Camping Rio Requesa

• Onvoldoende: 1 - 5

Gezellige kleinschalige natuurcamping

Margje en Bas
19-7-2018

We hebben ruim 1 week op de gezellige kleine natuurcamping gestaan. Sake en Carla zijn zeer vriendelijk en helpen graag waar nodig is. Ook de campineigenaar Dimitri, die ong. 3 dagen per week aanwezig is, is zeer gastvrij. De camping ligt wat afgelegen, dus om ergens te komen is het altijd een stukje rijden, maar dat is zeker geen straf in deze mooie omgeving. Sanitair is basic, maar voldoet (water wordt soms wat later warm of blijft wat aan de koude kant), als het warm weer is, is dat natuurlijk geen probleem 😊. In de week dat wij er zaten koelde het in de avond lekker af, alles werd wel snel vochtig door de dauw.

Genoten van rust, omgeving en prachtige uitzichten

Christel en Jeroen
8-7-2018

Heerlijke rustige camping met mooie grote plaatsen. Het ontvangst was zeer vriendelijk door Sake en Carla. Iedere ochtend een gezellig samenzijn met de andere campinggasten onder het genot van een kopje koffie en croissant. Maar ook 's avonds was een plezier bij het kampvuur of je verwonderen in het donker omringt door vuurvliegjes. Je kon rustig een dag zonder andere mensen op de camping, achter blijven en genieten van natuur en het geluid van een klein stromend beekje langs de camping.

Vanuit de camping waren verschillende idyllische stadjes goed bereikbaar met de auto. Wij hebben ook nog een heerlijke buitenrit te paard mogen maken.

De camping eigenaar Dimitri is een uitstekende gastheer. Kortom; genoten!

gastvrijheid in een rustige, dromerige vallei

Frank en Suzanne
2-7-2018

We zijn net terug van een week Rio Requesa, en dat is heel goed bevallen.

Zoals de andere reviews schetsen, ligt de camping in een rustige, afgelegen en dromerige omgeving. De camping is het meest geschikt voor natuurliefhebbers en wandelaars. Verwacht hier geen 4G netwerk en disco, maar wel vuurvliegjes, kampvuur, vers brood en croissants, een beekje en een opbouwzwembad.

De gehuurde tent was ruim en van alle (camping-)gemakken voorzien.

Carla en Sake ontvingen ons zeer hartelijk en waren erg behulpzaam, met reistips, aanpassingen of aanvullingen in de tent. Er waren dit jaar nog niet veel kinderen te gast geweest, dus na het zien van onze dochter bouwde Sake een schommel en glijbaan. Ook eigenaar Dimitri is een uitstekende gastheer. Bijzonder vinden wij de lange tafel waar campinggasten 's ochtends en 's avonds kunnen aanschuiven voor koffie, als zij daar zin in hebben.

Voor verhaling vatbaar!

Lekker genieten!!

Hermen&Nicole
12-6-2018

Het is een heerlijke plek om te relaxen, tussen de bomen en op de achtergrond het geluid van het riviertje. In de ochtend hoor je in de verte de wilde zwijnen.

Wij waren er voordat de grote vakantiestroom begint en zagen de camping groeien. Alle tenten werden opgebouwd, gras gemaaid, receptie schoongemaakt.

De eigenaar en beheerders zijn gastvrij en staan altijd open voor een praatje.

'S avonds heerlijk vuurtje gestookt, wijntje gedronken, kortom voor ons het beste plekje!

grenzend aan perfectie

Olga
28-8-2017

Als je wilt 'detoxen' van mailverkeer en social media, is dit dé plek om tot rust te komen. Liggend in een prachtig natuurgebied, waar de vuurvliegjes nog ronddolen, wilde zwijnen knorren, de kerkklok op afstand klingeld en het ijskoude beekje stroomt is het uitstekend vertoeven. Wij zaten afgelopen zomer twee weken in een ingerichte bungalowtent op een riante plek en dat is ons zeer goed bevallen. Geen iPad voor de kids, maar met een zakmes de bossen in en verkoeling zoeken in het (opbouw)zwembad. We werden gastvrij ontvangen door de sympathieke beheerders Sake en Carla (die de boel erg goed onderhielden) en op dinsdag kookte eigenaar Dimitri, samen met zijn vrouw Saskia voor de hele camping. Wij hebben genoten!

Aanrader: fiets huren in Lucca, (met badmuts op) zwemmen in het gemeente zwembad van Varese Ligure, eten bij ristorante Pepen in Leivi, of dichterbij bij in de pizzeria van San Pietro Vara of buiten op het terras bij pizzeria Rita in Maissana.

Heerlijke camping, aanrader!

Nynke
11-8-2017

Fraseneggi is de perfecte plek voor mensen die niet van grote campings met krappe plekjes houden. Zeker in deze regio is deze plek een oase van rust. Overdag is het warm en is er wat minder schaduw (niet erg, we waren toch bijna elke dag op pad), maar dat is prima opgelost door een overdekte picknicktafel bij de receptiecaravan. Bedenk wel dat als je iets wilt ondernemen, je eerst een half uurtje moet rijden. Over de beheerders niets dan goeds te melden, we werden warm ontvangen en dit gevoel van welkom zijn bleef het gehele verblijf. Het brood dat je kan bestellen is heerlijk, de verfrissende drankjes die je kan kopen misschien zijn misschien nog wel beter. Voor gezinnen met jonge kinderen is deze camping ideaal, (jongere) stellen moeten hier wel rekening mee houden. Sanitair was gewoon prima in orde. Wij hebben genoten en kunnen deze camping aan iedereen aanraden.

Sfeervolle camping in een mooie omgeving

Erwin Dunnink
5-8-2017

In juli 2017 hebben we twee weken op deze fijne camping gestaan. Een kleine, rustige camping met ruime plekken. Naast de camping loopt een kleine beek waarin de kinderen kunnen spelen, en er is een "chill" plek met hangmatten.

De wc en douches zijn netjes en worden regelmatig schoongehouden. Wel kan op sommige, drukke momenten het warme water tijdelijk op zijn.

De eigenaar en beheerders weten een plezierige sfeer te creëren, ook door eens per week een maaltijd te organiseren waaraan je kunt deelnemen. Mocht je op andere avonden niet willen koken dan is Ristorante Rita een aanrader.

De meeste bezienswaardigheden bevinden zich aan de kust. Houd er wel rekening mee dat dit een uurtje rijden is. Aanraders wat ons betreft: lopen van Levanto naar Monterosso en kanoën op zee vanaf Chiavari.

Dichterbij is ook het nodige te doen zoals een bezoek aan de weekmarkt in Varese Ligure en zwemmen in de rivier bij San Pietro Vara.

Gezellig camping midden in de natuur

Marije
5-8-2017

Erg leuke camping midden in de natuur. Grote plekken, prima sanitair, zwembad voor de kids, relaxte ongedwongen sfeer. We hebben een heerlijk verblijf gehad. Kinderen kunnen lekker op ontdekkingstocht in de omheen gelegen bossen. Naast de camping stroomt een beekje die je tot beneden kan aflopen. Als je op zoek bent naar een gezellige, rustige familie camping dan ben je hier op het juiste adres. WiFi is alleen 's ochtends 2 uur beschikbaar. Als je erop uit wilt, heb je wel echt je auto nodig. Leuke strandjes en stadjes op 30 tot 60 minuten rijden. Kortom een echte aanrader! Wij zouden zo weer terug gaan.

Kamperen zoals het bedoeld is

Petra Broekhuis
29-7-2017

Wil je basic en leuk kamperen met kinderen tot een jaar of 12, is Fraseneggi een echte aanrader. Een unieke plek midden in de natuur, eens in de week eten met alle campinggasten - niet verplicht, wel superleuk - rond een houtvuurtje. Hutten bouwen in het bos, heerlijk in de hangmat liggen met een ruisend riviertje op de achtergrond, veel dieren spotten die je in Nederland niet tegenkomt. Vers brood elke ochtend... een heerlijke plek om te zijn. Beheerders die maximaal bereikbaar zijn en voor alles een creatieve oplossing hebben. Op prima afstand kun je zwemmen, naar zee, wandelen, zee kanoën, kayakken en is er ook de mogelijkheid tot canyoning. Leuke dorpjes met terrasjes, heerlijk ijs, en natuurlijk een pizzeria die zeker een keer moet bezoeken. Voor fietsers zijn er unieke weggetjes, maar neem wel je plakspullen mee. Veel wegen zijn niet volledig verhard en hebben losse steentjes.

De camping is klein en gezellig, en voor jonge kinderen erg leuk. Gewoon een keer doen!

Superrustig kamperen zoals kamperen hoort te zijn

Mark Verdonck
24-7-2017

Rustige kleine Camping in een toffe streek en behulpzame uitbaters. Alles is er heel gemoedelijk en een plezante avond bij het kampvuur met lekkere pasta...

Nog 1 tip.... plaats nog wat bomen bij de kampeerplaatsen zodat er binnen paar jaar toch wat meer schaduw is in volle dag.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Rio Requesa in Maissana, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Rio Requesa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Rio Requesa scoort een 7.98 uit 10 op basis van 31 reviews.