Camping Landclub Ruinen

• 8.9Staat v/h sanitair

Zoover gold Award 2019

Meer camping info
Tonen op kaart

Landclub Ruinen vlakbij Ruinen is een ruim opgezette camping met oog voor kindvriendelijkheid. Zo zijn er veel speelplaatsen te vinden, is er animatie voor alle leeftijden en is er een binnen- en buitenzwembad. Fietsen doe je door het Dwingelderveld. Er is een Schaapskooi vlakbij of bezoek het Sprookjespark pretpark in Zuidlaren.

373 reviews over Camping Landclub Ruinen

• 2019
    10J. Klooster31-12-2019

Dit is pas echte Luxe !!

Wij hadden 1 van de nieuwe tenthuisjes. Super ingericht, lekker warm met gezellig (pellet) houtvuurtje. We hadden het zwembad bijna helemaal voor ons alleen. De skelters is top. Echt even tot rust komen in die mooie omgeving en genieten van de prachtige zonsopgangen. Leuk gegeten in Ruinen. Kortom Heerlijk rustig maar wel alles bij de hand. Dit is pas echt luxe wat ons betreft.

Eigenaar Landclub Ruinen, eigenaar, 20-01-2020

Beste Familie Klooster, Dank u voor uw leuke review. Het is erg fijn als de gasten ook ervaren wat wij proberen te bereiken. In de winter is dat een bijzondere accommodatie op een heel mooi, heerlijk rustig plekje en dan ook nog met een mooi zwembad dat je maar met een paar andere accommodaties hoeft te delen. Dat is inderdaad voor een bepaalde groep mensen "echte luxe". Er is dan echter geen horeca open. Als het kampeerseizoen begint wordt het allemaal wel wat anders. Het is dan een stuk drukker en is er horeca open, tijdens de schoolvakanties is er dagelijks kinderanimatie. Dan is ons doel overdag Actief & 's avonds rust.

Gereisd met jonge kinderen in december 2019

• 8Bram25-11-2019

Relaxed, kleinschalig en groen. Geen kermis!

Heerlijk rustig verblijf in de natuur. Geen kermistoestanden of Centerparcs taferelen, superaardig en behulpzaam parkpersoneel, leuk klein zwembad, speeltoestellen, skelters, kinderboerderij etc. Heel relaxed. Basic / gezellige verblijven met alle comfort dat je nodig hebt. Kortom heel ontspannen en fijn parkje!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 10T. de Vilder24-11-2019

Fantastisch familiehuis op een heerlijke plek.

Wij hebben allemaal genoten van ons familieweekend op landclub Ruinen Opa & Oma, de kinderen. Bij aankomst stond de kachel al gezellig aan en was het al lekker warm. Een gezellige open keuken/ woonkamer, slaapkamers met privacy en goede bedden. Met zijn allen lekker gezwommen , en gewandeld. Ook de ATB ers waren erg enthousiast. Nog een keer gezellig met zijn allen in Ruinen gegeten. Kortom een zeer geslaagd weekend.

Gereisd met vrienden in november 2019

• 10Ben en Leonie03-11-2019

Buitenleven met alle luxe, we gaan zeker terug.

Ons (zonder kinderen) korte verblijf op de camping was zeer de moeite waard. De ontvangst was zeer hartelijk en we hebben genoten in de boomhut XXL, een bijzondere ervaring. Alles zag er zeer netjes en verzorgd uit en de ruimte in deze accomodatie is ruimer dan we hadden verwacht. De houtkachel was bij aankomst helemaal gevuld dus we hadden het snel lekker warm. We hebben geen gebruik gemaakt van het houtgestookte bad buiten boven op het balkon maar dat zullen we volgende keer zeker doen. De sfeer van de camping en de omgeving zijn ons zeer goed bevallen. We hebben dan ook gebruik gemaakt van de fietsen verhuur om een mooie tocht te maken. Voor ons dus alle reden weer eens terug te gaan.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in oktober 2019

• 9Fam. Van der Nat03-11-2019

Ontspannen weekje in een fijn huisje.

Erg aangenaam verblijf gehad in de herfstvakantie. Het huisje klopte gewoon! Ideaal om niet vast te zitten aan vaste aankomst en vertrekdagen. Kinderen konden heerlijk spelen, zowel buiten als in het schone zwembad. Personeel was erg behulpzaam en vriendelijk. Veel te doen in de omgeving, zo vanuit het park de hei op of het bos in. Wij komen zeker terug.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 10Fam Meier13-09-2019

Heerlijke camping in prachtige omgeving.

Wij hebben genoten op deze niet al te grote , ruim opgezette natuurlijke camping met toch veel voorzieningen. Er was leuke animatie, veel vriendjes en vriendinnetjes, keurig schoon sanitair. De omgeving is erg mooi en er is veel te doen. We hebben bijna elke dag heerlijk gefietst. Nog een echte familie camping !!

• 8Eetgelegenheden

Eigenaars Landclub Ruinen, eigenaar, 25-10-2019

Beste Familie Meier en alle anderen die een leuke review geschreven hebben. Het vakantieseizoen 2019 zit er weer grotendeels op. Wij willen via deze weg iedereen van harte bedanken dat u de moeite genomen heeft om uw ervaringen te delen. Uw verhaal maakt het beeld van ons park een stukje completer zodat toekomstige gasten beter kunnen beoordelen of ons park iets voor hun is. Wij gaan de komende periode weer hard aan de slag om met uw suggesties het park verder te verbeteren. Bedankt !

• 10Jacob-Jan Schouten van Schagen11-09-2019

Wonderbaarlijk, geweldig, uitmuntend goed!!!!!

Wij zijn hier geweest als organisatoren van een caravanevenement, in totaal zijn er 39 caravans geweest. De besprekingen met de eigenaren gingen van een leien dak, de samenwerking was grandioos. Het leek erop dat niets de eigenaren teveel was om het ons, met zijn allen ons evenement tot een geweldig evenement te laten slagen. Aan het einde van het evenement hebben wij de eigenaresse met een bos bloemen bedankt, zij wist niet waarvoor daar zij, volgens haar zeggen, niets gedaan had. Dit speken wij tegen. Er is voor ons een veld langer open gehouden dan gebruikelijk, evenals de toiletruimte, de verzorging was grandioos, aan niets ontbrak het. De sanitaire voorzieningen werden heel schoon gehouden. Kortom geen onvertogen woord en niets dan lof over deze camping. Werkelijk een aanrader en zeer zeker voor herhaling vatbaar.

• 10Eetgelegenheden

Eigenaar Landclub Ruinen, eigenaar, 20-01-2020

Beste Jacob Jan, Dank je voor je leuke review. Wij hebben van jullie positieve inslag en gezelligheid genoten !! Dat maakt dat wij ons werk met plezier kunnen blijven doen.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 9Amber08-09-2019

Voor herhaling vatbaar

Heerlijke plek, uitzicht op koeien, mooi binnenzwembad, groot en fijn buitenzwembadcomplex ernaast. Genoeg te doen voor kinderen: speeltoestel op veldje bij accommodatie, animatie, gratis skelters, midgetgolf, natuurspeeltuin, binnenspeeltuin, dieren, fietscrosspad. En dichtbij natuurgebied Dwingelderveld. We huurden een all season lodge, een aanrader. Enige jammere was dat er in onze 2e week (nog wel schoolvakantie) geen animatie meer was in de avond en geen lunchmogelijkheid meer. De dinerkaart is beperkt. Al met al zéker voor herhaling vatbaar.

• 8Staat v/h sanitair

• 7Femke04-09-2019

Alles keurig maar wel duur

Landclub Ruinen ligt heerlijk landelijk tussen de Drentse weilanden en op een steenworp afstand van het natuurpark Dwingelderveld. De camping beschikt over een ongebruikt stukje bos waar de hond lekker los mag rennen. Het zwembad van de camping is overdekt, netjes en schoon, prima voor een uurtje vertier. Voor wat meer zwemmogelijkheden kan je een deur verderop terecht bij het verwarmde buitenbad van Ruinen, hiervoor betaal je apart. Het sanitair is netjes, schoon en altijd voorzien van papier en zeep en gratis warm water (en douche). De horeca is vrij basic met wel wat leuke biertjes, broodjes op bestelling maar qua ijsjes e.d. minimaal. Leuke speelmogelijkheden voor de kinderen en ponyrijden. Al met al heerlijke tijd gehad maar vinden ruim 50 euro per nacht voor 2 volwassenen, 2 kinderen en hond wel behoorlijk prijzig.

• 7Staat v/h sanitair

Eigenaar Landclub Ruinen, eigenaar, 20-01-2020

Beste Femke Dank u wel voor uw review. Ons vakantiepark is ruim opgezet, heeft relatief grote plekken. Het sanitair is modern, er is een mooi overdekt zwembad (uniek voor zo'n klein park), een natuurspeeltuin met waterspetterplaats, op alle veldjes een speeltoestel voor de kleintjes, een binnenspeeltuin, kinderboerderij, skelters (gratis), midget golf (gratis), pony rijden, kinderanimatie. Als je dat allemaal niet zoekt, dan is het inderdaad duur. Het is zeker best veel geld, maar vergeleken met andere parken die dit soort voorzieningen bieden kun je ons niet duur noemen.

• 10Crista02-09-2019

Genoten van de rust, ruimte en prachtige omgeving.

Mooie, ruim opgezette camping. Overdag heel rustig, 's nachts superstil. Het was het einde van de schoolvakantie. Heerlijk warm binnenzwembad. Prachtige omgeving met veel bos, hei en Drentse dorpjes. Vriendelijk personeel, in overleg is er veel mogelijk. Samen met vrienden hier een heerlijk lang weekend gestaan met onze caravans.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

21 tips over Camping Landclub Ruinen

• Vogelven, 01-06-2014
    • restaurant de pannenkoekenbakker aan het begin van het dorp is lekker en goede/aardige bediening
    • de bakker in het dorp heeft lekkere broodjes

• Yvonvto, 10-08-2018

Kamperen met tent of caravan is echt aan te raden, want het zijn prachtige plekken. Maar informeer over de plek van de huisjes/stacaravans, want er staan (zoals er bij een review goed is beschreven) echt een aantal huisjes op verschrikkelijke plekken. Zoals inderdaad de toiletloos-plaats (IEUWWW) voor campers op slechts 20 meter van het eerste huisje en naast de jongeren van het animatieteam (zooi, rumoerig en luid).

• Rutger, 06-08-2014

Zorg voor een plaats waar de wat oudere jeugd zich in de avond kan vermaken zonder enige overlast te zijn voor de camping. Op deze wijze kan je ook gezinnen aantrekken met oudere jeugd erin (Rond de achttien) waar ook kleine kinderen in zitten. Zo is er voor iedereen iets te doen en hoeven zij zich niet ver vervelen. Ook heeft de oudere jeugd dan een goede ontmoetingsplek!

2 vragen over Camping Landclub Ruinen

• Carolien, 31-10-2018

Buitenzwembad

Wat zijn de kosten voor het buitenzwembad?

JK, 04-06-2019

prijs 2019 EUR 4,50 per persoon vanaf 3 jaar.

• c wever, 01-08-2016

prive sanitair

is dat ook mogelijk met een acsi campingkaart

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig