Camping Merendella

Camping Merendella
7,8

19 reviews over Camping Merendella in het Nederlands

Nooit meer voor ons. Geen 4 sterren waardig.

H Roskam,
30-9-2018

Het personeel is echt onvriendelijk en niet behulpzaam. Het sanitair was ronduit smerig. Er werd ook niet schoongemaakt. De douches waren te smerig om te gebruiken. Kranen werkte niet of waren afgebroken. Wi-Fi zou vrij zijn echter je moet eerst een app downloaden en daarna elke dag voor 20 minuten WiFi naar de receptie. Waar een zeer onvriendelijk dame zit die niet erg behulpzaam is. Kortom snappen wij niet hoe deze camping aan zijn 4 sterren komt. Zeker niet waard. Wij komen hier nooit meer terug

Gereisd met partner in september 2018

Nathalie,
18-8-2018
Gereisd anders in augustus 2018

De plattegrond van de camping deugt niet, daarom was onze plek dubbel geboekt. Een kleine plek (2x2) in de volle zon werd als oplossing aangedragen. Op deze plek paste onze tent niet maar dat was ons probleem. De camping kom daar niks aan doen. Alle plekken voor tenten en caravans zijn trouwens erg klein en staan dicht op elkaar. Personeel is niet vriendelijk, denkt niet met je mee en verstaat slecht Engels. Uiteindelijk maar 1 nacht gebleven en voor onze verdere vakantie andere locaties geboekt.

Gereisd met partner in augustus 2018

Prachtige camping aan zee

gjploeg,
13-8-2017

Camping Merendella is een familiecamping direct aan zee. Wij zaten in een huisje 100 stappen van het strand. Fijn verblijf gehad!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

camping redelijk, uitbating vreselijk

fam. hollebeke
16-10-2016

De camping oogt op de website erg aantrekkelijk. In de praktijk hebben wij moeten vast stellen dat de huuraccomodaties, ondanks de waarschijnlijk niet zo oude leeftijd, toch al een erg geleefde indruk gaven (goedkope plastic wc, die veelal blijft hangen, kastdeuren die allemaal afhangen, vuile ramen...). Het openbaar sanitair had een verouderde indruk, toiletten zonder WC-bril...

De camping zelf ligt langs de drukste weg van Corsica (Noord-Zuid verbinding aan de Oostkust) en is, na bijna gans Corsica gezien te hebben, eigenlijk ook in de minst aantrekkelijke regio van het eiland gelegen. Strand ok, maar als je al andere stranden aan gedaan hebt valt dit toch wat tegen (veel stenen, geen helder water).

Brood op de camping was echt geen 'Franse baguette', wij vonden gelukkig aan de overkant van de baan een kruidenierswinkeltje met wel lekker stokbood.

Wat ons echter mateloos gestoord heeft aan ons verblijf wat de erg onsympathieke opzichter aan het zwembad(je). Dit hebben we werkelijk nooit eerder mee gemaakt. We besparen de details, maar in grote lijne kwam het hier op neer; kind/klant-onvriendelijk, Frans gezind, groot zelfbeeld, overgereglementeerd, aggressief. We deden onze opmerkingen daarover bij de uitbater, die op zijn beurt alles weg lachte en ons zelfs niet geloofde, ondanks dat een toevallige andere klant aan de receptie ons verhaal kon bevastigen. Er werd uiteindelijk nooit iets aan gedaan en wij hebben de eer aan ons zelf genomen door niet meer naar het zwembad te gaan. Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn wanneer men op vakantie gaat met kinderen van 5 en 7 jaar.

Ons besluit is genomen...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

We hebben afgelopen 3 weken een rondreis gemaakt over Corsica. Gezien de ligging tov Bastia leek ons dit een prima plek om de vakantie af te sluiten. Camping was ok, leuk oplaasding in zee voor kinderen en mooie trampolines. Mooie plekken vlakbij zee. Echter de sfeer van de westkust ontbrak, minder helder water, geen mogelijkheden om te snorkelen. Sanitair had niks over, was wel schoon maar veel douches deden het niet, waren of te warm of te koud. Badmeester is vreselijke man die Fransen bevoordeeld. Keertje goed ruzie met hem gemaakt, dat hielp voor dat moment maar dat is niet wat ik wil moeten doen tijdens mijn vakantie. Advies is om even verder te kijken naar een andere camping. Wij gaan er niet weer heen.

Best leuk hoor!

Silvana
22-8-2016

Wij stonden aan het strand, daar is weinig beschutting, maar het is natuurlijk erg leuk dat de kinderen zo vanaf de camper de zee in gaan wanneer ze zin hebben. De gratis trampolines (met van die elastieken) en het grote opblaasgebeuren in zee vonden de ze ook prachtig. De badmeester is inderdaad nogal een 'bromsnor' maar hij deed wel zijn best om aardig te doen. Het sanitair werd bij voorkeur in de ochendspits schoongemaakt... niet heel handig en zo waren er nog wel wat op en aanmerkingen, maar wij hebben er een leuke paar dagen doorgebracht.

Dit nooit meer

Alycia Segers
20-8-2016

Ik denk dat het verschilt van persoon tot persoon maar de camping zelf is oké, het strand valt tegen, veel stenen, stukken met bruin water.. Als je mooi strand wil moet je wat verder rijden met de auto, zwembad valt tegen, sanitair stinkt en word wel schoongemaakt maar er hangen overal spinnenwebben, onvriendelijke receptionisten, wifi kost geld.. Ontbijt moet je van tevoren al bestellen, bar is wel gezellig, mooi vuurwerk elke vrijdagavond.. Maar dit hoeft voor mij nooit meer!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

De camping ligt aan een strandje, met een leuk barretje/ restaurant. Leuke gratis speelattributen voor kinderen zoals een springkussen in het water en trampoline.

Bij inschrijving moet je je paspoort achterlaten. Ze zijn aangesloten bij de Anwb campingkey, maar accepteren dit niet als onderpand. Alle campings die wij verder bezocht hebben op Corsica accepteren de CKE, ook als ze niet aangesloten zijn. Na heel erg veel aandringen hoefden we ons paspoort niet in te leveren, als we vooruit zouden betalen.

Twee avonden per week verandert de camping in een discotheek. Bij de bar zeer harde muziek tot 00.30 uur 's nachts. We konden elkaar bij de tent niet eens verstaan. De volgende dag hier wat van gezegd, maar men vindt dit geen probleem en vindt dat dit moet kunnen op een camping. Misschien leuk als je als jongere op deze camping staat, maar niet met een gezin.

Bij het zwembad wordt toezicht gehouden door een zeer strenge badmeester. Onder de 13 mag je niet alleen het zwembad in, mag niet ingesmeerd zijn met zonnebrand, niet springen etc. Badmeester maakt hierin onderscheid tussen Fransen en buitenlanders.

Wij zijn eerder vertrokken en komen hier niet meer terug.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Merendella

Leen
9-8-2016

De camping heeft de potentie om een viersterren camping te zijn, maar het wordt in het hoogseizoen niet waargemaakt. Er zijn behoorlijke verschillen in grootte en mate van privacy van de staplaatsen. Wel is overal groen en staan er veel bomen. Camping grenst aan het strand, dat oke is (maar lang niet zo mooi en schoon als de stranden rond porte-vecchio) en het restaurant aan het strand biedt oké gerechten tegen gemiddelde prijzen. Lekkere croissants zijn s ochtends verkeijgbaar, stokbrood wekte de indruk supermarktafbak te ziijn. Sanitair is grootste aandachtspunt, het wordt slechts een keer per dag met de hogedrukspuit schoongespoten en dat is gezien de hoeveelheid gebruikers onder de maat. Vieze douches en toiletten, geen toiletpapier of wc-brillen aanwezig. Zwembad is beschikbaar maar erg klein.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Merendella in Moriani Plage , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Merendella zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.