Sorteren

Reviews over accommodaties in Slowakije

Heel tevreden

Peter
    8-11-2017

Wij hebben voor de tweede keer voor deze vakantieplek gekozen. Drie jaar eerder waren we ook heel tevreden evenals dit keer.

Jaro en Sacha doen er alles voor om het ons naar de zin te maken. De plek is prima, maar zeker ook de accommodatie.

We hebben diverse plaatsjes bezocht en zijn sportief geweest. Zwemmen en vissen in de nabijheid. Ook op de ATB, die bij het arrangement hoorde, flink getrapt. Verder heerlijk gewandeld en met skiliften naar mooi uitzichten gegaan. dit keer ook het kasteel (deels ruïne) Spitsky bezocht wat ook de moeite waard was.

Ten slotte niet vergeten. Het kampvuur 's avond op de mooie dagen om ervaringen uit te wisselen, zelf gevangen vis te eten, de lekkernijen van het beheerdersechtpaar te proeven.

Onovertroffen! De mooiste camping ooit!

Barend, Marieke, Pieter en Rosa
    15-10-2017

Wat hebben wij het ongelofelijk fijn gehad bijna 3 weken lang op de heerlijke grote plaatsen van Lazy!

Als fervente kampeerders zijn wij met de kinderen (afgelopen zomer 5 en 7 jaar oud) altijd op zoek naar campings met ruimte, uitzicht, geen lataarnpalen of animatie en wel heel graag de mogelijkheid een vuurtje te stoken. Lazy stond dan ook al een tijdje op de wishlist. We hadden echter in Frankrijk de laatste jaren nogal eens het gevoel in een hoogopgeleide, compleet homogene Nederlandse enclave te zitten. Soms kwamen we letterlijk de helft van het schoolplein tegen. Hoe anders was dat op Lazy: hier was het publiek veel gemengder: de camping trekt allerlei mensen aan die een voorliefde en respect voor de natuur en voor elkaar hebben: wat een fijne mensen! Altijd iemand om leuk mee te kletsen, maar ook de mogelijkheid je bij je eigen tent terug te trekken als je daar behoefte aan hebt, wat door de ruimte heel goed kan. Werkelijk alle plekken hebben naast ruimte ook een weids en prachtig uitzicht.Tel daarbij op de oprechte aandacht en zorg van Arnold en Bernadette (die op dag 2 niet alleen onze kinderen bij naam kenden, maar ook konden inschatten wat voor types ze zijn en wat ze fijn zouden vinden. Zo vroeg Arnold onze dierenliefhebbende zoon soms mee om met hun hond de geiten te halen uit de omringende heuvels). Bernadette's energieke schaterlach hoor je al van verre. Ze is een ster met kinderen maar zorgt tegelijk ook voor duidelijkheid: om 21u gaat de boomgaard (de ontmoetingsplek) dicht. Dat is voor kinderen heel duidelijk en heel fijn. En als ze perse nog op willen blijven kunnen ze bij hun eigen tent altijd nog naar de vlammen en sterren staren! Er zijn zo veel extra's: zelf (gratis!) aardappels, courgettes, tomaten, wortels enz. uit de groentetuin plukken; elke dag paardrijden & geitenmelken; fietsroutes; wandelroutes; tips; heerlijk eten 2 keer in de week; eigengemaakte kaasfondue, elke ochtend verse; koude geitenmelk; wijnproeverijen; knutselmiddagen of speurtochten: echt, uit de grond van ons hart: deze camping is onovertroffen! Alleen het zwembad is klein, maar dat hield ons allevier niet tegen met temperaturen boven de 35 graden op een aantal dagen!

Lazy is een heel, heel bijzondere plek in een omgeving die ongerept (grote kuddes damherten op een paar minuten rijden, als ze al niet langs de camping zelf trekken), dromerig en melancholisch is en waar ontzettend veel te doen is: en of je nu naar een zwembad of kasteel wil, naar het mooie stadje Banska Stiavnica (met allemaal leuke cafe's en artistieke winkeltjes, een museum, 2 kastelen en vele mooie zwemmeertjes) of een van de vele andere interessante uitjes: het is allemaal terug te vinden in het met zorg geschreven boekje dat je bij aankomst krijgt en mag houden. Lazy is de mooiste en meest authentieke camping waar wij ooit geweest zijn (en dat geschreven door iemand die al 37 jaar kampeert)! Arnold en Bernadette: uit de grond van ons hart: bedankt voor een onvergetelijke vakantie.

Verrassend leuke bestemming .

globetrotter
    10-4-2016
    Leuk en zeer goed hotel midden in de Stare Mesto . Enige minpuntje is misschien dat de kamers (te) donker zijn .

prachtig hotel.

bertvanholland
    6-1-2015
    Heel mooi hotel, dichtbij het oude stadscentrum, van alle gemakken voorzien. Hotel is voor mij doen erg luxe. Miste familiaire sfeer. Erg correct allemaal.
Slowakije scoort een 8 uit 10, op basis van 390 reviews