Camping Florenz

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Aanrader ga zeker nog n x terug!

Carina
13-8-2017

Voornamelijk italiaanse camping maar we hebben leuk contact gehad met onze "italiaanse buren"...

Stacaravan was top

Zwembad heerlijk verkoelend , daar gingen we dan smiddags heen en in de ochtend naar t strand ( dan was de zee nog "koel" in de middag was t net een lauw bad waar je instapte )

Zee zat vol vissen , krabben, geweldig vd kids die konden helemaal los gaan met een visnetje..

Bij ons zat het zwembad gewoon bij onze boeking erbij!

Restaurant op t park vonden we het eten niet lekker .

Animatie was erg professioneel ondanks dat alles in het italiaans verteld wordt vonden onze meiden het leuk.

Personeel supermarkt idd erg onvriendelijk dan vooral de jonge man achter de kassa, nam niet eens de moeite om je gedag te zeggen.

Verder is de camping super schoon.

Ook voor de muggen wordt er gif gespoten en we hadden deet bij ons , we zijn wel geprikt maar niet noemenswaardig.

Plaatsje/straatje stelt niks voor. Plaatsen er om heen wel.

De avond marktjes zijn ook erg leuk.

Mooie camping, onvriendelijk personeel!

Danique
12-8-2017

De camping ligt afgelegen van de leuke stadjes. De camping zelf is wel mooi en goed onderhouden. Wij hebben op 2 augustus bij het restaurant op de camping gegeten en daar was het personeel zeer onvriendelijk en niet bereid te lachen. Het eten was ook niet lekker dus hebben we daarna niet meer gedaan. Het personeel in de supermarkt begroete je niet en gaf aan hoeveel het kostte door naar de kassa te wijzen.

Verder ligt het strand op loopafstand, dit hebben wij als zeer prettig ervaren. De toiletgebouwen waren netjes schoon maar die hebben wij niet veel gebruikt want wij hadden een sta caravan. Deze waren ook erg netjes en goed onderhouden.

Dus al met al een mooie camping en onze tip voor het personeel: altijd blijven lachen naar de mensen die ervoor zorgen dat je loon krijgt!!

Leuk voor één keer

Eline
9-8-2017

Deze vakantie verbleven op camping Florenz. Wat volgens het reisbureau een leuke camping moest zijn met dorpje op loopafstand komt bedrogen uit. De camping was opzich mooi, maar erg veel Italianen met vaste staanplekken. In de weekenden dus erg druk. Het dorpje op loopafstand kon eerder een straat genoemd worden waar niks te beleven valt. Dorpjes eromheen zijn wel prima, maar ook niet wat wij gewend zijn als je het vergelijkt met het Gardameer. Wel mooie centrale ligging om naar san marino en bologna te gaan en lekker zandstrand met comfortabele bedjes. Bijzonder dat het zwembad niet bij de boeking in begrepen zat, dit had het reisbureau ook duidelijk niet scherp. Van de zee moet je niet te veel verwachten, warm water en erg vol met zeewier en planten. Geen heldere mooie zee. Uiteindelijk hebben we hier een lekkere vakantie gehad, maar wel één keer. Als je het Gardameer gewend bent dan zou ik verder zoeken naar wat anders.

We hebben een aantal aanbieders voor Florenz voor je op een rij gezet:

Wat een gezellige Italiaanse camping!

Janssen
5-11-2016

Fijne, niet al te grote Echt Italiaanse camping pal aan zee. Dat er maar weinig Nederlanders zaten vonden wij als ouders erg prettig, onze kinderen iets minder.

Het strand is prima maar de zee vonden we te ondiep, te warm en te vlak. Door de golfbrekers is er een soort meer ontstaan met daarin veel krabbetjes, kwalletjes (geen last van want onschuldig) en een wat drassige bodem.

Het personeel is super vriendelijk. Bij de receptie zijn tal van dagtripjes/uitjes te vinden. Restaurant aan zee serveert heerlijke gerechten. Restaurant op de camping is wat aan de grote en lawaaiige kant dus daar zijn we niet geweest.

Verder doet de camping veel voor minder valide mensen, mooi om te zien. Sanitair werd prima schoongemaakt. Had wel wat vroeger in de ochtend gemogen. Zwembad is heerlijk en er is altijd plek genoeg.

Omgeving van de camping is wat saai maar iets verderop wel leuke plaatsjes om te bezoeken. Ook een fietstocht door de po-delta is een aanrader. Venetië ligt op ongeveer 2 uur rijden. In het naburige dorpje is helaas niks te halen.

Mooi,schoon .

carolien van der Geest
5-9-2016

Ik vond het er netjes en schoon.Ik heb er geen nadelen onder vonden.Mooie camping.

Een geweldige vakantie om nooit te vergeten!

Els Gouman
8-8-2016

Wat hebben wij een geweldige tijd gehad op deze camping. De camping ligt direct aan een prachtig strand. Vanaf de stacaravan Leonardo was het max 50 meter lopen voordat je op het strand stond. Je kan daar bedjes huren of je eigen bedje en parasol meenemen. Het strand was schoon en het water heerlijk warm.

In het zwembad ben je verplicht een badmuts te dragen en wordt er streng op de hygiene gelet. Het water is daarentegen heerlijk schoon en was het nooit druk aan het zwembad.

Het animatieteam was geweldig. Ook al zijn wij Nederlands ze deden erg hun best om het onze kinderen naar hun zin te maken. Elke avond was er vanaf 21.00 uur een dansactiviteit waar de kids heerlijk aan mee konden dansen en was er daarna een optreden of toneelstuk. Een heel professioneel team. Ook tijdens de kidsclub deden ze de leukste knutsels, spelletjes, samen salade maken, dansen op het strand.

In het winkeltje zijn de prijzen niet te duur en haal je lekker brood en verse groenten.

Het personeel is zeer vriendelijk, klant gericht en regelt zelfs nog leuke uitstapjes voor je.

Aanrader om plaatsen in de omgeving te bezoeken. Venetie (ga op een maandag!),

Ferrara, Bologna, Comacchio.

Echt een aanrader om naar deze camping te gaan.

(oke de muggen waren wel vervelend, maar dat was dan ook het enige. Gewoon voldoende date meenemen.)

Erg mooie nette camping!

Sandra
2-8-2016

De camping is uitermate netjes, de accomodaties ook. Alles wordt prima bijgehouden. Mooi strand. Weinig NL mensen, sommigen vinden dat een voordeel, sommigen een nadeel. Rechtstreeks boeken is heel handig. En we konden al vroeg de accomodatie in. Personeel is heel vriendelijk. Er wordt veel voor kinderen georganiseerd. Het dorp is op loopafstand en ook in de omtrek is veel te doen.

Zwembad is klein (maar strand compenseert). Opletten bij het boeken, de camping maakt onderscheid in type caravans met dezelfde naam, sommige reisorganisaties doen dat niet.

Prima maar gedateerd

Freddie
3-9-2015

Mooie camping, echter wel gedateerd. Wifi verbinding waardeloos.

Camping Florenz is een absolute aanrader voor gezinnen met kinderen, er is dagelijks volop animatie. Het animatieteam is zeer vriendelijk (op een oprechte manier) evenals het overige personeel. Bij de receptie wordt goed Engels gesproken en in het animatieteam zijn ook Nederlandse medewerkers actief. In Lido Degli Scachi is niet veel te beleven, maar de omliggende Lido's zijn gezellige dorpjes, bovendien liggen steden als Bologna, Ravenna en Comacchio op acceptabele afstand. De directe ligging aan zee en het schone zwembad maken de camping een heerlijke plek om een zonovergoten vakantie te vieren. De muggenplaag aan de Adriatische kust valt erg mee, op de camping worden de nodige maatregelen getroffen om de overlast te beperken. De staat van het sanitair is prima, douches beschikken over een kraan (warm douchen is gratis), je kunt dus douchen zolang je wilt zonder telkens een knop in te hoeven drukken. Wij hebben genoten van een heerlijke vakantie!

Prima camping onder de bomen!

Margreet
13-8-2015

Alles schoon en goed onderhouden. Onze stacaravan was prima onderhouden standaard met handdoeken en lakens. Airco tot en met 8 uur, daarna €1 per uur extra. Alles om 23.00 stil. Strandje met water (bijna te warm) geweldig voor jonge kinderen (2 en 10). Leuke beachbar met vriendelijk personeel. Wat helemaal opviel is dat deze camping extra rekening houdt met mensen met handicap, ook op het strand. Mooi en goed om te zien. Vertier buiten de camping is leuker richting Lido Spina. Exclusies gemaakt naar Ravenna, San Martino en natuurlijk Venetië. Echt een prima camping, wel veel italianen en de muggen natuurlijk....als we dan toch iets willen zeuren..,😉

We hebben een aantal aanbieders voor Florenz voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Florenz in Lido degli Scacchi (Adriatische Rivièra), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Florenz zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Florenz scoort een 8.03 uit 10 op basis van 97 reviews.