Camping Landclub Ruinen

Weer vandaag4°-1°
Camping Landclub Ruinen

Omschrijving
Landclub Ruinen vlakbij Ruinen is een ruim opgezette camping met oog voor kindvriendelijkheid. Zo zijn er veel speelplaatsen te vinden, is er animatie voor alle leeftijden en is er een binnen- en buitenzwembad. Fietsen doe je door het Dwingelderveld. Er is een Schaapskooi vlakbij of bezoek het Sprookjespark pretpark in Zuidlaren.

Laatste review

Fantastische herfstweek gehad. Aanrader!

Familie Scheerder-Rhee,
27-10-2018

Wij hebben voor het eerst met onze caravan gekampeerd in de herfstvakantie. Het weer was wisselend. Zowel zon als regen als koud en warm gehad. Ons gezin bestaat uit vader-moeder en drie dochters (13-10-8 jaar). We waren op zoek naar een weekje rust om bij te komen met genoeg te doen voor de kinderen. En we wilden graag in de herfst in Drenthe zijn. Liefst in het bos. Dat is allemaal gelukt. Doordat het op de camping heel rustig was, hebben we echt de rust ervaren die we zochten. De eigenaren en beheerders van de camping zijn heel klantvriendelijk en behulpzaam. Het ontbreekt aan niets: het zwembad is de hele dag open en brandschoon, er staan skelters die gebuikt mogen worden, er is een speelzolder. Dus ook met wat slechter weer genoeg te doen. En Drenthe is prachtig, vooral in de herfst. De plekken op de camping zijn mooi ruim. Het sanitair is prachtig schoon. Ik denk dat we volgend jaar weer gaan 😊.

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

319 reviews over Camping Landclub Ruinen in het Nederlands

Fantastische herfstweek gehad. Aanrader!

Familie Scheerder-Rhee,
27-10-2018

Top tijd op een top park !

Daphne,
27-9-2018

Prachtige kindvriendelijke camping gelegen aan de rand van het Dwingelderveld.

Vanaf deze prachtige locatie veel fiets mogelijkheden die wij veel gemaakt hebben. Op de camping was vol op animatie wat erg leuk was voor mijn kinderen. Ze waren helemaal gek op Fret Properllorpet en Michelle. Animatie is perfect geschrikt voor alle leeftijden. Elke dag was er wel wat leuks te knutselen, te dansen en theater was zeker weten ook geslaagd ! Animatie deed gezellig mee en was enthousiast. Het hoogte punt van de animatie was toch echt wel de spooktocht en vossenjacht. Sommige animators zag je zelfs in hun vrije tijd met de kinderen spelen.

Personeel was erg klantvriendelijk en klantgericht.

Het sanitair was elke dag netjes schoon.

Kortom een zeer geslaagde vakantie gehad bij landclub ruinen !

perfect! al onze wensen vervuld!

fam. de Jong,
24-9-2018

Voor elk wat wils! Wij hadden als gezin een heel wensenlijstje waar onze camping aan moest voldoen. zo wilde onze oudste van 7 en onze kleuter graag animatie. (maar ik als mama, juist niet te veel. ook graag tijd om zelf nog iets te kunnen doen) Voor onze peuter wilden we een kleine overzichtelijke camping met kampeerveldje waar we zicht zouden hebben op een speeltuintje. Mijn man wilde graag een overdekt zwembad en de camping moest dichtbij onze boerderij liggen, wel liefst in Drenthe ipv Friesland voor het vakantiegevoel. En ik wilde rust en natuur, écht kamperen. En ook af en toe de camping af om iets actiefs te doen, omgeving te verkennen. Al onze wensen kwamen uit! De kinderen genoten van de knutselclub, het dansje en 's avond toneel. Tussendoor hadden we de tijd aan onszelf. We zwommen in het overdekte zwembad met super snelle gave glijbaan! We wandelden zo het dwingelderveld op. De camping is 1 lange straat met veldjes. perfect

Jenny huisman,
6-9-2018

Een prachtige kindvriendelijke camping.

In een prachtige omgeving ( mooi Drenthe )

Veel fiets en wandelmogelijkheden

Schaapskooi vlakbij, natuurcentrum ( erg mooi aangelegd)

Veel speelmogelijk heden zowel binnen als buiten heel centraal gelegen

Keurig overdekt zwembad, en naast de camping een prachtig buiten zwembad

De animatie voor de kinderen is top

De toiletvoorzieningen zijn eveneens zeer keurig en netjes

Erg klantvriendelijk.

Een echte aanrader.. voor zowel oud als jong

Jan,
2-9-2018

Super voor kinderen. Uitstekende sanitaire voorzieningen. ‘s Avonds heerlijk stil

Omgeving wandelen, fietsen en kleine dorpjes bezoeken.

Kortom een echte aanrader en we komen zeker terug.

Grote kans dat wij nog een keer gaan

Maan,
30-8-2018

Dit was voor ons de eerste keer kamperen in Nederland en we hebben geen moment spijt gehad. Landclub Ruinen is een échte familiecamping! Op ieder veld 1 tot zelfs meerdere speelgelegenheden, een water speelplaats, binnenzwembad, buitenzwembad (tegen betaling), kinderboerderij, etc. Nou, dan kom je als ouder echt wel tot rust. Natuurlijk zagen onze meiden er aan t einde van de dag niet meer uit, maar dan bieden de nette doucheruimtes uitkomst en liggen ze ook zo weer schoon in hun mandje. De omgeving is ook prachtig. Heerlijk wandelen of fietsen in het Dwingelderveld of een bezoekje aan de Schaapskudde. We waren met een 450 cm caravan (opbouwlengte) met voortent en we hadden ruimte genoeg. Stroomaansluiting is lekker dichtbij je plaats. Echt, top camping met vriendelijk personeel. De kans is erg groot dat wij nog vaker terug gaan komen. Je komt als ouder echt even lekker tot rust en je kinderen hebben vrijheid als nooit tevoren.

Top camping!

Laura van Hoogdalem,
23-8-2018

Top camping! Net thuis gekomen van 2 weken kamperen op deze camping. Het was te gek, kids van 3 en 5 konden hun eigen gang gaan op de speelplaats voor onze caravan en de andere speelplaatsen op de camping. Camping niet te groot waardoor onze zoon van 3 ook zijn gang kon gaan. Wij gaan er zeker nog een keer terug en is echt een aanrader!

Wij hebben een hele fijne vakantie gehad op dit vakantiepark. Natuurlijk hielp het weer daar ook erg bij. De animatie was erg leuk, een mooie grote plek (nog mooier als het gras niet helemaal geel was geweest), keurig schoon sanitair, uitstekende gratis wifi, mooi zwembad etc. We hebben veel mooie fietstochten gemaakt met de kinderen. Wat wij ook fijn van het park vonden was dat het allemaal niet zo recht toe recht aan was en lekker ruim opgezet.

Wij komen zeker nog een keertje terug.

Heerlijke vakantie

fam. Steen,
11-8-2018

We zijn net terug van twee (warme) weken Landclub Ruinen. Stonden met de tent op veldje 't Wold met privé-sanitair. De camping is ruim opgezet en de kleine veldjes zijn leuk opgezet, voorzien van speeltoestellen / zandbak. Camping is overzichtelijk en niet (te) groot. Onze kinderen vonden de animatie geweldig, evenals het zwembad (zowel binnen- als buitenbad). 's Avonds na tienen is het heerlijk rustig. Behulpzaam en vriendelijk personeel! Prachtige omgeving. 's Ochtends heerlijke verse, warme (!) broodjes. Van het restaurant hebben we geen gebruik gemaakt.

Kortom: we hebben een heerlijke vakantie gehad op deze prachtige camping!!

Absolute aanrader voor jonge kinderen

Yvonvto,
10-8-2018

Zijn net teruggekomen van een weekendje Ruinen. Heerlijke camping, veel groen, ruime kampeerplaatsen, logische indeling van de kampeervelden met speeltuintjes in het midden, leuke animatie voor (met name jonge!) kinderen, schoon en modern sanitair (zelfs goede toiletruimten voor zeer jonge kinderen of een familiedoucheruimte waar je met zn alleen in kan en 2 douches tot je beschikking hebt - apart hokje met een badkuipje) en daarnaast is het jonge personeel zeer klantgericht. Mijn zoon van 4 heeft genoten van zijn eerste mini-kampeertrip. Prachtige omgeving om te fietsen en Drenthe heeft echt een aantal leuke kinderactiviteiten te bieden, zoals Drentse Koe. Camping zelf heeft een klein maar prettig binnenbad. Naast de ingang van de camping zit tevens een (betaald) buitenbad van de gemeente.

We hebben een aantal aanbieders voor Landclub Ruinen voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Landclub Ruinen in Ruinen, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Landclub Ruinen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.