We hebben een aantal aanbieders voor Thessaloniki voor je op een rij gezet:

vakanties Thessaloniki

We hebben een aantal aanbieders voor Thessaloniki voor je op een rij gezet:

Reviews over Thessaloniki

Geweldig, zeker voor herhaling vatbaar!!

Marianne van Schilt,
    15-6-2018

Vlieg naar Thessaloniki en maak vooraf een reservering in Hotel Tourist. Wij hebben eerst een relax vakantie genomen op een van de schiereilanden in Pefkohori. Geweldig restaurant bij Petros, waarin de moeder van de eigenaar nog achter de pannen staat. Huur een auto en ga de 3 zeer verschillende schiereilanden bekijken en kom langs de kustlijn terug. Dan wordt het tijd om terug te gaan naar de stad en hotel Tourist. Dit hotel ligt heel centraal midden in het centrum. Eenmaal binnen is er rust. Je wordt ontvangen door twee broers die je alles kan vragen. Ga lopen door de stad en vergeet de kleine straatjes niet. Sins enkele jaren is ook de haven tegenover Aristotelus plein erg gezellig met terrasjes en heerlijke restaurants. Ga er heen op zondagochtend. Het lijkt dan wel op een bijeenkomst van de Griekse families.

Alles bij elkaar een geweldige veelzijdige stad.

Gereisd met partner in juni 2018

Louisa,
    13-5-2018

Thessaloniki is een mooie stad op het Griekse vaste land. Je kan hier heerlijke mezedes eten. Thessaloniki heeft wel minder oude archeologische vondsten dan andere steden in Griekenland. Wel zijn er mooie musea en ook kan je een dagje op bezoek in een stad in de buurt. In de zee bij Thessaloniki kan je niet zwemmen wel zijn er stranden in de buurt waar je heen kan gaan met de auto of het openbaar vervoer.

Gereisd alleenreizend in mei 2018

Foeilelijke appartementengebouwen, oude monumenten

Paul V.,
    30-1-2018

Thessaloniki: het deed me een beetje denken aan Rotterdam: alle oude gebouwen zijn weg door een catastrofe, het is een havenstad en je moet heel snel oversteken anders word je platgereden. Verder houdt de vergelijking op. Je kunt hier heel goed eten en heel goed winkelen. Het is niet zo toeristisch maar er wordt goed Engels gesproken. De stad bestaat voor meer dan 90% uit foeilelijke appartementengebouwen met winkels op de begane grond en hier en daar een heel oud monument, zoals b.v. de Hagios Demetrios. Het is een drukke stad met veel verkeer. Openbaar vervoer is een beetje beperkt: er zijn plenty taxi's maar bussen zijn wat lastiger te vinden: er staat geen info op het bushokje en veel bussen rijden maar eens in het uur. Ander vervoer is er niet. Plattegronden moeilijk te vinden.

Gereisd met partner in januari 2018

Leuke stad!

Mariska,
    25-5-2017

Studentenstad met mooie promenade. Huur een fiets! Bezoek de ladadika, de oude stad (boven) de Rotunda, ga uit in een van de clubs. Combineer je bezoek met een paar dagen strand op het schiereiland Chalkidiki!

Gereisd met oudere kinderen in april 2017

Een heerlijke stad aan een mooie baai!

Els,
    10-5-2017

De stad is levendig, maar niet te groots. Er heerst veel gezelligheid op de pleinen en langs de boulevard. Een aantal mooie musea en andere bezienswaardigheden. Een groots uitzicht over de baai met aan de horizont de berg Olympus.

Gereisd met vrienden in april 2017
Thessaloniki scoort een 8,4 uit 10, op basis van 49 reviews