Camping Ranocchio

Weer vandaag3°-3°
Camping Ranocchio

Omschrijving
Reserveer Ranocchio Camping in Italië en bepaal zelf waar je staat. De camping ontvangt voornamelijk Nederlandse gezinnen, dus het is een voordeel dat de eigenaren Nederlands spreken. Wil je geen €0,50 voor het zwembad betalen? Neem gratis een duik in het mooie, aangrenzende Pianomeer. Ook het Comomeer en Luganomeer zijn aanraders om te bezoeken.

127 reviews over Camping Ranocchio in het Nederlands

Gereserveerd maar geen plek!

Olaf,
15-8-2018

Wij hadden een kampeerplek via de mail gereserveerd op camping Ranocchio. Deze reservering is door Elisa bevestigd. Aangekomen in Porlezza bleek de camping vol. Er werd geen enkele moeite gedaan voor een alternatief. Zoek het maar uit. Gelukkig konden we op de naast gelegen camping Costa Azzura terecht.

Ranocchio voor ons dus nooit weer.

Heerlijk ontspannen midden in het groen...

Marleen,
10-8-2018

Wat een heerlijke plek is camping Ranocchio. De camping ligt midden in de natuur en is heel rustig. Elisa en haar man zijn heel hartelijk, gastvrij en behulpzaam (ze spreken allebei Nederlands, handig voor kinderen). De sfeer is heel relaxed. Er zijn veel Nederlanders, maar dat vonden wij niet storend. Het santitair is oud, maar prima onderhouden en schoon. Douchen is met muntjes, dat heeft wel z’n charme vonden wij. Je hebt dan ook wel heel lekker warm water.

De locatie is perfect voor leuke dagtrips. Je bent zo bij het Comomeer en het meer van Lugano. Een dag “chillen” op de camping is ook fijn hoor. Het zwembad is heerlijk en voor de kids zijn er leuke speeltuintjes. Wij hebben ons prima vermaakt en komen graag nog eens terug!

Testini,
7-8-2018

Echt een heerlijke camping. Ongelooflijk gastvrij familie bedrijf. Ze brachten ons gelijk naar het ziekenhuis toen mijn zoontje zich hard had gestoten en haalden ons op toen we klaar waren. Van fooi wilden ze niks weten. Ondanks dat de camping helemaal volgeboekt was, wisten ze je een persoonlijke behandeling te geven. Sanitair en zwembad heerlijk, het meertje was heerlijk warm om in te zwemmen. Mooie omgeving.

Super!

Spijkers,
5-8-2018

Leuke kleinschalige familiecamping met enthousiaste en super lieve eigenaren die zorgen voor een hartelijke ontvangst. Kleine ligweide aan het meer een rechthoekig zwembad wat prima voldeed. Na elf uur s'avonds is het stil. Kinderen vermaken zich met visjes vangen, zwemmen, dammen bouwen en de oudere kinderen bij de tafeltennis tafel en wifi.

Wel minder goed bereik van internet bij je plek, en zwakke stroom. Je kunt niet reserveren, maar je mag zelf je plek uitkiezen. De plaatsen aan het meer zijn erg mooi en bieden veel privacy. Het meer is een natuurgebied en er mag geen gemotoriseerd vervoer op. Het is wat modderig, maar wij hebben er prima in gezwommen. Camping ligt ideaal voor bezoek aan Como met of Lugano meer. Douchen gaat met muntje van €0,50 voor vier minuten. Wel een nadeel dat je de tijd niet bij kunt houden.

Hele fijne vakantie gehad

Een drukke camping, die gedurende ons verblijf van een week helmaal vol was. Dit geeft een gezellige, echte, campingssfeer. Deze camping heeft de mogelijkheid om vooraf, na betaling van half het stageld, aan de hand van een plattegrond, een bepaalde plek te reserveren. Dit blijkt een wassen neus: de plattegrond die vooraf wordt opgestuurd blijkt niet goed geschaald te zijn, plekken die heel groot lijken, zijn in werkelijkheid veel kleiner. Bovendien hanteert de camping geen reserveringssysteem. Plekken werden in de periode dat wij er stonden niet vastgehouden, maar weggeven aan de eerst arriverende gasten. De camping garandeert wel een plek als je reserveert, maar in de praktijk zijn dit bij aankomsten in de namiddag toch veelal de plekken die andere gasten links laten liggen (klein, dichtbij voorzieningen). Discussie met campingeigenaar resulteerde alleen in verwijzingen naar de kleine letters in het contract, een echte afknapper.

Leuke camping, erg veel Nederlanders

Stijn,
20-8-2017

Zeer vriendelijk personeel dat Nederlands spreekt. Nette camping met grote plaatsen, prima sanitair. Erg veel Nederlanders (80%). Mooi meer aan de camping.

Zwembad niet gebruik van gemaakt, zeer veel kinderen maakten er gebruik van.

Ideaal gelegen tussen Lugano en Comomeer

Marcel,
12-8-2017

Fijne camping. Oprecht vriendelijke uitbaters. Ideaal gelegen tussen en meer van Lugano en Comomeer. Erg betaalbaar. Er wordt doorlopend schoongemaakt, erg schoon. De plekken achteraan zijn ruimer dan voor. Ook rustiger. Het was er warm toen wij er waren. Het zwembad is dan wat klein, zeker aan het eind vd dag. Er zijn te weinig douches, je moet op drukke tijden wachten. Wij gingen gewoon onder de koude buitendouches, heerlijk met het warme weer. De toegangsweg is erg smal, loop even vooruit als je met een caravan gaat. Het meer is wel wat viezig, moet je van houden. Reserveren kan niet, als je vroeg bent is er altijd wel plek. 80% is Nederlans. Moet je van houden. Aanrader!

Voor herhaling vatbaar

Anniek,
10-8-2017

We hebben een topvakantie gehad! De ontvangst was super. De camping is erg gewild en reserveren doen ze niet voor een paar nachtjes. Als je verzekerd wilt zijn van een plekje moet je 's ochtends vroeg komen (lees rond 9.00 uur), dan kun je een plekje uitzoeken. Achterop de camping heb je iets ruimere plekken dan vooraan.

Het sanitair is prima, schoon en het water van de douches is lekker warm. Met muntjes, kort douchen.

Het zwembad is heerlijk. De wifi was aan het begin redelijk goed, later ronduit slecht.

Wij vonden het meer wat viezig en zijn er niet in gegaan. Maar veel mensen hadden dat niet. Er werd volop in gezwommen en gevist.

Als mindere dingen zou je het ontbreken van warm water bij de afwas en de kerkklokken die elk half uur slaan (niet 's nachts overigens) kunnen noemen.

De omgeving is ronduit geweldig! Met name rondom het Comomeer (10 km afstand) is geweldig.Schilderachtig en indrukwekkend met alle bergen om je heen.

Wij gaan zeker nog eens terug!

Super fijne camping voor gezinnen

Maritha,
9-8-2017

Camping Ranocchio is een fijne kleinschalige camping. We hebben ons prima vermaakt bij het Pianomeer, zwembad en de kinderen in de speeltuin. De omgeving is ook mooi. Het sanitair was altijd super schoon en de douches zijn ruim genoeg. Het was wel met een muntje, maar gezien de schappelijke prijs van de camping was dit prima en daarbij is het prettig dat je daardoor niet lang hoefde te wachten. Qua faciliteiten was het compleet (wasmachine, droger, stortplek voor chemische toilet, gratis wifi).

En qua gastvrijheid kloppen alle vorige reviews.. de eigenaren zijn ontzettend hartelijk en dat ze Nederlands spreken was prettig.

Heerlijke camping

Elina,
7-8-2017

Ranocchio is een gezellige camping met alle voorzieningen die je nodig hebt als je met (kleine) kinderen gaat kamperen. Er staan veel Nederlanders, onze dochter vond hier al meteen een paar vriendinnen om iedere dag mee te spelen. De camping is zo ingedeeld dat zij als 4-jarige veilig alleen naar de speeltuin kon. Het zwembad is prima en het eten in het restaurant naast de camping beviel goed. Het sanitair is goed schoon en we hebben nooit hoeven wachten voor een wc of douche. 4 minuten douchen is kort maar te doen en in het hete seizoen biedt de koude buitendouche ook uitkomst. 's Nachts is het rustig op de camping. Er zijn twee goede supermarkten op korte afstand van de camping en genoeg te zien in de omgeving. Bij de receptie zijn we geweldig ontvangen door de goed Nederlands sprekende Elisa. Wij hebben genoten.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ranocchio in Piano Porlezza, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ranocchio zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.