Appartement Ismini

49 reviews over Appartement Ismini

• 2019
    8Evelien28-08-2019

Prima verblijf

Wij werden heel warm ontvangen door de eigenaar. Het is een rustig appartementencomplex en het appartement had alles wat wij nodig hadden. Petra ligt op loopafstand en daar zijn genoeg mogelijkheden om te eten. Met het treintje naar Molyvos geweest en ook dat was leuk. Molyvos is wat groter en toeristischer dan Petra. Voor een week hadden wij er genoeg te zien. Combinatie van strand en wat rond lopen door de Griekse dorpjes. Ook nog naar Anaxos gelopen langs de kust, wat nogal een uitdaging was, maar dat wisten we van tevoren. Het leverde wel mooie plaatjes op. Op zondag lag er een cake voor ons klaar in het appartement. De eigenaar is heel aardig en goed bereikbaar via sms. Al met al een prima verblijf gehad op wat ruzie met het douchegordijn na;)

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Tinke krul25-06-2019

relaxed, ontspannen, thuis komen!

heerlijk rustig, prachtige omgeving, fijn zwembad, alles wordt keurig verzorgd, je merkt de Griekse familie niet op, maar in alles straalt hun aanwezigheid..de verzorgde tuin, de cake die je vindt in de keuken bij terugkomst etc. kortom het was voor mij de 2e keer daar en kom graag nog eens terug!

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 9joke Lechner03-06-2019

Mooi kleinschallig app. complex aan de rand van Petra. Mooi onderhouden en schoon. Gelegen in mooie tuin. Bereikbaar via verharde weg die wel wat hobbelig is. Bij aankomst en vertrek worden de koffers naar app. gebracht. Je wordt zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar. Op zondagen wordt je verrast met cake en vers fruit. Het centrum van Petra is 15 min lopen. In Petra zijn goede fietsen te huur waardoor je snel heen en weer kan. Het strand op 300 meter met 2 gezellige strandtenten vlakbij. Petra is erg gezellig en Molyvos op 4 km afstand.

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9jeanet lever06-09-2018

fantastisch en rustgevend plekje.

Supermooi plekje en erg rustig gelegen. Petra is erg mooi en gezellig en dichtbij Molyvos, waar je met een treintje naar toe kunt, erg leuk. Strand (heel fijn kiezel) is op ong 350 m lopen. De zee is zo mooi en je kunt er heerlijk zwemmen, geen hoge golven. Je kunt voor een drankje v 3 euro en strandstoel en parasol krijgen, maar je kunt ook heerlijk onder de bomen liggen iets verder er vandaan (5 m). App. is superschoon, erg vriendelijke eigenaren en je kreeg elke zondag vers gebakken cake. Een app. om naar terug te gaan.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8fam. van der mark01-08-2018

Heerlijk eiland, fantastische vakantie gehad

Heerlijk rustig kleinschalig appartementencomplex. Echt een verademing voor gezinnen die geen hysterisch gedoe en animatie zoeken maar rust en tijd voor elkaar. De appartementen zijn eenvoudig ingericht maar worden keurig schoon gehouden evenals het terrein en zwembad. Iedere dag is de tuinman druk om alles in topconditie te houden. Schoonmaak evenals bedden verschonen en schone handdoeken 3x per week. De familie die eigenaar is van het complex is er regelmatig en anders zijn ze 24/7 bereikbaar per sms met snelle reactie. In de appartementen boven (2x twee kamer (5 en 7)en 1x 1 kamer (6)) heb je het meeste privacy. In Petra (boulevard) zit restaurant "Christos". Uitgebaat door een hartelijke familie met een eigen olijfboomgaard en boerderij. Alle producten (behalve vis natuurlijk) zijn van eigen boomgaard/boerderij. We wilden alle restaurants uitproberen maar hebben hier toch per ongeluk 12x gegeten....;-)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Heerlijke vakantie09-07-2017

Heerlijk ontspannen en genieten, tuin, zwembad

Ismini heeft fijne appartementen gelegen in een (groene) tuin met zwembad en loungehoek of in een klein gebouw bij elkaar. De sfeer is relaxed, rustig. Het wordt goed schoongehouden. Je zit dicht bij de hoofdweg gelegen aan het strand. Petra is een leuk klein plaatsje met een berg (Petra :-)) met genoeg heerlijke restaurants. Een auto is fijn om het eiland te verkennen. Ook ideaal is een fiets huren! Molivos ernaast is zeer mooi, souvenirsstraatjes genoeg, haventje met restaurants en maak een boottocht met een locale schipper. Vergeet ook niet de warmwaterbaden iets verderop! En achter de rotsen zit nog een heerlijk restaurantje! Genoeg om te ontdekken en te genieten van het warme weer en heerlijke eten. Mensen zijn zeer vriendelijk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 8Jennie15-10-2016

Positief anders

Het appartement ligt 8 minuten lopen van de hoofdweg en het dichtstbijzijnde strand vandaan. Je zit tussen de Griekse bevolking. Dit maakt het heel relaxed. Je moet wel van rust houden en het niet erg vinden om een klein half uurtje te lopen naar de restaurantjes aan de boulevard. Boven heb je drie appartementen, waarvan één met heel groot balkon (nr 7) en één met twee balkons (nr 5). Die zijn het mooist qua ligging en privacy. Het zij uitzicht bij nr 7 kijk je uit op een veldje met zo'n 100 schapen, met belletjes om de nek, wat een heel gezellig, landelijk, achtergrond geluidje geeft. De andere appartementen beneden zit je met je terras min of meer op de stoep, dat vonden wij wat minder gezellig aandoen. Er hangt een TV in de kamer, met gek genoeg alleen Griekse zenders voor de toerist? Zwembad is lekker om even af te koelen, maar wel erg ondiep (1.50mt)ligbedden zijn fijn. Appartement heel schoon, wat opviel was zelfs een föhn aanwezig. Aanrader om te eten (is dichtbij): restaurant Cocos. Lopend vanuit appartement naar hoofdweg en dan rechtsaf aan de weg. Heerlijk echt Grieks eten, zowel vlees, maar zeker ook als je van vis houd!! Bereid door een chef-kok en zijn vrouw uit Athene! Met hart voor de zaak! Zijn zelfs op dag van ons vertrek, s' middags voor ons open gegaan!.

Gereisd met partner in september 2016

• 9A. Meijer17-09-2016

Geweldige accomodatie

Geweldige accomodatie, prachtige, zeer rustige ligging, mooi zwembad, ruime appartementen, en bijzonder goed verzorgd en schoon. Strand en dorpje op goede loopafstand. De eigenaresse en dochter en dochter doen er echt alles aan om de klant het naar de zin te maken, dit is pas vakantie!!!

Gereisd met partner in juni 2016

• 10P.06-09-2016

Mooi appartementencomplex!

Ismini is een mooi, goed verzorgd complex met 2 losse huisjes bij het zwembad en 6 appartementen in het gebouw. Verder een goed verzorgde tuin en een klein zwembad, 1.50 m diep en een deel ondiep, ook geschikt voor kleinere kindjes. Het complex is zeer rustig gelegen aan het einde van een zandpad, 500 m. van de doorgaande weg en het strand. Naar het dorpje is het ongeveer 20 min. lopen. De appartementen zijn prima, compleet, kleine keukeninventaris, koffiezetapparaat en waterkoker. Prima badkamer en warme douche. Alles is brandschoon! Airco optioneel. Grote ruime slaapkamer met 3 bedden in het vrijstaande huisje en 1 bed in de keuken. Luiken tegen de zon en horren tegen de muggen. Terrasje voor het huisje met weinig privacy. Huur een auto en ontdek Lesbos. Het eiland is zo mooi, en zo rustig en goede wegen. Zo sneu dat door het negatieve nieuws toeristen niet meer durven te komen. Wij vonden het heel authentiek, met hier en daar wat toerisme. Voor herhaling vatbaar!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8Joke Stam25-06-2016

Geweldig plaatsje op een schitterend eiland

Lesbos is heel gastvrij. Het vluchtelingenprobleem is volledig onder controle. De grieken verdienen het dat hun eiland weer positief naar voren komt. Doordat het toerisme - met name door oude, achterhaalde informatie en beeldvorming - met 3/4 is afgenomen, zijn er veel lege terrassen, winkeltjes etc. De grieken verdienen een beter lot!!!!!!! Zelf verbleven wij in "Ismini" (prima kleinschalig complex), maar welk verblijf je ook kiest, Petra is een geweldige bestemming.

Gereisd met vrienden in juni 2016

Appartement Ismini info