Noorwegen

Noorwegen is het minst dichtbevolkte land van Europa en liefhebbers van natuur kunnen hier hun hart ophalen. Het landschap van Noorwegen is heel gevarieerd: van de fjorden in het westen en de bossen in het oosten tot de uitgestrekte vlaktes van het noorden. Het land heeft iedereen wat te bieden, of je nu rust zoekt of graag actief bent op reis.

Lees meer over Noorwegen

We hebben een aantal aanbieders voor Noorwegen voor je op een rij gezet:

1.564

vakantie Noorwegen

We hebben een aantal aanbieders voor Noorwegen voor je op een rij gezet:

Over Noorwegen

Een vakantie in Noorwegen staat voor fjorden, ruige natuur, het Noorderlicht en wildkamperen. Voor een land waar vakanties relatief duur zijn, zijn er ook goedkope opties. Vanaf Amsterdam kun je voordelige tickets of een last minute naar Noorwegen boeken. Ook kun je de kosten compenseren door gratis te kamperen. En dat heeft nog een voordeel: doordat je je tent overal op mag zetten kom je op de mooiste plekken terecht!

Uniek in Oslo

Ben je in Noorwegen voor een wintersportvakantie of stedentrip of een combinatie? Bijzonder: in hoofdstad Oslo pak je gewoon de metro naar de piste. Het is uniek dat je hier kilometers piste binnen de stadsgrenzen vindt. Ben je er in de zomer? Dan zijn er ook nog 40 eilandjes binnen de stadsgrenzen en genoeg plekken om het water in te duiken. In Oslo zie je een mix van nieuwe en oude gebouwen terug, waarvan het moderne concertgebouw de meest opvallende is.

Spectaculaire wegen

Langs de uitzonderlijk lange kustlijn van Noorwegen vind je naast fjorden en gletsjers ook spectaculaire wegen. Zo is de Atlantic Road uitgeroepen tot mooiste weg ter wereld. Op deze acht kilometer lange autobaan rijd je over een aantal bijzondere bruggen die verschillende eilandjes met elkaar verbinden. De bruggen liggen vlak boven het wateroppervlak, en wanneer het stormt, ontstaat er een indrukwekkend waterballet.

Toeren en gratis kamperen

Vakanties met de auto zijn hier populair, maar ook veel motorrijders gaan naar Noorwegen op vakantie. Lekker toeren door het ruige landschap, tunnels en viaducten en als de zon (in de zomer pas na middernacht!) in het water zakt of verdwijnt achter de bergen, dan duik je je tentje in. Gratis kamperen mag overal: de enige regel is dat je op 150 meter afstand blijft van huizen.