Camping Landclub Ruinen

299 reviews over Camping Landclub Ruinen in het Nederlands

voor herhaling vatbaar

j.m.kraan
11-6-2018

Heel fijne camping. Rustig publiek, sanitair prima, altijd duidelijke informatie als je vragen hebt. Zwembad is erg lekker. Locatie dicht bij stiltegebied en dicht bij dorpje

Wakker worden tijdens een fluitconcert met de merel, zanglijster en nachtegaal in ‘the lead’ en in ‘the background’, de vocals van kool-, pimpel- en staartmees, boomklever, ekster, gaai, fitis, glanskop, bonte specht, koekoek, winterkoning, roodborst, bonte vliegenvanger en de wielewaal! Vervolgens vers brood ophalen, even lekker zwemmen en dan relaxen.

Het paradijs? Nee, gewoon camping Landclub Ruinen.

Wij komen hier al jaren (eerder camping Engeland en camping Ruinen geheten). De nieuwe eigenaren, erg behulpzaam en meedenkend, hebben met visie en gevoel belangrijke verbeteringen aangebracht, waardoor de camping met een overdekt zwembad, een binnenspeeltuin, kinderboerderijtje, een restaurant met terras en veel speelmogelijkheden erg aantrekkelijk is voor jonge gezinnen en rustzoekende ouderen onder goede en slechte weersomstandigheden. Kortom: een geweldige camping!

Wij hebben erg genoten (met obze kids van 4 en 1) in een safaritent met sanitair op Landclub Ruinen! Alle veldjes en staanplaatsen zijn overzichtelijke terreinen met speelfaciliteiten in het midden. Leuke, "scouting achtige" animatie voor kinderen, een heerlijk binnen zwembad en direct naast de camping ligt het tot minimaal 26 graden verwarmde fantastische buitenzwembad van Ruinen. In de omgeving een enorm aanbod aan dagtripjes:

- in Grollo hebben ze uitdagende klimparcoursen óók voor kinderen van 4-7!

- in Echten is een verrassend "beleefpad" (Roek pad) in het bos

- het nostalgische "Sprookjesbos" pretpark in Zuid Laren met enorme speeltuin vonden we ook leuk.

Kortom een enorme aanrader! Eigenlijk zou alleen de kaart van het restaurant wel wat moderner en verrassender mogen.

Eén tip: verwacht je koude of frisse nachten (< 10 graden) en zijn alle bedden bezet in je tent, neem dan misschien een extra dekbed of slaapzak mee.

Een openbaring

M.N. Bierkens
14-5-2018

Landclub Ruinen ligt perfect gesitueerd tussen het mooi, weidse Dwingelerveld en pittoreske dorpjes, zoals Ruinen, Havelte en Giethoorn. De Drentse kap waarin we verbleven was compact, zeer schoon en had alle benodigdheden die men maar kan wensen. De kinderen konden vanaf de veranda de zandbak inspringen en skelteren over de overzichtelijke en knusse camping. 's Avonds was het heerlijk rustig. De vogels zongen hun laatste melodie onder een laatste glas wijn op de veranda. Als consequent luxe bungalow-fan was ik overweldigd door de eenvoud en de schoonheid van de natuur. De naam 'Landclub' past perfect bij het concept. Je bent echt heel vaak buiten en de kinderen van 3 en 6 jaar ontdekten enthousiast het aanbod van skelters, springkussens, animatie tot dierenmanieren. Dit is genieten voor iedereen.

fantastisch

Mo
14-5-2018

Wij zaten in een luxe tent. Alles erop en eraan. Bedden en beddengoed fantastisch.

Ontzettend vriendelijk en behulpzaam personeel.

Voelt niet massaal aan. Leuke animatie, fijn zwembad.

Zeker aan te raden!

Fam. Pardijs
13-5-2018

Wij verbleven in de meivakantie in een safari summer lodge. Deze lodge is zeer compleet uitgerust. Het gevoel van camperen met de luxe van een huis. Onze lodge had een bovenverdieping, ideaal voor onze kinderen. Die vonden dit geweldig. Tevens had onze lodge een grote badkamer en suite aan de ouderslaapkamer, ideaal. De camping is niet te groot wat voor ons prettig was. Voor kinderen tot 10 jaar is er zeker voldoende te doen, genoeg speelmogelijkheden. Het animatieteam is zeer actief. Het bij het park behorend binnenzwembad is niet heel groot maar zeker voldoende om een frisse duik te nemen. Naast het park is het gemeente buitenzwembad gelegen, dus ideaal voor de warmere dagen. Wij hebben een zeer prettige vakantie gehad en kunnen deze camping zeker aanraden voor gezinnen met jonge kinderen.

Voor herhaling vatbaar!

Saskia
11-5-2018

We zaten een lang weekend in een safaritent met sanitair. Haast geen Kamperen meer. Zo luxe! Mooie steiger houten inrichting. En ideale ligging dichtbij de ingang waar van alles te doen was voor de kids. De kids (4 en 6) konden zo hun gang gaan. Zwembadje klein maar helemaal prima. Animatie ook top. Iedere avond een voorstelling voor de kids.

Omgeving ook hartstikke mooi. Op loopafstand van Dwingelerveld waar we leuke speurtochten hebben gedaan. Ook nog een middagje gevaren op de Wieden. Ongeveer half uurtje rijden vd camping vandaan. Ook hartstikke leuk. We hadden spijt dat we niet langer dan 3 nachten hadden geboekt. Zo erg hebben we het naar onze zin gehad. Volgend jaar zouden we wel weer willen gaan maar dan wel een week.

Nog een keer? Zeker

Rood
4-4-2018

Fantastische plek. Rust en prachtige faciliteiten.

Een vakantie om nooit meer te vergeten

Fam Wierda
2-4-2018

Wij hebben een fantastisch weekend gehad in de luxe safari lodge. Tent was goed ingericht en met de pelletkachel aan was het heerlijk vertoeven. Op de camping zelf is een hoop te doen voor de kids. Een mooi zwembad met glijbaan, midgetgolf, kinderboerderij, indoor speeltuin en op elk veldje een paar kleine speeltoestellen. Alles zag er keurig uit en het personeel was enorm gastvrij. Kortom een echte aanrader om met de kids heen te gaan.

Bijzonder verblijf!

Fam. Westhof
1-3-2018

Een heerlijk weekendje in de Boomhut XXL gehad. Mooie ligging, knus ingericht en sfeervol. Tevens lekker dicht bij het Dwingelderveld, waar je heerlijk kunt wandelen. Receptie ontvangst prima, vriendelijk en behulpzaam. Faciliteiten goed en verzorgd. Kortom, een leuke aanrader en een goede uitvalsbasis om de Drentse omgeving te ontdekken.

We hebben een aantal aanbieders voor Landclub Ruinen voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Landclub Ruinen in Ruinen, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Landclub Ruinen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Landclub Ruinen scoort een 8.89 uit 10 op basis van 301 reviews.