Appartement Eleni Village

Appartement
Appartement Eleni Village
8,9

Omschrijving
Op het Griekse eiland Kreta ligt Appartement Eleni Village. Rondom de appartementen ligt een mooi onderhouden tuin. Zowel het zwembad als het restaurant vallen bij de gasten erg in de smaak. Tevens is er een voetbalveld en tafeltennistafel. Vanaf het appartement kun je lopend het strand bereiken. Huur een auto om het eiland te verkennen.

133 reviews over Appartement Eleni Village in het Nederlands

echt vakantie

kim,
9-6-2018

pas gerenoveerde appartementen gelegen in een prachtige tuin met leuk zwembad inrichting is fantastisch lekker tweepersoonsbed met goede airco eng trappetje naar kamer met plafondventilator en grote tv goede bank compleet ingerichte keuken goeie regendouche apart toilet wifi is uitstekend op loopafstand van bakker, supermarkt , restaurants en strand met sunbeds voor een drankje, huisjes zijn niet gehorig omdat ze rondom het park gelegen zijn waardoor je vrij kan zitten op je eigen terrasje met 4 stoelen en parasol, kortom echt vakantie vieren

Gereisd met partner in juni 2018

heerlijk... ik wil terug..

Renske,
16-4-2018

leuke appartementjes, klein complex, heel vriendelijk en behulpzaam personeel met super lekker eten. minder geschikt met kleine kinderen die nog niet veilig traplopen ivm open trappen in appartement en stenen vloeren.

mooi zwembad heel centraal gelegen.

nu 2x geweest met 3 jaar tussendoor en werden met naam herkend. was als thuiskomen bij familie.

dorp wordt ook weer levendiger. eleni zelf oase van rust en relax.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Top locatie

Ben,
10-8-2017

Je zit een stukje lopen bergopwaarts op deze locatie en de dame (Hyacinth) heeft een spreekbeperking na een hersen attac, tia o.i.d. maar ze regelt het allemaal voor je. Verder een top locatie met leuk gegroupeerde huisjes/appartementen, een goed zwembad en een heerlijk restaurant erbij. Goed onderhouden tuinen en schoonmaak en wisseling handdoeken en lakens etc. ook helemaal goed geregeld. Een ouder Nederlands echtpaar tegengekomen dat hier al meer dan 15 jaar komt. Voornamelijk Grieken en Nederlanders.

Gereisd met partner in september 2016

Neckermann

Fantastisch! Zeker een aanrader.

Ella,
11-6-2017

2 weken in mei verbleven wij in Eleni Village. Het was een heerlijke vakantie. Eleni Village heeft leuke appartementen, eigenlijk kleine huisjes te noemen. Het is ruim opgezet en ze hebben een hele mooie onderhouden tuin om de huisjes heen. Het zwembad is prima met genoeg ligbedden. Ze hebben zelf een restaurant waar je elke avond kan eten, mits je voor 15.00 doorgeeft wat je wil eten. Wij hebben ook een aantal restaurantjes geprobeerd in de omgeving, maar eigenlijk was het eten in het hotel het beste! Goede kwaliteit en de sfeer is daar fantastisch, erg vriendelijke mensen. Omgeving is ook goed als je van rust houd, er is een heel lang zandstrand op 7 minuten lopen met genoeg gratis ligbedden. Ammoudara is zelf niet groot, maar aantal restaurantjes en winkeltjes vonden wij genoeg. Gunstige ligging om vanuit de hoofdstad met de bus het eiland te verkennen (als je geen auto huurt). Al met al een aanrader!

Gereisd met partner in mei 2017

Leuk complex met verouderde huisjes,wel alles aanwezig in keuken (oventje,waterkoker,koffieapparaat, 2-pits kookplaat) en airco op bovenverdieping. Het was wel erg koud in het huisje in april zonder kachel.bedden erg hard. Terassen grenzen aan elkaar waardoor er weinig privacy is op terras. op het complex voetbalveld/tafeltennis/biljart/tafelvoetbal aanwezig. restaurant erg prijzig, Hollandse prijzen,beneden aan weg kan je voor de helft eten. cappuccino 2x geprobeerd, maar was erg slecht voor €3.zeer aardige mensen en om de dag schoonmaak en schone handdoeken. auto is een aanrader, want op loopafstand weinig te beleven. er zijn 4 autoverhuurbedrijven, even rondkijken en prijzen vergelijken, want het scheelt veel onderling. Strand is op loopafstand. leuk park voor gezinnen met kinderen tot 12/14 jaar en ouderen na kindervakantie. prijs/kwaliteit verhouding zeker prima,voor dit geld moet je geen ruime bungalow verwachten.zeker aanrader voor een goede vakantie voor niet al teveel geld. De grieken zijn aardige mensen en Kreta is prachtig en groot, de moeite waard om te bezichtigen.

Gereisd met oudere kinderen in april 2017

Extreem fijn park , heerlijk ontspannen.

Tim Teenstra en Soraya
4-3-2017

Super leuke huisjes die goed schoon gehouden werden.

Zelf heb ik een paar keer gedweild omdat ik van super schone plafuizen hou en graag met blote voeten door het huis wil lopen.

Keukentje was schoon en alles werkte , we hebben bijna iedere avond zelf ons eten gemaakt. We zaten in zelfs Oktober sommige avonden gewoon lekker buiten te eten.

Zo grappig om boven in het huisje te slapen op een apart kamertje , deze huisjes hebben dikke muren waardoor je binnen niets hoort wat er buiten gebeurt.

We hebben een paar keer gegeten in het restaurantje en dat was verrukkelijk lekker voor een normaal tarief. De eigenaren / managers zijn super vriendelijk en er hangt altijd een gemoedelijke sfeer.

Het dorpje is in de avond sfeervol en er zijn genoeg winkels en restaurants waar je lekker kan eten.

Beneden aan de weg kan je goede en ook goedkope auto's huren de mensen daar zijn super vriendelijk en sommige spreken ook Nederlands.

Ik zou er zo weer heen gaan.

Gereisd met partner in oktober 2016

Super genoten

Hoogland
11-11-2016

Heerlijke week gehad in de herfstvakantie.

Wij zaten met ons zoontje van 16 mnd in een gelijkvloers huisje. Was super. Huisjes zijn prima, niet luxe. We kregen ook een kinderstoel. Wel met een leuk terrasje en je kan tot laat buiten zitten. Keuken hebben wij niet gebruikt behalve om iets op te warmen en natuurlijk de koelkast. Ontbijt deze wij in het huisje (lekker brood te koop bij d receptie) en diner en op het park zelf of in een leuk stadje. Ammoudara zelf is zelf niet veel aan zitten wel een paar restaurants.

Zwembad was te koud voor ons zoontje, maar wij hadden een klein opblaasbadje gekocht. Alles is erg dicht bij elkaar. Mijn man en ik konden 's avonds dineren met zicht op het huisje en de babyfoon aan. Ook kon je lekker aan het zwembad liggen als ons zoontje sliep was voor de deur :)

Auto gehuurd op de hoek van de straat was prima. Aardige mensen. Supermarktje zat daar ook om de hoek om wat ontbijtspulletjes te kopen.

Mooie uitstapjes gemaakt met de auto naar Chania etc. Aanrader!!

Met de bus naar Iraklion.

Huisje vonden wij alleen niet super schoon, sanitair op zich wel maar de vloer van het huisje niet. Wel vaak wissel van handdoeken. Lekker restaurant, gemoedelijke sfeer. Ik zou het aanraden!! Behalve het plaatsje zelf...maar was voor ons niet erg.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2016

Heerlijk relaxed

Fam. Bakker
11-10-2016

Kleinschalig complex omgeven door een prachtige tuin, ideaal voor kleine jonge gezinnen en ouderen.

De huisjes zijn authentiek en voorzien van een stenen vloer en trappetjes, de bedden zijn prima, boven 1 dubbelbed en 1 enkelbed, beneden is er ook nog 1 enkelbed, die je ook als bank kan gebruiken. Er wordt voldoende schoongemaakt en vaak gewisseld van handdoeken.

Keuken is goed te doen, wij hadden een elektrische 2 pitter, die snel opwarmde. Er is een koffiezetapparaat en een snelkoker. Uitgebreid koken hebben wij niet gedaan. Bij het terras is het restaurant waar je heerlijk kan eten.

Wel van tevoren je menu aangeven, dit kan zelfs telefonisch als je onderweg bent, dan wordt het 's avonds bereid.

Echt een aanrader, zeer smakelijk. De service van alle medewerkers is zeer klantvriendelijk.

Het plaatsje Amoudara is niet zoveel aan, maar het zandstrand is prima. Op loopafstand te bereiken en het gebruik van de bedjes met parasol kan je composeren met een drankje/hapje bij de strandtent. Het huren van een auto kan je bijvoorbeeld bij Holiday cars doen, prima service! Heraklion/Agios Nicolaos/Rethymnon, Mochos, hoogvlakte/plateau Lassithi zijn prachtig om te bezoeken.

Kortom wij hebben een topvakantie gehad!

Gereisd met partner in oktober 2016

Het complex was goed verzorgd. Helaas was de inrichting van de huisjes krap, met veel trappen (staat er bij touroperator niet bij op de site) en de stoelen en bedden kinkerhard.

Gevraagd om toppers die we pas na een week kregen. dat scheelde iets; we konden tenminste weer slapen.

Het zwembad wordt ook veel gebruikt door lokale Grieken waardoor je regelmatig als je wat later was geen plekje meer had bij het zwembad.

Het schoonmaken van het appartement was minder netjes verzorgd, de wc stonk enorm naar urine en rook alleen goed als de schoonmaakster net geweest was.

Etenswaren in de keuken werden binnen een uur ontdekt door mieren. een constructie met een bord op een schaal in een bak water was nodig om een aantal dingen veilig op te bergen.

Koken kun je vergeten: 1 kookpit en een warmhoudplaatje.

Het eten in het complex is weinig authentiek grieks; men verkoopt er frikandellen en kroketten. De avondmaaltijd moet je vooraf reserveren en is niet goedkoop; gauw 15 euro p.p met drinken voor het hoofdgerecht.

Wij reden iedere dag naar het eind van Ammoudara; net voor de energiecentrale rechtsaf naar het strand. Daar vind je drie tavernes, waaronder tropical. Deze staan op het strand, er is parkeergelegenheid en met zijn veiren waren we dagelijks rond 30 euro kwijt voor authentiek Griekse en Kretaanse recepten. De kinderen konden na voor en na het eten nog even pootje baden of zwemmen. Helemaal super!

Ammoudara is toeristisch en erg lawaaiig. Wij kiezen normaliter zelf rustige eilanden uit en appartementen met veel tuin.

Die tuin was hier ook, die was netjes en verzorgd. Voor de kinderen is er wel voldoende speelgelegenheid in de schaduw onder de bomen!

Ammoudara bereik je vie een hellende weg (naar beneden en dus met je boodschappen helaas omhoog)

Naast het complex ligt een klein aquapark; veel lawaai overdag.

Knossos is leuk, neem dan een combiticket en ga ook naar het museum.

Wat met kinderen erg leuk is, is het Nationaal Geologisch museum. Entree is 9 euro per volwassene en 5 per kind. maar een fantastisch museum over Kreta in de prehistorie, met dionsaurussen (op ware grootte), een kinderebeleveningsafdeling en een echte aardbevingdssimulator!!!!!! Helemaal te gek. We zijn er twee keer geweest en hebben er meer dan 8 uur doorgebracht!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Toppie!

Mandy
31-1-2016

Het is echt een top accomodatie. Zeer vriendelijk personeel en goed onderhouden.

Vraag wel of je aan de rechterkant kan slapen. Links van het complex hebben de buren een haan, die kraait nogal vroeg.

Gereisd met partner in juni 2015

Appartement info

• Aantal personen2 tot 4

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Eleni Village in Ammoudara (bij Heraklion), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Eleni Village zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.