vakanties Granada

Wat een juweeltje!

Astrid,
    3-11-2018

Onthaasten tussen olijfbomen

Tijdens onze rondreis in Zuid Spanje zijn we bij het prachtige hotel Cortijo del Marqués beland. Wat een juweeltje! Het hotel ligt dicht bij de snelweg, maar omdat die in een dal ligt hoor je die niet. Wat je wel hoort is het zachte ruisen van het water in de fonteintjes en de vogels die in de bomen zitten te zingen. Een ideaal recept voor volledige relaxatie en onthaasting. We hadden een enorme kamer die prachtig was ingericht met antieke meubels, zonder dat er van overdaad sprake was. Heel stijlvol allemaal. Een ander belangrijk pluspunt van dit hotel is het restaurant. Er wordt voor het diner met een vast menu gewerkt, maar bij de check-in wordt je verteld dat er ook flexibiliteit is als een gerecht je niet aanspreekt. Prima concept lijkt me, want het eten was super vers en lekker. De wijnkaart is enorm groot, met een geweldig aanbod van lokale en internationale wijnen. Dit was het hoogtepunt van onze An

TOP authentiek hotel nabij Grenada!

Oskar,
    21-11-2017

Fantastisch hotel in de buurt van Grenada. Groot eigen terrein en mooie ruime opzet met kamer in authentieke stijl.

Dineren kan uitstekend in het zeer mooi verbouwde restaurant annex loungeplek met openhaard, ook leuk om een borrel te drinken.

Daarnaast is het personeel attent, maar zeker niet overdreven aanwezig. Kortom aanrader!

De ligging is afgelegen, dus eigen auto is nodig en de laatste kilometer kan je beter de eerste keer met daglicht doen.

Droomlocatie

Marga Koning,
    3-6-2017

Hotel Cortijo del Marques krijgt van ons een dikke 10! Verliefd geworden op deze locatie! Prachtig gelegen in de natuur en heerlijk ontbijt en diner! Heerlijk zwembad en ontzettend aardige eigenaar en zijn vrouw! Zijn hier echt verwend en willen hier zeker terugkomen! Echte aanrader! Granada is ruim half uur rijden, dus redelijk dichtbij!

Prima hotel

rtvd,
    14-5-2017

Plus: Uitstekend hotel. Indien er ruim van te voren geboekt wordt is er een prima prijs/kwaliteit verhouding. Met airco, die gelukkig ook werkte in mei (dat maken we namelijk nog wel eens anders mee) en gratis snelle wifi. De kamers worden prima schoon gehouden. Goede bedden. Goede sterke regendouche. Het hotel ligt aan de rand van het historische centrum. In 20 minuten ben je bij de kathedraal. De ontbijtruimte is mooi ruim opgezet. Het ontbijt is zeer goed. De kok die de omeletjes naar wens voor je maakt is zeer kundig. Die verdient een pluim. Prima parkeergarage onder het hotel (€15,60 per dag).

Min: De receptie kan wat beter. De airco blijkt in eerste instantie niet lager dan 26°C af te stellen. Dus naar beneden; ze blijken de minimum temperatuur centraal te kunnen instellen. Laten wijzigen in 19°C. Dan blijk je weer boven voor de kluis een sleutel nodig te hebben. Dus weer naar beneden. Had de receptionist dat allemaal niet bij het inchecken kunnen vertellen?

“Heerlijk rustig gelegen, maar dichtbij Granada"

Bart,
    12-2-2017

Rustig gelegen in een voorstadje van Granada. Handig: de directe busverbinding met het centrum van Granada. Hierdoor konden we de auto laten staan en heerlijk ontspannen met de bus naar de stad. Op loopafstand vertrok de bus richting het centrum van Granada. Twintig minuten later zet de bus je af aan de rand van het centrum. Ontspannen, geen stress om een parkeerplek te zoeken en nog altijd goedkoper dan een plaats in een parkeergarage.

Het appartement was netjes en van alle gemakken voorzien. Het terrasje keek uit over landerijen en in de verte zag je Gradada liggen. Het ontbijt, dat geserveerd werd in het hotel, was goed verzorgd. Verse koffie, niet uit een automaat of klaargezette kannen, maar individueel gezet en geserveerd aan je tafeltje.

Granada scoort een 8,7 uit 10, op basis van 239 reviews