ItaliëToscaneCastagneto CarducciCampings Castagneto CarducciCamping International Camping Etruria (Glamping)

Camping International Camping Etruria (Glamping)

ItaliëToscaneCastagneto Carducci

We hebben een aantal aanbieders voor Camping International Camping Etruria (Glamping) voor je op een rij gezet:

7.2GoedScore uit 109 reviews
+31/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.2GoedScore uit 109 reviews
  • 7.6Staat v/h sanitair
  • 7.3Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
Meer camping info

Aan het strand Marina Di Castagneto Carducci vind je International Camping Village Etruria. Je verblijft hier onder pijnbomen en het fijne is dat elke accommodatie zich dichtbij de kust bevindt. Op het centrale plein van Camping Etruria eet je een overheerlijke Italiaanse pizza en ga je op maandag naar de markt. Op een uurtje rijden van Pisa.

Tonen op kaart

109 Reviews over International Camping Etruria (Glamping)

• 5Renz04-09-2021

Niet meer

Dit was onze tweede keer op deze camping. Heel erg jammer dat de animatie afgelopen jaar een upgrade heeft gehad waardoor het voor kinderen niet mogelijk was om voor half elf s avonds in slaap te vallen. De herrie was bij de tent echt intens met iedere avond dezelfde liedjes. De hele camping klaagde erover maar dat hielp niks. Voor ons verpestte dit het verblijf behoorlijk. Jammer, want verder is het een prima verzorgde en schone camping.

• 6Eetgelegenheden
  • 8Mar24-08-2021

Gezellige camping!

Wij verbleven 3 weken op deze camping. Afgezien van een erg warme tent hebben we eigenlijk niets aan te merken. Tja, wel af en toe wachten voor de douche en misschien niet kraakhelder sanitair maar zeker niet slecht. Leuk winkeltje, supermarktje, groenteboer, slager, visverkoop 2x per week. Aardig personeel. Prima bar/restaurant bij het strand, personeel wat gehaast maar niet onaardig. Heerlijke koffie. Camping aan het (privé-)strand gelegen, echt geweldig! Strandwachten letten goed op! Ja, inderdaad badmuts op maar ze verkopen ze voor €1,60 en deze zijn echt niet vervelend. De badmeesters inderdaad erg strikt maar deze hebben pauze tussen 12:00 en 15:00 en dan gaan de kinderen los.. 😉Elke avond animatie, niet ons ding maar wij zaten er verder vanaf dus geen last van maar ook niet heel laat afgelopen. Gemoedelijke sfeer met allerlei nationaliteiten, ruime plaatsen. Wij vinden deze camping wel een aanrader!!

• 7Eetgelegenheden
  • 7Ilona24-08-2021

Leuk voor één keer

Leuke camping met kinderen. Luidruchtige camping vroeg in de ochtend en tot middernacht.Gezellig pleintje met restaurant en winkeltjesEten is lekker en niet duur. Er is een fijne Supermarktje met heerlijke broodjes in de ochtend. Een slager en een groente/fruitkraam.Personeel op de camping overal vriendelijk.Sanitair is vies, maar wij zijn in het hoogseizoen geweest en dan is het ook erg druk.Zwembad is ondiep, maar voor onze kinderen leuk, ik denk tot maximale leeftijd 10 jaar. Badmuts verplicht en zwemband voor de glijbaan, ander opblaasspeelgoed niet toegestaan. Badmuts en zwemband kunnen in het winkeltje op de camping gekocht worden. Zwemband kost 4 euro.Camping ligt wat afgelegen.Dorpje Castagneto Carducci is gezellig evenals het naastgelegen pretpark Cavallino Matto is een aanrader en het entreegeld waard.Wij hadden een gusto tent en een prima ligging en schone tent.

• 9Eetgelegenheden
  • 6Alan24-08-2021

Een dure camping geschikt voor hele jonge kinderen

Wij zijn absoluut niet tevreden, onaardig personeel en een zwembad voor de kinderen die niet dieper is dan 30 cm. Een heelKlein diep(er) bad waar niets mocht (een badmuts is verplicht, staat niet zo op de foto’s). Geen water op de kampeerplek en zeer slechte WIFI. Voor ons was het eenmalig.

• 7Eetgelegenheden
  • 3Marije11-08-2021

Grote teleurstelling, nooit meer naar deze camping

Op de site wordt een mooi nieuw zwembad aangekondigd maar dit is alleen maar voor kleine kinderen, zwemmen kan en mag niet. Zwemband verplicht (te koop in het armoedige winkeltje voor veel geld) en badmuts is verplicht wat niet op site staat. Grotere bad mag niets, niet springen, niet spelen, zelfs niet zwemmen. Wat een deceptie! Alleen animatie voor de kleintjes verder wordt er niets georganiseerd. Onvriendelijk en enorm chagrijnig personeel die weigeren Engels te praten. Schoon sanitair maar rest van de camping is echt armoedig. Ongezellige sfeer op midden patio en kwaliteit eten valt ook tegen. Restaurant bij het strand is wel oké. Campingwinkel heeft een heel klein assortiment en ook hier een zeer onvriendelijke eigenaar. Onze kinderen zijn 11 en 12 en hebben zich echt verveeld. Kortom; wij gaan hier NOOIT meer naar toe!

• 3Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair
  • 9Marieke10-08-2021

Heerlijke camping

Mooie camping. Heerlijk tussen de bomen en aan mooi strand. Speels opgezet, waardoorheen plekken met aangename privacy. Sanitair goed en schoon en geen wachtrijen. Fantastisch goed animatie en vertier, zowel voor de kinderen als voor de volwassenen met leuke sporturen, spetterende minidisco en leuke shows avonds. Restaurant goed en niet duur en Pizza’s beste als wij in heel Italië hebben gehad. Bedjes op strand niet inbegrepen. Pretpark in nabij gelegen dorpje een echte aanrader met nauwelijks wachttijden en leuke attracties. Tot 23 uur aangenaam levendige camping, na 23 uur heerlijk stil. Enige 2 nadelen;Directe omgeving minder inspirerend muv strand Strenge Italiaanse badmeesters (tip: ga zwemmen tussen 1 en 3, badmeesters hebben dan pauze)

• 9Staat v/h sanitair
  • 8Joyce10-08-2021

Voor ons niet meer

3 jaar geleden een topervaring op deze camping en daarom dit jaar teruggekomen. Helaas echt een tegenovergestelde ervaring. We hadden een plek naast het toiletgebouw: super druk, muziek vanaf 7 uur en stank vanuit de plek waar de chemische toiletten geleegd werden. Helaas werd er ingebroken in onze auto toen we aan het uitchecken waren. Je zet de auto dan achter de slagboom op een onbewaakt terrein. (Misschien zou de camping hier een oplossing voor kunnen vinden? Of blijf anders bij je auto). We zijn super goed geholpen met het verwijderen van glas door de camping.Echt alle ingrediënten voor een fantastische camping zijn aanwezig, maar het was dit jaar te druk en door een samenloop van omstandigheden zeker niet onze plek.

• 8Familie Smit10-08-2021

Aanrader voor jonge gezinnen

De vakantie op camping Etruria was echt heerlijk. We hebben een tent geboekt via Vacanceselect (met houten vlonder als ondergrond, wat met de zandondergrond erg prettig was), die stonden op schaduwrijke plaatsen. De camping ligt aan het strand en heeft ook een zwembad. Goed om te weten dat er een klein diep zwembad is en een wat groter 40cm diepe lagune. Die overigens wel een grappig bandenglijbaan heeft. Voor onze oudste van 10 was het nog net prima, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Daarnaast nog een puntje, wat geen reden is om niet te gaan, maar wel jammer is: er komen veel Nederlanders, maar er is bijvoorbeeld geen Nederlanders krant of Nederlands sprekende animatie. Ik zou deze camping absoluut aanraden voor gezinnen met jonge kinderen of mensen die een zwembad niet zo belangrijk vinden.

• 6Simon04-08-2021

Mooie camping in een matige omgeving

Mooie camping. Fijn schaduw door de bomen. Wij zaten in een tent van gustocamp via de Jong intra. Erg veel geld voor een matige tent. In eerste instantie hadden we een tent zonder zicht ingepakt tussen 2 andere tenten gekregen, na daarover geklaagd te hebben kregen we een iets betere. De plekken van deze organisatie zijn de mindere plekken op de camping. Een Ierse jongedame vertegenwoordigde de organisaties Gustocamp en deed dat erg slecht en onduidelijk. Pas na inmenging van een Nederlandse dame kwamen we ergens. Er zijn heel veel mooie chaletten op de camping. Die zijn van andere organisaties of de camping zelf. Het strand is circa 10 minuten lopen. De bedjes bij het strand zijn inbegrepen. Er is voldoende toezicht door lifeguards. Binnen een half uur rijden met de auto is er weinig te doen. Voor leuke stadjes ben je minimaal een uur onderweg enkele reis. Restaurant in het midden valt tegen. Bij zwembad en strand zijn beter.

• 6Eetgelegenheden
  • 8Cor de Bree15-09-2020

Zonder kinderen niet aan te raden

Een prima camping, heerlijk grote camping plaatsen. Wel jammer dat je bij aankomst pas krijgt te horen dat een badmuts verplicht is in het zwembad terwijl dit niet op de site staat en er foto´s te zien zijn met mensen zonder badmuts. Verder is de camping winkel te klein voor deze toch iets grotere camping waardoor het s´morgens lang wachten is op broodjes van de bakker. Heerlijke camping direct aan het strand en de kwaliteit van de restaurants zijn ook prima, in de middag heerlijke cocktails op het strand. Wel echt een camping voor de gezinnen met kinderen, die ook in ruime mate aanwezig waren.

Camping International Camping Etruria (Glamping) info

Camping informatie