Camping Rio Requesa

Camping Rio Requesa

27 reviews over Camping Rio Requesa in het Nederlands

grenzend aan perfectie

Olga, 28-8-2017

Als je wilt 'detoxen' van mailverkeer en social media, is dit dé plek om tot rust te komen. Liggend in een prachtig natuurgebied, waar de vuurvliegjes nog ronddolen, wilde zwijnen knorren, de kerkklok op afstand klingeld en het ijskoude beekje stroomt is het uitstekend vertoeven. Wij zaten afgelopen zomer twee weken in een ingerichte bungalowtent op een riante plek en dat is ons zeer goed bevallen. Geen iPad voor de kids, maar met een zakmes de bossen in en verkoeling zoeken in het (opbouw)zwembad. We werden gastvrij ontvangen door de sympathieke beheerders Sake en Carla (die de boel erg goed onderhielden) en op dinsdag kookte eigenaar Dimitri, samen met zijn vrouw Saskia voor de hele camping. Wij hebben genoten!

Aanrader: fiets huren in Lucca, (met badmuts op) zwemmen in het gemeente zwembad van Varese Ligure, eten bij ristorante Pepen in Leivi, of dichterbij bij in de pizzeria van San Pietro Vara of buiten op het terras bij pizzeria Rita in Maissana.

Heerlijke camping, aanrader!

Nynke, 11-8-2017

Fraseneggi is de perfecte plek voor mensen die niet van grote campings met krappe plekjes houden. Zeker in deze regio is deze plek een oase van rust. Overdag is het warm en is er wat minder schaduw (niet erg, we waren toch bijna elke dag op pad), maar dat is prima opgelost door een overdekte picknicktafel bij de receptiecaravan. Bedenk wel dat als je iets wilt ondernemen, je eerst een half uurtje moet rijden. Over de beheerders niets dan goeds te melden, we werden warm ontvangen en dit gevoel van welkom zijn bleef het gehele verblijf. Het brood dat je kan bestellen is heerlijk, de verfrissende drankjes die je kan kopen misschien zijn misschien nog wel beter. Voor gezinnen met jonge kinderen is deze camping ideaal, (jongere) stellen moeten hier wel rekening mee houden. Sanitair was gewoon prima in orde. Wij hebben genoten en kunnen deze camping aan iedereen aanraden.

Sfeervolle camping in een mooie omgeving

Erwin Dunnink, 5-8-2017

In juli 2017 hebben we twee weken op deze fijne camping gestaan. Een kleine, rustige camping met ruime plekken. Naast de camping loopt een kleine beek waarin de kinderen kunnen spelen, en er is een "chill" plek met hangmatten.

De wc en douches zijn netjes en worden regelmatig schoongehouden. Wel kan op sommige, drukke momenten het warme water tijdelijk op zijn.

De eigenaar en beheerders weten een plezierige sfeer te creëren, ook door eens per week een maaltijd te organiseren waaraan je kunt deelnemen. Mocht je op andere avonden niet willen koken dan is Ristorante Rita een aanrader.

De meeste bezienswaardigheden bevinden zich aan de kust. Houd er wel rekening mee dat dit een uurtje rijden is. Aanraders wat ons betreft: lopen van Levanto naar Monterosso en kanoën op zee vanaf Chiavari.

Dichterbij is ook het nodige te doen zoals een bezoek aan de weekmarkt in Varese Ligure en zwemmen in de rivier bij San Pietro Vara.

Gezellig camping midden in de natuur

Marije, 5-8-2017

Erg leuke camping midden in de natuur. Grote plekken, prima sanitair, zwembad voor de kids, relaxte ongedwongen sfeer. We hebben een heerlijk verblijf gehad. Kinderen kunnen lekker op ontdekkingstocht in de omheen gelegen bossen. Naast de camping stroomt een beekje die je tot beneden kan aflopen. Als je op zoek bent naar een gezellige, rustige familie camping dan ben je hier op het juiste adres. WiFi is alleen 's ochtends 2 uur beschikbaar. Als je erop uit wilt, heb je wel echt je auto nodig. Leuke strandjes en stadjes op 30 tot 60 minuten rijden. Kortom een echte aanrader! Wij zouden zo weer terug gaan.

Kamperen zoals het bedoeld is

Petra Broekhuis, 29-7-2017

Wil je basic en leuk kamperen met kinderen tot een jaar of 12, is Fraseneggi een echte aanrader. Een unieke plek midden in de natuur, eens in de week eten met alle campinggasten - niet verplicht, wel superleuk - rond een houtvuurtje. Hutten bouwen in het bos, heerlijk in de hangmat liggen met een ruisend riviertje op de achtergrond, veel dieren spotten die je in Nederland niet tegenkomt. Vers brood elke ochtend... een heerlijke plek om te zijn. Beheerders die maximaal bereikbaar zijn en voor alles een creatieve oplossing hebben. Op prima afstand kun je zwemmen, naar zee, wandelen, zee kanoën, kayakken en is er ook de mogelijkheid tot canyoning. Leuke dorpjes met terrasjes, heerlijk ijs, en natuurlijk een pizzeria die zeker een keer moet bezoeken. Voor fietsers zijn er unieke weggetjes, maar neem wel je plakspullen mee. Veel wegen zijn niet volledig verhard en hebben losse steentjes.

De camping is klein en gezellig, en voor jonge kinderen erg leuk. Gewoon een keer doen!

Superrustig kamperen zoals kamperen hoort te zijn

Mark Verdonck, 24-7-2017

Rustige kleine Camping in een toffe streek en behulpzame uitbaters. Alles is er heel gemoedelijk en een plezante avond bij het kampvuur met lekkere pasta...

Nog 1 tip.... plaats nog wat bomen bij de kampeerplaatsen zodat er binnen paar jaar toch wat meer schaduw is in volle dag.

Goeie combinatie om rust en natuur te verenigen.

Saskia Sercu, 22-7-2017

Het heeft wat voeten in de aarde gehad om de camping te vinden (ontzettend kleine weggetjes voor een minibusje ) maar gelukkig kwamen we Dimitri tegen en hij begeleidde ons tot ter plekke. Dit was ook het gevoel dat ons 2 weken bij bleef. De bewoners ( ook Carla en Sakke ) konden ons de mooie plekjes aanduiden om te gaan wandelen, de winkels in de buurt, de fijne restaurantjes. Het is een hele gezellige familiecamping en iedereen voelt er zich gemakkelijk thuis. Het kampvuur in het midden was een ideale ontmoetingsplaats om de (ietwat koude ) avonden in te vullen, de sanitaire ruimtes werden heel regelmatig gepoetst, iedereen maakte tijd voor een babbel. De omgeving is ontzettend mooi om te wandelen en we vonden een goeie combinatie tussen zon en zee en een aantal tochten om wat meer spieren in te zetten. Doe zo voort, zou ik zeggen !! we wensen er iedereen een boeiend verblijf toe .

Kleinschalig, rustig in prachtige omgeving

Jan en Wytske, 16-7-2017

De laatste week van juni hebben we met caravan en 2 honden 1 week op een prachtige plek op deze camping gestaan. Het was heerlijk rustig en we werden gastvrij ontvangen door de beheerders en de eigenaar. Prima sanitaire voorzieningen, die zeer goed schoon werden gehouden. Zwembad erg klein, alleen om even 'af te koelen'. Camping ligt midden in bosgebied, bereikbaar via bosweggetje. Prachtige omgeving met karakteristieke dorpjes op de hellingen 'geplakt'. Kust (Cinque Terra) en La Spezia op 45 minuten rijden. Gezamenlijk eten en kampvuur waren gezellig. We komen zeker nog een keer terug.

Mooie rustige natuurcamping

Wout Meskens, 12-7-2017

Camping fraseneggi ligt in de mooie streek Liguria in het midden tussen de bergen. Het is een mooie kleine camping met heel wat charme. Het heeft alles wat je zoekt in zo'n camping. Het is rustig, heeft mooie grote plaatsen voor tenten en is erg mooi gelegen. De eigenaars zijn hele vriendelijke Nederlanders die al een tijdje in Italië wonen en heel behulpzaam zijn. De camping ligt een beetje afgelegen in een beschermd natuurdomein waardoor het zeer rustig is. Ideaal om lekker uit te rusten! Bovendien organiseren de eigenaren een keer per week een lekker diner voor de hele camping en voor de mensen van de bed and breakfast.

Prachtige camping midden in de natuur

Jolanda van der Sande, 11-7-2017

De camping is prachtig gelegen in de natuur. Alles vrij nieuw, mooi sanitair, erg schoon. Je kon zien dat er aan de hele camping veel aandacht is besteed.

Zeer gastvrije eigenaren.

Kortom: een heerlijke plek om te verblijven!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Rio Requesa in Maissana, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Rio Requesa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Rio Requesa scoort een 8.02 uit 10 op basis van 27 reviews.