Camping Valkanela (Glamping)

Kroatië, Istrië, Funtana

6.9Voldoende

• 6.8Eetgelegenheden
  • 7.1Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Valkanela (Glamping) voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

Bij Camping Valkanela (Vrsar) loop je zo vanaf de camping het strand op. Heerlijk zwemmen in zee wissel je af met een duik in een van de zwembaden. Door de vele voorzieningen op de camping voelt het net een klein dorp. Verblijf in een luxe safaritent of kies voor een eigen staanplaats. Je bent zo in gezellige dorpjes als Funtana en Vrsar.

305 reviews over Camping Valkanela (Glamping)

• 2019
    6Sandra15-09-2019

Voldoende, maar niet voor een 2e keer.

Een camping met mooie en minder mooie kanten. Camping is mooi gelegen aan een baai. Zonnen bij de zee lukt prima op mooie plateaus. Mooi zwembad, niet groot maar voldoende ruimte voor afkoeling. Bar aan zee is prachtig, al zijn de prijzen hoog en bij drukte kunnen ze het niet aan ( manier van betalen is een ramp, moet je voor in de rij staan). Sanitair is goed. Wij zat en achteraan bij een oud sanitair gebouw. Ondanks dat het oud was, werd het goed schoon gemaakt. Geen overlast van vogels ( netten voor de openingen) en mensen lieten het schoon achter. Altijd gloeiend heet water, ook voor het afwassen! Min punten: *GELUIDSOVERLAST!!!! 2x per week tot 4 uur in de nacht, niet normaal. Je zit rechtop in je bed. Het komt niet van de camping zelf. Wij zijn daarom eerder vertrokken. *Supermarkt beneden pijl voor zo'n grote camping en slordig. *Geen voetbalveldje waar kinderen een balletje kunnen rappen en elkaar kunnen ontmoeten.

• 5Staat v/h sanitair

• 8Inge12-09-2019

Leuke camping

We hebben een fijne vakantie gehad op deze camping. Mooie grote camping, maar je merkt niet echt dat hij zo groot is. Leuk zwembad mooi strand wel kiezel(water schoenen aan te raden) maar dat zie bijna alleen maar in kroatie. Je moet wel voor alles betalen bedjes huren, trampoline springen, midgetgolf, tafeltennis etc... Het sanitair gebouw waar wij zaten was heel mooi, werdt erg goed schoon gehouden. Ervaring was wel dat er op andere plekken het sanitair heel slecht was veel vogels in het gebouw en veel vogelpoep, waren nog oudere gebouwen. Wij hadden in de 2,5 week wel veel last van geluid overlast gehad niet vanaf de camping maar der buiten wat wel tot 4.00 snacht doorging.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Rhino27-08-2019

Misschien nog een keer...

Grote camping. Maar door de verschillende velden valt dit niet echt op. Gelukkig veel plaatsen voor de "echte" kampeerders. De lodgetenten en verhuurcaravans liggen aan de anderen kant van de camping. Grote vlakke plekken met gravel als ondergrond: dus neem een goed grondzeil mee. Bij de superior plaatsen aan zee is het lastig om een caravan neer te zetten: de oprit is vrij steil.

Geen strand maar een soort terras met zwemtrapjes. Veel toiletgebouwen over de camping verdeeld, helaas zijn de douches niet altijd warm.

Wel wat geluidsoverlast. Dit komt niet van de camping maar uit Vrsar of van een aangemeerde boot. In de 14 dagen is dit 3 keer voorgekomen. Muziek stopte pas om 4 uur in de ochtend.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 8Fam. Langeler23-08-2019

Familiecamping voor gezinnen met kleine kinderen

Wij herkennen ons niet in het beeld van de geluidsoverlast. In de periode dat wij er stonden was er op vrijdag en zaterdag in Funtana een dorpsfeest. Hierbij waren er wel de nodige decibels. Op de overige dagen vonden wij het een van de rustigste campings 's nachts. WC gebouw 14 bijna nieuw en gezien hoeveelheid gasten redelijk schoon met af en toe ook nog warm water om 18:00. De aangetroffen smerigheden kun je de schoonmaaksters echt niet aanrekenen, gasten moeten zelf ook de functie van een borstel begrijpen. Wat ons (12 jaar Kroatië) wel opviel: Weinig, zeg maar geen vriendelijk personeel aangetroffen. Grootste pluspunten van de camping: Vlakke grote plaatsen, groot zwembad, ruime hoeveelheid ligplaatsen langs de kust. De baai is kindvriendelijk gemaakt. Dit is dan wel weer funest voor het snorkelen, wat weer op andere gedeeltes kan. En het eten? Wie wil er op zo'n dure plek dineren terwijl dat ook in de naastgelegen dorpjes kan?

• 7Ilona23-08-2019

Prima maar voor ons geen tweede keer

Klantonvriendelijk ontvangst bij de receptie. Wij wilden onze paspoorten terug en een kopie afgeven. Met een diepe zucht kregen wij ze terug. Stel vooral geen vragen. Zoek zelf maar uit waar je de sleutel krijgt. De camping is erg groot maar daar heb je bij je gehuurde caravan geen erg in. Caravan is ruim genoeg. Geboekt via touroperator. (wordt ter plekke uitbesteed aan organisatie) Ik heb wel de indruk dat dit de minst mooie en de oudste caravans zijn. Caravan is matig onderhouden en matig schoon. Bedden waren vreselijk. Over de matrassen zat een plastic beschermlaag en het was alsof je op een plank lag. Problemen werden door organisatie snel opgelost.Meerdere nachten wakker geworden van keiharde muziek. Geen idee waar het vandaan kwam. Bij het zwembad is geen toezicht. Ga je een dagje naar Porec of Rovinj ga dan langs de Lidl. Wel enorm druk maar veel goedkoper. Ga vooral eten bij La Sirena in Funtana.

• 3Mw.22-08-2019

Nooit meer!

We hebben nog nooit zoveel geluidsoverlast gehad op een camping. Tot 5.00 uur in de ochtend en vanaf 6.30 begon het met jetski's en motoren op het water.

• 1Eetgelegenheden

• 7Esmée Boeljon20-08-2019

Leuke camping maar er zijn betere te vinden

Mooie camping, wel erg groot maar daar merk je op de plekken vrijwel niks van. Dit was voor ons de 2e keer op Valkanela en voor ons is het heel prettig dat het heel hond vriendelijk is. Echter boek ik volgende keer waarschijnlijk ergens anders. Eten en drinken is belachelijk duur, 2 aperol spritz 18 euro, bakje blauwe bessen 5 euro (in de supermarkt in Vrsar 2 euro) en ga zo nog maar even door. Mocht je niet tegen herrie kunnen moet je hier zeker niet gaan staan (wij slapen er gelukkig doorheen, ookal vonden we de schreeuwende en asociale pubers wel heel irritant). Verder viel het sanitair dit jaar heel erg tegen, was de vorige keer vele malen schoner.

Het nabijgelegen Poreç en Vrsar zijn erg leuk om een hapje te gaan eten en een rondje te wandelen. Ook Novigrad en Rovinj zijn aan te raden, wel iets verder rijden. Voor de dolfijnen tour kunnen wij aanraden om gewoon een rib te pakken, kost iets meer maar is veel leuker.

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 3Met20-08-2019

Slaapgebrek door geluidsoverlast

Geluidsoverlast. Er is een buitenpodium in het naastgelegen dorp Funtana waar 3-5 keer per week live muziek is. Hilarische covers van bedenkelijk niveau, wel veel decibels, waardoor ik om 3.00 in bed nog geluisterd heb naar verkrachtingen van Purple Rain en Bohemian Rhapsody, vals, keihard en in slecht Engels. Camping is mega groot, op zich wel prima, je wordt inderdaad uitgemolken, de toiletten waren wel schoon maar dat lawaai 's nachts is echt niet te doen. Geen aanrader. Jongeman bij receptie, die onderstaffed is dus je moet altijd 20-30 min wachten, reageerde op mijn klacht dat ik dan maar ernaartoe moest gaan om mee te feesten....

• 7Eetgelegenheden

• 7ellie20-08-2019

Mooie camping.

Ontvangst door niet erg spraakzaam personeel, maar dat is op de meeste campings in Kroatie zo hebben we gemerkt. Mooie camping , groot maar dat gevoel geeft het niet als je er eenmaal staat. Wij stonden op een standaard perceel, water in de buurt, elektriciteit en dichtbij de zee, het zwembad en supermarkt etc. Geen last gehad van geluidsoverlast. Heerlijke relax vakantie gehad. Wel een storm meegemaakt en dan niet handig als je onder de dennenbomen staat ivm vallende dennenappels, hou hier evt. rekening mee.

• 7Fam. de Waard17-08-2019

Prachtige camping!

We staan hier nu sinds dinsdag 11 aug en we hebben het goed naar ons zin. We hebben een sea pitch en kijken dus direct op zee. De camping is groot maar daar merken wij weinig van. Behalve dat het soms beredruk is aan het (prachtige)zwembad 🙈. De supermarkt is niet veel bijzonders maar toch fijn dat die er is. Zoals in eerdere reviews is aangegeven: het klopt dat je overal (flink) voor moet betalen. Voor een gezin met 1 of meerdere kinderen best een dure hobby. Verder vinden wij de sanitair gebouwen prima. Wel is er een groot nadeel, en wij vragen ons af waarom daar relatief weinig over vermeld staat in de reviews.. geluidsoverlast.. we weten nog steeds niet waar het precies vandaan komt maar, 2 van de tot nu toe 4 nachten, rond half 3 zitten wij rechtop in de tent van de keiharde muziek en bass. Gelukkig hoeven we morgen niet te werken 😂 Ondanks dit, is het een fijne camping! ☀️🏕

Gereisd met partner in augustus 2019

Travel Store

14 tips over Camping Valkanela (Glamping)

• Esther De Boer-Dikken, 19-08-2019

Vooraf veel negatieve recensies over de prijzen op de camping gelezen. Blijkbaar van de echte hollanders haha ;-) Ja, het is allemaal duurder geworden met een paar jaar geleden, maar ook hier op de camping kan je nog steeds voor een leuke prijs uit eten waarvoor ons het in NL nog niet is gelukt. Voor een hoofdgerecht x 4 personen inclusief drankjes hebben wij heerlijk gegeten en gedronken voor €56,-. 's Morgens 6 verschillende heerlijke broodjes gehaald voor 24 Kuna.

• Aukelien, 15-06-2012

Vrsar is een leuk stadje om te bezoeken.

• Erik, 07-08-2013

Boek voor 5 euro extra een superieur plaats, dan zit je mooi dichtbij het water! Bootje huren kan voor 60 euro/middag, 100 euro voor 1 dag. Zo leuk!!

67 vragen over Camping Valkanela (Glamping)

• Anita Elings , 08-08-2019

Rolstoel

Wij komen met zijn vieren 16 aug naar camping valkenelia.Onze zoon is 19 jaar en is afhankelijk van een rolstoel.Heeft iemand ervaring die daar ook mee te maken heeft? Misschien nog tips? .En weet iemand of er rolstoeltoegankelijke stranden zijn?Er is zeer weinig over te vinden

Esther, 13-08-2019

Valkanela wordt voor ons ook de eerste keer, maar wel eerder in Istrië geweest. In Istrië zijn het voornamelijk kiezelstranden die niet begaanbaar zijn met de rolstoel. Wel zijn er meestal plateaus aanwezig. Deze heb ik ook op de foto's van Valkanela gezien, maar zit wel iets afstand van de zee. Ik heb gelezen dat er op Valkanela een klein zandstrandje bij is gekomen. Misschien dat dit wel begaanbaar is met de rolstoel.

• Jan, 04-08-2019

Fiets verhuur

Wij gaan volgende week naar deze camping, ik heb ergens gelezen dat je fietsen kan huren. Kan je daar lekker fietsen en wat zijn de kosten voor het huren?

• Marjolein Masselink, 02-08-2019

Supermarkt en sportaccommodaties

Dag is er kort in de buurt een supermarkt? Ivm de prijzen die hoog zijn op de camping En is er op de camping een fitnessruimte tegen betaling

Esther, 13-08-2019

Wij komen binnenkort ook naar de camping en heb de volgende tips al gekregen. Er is een nieuwe supermarkt Plodine aan het begin van Funtana. Een lekkere bakker ook in Funtana. Ter hoogte van het eerste zebrapad komend vanuit de camping. Deze bakker is voordeliger en heeft veel meer keuze dan op de camping.

Camping Valkanela (Glamping) info

• Aantal sterrenstersterster