van SdC.

Je wordt omringd door de historische binnenstad met (helaas) een en al toeristische winkels.

Dit voormalige katholieke ziekenhuis is prachtig verbouwd tot hotel. Prachtige binnentuinen en mooie kamers. Verzorging is uitstekend en het personeel spreekt goed engels.

Achterstallig onderhoud

Erik, 1-7-2016

Kleine camping waarbij alle plaatsen werkelijk schitterend uitzicht op de baai hebben. Daarbij valt het achterstallige onderhoud (beetje oud spul, gebrekkig snoeiwerk, sanitair mag wel vernieuwd, geen wc-papier aanwezig, etc.) en het feit dat alles nogal gedateerd is volledig weg. Achterstallig onderhoud was veroorzaakt door tijdelijke ziekteperiode van de eigenaar, men is bezig weer in te lopen en druk aan het werk toen wij er waren. Eigenaren zijn zeer vriendelijk. Er staan een stuk of 10 caravans van vaste Spaanse gasten en die zijn vriendelijk genoeg. Soms wat gezelligheids-herrie, dus er beter niet pal bovenop staan.

Omgeving is de moeite waard, O Grove ligt op korte afstand en is een prachtig schiereiland.

Een majestueuze Parador

Frederiek van Rhijn, 4-8-2015

Al jaren wilde ik eens een keer in een Parador verblijven. Niet via een fly-drive arrangement, maar liefst met een bus/groepsreis. Een Engelse touroperator, bood precies aan, wat ik zocht. Ik verbleef in 5 Paradores (een Parador is een door de staat gerund hotel, meestal in oude gebouwen of hospitaals, of op een bijzondere lokatie).

Eén van de Paradores, waarin ik logeerde, was de Parador in Santiago. Een joekel van een gebouw, waarin menig pelgrim verbleef. Het hotel ligt rechts van de wereldbekende kathedraal aan een groot plein, waar het een komen en gaan is van bedevaartsgangers, te voet, per fiets, of per bus of auto. 's Avonds kan het zo maar gebeuren dat een groep Spaanse studenten er vrolijke muziek speelt. Het stadje is erg toeristisch, maar ja, wat wil je dan ook, met zoveel toeristen die uit alle landen van de wereld komen. Barretjes, café's en restaurants waar je een maaltijd kan nuttigen. Ik heb er een Middeleeuws menu genomen, met linzen. Heerlijk!

Galicië (Galicia) scoort een 7,8 uit 10, op basis van 166 reviews