Camping Le Moulinsterstersterster

7.4Goed

Frankrijk, Franche-Comté, Patornay ( Jura )

7.4Goed

• 5.4Eetgelegenheden
  • 6.9Staat v/h sanitair

• Animatie
  • Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Le Moulin is een echte familiecamping gelegen in de Jura in Frankrijk. Zo heb je hier Nederlandse animatie, mooie zwembaden met glijbanen en een ligging direct aan de rivier. De camping richt zich wel meer op kleine kinderen met activiteiten als minidisco en schuimparty. Tip: de kanotocht van 12 kilometer vanaf de camping.

174 reviews over Camping Le Moulin

• 2019
    8Cynthia04-09-2019

Aanrader!

Leuke gemoedelijke camping. 2 weken in stacaravan verbleven. Leuke animatie en kinderen (8 en 10 jaar) hebben zich prima vermaakt in het zwembad en aan het riviertje. Dorpje op loopafstand voor brood. In de omgeving veel te beleven, watervallen, meren e.d. Voor herhaling vatbaar, grote kans dat we volgend jaar weer naar Le Moulin gaan als het aan de kinderen ligt.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Rosie10-08-2019

Gemoedelijke camping in mooie omgeving

We waren hier eind juli in een stacaravan achter het voetbalveld. Kleinschalige camping, kinderen (5 en 8 jaar) liepen de camping over en waren dol op het voetbalveldje. Veel jonge NL kinderen dus vriendjes genoeg. Leuke enthousiaste NL meid van animatieteam. Aquagym is ook heel leuk, echte goeie pittige les door sportlerares. Zwembaden waren leuk en overzichtelijk! Omgeving is mooi (watervallen, meren, bos). Leuk om naar het klimpark te gaan! In dorpje zit een creperie met heerlijke pannenkoeken. Het hotelrestaurant vlak naast vonden wij niet veel. Kortom leuke kleine kindercamping die zeker aan te bevelen is!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Fam Nijsse08-08-2019

Heerlijk!

Het is een mooie groene camping aan rivier. Fantastische zwembaden voor jong en oud veel plezier. Ook binnen en buiten een peuterbadje. Mooie speeltuintjes, goede stacaravan. Dorpje op loopafstand met super bakker en slager. Ideaal want de snackbar/winkel stelt niet veel voor. Ideale camping ook om uitstapjes te maken. Deze camping is echt aan te bevelen! We hebben 2 weken in juli een heerlijk vakantie gehad.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8H Harmsen06-08-2019

Herhaling vatbaar.

Leuke overzichtelijk camping, met ruime plekken over het algemeen, voor kinderen tot 12 jaar vol op vermaak. Sanitair prima schoon, dikke pluim.douche ook prima ,restaurant en bar aanwezig gewoon huiselijk niet slecht, normaal verwacht geen michelin ster.brood bestellen , maar op loopafstand leuk bakkertje, in het dorpje ook leuk barretje voor creps en ijs.in de buurt genoeg te zien wel ff in de auto. Kortom een camping om terug te keren.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Familie / 3 personen05-08-2019

Voor herhaling vatbaar !

Nl/fr mensen leuke mix Nl/fr animatie top! Leuke speeltuinen Mooie ruime plaatsen Mooi meertje en prima zwembad ! Sanitair is netjes ook ideaal een kindersanitair gedeelte Dorpje op loopafstand heel eenvoudige Horeca had erg weinig keuze Helaas maar dat is dan weer goed voor de portomonee 😉

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2018
    8Bert Haandrikman20-11-2018

Wij komen vast nog een keertje terug. Aanrader!

Top vakantie gehad! Fijne camping voor kleine kids en hond! Weer zat mee, wat prettig is, want heel veel binnen activiteiten zijn er niet. Met warm weer is er genoeg mogelijkheid om te verkoelen. Je kan naar het zwembad of in het riviertje zwemmen. Daar mogen ook honden in. Aan de overkant vd rivier kan je kano's huren. Voor jonge kinderen werd veel gedaan. De Nederlandstalige animatie deed erg hun best om het leuk te maken voor de kinderen. Elke avond was er kinderdisco en onze kinderen kenden alle pasjes aan het einde van de vakantie! :-) Het sanitair werd goed schoon gehouden, alleen waren er geen toiletbrillen. Het irriteerde me minder dan ik had verwacht, doordat de pot breed was. De douchestraal soms erg matig, zodat je tegen de muur moest staan. Zowel Nederlanders als Fransen op de camping. De eet mogelijkheden mogen uitgebreider. Bar is ongezellig helaas. Kinderen ouder dan 12 gaan zich vervelen.

Overall toch een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9muydearj11-09-2018

heerlijke camping in mooie omgeving

Echt fijne familiecamping waar genoeg te doen is. De zwembaden zijn prima. De glijbanen zijn niet spectaculair maar prima voor jongere kinderen. Doordat de camping direct aan de rivier ligt is er ook daar gelegenheid om te zwemmen, kanoën of met een bootje te varen. Wij hadden een nette Mobile Home met voldoende privacy. Goede mix ned en fr gezinnen met kinderen. Animatie zowel Nederlands als Franstalig overdag en savonds minidisco en een avond activiteit met als toppunt de schuimparty. Onze Pubers (12 en 15) hebben zich 3 weken lang prima vermaakt. Wifi gratis in centrale gebouw, Mobiel internet is niet stabiel maar lezen van nieuws etc kan er met wat geduldt prima mee, wil je videos streamen dan kan je WIFI aanschaffen redelijk prijzig zoals meestal in FR Brood vooraf bestellen en afhalen en snackbar prima prijs /kwaliteit. Sanitair (ivm MH weinig gebruik van gemaakt) maar werd voldoende schoongemaakt. Kortom een heerlijke camping!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 6Lisanne04-09-2018

Mooie camping in een saaie omgeving

Een erg leuke groene camping. maar wel op een saaie locatie (klein dorp). Wij (24 jr) zijn hier geweest met onze camper. Wij nemen altijd fietsen mee zodat we wat kunnen zien van de omgeving, maar deze is zo heuvelrijk dat het bijna niet gaat. Een keer naar de supermarkt gefietst 10 km verderop, maar dit was geen doen. Of over de autoweg fietsen waar men minstends 100 km/h rijd, of over een weg ernaast die zo stijl is dat je moet lopen. Normaal laten wij de camper staan en doen alles fietsend maar nu toch dagen met de camper weggeweest. De watervallen zijn echt een super aanrader! Tip! Ga niet met de auto naar de onderste waterval, maar rijd naar de middelste. Die zijn ook super mooi en goed te lopen naar de onderste grootste waterval en terug. De bovenste waterval is ook erg mooi! tip! Op de camping een kano huren en de 12 km tocht doen, heel mooi! Gezellige camping met grote plekken. Vraag bij reservering naar een plek aan het water!

• 7Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 6Mariska K.26-08-2018

Redelijke camping

Wij vonden het een redelijke camping. Een groot toiletgebouw, waardoor de hygiene niet goed was! Ik liet mijn kinderen dan ook liever in de caravan naar toilet gaan.

Zwembad was prima, maar had er door de foto's meer van verwacht. De glijbanen waren kleiner en korter dan gedacht.

Animatie doet hun best. Maar elke avond tijdens de kinderdisco dezelfde liedjes, zonder afwisseling? En op woensdag is er de hele dag animatie, waarvan de Frans graag gebruik maken en hun kinderen "droppen" en zelf er vandoor gaan. Wel alle complimenten voor Gijs en ... Ze deden het top!!!

De snackbar is ronduit slecht! Dit was echt niet lekker.

Omgeving vonden we super. Camping was oke, maar wij zouden er niet zo snel meer heen gaan.

• 5Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 6Suzanne21-08-2018

Franse camping leuk voor kleine kinderen

Goed: Alle verhuur caravans hebben een gedeeltelijk overdekte veranda, dat vinden we altijd fijn. Het zwembad was leuk en netjes. Ligging aan het riviertje was erg leuk. En omdat het heet was kon je in het water lekker afkoelen. Viel tegen: camping is niet zo geschikt voor pubers, er waren ook weinig nederlandse kinderen boven 12 jaar. Alle deurtjes en lades van de keuken klemden heel erg. Als je het ene deurtje open deed ging die ernaast ook open. Alleen Franse animatie. wifi slecht. zwembad om 19 u dicht. aardig wat nederlanders, verder Fransen en van alles wat. Leuk om te kanoen en watervallen en meren te bezoeken.

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

13 tips over Camping Le Moulin

• Maarten, 13-08-2013

Heerlijk zwemmen in een van de vele meren in de omtrek. Op donderdag de markt in Lons.

• Martin, 18-07-2013

De camping is een prima uitvalsbasis voor leuke uitstapjes. Aanraders zijn: - de weekmarkt in Lons (ca. 19km) - de watervallen van herrison - met bootje varen op Lac de Vouglans - kano varen op de rivier L'Ain - lekker zwemmen bij het strand van Clairvaux les Lacs - Mountainbiken / fietsen rond het Lac de Vouglans

• netty van os, 21-08-2013

Clairvaux les Lacs voor boodschappen (Aldi en Atac) zwemmeer met duiktoren, goede pizzeria. Cascades des Herisson, grotten van Moidons Kanoën in de L'Ain. Kasteel Rosay Geneve, binnendoor rijden markt vrijdagmorgen in Orgelet. Bakker in Pont-de-poitte

13 vragen over Camping Le Moulin

• Ronald, 19-01-2019

Vissen in de rivier

Moet je een vergunning hebben om in de rivier te mogen vissen. Mvg Ronald

• sjaak van den berg, 29-07-2018

kampeerplek

heeft u vanaf woensdag 1 augustus plaats voor een caravan met 2 volwassenen.

• T+Yootje, 02-08-2017

vissen

valt er nog wat te vissen in de rivier,en moet je reseveren als je na 19 augustus komt?

Camping Le Moulin info

• Aantal sterrensterstersterster
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Peuterbad, Verwarmd

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Betaalde wifiOp de kamer