Hotel Pela

Hotel aan zee, Kinderhotel, Kleine hotelsWeer vandaag16°9°
Hotel Pela
8,7

51 reviews over Hotel Pela in het Nederlands

Mooi zwembad met gezellige ruimte om buiten te zitten. Meestal lekker eten (1 keer vonden wij het hoofdgerecht niet lekker) Wel veel gerechten op basis van gehakt en stoofpotjes.
Vis of de plaatselijke specialiteit sardines kregen we niet. De muziek tijdens het eten was meestal Engelstalig (1 keer niet) Spijtig, bij typische Griekse gerechten hoort toch ook Griekse muziek !.
Hoe langer hoe meer overheerst het Engels en gaat de eigenheid van de vakantiestreek weg. Niet alleen in Griekenland, maar ook in Spanje. Zonde.

De eigenaars en het personeel van het hotel waren wel vriendelijk, maar ze deden wel geen moeite om een praatje met ons te maken. Het was vrij oppervlakkig. Dit in tegenstelling met de gasten die er al meer geweest waren en met de Engelstalige gasten.

De centrale ligging op het eiland was positief Wij deden rondwandelingen op het eiland. Om de vertrekpunten te kunnen bereiken hebben we een auto moeten huren.

Wat betreft de kamer. De doucheruimte was heel klein. Douchekop was ook veel te hoog geplaatst. Vele kleine mankementen in de kamer (gordijnroede die steeds naar beneden viel, slepende deuren)

Wij komen vermoedelijk nog wel terug naar Hotel Pela, maar boeken dan een kamer met ontbijt, zodat we ofwel à la carte kunnen eten in het hotel ofwel naar een restaurant in het dorp kunnen gaan.

Er was soms wel wat hondengeblaf. Maar dit was niet echt storend voor ons. S'avonds was er wel lang gepraat en gelach aan de bar. Gelukkig voor ons was ons raam niet naar de bar gericht en hadden wij er weinig last van.

Gereisd met partner in september 2018

Je moet echt de nieuwe appartementen nemen,de oude zijn uitgeleefd en veel mieren,zelfs in bed De plek van hotel is goed en eigenaresse is vriendelijk en behulpzaam

Gereisd met vrienden in juli 2016

leuk!

Bird,
3-8-2017

Samen met mijn vriend naar hotel Pela geweest in 2015. Ik was 16 en hij 19. Uitgaan kon je er niet echt doen. We hadden een scooter gehuurd voor 5 dagen en hebben heel het eiland kunnen zien. Zonder scooter of auto kom je niet ver. Het is echt een eiland als je een rustige vakantie zoekt. Eén week was precies lang genoeg. Hotel was kleinschalig maar schoon. Ontbijt was karig en vaak het brood van de avond ervoor. Avond eten erg lekker met vers brood. Eigenaresse erg lief en zorgzaam. De stad: Petra is ook erg leuk om te bezoeken.

Gereisd met partner in augustus 2015

Voor rust......geweldig!!!!

Jose Claassen,
11-7-2017

Hotel Pela in Skala Kallonis, Lesbos is in 1 woord een geweldige plek als je komt voor rust en lekker eten! Echte Griekse maaltijden met verse producten bereid. De eigenaresse Thekla is een perfecte gastvrouw die je ontvangt met open armen. Ook Astria neemt de honneurs goed waar! Ze geven je het echte vakantie gevoel. Het zwembad is ook een topper! Je hebt er alle ruimte. Ook de kamers zijn netjes en schoon. Bedankt dames en rest van de staf voor het leveren van een fijne vakantie! We komen er zeker terug!!xxx

Gereisd met partner in juli 2017

Extended family !!!

Winnie Guy,
8-7-2017

Altijd welkom. Niets is teveel gevraagd. Lekker eten, rustig, proper. Je voelt je hier geen toerist maar eerder een vriend. Minpunt de Bootman aan de overzijde van de straat die weleens lawaai durft te maken (nooit s'nachts) en zijn honden.

Gereisd met vrienden in mei 2017

als je aankomt wordt je met open armen ontvangen door de geweldig toffe eigenares Thekla en haar papa, het eten is super lekker, echte Griekse kost alle dagen verse producten op tafel en bediend door Thekla zelf, altijd met een glimlach en met veel plezier. Je kan de hele dag aan het zwembad liggen met een café glacé of een lekkere cocktail en zonnen maar ! Als het tijd is om het aperitief bestel je natuurlijk Ouzo en nog ééntje. Het eiland heeft veel te bieden, heel pittoresk en veel geschiedenis, de Griekse Mytologie. De natuur is zooo mooi, voor elk wat wils. Ik ga er al 4 jaar, telkens naar Hotel Pela en heb daar nog geen second spijt van gehad. Ik ga dit jaar weer in september, 2 weken relaxen en héééél vééél plezier maken. Yep, Thekla and Pappou, I see you in September, love ya all πολλά φιλιά agapité chairetismoús

Zaza

Gereisd alleenreizend in september 2016

Nooit meer

An
2-10-2016

Pela is een mooi complex, maar er zijn teveel tekortkomingen vergeleken bij andere accomodaties hier. Geen wifi op de kamer, matras waar de stalen veren naar buiten komen, droog oud brood bij het ontbijt, vaak koude douche, ontbijt maar tot half 10, om half 10 staan de schoonmaaksters al voor je deur. Zo'n plak douchegordijn, bijna geen licht in de badkamer....

Gereisd met vrienden in januari 2016

Heerlijk, hartverwarmend hotel

Robert
6-9-2016

Heerlijk hotel, voor gezinnen met zowel oudere, als ook jongere kinderen. Zij worden hier op handen gedragen en ook de ouders komen niets te kort. Gewoon een heerlijke plek om tot rust te komen, leuke uitstapjes te maken of te dollen in het zwembad. Deze verdiend echter wel een beetje aandacht.

Gereisd met oudere kinderen in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Opnieuw een geweldige vakantie gehad.

Leo Tukker
22-5-2016

We waren dit jaar voor de vijfde keer in hotel Pela en het voelde weer als thuiskomen. We werden door Thekla en haar vader hartelijk verwelkomd en tijdens de gehele 10 dagen stonden ze met hun gehele staf steeds voor ons klaar om ons een heerlijke vakantie te bezorgen. We hadden een mooie kamer, het ontbijt was goed en de keren dat we in het hotel gedineerd hebben was het eten erg lekker. 's Avonds in de bar was het ook gezellig. We komen zeker nog een keer terug, want hier ervaar je de Griekse gastvrijheid echt.

Gereisd met partner in mei 2016

Gastvrij hotel met aardige eigenaresse Thekla en haar vader. Ze doen de extra moeite waardoor je je echt als gast voelt. Kamer zijn netjes, douche is klein zoals in alle Griekse drie sterren hotels. De matras was ons enige minpunt, veren in je rug. Andere gasten hadden daar geen last van. Het drie gangen diner in het hotel is een echte aanrader, was een echte home made maaltijd, vers ingrediënten en elke dag wat anders. Ontbijt eenvoudig maar prima, lunch is à la carte en wederom erg smakelijk. Eten is tien x beter dan in de restaurants en voor een lage prijs. Skala Kaloni is een rustig plaatsje aan de baai. Strand ligt op loopafstand van hotel. Met een huurauto een prima plek om het hele eiland te bezichtigen, en er is genoeg te zien op het eiland aan verschil in landschap, stranden, haventjes, kloosters, kerkjes, beestjes en watervallen. Kortom een goed hotel met een prima prijs/kwalitietsverhouding en een goede service. Wij begrijpen dat mensen tientallen jaren terugkomen.

Gereisd met partner in Mon Jun 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

• VerzorgingHalfpension, Volpension
  • Eten en drinkenLunch
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Betaalde strandbedden, Strandbedden aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer
  • Betaalde wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koelkast / Minibar, TV

• Op het terreinBibliotheek, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesGeld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• ParkerenBetaald
  • ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Pela in Skala Kallonis, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Pela zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.