Camping Villaggio Turistico Europa

Italië, Friuli, Grado

8.1Fantastisch

• 7.9Eetgelegenheden
  • 8Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Villaggio Turistico Europa voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

Op Camping Villaggio Turistico Europa nabij Grado geniet je van de Italiaanse zon in het Aquatic Parc. Een groot zwembad met glijbanen én een stroomversnelling. Aan het strand drink je een verkoelend drankje bij de gezellige strandbar. Een dagje eropuit? Kies voor een dagje Venetië met de trein of maak een tour langs de Adriatische kust.

422 reviews over Camping Villaggio Turistico Europa

• 2019
    9Gerke01-09-2019

Super leuke camping! Echt netjes verzorgd! Enige nadeel waren de muggen in de avond. Voor de kinderen echt veel te doen. Eten op het park was prima en het park werd goed en netjes onderhouden. Wij hadden een sta caravan type garden en was prima voor 4 personen en had een erg goede ligging op de camping

• 9Stijn31-08-2019

Super

Prachtige camping! Alles ziet er heel erg netjes uit. Het nadeel is dat als je iets wilt doen buiten de camping wel veel de auto moet gebruiken. Mooi zwembad met glijbanen en strand!

• 8Tom29-08-2019

TOP! Wij gaan nog eens terug.

Waren in Woody tent van organisatie. Plaats in 'pinewood'. Leuk, veel schaduw. Nadeel: auto staat ver weg. Mooi, groot zwembad + leuke glijbanen. Het mag warmer zijn. Ja, handdoek leggers = niet leuk. Maar waar niet? Wij zijn op verschillende uren aan het zwembad aangekomen en hebben altijd een plekje voor ons 4 gevonden. In de zee kan je oneindig ver stappen. Ja veel zeewier, maar er zijn weggetjes gemaakt en voor de camping is er een gedeelte waar ze het zeewier tegenhouden. Hier liggen leuke speeltoestellen voor de kinderen. De pedalo's zijn ook leuk en niet duur. Ja, er zijn krabbetjes. Maar die doen niets. Netje, emmertje en de kinderen hebben plezier. Restaurant: lekker en niet duur Supermarkt: voldoende keuze, redelijke prijzen Wifi: goedkoop, traag Wat afgelegen, met auto leuke uitstappen te doen. Veel muggen (TIP: koop daar muggenstick) Sanitair altijd proper en altijd warm water. Leuke animatie. Aandacht voor mindervaliden!

• 8Miep Jansen16-08-2019

Gezellig verblijf.

Prettige goed georganiseerde camping die ook aan de mindervalide medemens heeft gedacht. Ruim aanbod aan entertainment voor jong en oud. Zorg voor voldoende antimuggenspray want je wordt er lek gestoken. Toiletgebouw is mooi en van alle gemakken voorzien. Het schoonmaken zou wat vaker mogen gebeuren. Eten op de camping is goed . Bij de strandbar aan zee niet. Personeel is zeer vriendelijk en betrokken. Punt van ergernis, gasten die om 9.30 uur een handdoek op een ligbed bij het zwembad leggen, weggaan en uren later terug komen. Naar mijn mening erg asociaal gedrag wat niet geaccepteerd zou moeten worden.

• 8Ben14-08-2019

Gewoon een goed camping!

Heerlijke camping, groot maar toch gezellig. Wij waren er met een grote tent, van te voren gebeld voor een ruime plek. Bij aankomst lieten ze ons eerst netjes de plek zien om te kijken of deze wel ruim genoeg was. Perfecte service. Mooi zwembad (geen badmutsen verplicht, shorts toegestaan!!) Leuke beach bar aan het strand. 2x per week muziek (band/dj). Camping winkel met ruim voldoende keus, niet echt schreeuwend duur, maar vooral een snelle afhandeling. (kunnen veel campings iets van leren). Mooie, nette toiletgebouwen, redelijk nieuw, 3x per dag schoongemaakt. (jammer van de mensen die er een echt zooitje van maken). Plaatsje Grade is erg gezellig, en kun je lekker eten. Omgeving richting Triest/Slovenie is echt leuk, veel te doen. Al met al een aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Marco13-08-2019

Fantastisch, een aanrader!

Begin augustus 11 dagen op deze fantastische camping geweest! We hebben ons geweldig vermaakt! Stacaravan Exotic voor 7 personen gehuurd via de camping zelf. Groot genoeg voor 7 personen. Het viel ons wel gelijk op dat er geen tafel en stoelen aanwezig waren in de stacaravan maar die heb je ook niet nodig. Tot ‘s avonds laat heerlijke temperaturen waardoor het prima vertoeven was op de veranda met grote hoekbank buiten. Zwembad en zee zijn beide heerlijk, het enthousiaste animatieteam nog niet eerder meegemaakt. Zij maken van je vakantie echt een feestje! Ook ‘s avonds veel vertier, de shows zijn leuk en bij de bar of bij het strand is het een gezellige boel. Enig minpunt: muggen, dus vergeet je spray niet anders wordt je lek gestoken. Wij komen niet snel terug, maar deze camping gaan we in de toekomst zeker nog een keer bezoeken. Een van de beste campings die we ooit bezocht hebben.

• 9A Huisma13-08-2019

Super leuke camping

Wij zaten in een Perla stacaravan.Deze was goed onderhouden en schoon.Er zit een badkamer in met wc en een los wc in de slaapkamer dat is echt super handig.Het zwembad is super mooi en groot .Klein min puntje waren de mensen die al om 09:15 voor de poort stonden zodat ze om 09:30 een kleding stuk of handdoek neer konden leggen super irritant voor mensen die wel echt willen zwemmen.Oplossing is gewoon naar de badmeester gaan die haalt ze er af en anders gewoon zelf er aftrekken!!.De zee is ook super met leuke klim/ spring kussen in het water voor de kinderen.Wel een klein beetje zee wier maar dat kun je verwachten in een zee.Er zijn zeer mooi groten in de buurt bezoek ook eens de kleinere groten die hebben ook rondleidingen in net Engels en zijn niet zo van de massa toerisme daarom veel aandacht voor de bezoeker en ook heel mooi.Kortom een super leuke vakantie gehad

• 10Staat v/h sanitair

• 9Edwin van Oostenrijk11-08-2019

Geweldige familie camping

Simpelweg een geweldige camping voor gezinnen. De staanplaatsen zijn vrij ruim tot heel ruim voor Italiaanse begrippen. Sanitair is ruim voldoende een goed schoon. Eigenlijk altijd warm water op verschillende momenten van de dag. Het zwembad is groots een bijzonder goed onderhouden. Met 4 lifeguards is het ook veilig zwemmen voor de kinderen. Een peuterbad ontbreekt wel als enig minpunt. Het strand is erg netjes en je kunt heel ver de zee in zonder golfslag. Enig nadeel is het zeewier in het water. Grote luchtkussen mogen gratis gebruikt worden. Ook op het strand is regelmatig animatie voor jong en oud. Er zijn ook 2 toestellen met veel glijbanen voor de kleintjes op het strand. Het betalen met een bandje is wat overdreven aangezien er zoveel handelingen moeten plaatsvinden dat contant betalen even snel zou zijn. Voor de zon zee, strand liefhebber een walhalla. Voor cultuur liefhebbers niet heel veel te doen in de omgeving.

• 7Milou10-08-2019

Prima camping voor een keertje.

Pluspunten: enthousiast animatieteam. Uitgebreid programma 4tm12jaar. Veel schaduwplaatsen. Leuk zwembad: twee ondiepe badjes (geen peuterbad) onze kinderen (1, 3 & 5) vonden het leuk. Zee, lang ondiep vrij toegankelijke luchtkussens in het water. Autovrij: fijn voor kinderen. Minpunten: 3 sanitair gebouwen werden 2x per dag schoongemaakt. Te weinig voor 4* camping. Bandjesbetaalsysteem. Let op bij afrekenen! Hebben meermaals dubbel of voor niet gekochte spullen betaald. Hele dag en avond harde muziek van animatieteam. Maandagavonden bij beachbar zo hard. Onze kids sliepen 'in een discotheek' in de tent. Zee veel krabben. Autovrij betekent ver weg moeten parkeren. Veel huisjes. Omgeving net Nederland (vlak en groen). Uitstapjes: grotten gigante, stad Triëste (tram naar bergdorp Opicina!), grado promenade, boottocht grado - barbana, barbana klein eilandje, Miramare kasteel, Aquileia romeinse opgravingen, slecht weer: tiare shoppingcentre

• 6Staat v/h sanitair

• 8Britt10-08-2019

Genoten!

Net terug van 3 weken village Europa. Grappig om de andere meningen te lezen. Wij hebben als gezin genoten. Het is maar net wat je zelf zoekt. Wij waren met onze vouwwagen. Grote plek geboekt en die was ook groot! Zwembad mooi! Ja, handdoeken leggers, maar waar niet? En ja dat blijft jammer. Zee met leuke speeltoestellen. Super leuk! Door eb en vloed wisselend diep om de speeltoestellen heen. Toilet gebouw schoon. Inderdaad nieuw gebouw, mooi, maar druk en daardoor naar mijn mening iets minder schoon. Andere gebouw schoon en wij hadden altijd warm water tijdens het douchen. Muggen op de plek zelf niet gezien. Wel bij het uiteten of voetbal/tennis. Animatie doen onwijs hun best en was leuk. Genoeg te doen, kasteel, grotten, steden, Kroatië, Slovenië. Zeker een camping om een keer terug te komen!

23 tips over Camping Villaggio Turistico Europa

• Els, 25-06-2012

in Kroatië ligt de plaats rovinje een echte aanrader om heen te gaan

• koopje, 19-11-2011

Venetië, muggenmelk met deet en kaarsen mee, krabbennetten mee en luchtbedden/bootjes om over de waterplanten heen het mooiere water op te zoeken.

• Toon, 25-07-2013

Camping is tolvrij en vignetvrij te bereiken via de Duitse A7, Fernpas, Innsbruck, oude Brennerpas, Brunico, Dobbiaco, Kreuzbergpas, Tolmezzo en dan recht naar onderen. De Felbertauerntunnel is zoals bekend nog steeds gesloten. Via een prachtige route. Reken dan op een uurtje of 15 inclusief rust- en eetmomenten. Scheelt zomaar 33 Euro voor dat klotevignet en de extra tol die je betaalt voor de BrennerAutobahn, of de Katschbergtunnel en de Italiaanse autostrada's.

62 vragen over Camping Villaggio Turistico Europa

• Rod, 09-12-2019

Extra large comfort

Wie weet een paar mooie extra large comfort standplaatsen te noemen? Dicht bij het nieuwe toiletgebouw (welk nummer?) en vlakke ondergrond. Het liefst langs een rustig straatje maar toch dicht bij het zwembad.

• Shirley, 10-07-2019

Koelkast

Hallo, weet iemand waar je daar in de buurt een koelkast kan huren. Op de camping zelf verhuren ze niets.

• inge, 22-06-2019

zijn er veel pubers vanaf 14 juli

Worden er veel activiteiten georganiseerd voor 16 jarigen...voetbaltoernooi volleybal etc Hopelijk zijn er ook veel pubers in Juli,,,,

Camping Villaggio Turistico Europa info

• Aantal sterrensterstersterster