Camping Pegomas

Laatste review

Fijne kleinschalige camping

Ans Wijnings,
14-9-2018

Centraal voor centrum St Remy te voet te kunnen bereiken gelegen camping. Kleinschalig ..fijne plekken..zwembadje is oke..1e toiletgebouw in orde 2e gebouw geen gebruik v gemaakt. Hopelijk blijft deze plek n camping voor kampeerders en wordt het niet volgezet met chalets. Jammer dat de eigenaresse idd regelmatig niet klantvriendelijk is..zie verdere reviews. Als mensen iets melden wat niet klopt en het is idd zo ..doet er iets mee.

Bar kan wel wat meer gezelligheid bieden qua sfeer..bv muziekje nootjes etc.

Verder blijven we toch terugkomen zoals alle afgelopen jaren.

Wij houden niet van die hele grote supergeorganiseerde campings 😉

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Speeltuin

61 reviews over Camping Pegomas in het Nederlands

Fijne kleinschalige camping

Ans Wijnings,
14-9-2018

Bar kan wel wat meer gezelligheid bieden qua sfeer..bv muziekje nootjes etc.

Verder blijven we toch terugkomen zoals alle afgelopen jaren.

Wij houden niet van die hele grote supergeorganiseerde campings 😉

Een aanrader!

Sandra,
7-9-2018

Mooie, camping, vlakbij Saint-Remy, met een zalig zwembad. Toen we er in september waren, was het er vrij rustig. Sanitair is prima in orde en schoon. Een heerlijk plekje!

Nooit meer. Als je er staat niks vragen.

Hawieisdaar,
25-8-2018

Camping en ligging is goed. Niet goed is dat er veel verschil gemaakt wordt voor gasten die in mei juni komen. Voor deze gasten wordt niets gedaan alles is te vermoeiend. Zonnedoek bij zwembad geplaatst na veel moeite. Paden na regen modderbaden. TV in bar te veel moeite. etc.etc. Voor juli en aug. gasten komen er dekjes op de ligstoelen etc. in mei juni niet. Madam is de ene dag vrolijk en de andere dag stuurt ze om een kleinigheid de camping af. Auto even verkeerd neergezet, hondje blaft twee keer etc. Mei juni douches laatste gebouw pas open in juni waren de douches regelmatig koud. Toegang hek dagen lang kapot kon je zo naar binnen lopen. Wifi erg duur voor maar een apparaat. Gratis wifi 1/2 uur per dag maar verlies niet de code je krijgt geen nieuwe. Madame , wat denk je wel niet dat kost ons ook geld. Om ze uit de stoel te krijgen moet er heel wat gebeuren, zitten vastgeplakt op de stoel. Al met al weinig waar voor je geld.

Fijne camping

Jodi,
4-8-2018

Fijne camping met zwembad en bar op loopafstand van het centrum. De bar sluit om 20 uur. Mooie schone toiletgebouwen, helaas zonder toiletpapier. Plaatsen met enige schaduw. Vriendelijke eigenaresse. Goed uitgangspunt voor bv Avignon, Camarque, Pont du Gard en Arles.

De camping en plaatsen zijn redelijk. Sanitair laatste gebouw oke maar veel te vaak koud water onder de douche monteur was er elke dag. Zwembad oke maar tegels te vies en losliggend kinderbadje niet gevuld half juni. Gevraagd om zonnedoek bij zwembad maar werd kwaad afgewezen "was nog maar 1 dag mooi weer, ver in juni" Watertap punt betonblok los. Paden met regen een modderpoel. Wifi zeer duur. Gratis half uur per dag maar moet je vragen om code. En niet kwijtraken. Ik had de code niet opgeschreven en ging naar de receptie, kreeg van Leiden naar Delft van de dame daar ,wat denk je wel niet wij moeten het ook betalen etc. Toegangshek wandelaar s 'nachts open code defect. Iedereen kon zo binnen komen. Als je er staat en niets met de eigenaars van doen hebt is het oke. Maar sta je eigenaresse niet aan, is ze meedogenloos: je kunt vertrekken. Maakt niet uit of je voor de eerste keer komt of 40 jaar.

Rustig en op een mooie plek

Wouter,
26-8-2017

Pegomas is een middelgrote franse camping midden in de Provence. Op loopafstand van st Remy met veel beziens waardigheden in de directe omgeving.

Pluspunten: overzichtelijk, redelijk veel schaduw plaatsen mogelijkheid tot een grote plek. Het is een internationale camping met een breed publiek (jong/oud, met en zonder kinderen). Het zwembad is heerlijk, vrijwel altijd plaats met een kleine bar voor ijsjes, een biertje of een tosti.

Minpunten: het zwembad gaat redelijk vroeg dicht (19u) , er is geen winkel op de camping, één sanitair blok is wat verouderd.

Lijkt het je wat? Bekijk even de plattegrond, de camping is recht toe recht aan ingericht, dit moet wel bij je passen.

Slecht

C. Peters,
24-8-2017

Ieder natuurlijk zijn smaak.. maar wij vonden dit een waardeloze camping. Het sanitair gebouw waar wij naast zaten was ronduit vies. We verbleven maar 24 uur, maar in die tijd is het gebouwtje niet schoongemaakt, waardoor we tussen de haartjes en tandpasta vlekken moesten tandenpoetsen - en dat was niet van heel kort geleden... Ook het zwembad is echt aan onderhoud toe, het minimale betegelde terras rondom heeft echt viezige voegen. Zwembad ook te klein voor het aantal gasten. En ligt ongezellig (als je het vergelijkt met natuurlijkere campings). De ontvangst vonden wij erg ongeïnteresseerd. Er zijn veel fijnere campings in de omgeving!

Gemoedelijke en rustige camping

Zoever,
13-8-2017

Mooie plaatsen met voldoende ruimte als je caravan of tent niet al te groot is. Er zijn weinig parkeerplaatsen aan het begin van de camping, dus de auto moet vaak op de plaats. Ligging t.o.v. dorp is super, het is daardoor niet erg dat er weinig/geen horeca op camping is. Zwembad is groot genoeg voor het aantal gasten en we mochten als het rustiger was wel met de opblaasartikelen spelen (kinderen <10 jaar). Er waren ook genoeg (lig)stoelen en plekken in de schaduw, gelukkig waren er geen gasten die aan handdoek leggen deden. Sanitair wel wat verouderd en maar 1x per dag schoonmaak die ook meteen ruim een uur duurt waardoor je het hele gebouw niet mag gebruiken. Ik vond de douchevloeren niet schoon en het rook er niet fris (riool). Er was wel een familiedouche met een lage douche voor kinderen, handig. Na 23 uur is het heel rustig en het geluid van het verkeer valt mee als je niet helemaal in het begin staat. Eigenaren en personeel niet altijd even vriendelijk en soms een beetje kortaf. Let op dat je de code van de poort onthoudt (of in je telefoon zet) als je 's avonds het dorp ingaat, anders sta je voor een dichte deur. Markt op woensdagochtend is een aanrader en toen wij er waren was er op maandag of dinsdag in de middag ook een markt met lokale producten. We hebben heerlijke wijn, nougat en worstjes gekocht.

Rustig gelegen camping gelegen dicht bij het centrum van St Rémy de Provence. Plekken zijn ruim en en de camping is rustig. Het zwembad is heerlijk om een afkoelende duik in te nemen. Wel jammer is dat er je rekening moet houden dat er geen grote drijvende banden in mogen (ook al is het zwembad nog leeg) en je niet mag zwemmen met een short aan. Je moet perse een klein zwembroeken aan. Verder is er ieder dag wel een foodtruck met een afhaal maaltijd (kwaliteit is niet altijd even goed maar het is er wel, frietenbakken kunnen ze gewoon weg niet, daarvoor kun je beter een keer bij de McDonalds stoppen) Verder sluit de bar al een uur nadat het zwembad dicht gaat waardoor de rust op de camping snel in gaat, wel jammer als je nog effe een lekker koud drankje wil doen, maar anderzijds ben je op 10 minuten lopen in het centrum met voldoende gelegenheid om iets te drinken en eten.

Een terugkomertje

Hans
12-10-2016

De camping ligt op loopafstand van het historische centrum van Saint-Rémy-de-Provence. Het terrein is fraai aangelegd, de bomen zijn gevarieerd en geven een Provençaalse sfeer.

Het tweede toiletgebouw mag wel eens onder handen genomen worden, met name de warmwatervoorziening. Voor het overige is het sanitair schoon en goed onderhouden.

Het uitlaten van de hond is in de directe omgeving te doen maar niet ideaal. In de bergen ten zuiden van Saint-Rémy zijn wandelmogelijkheden te over.

In het hoogseizoen is er brood op de camping. Wie hier gebruik van maakt mist de ochtendwandeling door een rustig ontwakend Saint-Rémy-de-Provence met talloze kleine boulangeries.

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Pegomas in St. Remy de Provence (Bouches du Rhône), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Pegomas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.