Omschrijving
Landclub Ruinen vlakbij Ruinen is een ruim opgezette camping met oog voor kindvriendelijkheid. Zo zijn er veel speelplaatsen te vinden, is er animatie voor alle leeftijden en is er een binnen- en buitenzwembad. Fietsen doe je door het Dwingelderveld. Er is een Schaapskooi vlakbij of bezoek het Sprookjespark pretpark in Zuidlaren.

324 reviews over Camping Landclub Ruinen in het Nederlands

Carlo,
15-3-2019

Schone kamers, vriendelijk personeel, goed eten . Prachtige entertainment

Gereisd met vrienden in mei 2018

De camping ligt centraal gelegen in een mooie omgeving. De entree doet heel mooi landelijk aan, met een prachtige natuurlijke speeltuin. Ook het zwembad is een aanrader. Wel ligt er een oplenluchtzwembad temidden van de camping, hetzij wel afgescheiden. Lijkt me wel herrie geven in de zomer. Wij kiezen vaak campings die een vrij en mooi natuurlijk uitzicht hebben. Deze camping heeft vrnl veldjes, waar je in een rondje staat. Dit moet je aanspreken. Onze geboekte plek was bezet. De eigenaar gaf hiervan de verhuurder de schuld. Slordig! We hadden hier een familieweekend. Overige familie verbleef in een Drentse kap. Op foto’s mooi, maar idd wat jammer dat je gewoon aan de weg zit, en uitkijkt oo een rij auto,s. Helemaal geen ydillisch gevoel. De huisjes zijn wel erg netjes en vv van alle gemak, maar superklein voor 4 personen. Kids konden een keer ponyrijden, hadden gehoopt dat dit vaker kon.

Gereisd met vrienden in juni 2018

Knus mini winterhuisje, aanrader!

Tamara,
7-1-2019

Een huisje geboekt in de winter. Echt heel leuk, je hebt de camping (en het zwembad!) nagenoeg voor jezelf! Het is heerlijk rustig en onze kinderen konden lekker op verkenning. Er is veel te doen met de kids in de omgeving. Gevangenismuseum is een echte aanrader.

Ideaal om te wandelen, je zit zo in het natuurgebied (kun je gewoon naar toe lopen) of een wandeling richting het dorp Ruinen is ook leuk.

Wij hadden een chaletje voor 6 personen, met vieren. Het huisje is echt heel klein. Echt niet geschikt voor 6, er zijn wel 6 bedden maar de woonkamer is echt mini. Wij vonden dat knus, maar hou hier rekening mee met je reisgezelschap. De slaapkamers waren erg koud, ook iets om rekening mee te houden.

De ontvangst is ontzettend vriendelijk. Wij vonden het een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in december 2018

We hebben een aantal aanbieders voor Landclub Ruinen voor je op een rij gezet:

Ontzettend goede camping!3 heerlijke weken!Wij gaan nooit terug naar een camping, maar bij deze denk ik daar toch anders over.Wellicht over een paar jaar!Binnenzwembad is heerlijk, buitenbad is apart betaald maar voor ons geen probleem.Dochter heeft zich prima vermaakt in het binnenbad.Wij stonden op veld Schapenwei en daar was weinig schaduw, dat was het enige minpunt met de hitte afgelopen zomer.Verder leuke speelplaatsen voor de kinderen, animatie is prima, omgeving is top (wildlands, Drouwenerzand, duinen zathe en slagharen vlakbij) en personeel is ontzettend aardig!Sanitair is erg netjes, soms wat druk op bepaalde tijden.Ondanks de drukte was het na 10 uur rustig op de camping.Daar adverteren ze ook mee en is ook echt zo!Totaal geen overlast van anderen die luidruchtig zijn bij de caravan, Overdag gezellig en in de avond heerlijk rustig.Precies wat wij zochten!En dochter heeft het nog steeds over hondje Dokus bij de receptie :)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Vette aanrader!

Marije,
24-12-2018

We verbleven een weekend in een all season safaritent (met douche en toilet) op Landclub Ruinen. Dit weekendje winterkamperen is ons zeer goed bevallen! We waren hier half november en hebben het geen moment koud gehad. De kachel hield de tent heerlijk warm. En ondanks dat het natuurlijk wel glamping is, hadden we echt het kampeergevoel. Het marshmallows roosteren op de vuurplaats voor de tent maakte het helemaal compleet. Onze kinderen hebben zich super vermaakt in het zwembad en in de speeltuin. Het Dwingelderveld is op loopafstand van de camping. Al met al een vette aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in november 2018

Fantastische herfstweek gehad. Aanrader!

Familie Scheerder-Rhee,
27-10-2018

Wij hebben voor het eerst met onze caravan gekampeerd in de herfstvakantie. Het weer was wisselend. Zowel zon als regen als koud en warm gehad. Ons gezin bestaat uit vader-moeder en drie dochters (13-10-8 jaar). We waren op zoek naar een weekje rust om bij te komen met genoeg te doen voor de kinderen. En we wilden graag in de herfst in Drenthe zijn. Liefst in het bos. Dat is allemaal gelukt. Doordat het op de camping heel rustig was, hebben we echt de rust ervaren die we zochten. De eigenaren en beheerders van de camping zijn heel klantvriendelijk en behulpzaam. Het ontbreekt aan niets: het zwembad is de hele dag open en brandschoon, er staan skelters die gebuikt mogen worden, er is een speelzolder. Dus ook met wat slechter weer genoeg te doen. En Drenthe is prachtig, vooral in de herfst. De plekken op de camping zijn mooi ruim. Het sanitair is prachtig schoon. Ik denk dat we volgend jaar weer gaan 😊.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2018

Top tijd op een top park !

Daphne,
27-9-2018

Prachtige kindvriendelijke camping gelegen aan de rand van het Dwingelderveld.

Vanaf deze prachtige locatie veel fiets mogelijkheden die wij veel gemaakt hebben. Op de camping was vol op animatie wat erg leuk was voor mijn kinderen. Ze waren helemaal gek op Fret Properllorpet en Michelle. Animatie is perfect geschrikt voor alle leeftijden. Elke dag was er wel wat leuks te knutselen, te dansen en theater was zeker weten ook geslaagd ! Animatie deed gezellig mee en was enthousiast. Het hoogte punt van de animatie was toch echt wel de spooktocht en vossenjacht. Sommige animators zag je zelfs in hun vrije tijd met de kinderen spelen.

Personeel was erg klantvriendelijk en klantgericht.

Het sanitair was elke dag netjes schoon.

Kortom een zeer geslaagde vakantie gehad bij landclub ruinen !

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

perfect! al onze wensen vervuld!

fam. de Jong,
24-9-2018

Voor elk wat wils! Wij hadden als gezin een heel wensenlijstje waar onze camping aan moest voldoen. zo wilde onze oudste van 7 en onze kleuter graag animatie. (maar ik als mama, juist niet te veel. ook graag tijd om zelf nog iets te kunnen doen) Voor onze peuter wilden we een kleine overzichtelijke camping met kampeerveldje waar we zicht zouden hebben op een speeltuintje. Mijn man wilde graag een overdekt zwembad en de camping moest dichtbij onze boerderij liggen, wel liefst in Drenthe ipv Friesland voor het vakantiegevoel. En ik wilde rust en natuur, écht kamperen. En ook af en toe de camping af om iets actiefs te doen, omgeving te verkennen. Al onze wensen kwamen uit! De kinderen genoten van de knutselclub, het dansje en 's avond toneel. Tussendoor hadden we de tijd aan onszelf. We zwommen in het overdekte zwembad met super snelle gave glijbaan! We wandelden zo het dwingelderveld op. De camping is 1 lange straat met veldjes. perfect

Jenny huisman,
6-9-2018

Een prachtige kindvriendelijke camping.

In een prachtige omgeving ( mooi Drenthe )

Veel fiets en wandelmogelijkheden

Schaapskooi vlakbij, natuurcentrum ( erg mooi aangelegd)

Veel speelmogelijk heden zowel binnen als buiten heel centraal gelegen

Keurig overdekt zwembad, en naast de camping een prachtig buiten zwembad

De animatie voor de kinderen is top

De toiletvoorzieningen zijn eveneens zeer keurig en netjes

Erg klantvriendelijk.

Een echte aanrader.. voor zowel oud als jong

Jan,
2-9-2018

Super voor kinderen. Uitstekende sanitaire voorzieningen. ‘s Avonds heerlijk stil

Omgeving wandelen, fietsen en kleine dorpjes bezoeken.

Kortom een echte aanrader en we komen zeker terug.

Gereisd met partner in september 2018

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Landclub Ruinen in Ruinen, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Landclub Ruinen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.