Camping Les Moulettes

Camping Les Moulettes
9,2

Omschrijving
Camping Les Moulettes is een rustige en kleinschalige camping in Frankrijk. De kinderen raken gefascineerd door het riviertje dat langs de camping stroomt. Bij de snackbar aan het zwembad kan je een eenvoudige maaltijd krijgen. Vlakbij de camping ligt een klimbos en de oude stad Le Puy en Velay is de moeite waard.
Laatste review

Super!

Rumold Bouwman,
19-11-2018

Geweldige camping! Niet te groot, mooie mix tussen Fransen, Nederlanders en een enkele Engelse of Duitse gast.

Potje beach volleybal aan het begin van de avond, erg leuk. Enige minpuntje was dat de tafeltennistafel een krom blad had.

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

68 reviews over Camping Les Moulettes in het Nederlands

Super!

Rumold Bouwman,
19-11-2018

Dit is een heerlijke camping met een fantastisch zwembad! Kleinschalig, dus gemoedelijk en veilig om kinderen lekker vrij te laten. Belangrijkste winkeltjes zijn op loopafstand en in de wijde omgeving is veel moois te zien. Prachtige natuur, Le-Puy-en-Velay is erg de moeite waard, diverse mooie meren, watervallen, kasteelruïnes....genoeg te doen. Bijzonder vriendelijke en behulpzame eigenaarsfamilie en fijne kampeerplaatsen, die in grootte nogal verschillen. Het is goed om de kaart te bekijken en zelf een plekje te kiezen bij je reservering. Wij hadden "b", een van de vier plaatsen achter de nummers 31 tm 34 en dat was een zeer ruime en rustige plek, afgeschermd met een hek, zodat het beekje niet rechtstreeks toegankelijk was (handig met kleinere kinderen). Het kabbelende beekje veranderde na alle hevige regenval in een woeste rivier en trad ver buiten zijn oevers (tot 3 meter van onze plek). Uitzonderlijk, maar wel goed om te weten.

Prima tijd!

M.,
16-8-2018

Prima camping, rustig en netjes. Chalets in prima conditie....een paar opmerkingen :

- erg harde matrassen

- doordat het zwembad ook toegankelijk is voor inwoners van Vorey was het 's middags soms enorm druk

Genoten van een mooie, kleinschalige camping!

Fam. van Velthoven,
15-8-2018

Wij werden hartelijk ontvangen door de eigenaresse en wij kregen een prachtige zeer ruime plek aan het riviertje toegewezen. De sanitaire voorzieningen zijn netjes maar niet erg ruim. Enkele plekken liggen tegen het sanitair gebouw, die leken ons wat minder. Het zwembad en glijbanen zijn erg leuk, 's middags wordt het wel druk want dan komen ook mensen uit het dorp zwemmen.

In de omgeving zijn leuke dingen te doen zoals kanoën, canyoning, klimpark en ook Puy en Velay is een aanrader. De eigenaresse is zeer behulpzaam bij activiteiten waarvoor telefonisch gereserveerd moet worden.

Het restaurantje bij de camping/zwembad is prima voor een snelle hap. Op een paar minuten lopen van de camping zijn twee bakkers en een klein supermarktje, wat verderop in het dorp is een grotere supermarkt.

Heel fijn

Emile nieuwkerk,
7-8-2018

Leuke overzichtelijke camping met nette sanitaire voorzieningen. Voor kinderen boven de 12 jaar is het echter te klein.

Genoeg leuke activiteiten in de buurt. Zeker aan te raden om te kanoën. Keuze tussen 6km 11km, en nog een verder. Kleine stroomversnellinkjes geen gevaarlijke situaties.( wij waren er juli 2018 was lang droog geweest weinig water in de rivier)

Het klimbos canopy en forêt bij saint paulien biedt genoeg uitdaging voor vele leeftijden, wij zijn van 12u30 tot 17u30 geweest.

Leatitia en haar familie leiden de camping fantastisch. Deze mensen weten wat gastvrijheid betekend!

Het restaurantje bij het zwembad leent zich goed voor een eenvoudige snack, niet voor culinaire hoogstandjes. Maar dat is de bedoeling ook niet geweest schat ik in.

Al met al een hele leuke vakantie gehad.

Heerlijk!

Familie Franssen,
5-8-2018

Wat een heerlijke en gemoedelijke camping. Fijne plaats (24) aan een leuk beekje. Kinderen zijn er uren zoet! Het zwembad is heerlijk toeven. Het camping beheer is super lief en behulpzaam! Sanitair wordt meermaal daags schoon gehouden en voldoet prima. Dorpje is op steenworp afstand met een heerlijke bakker. Lief klein marktje op zondag. In de omgeving genoeg te ondernemen.

Een top vakantie :)

Pien,
3-8-2018

Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie op Les Moulettes, een rustige, kleine camping in een prachtige niet-toeristische omgeving met een leuk zwembad. Wij werden hartelijk welkom geheten door de goed engels sprekende Leatitia, altijd vriendelijk en hulpvaardig.

De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Dagelijks werden er dammen gebouwd en visjes gevangen in het riviertje en natuurlijk is er veel gezwommen in het zwembad. 'S morgens is het zwembad voor de campinggasten, na 12 uur ook voor de mensen uit de omgeving. Op zomerse dagen maakt dit het zwembad wel wat druk.

Er wordt op de camping veel aan jeux-de-boules gedaan, maar als je er al overlast van zou hebben, dan is dit heel goed bespreekbaar. Wekelijks wordt er een jeux-de-boules toernooi georganiseerd, leuk voor de kinderen om aan mee te doen.

In de omgeving is een hoop te doen. Een aanrader vinden wij het klimbos in St Paulien en de lichtshow in Le Puy en Velay.

fijne camping

sam,
2-8-2018

Heel vriendelijk ontvangen. Ruime plekken aan de kant van het riviertje. Sommige plekken aan de andere kant waren wel wat krap. Het heerlijke zwembad is tot 21uur open, vooral voor 12 uur en na 18uur was het rustiger in het zwembad omdat er dan dan bijna geen dorpsbewoners zijn. Het eten bij het zwembad was prima te doen. Elke avond werd er een volleybaltoernooitje gehouden en 1x pw voor kinderenen apart voor volwassenen een jeu de boules toernooitje. Dat was het dan ook aan animatie. Er mag niet gevoetbald worden op de camping. Sanitair niet modern, maar altijd schoon. Er werd 4/5 keer per dag schoongemaakt en als er iets was, werd het meteen opgelost. Spelen in het riviertje was super, ook met de banden er van af. Jammer dat je niet vanaf alle plekken zo het beekje in kan. Omgeving is weinig toeristisch dus vaak een eindje in de auto om iets te zien.

Heerlijke, rustige fijne camping!

Fam. Hoedjes,
28-7-2018

Echt een hele fijne camping met hele lieve eigenaren. Wij zaten in een mobil home, zag er netjes uit. Campingbedje van de jongste paste precies op de kamer met tweepersoonsbed. Keukenmateriaal was erg uitgebreid, veel soorten pannen bv. Zwembad was echt heel leuk, netjes verzorgd en de badmeester hield alles goed in de gaten, heel prettig. Restaurant bij het zwembad oogt niet heel sfeervol maar wel netjes, de bediening was heel vriendelijk en het eten erg lekker. Bakker zat om de hoek van de camping, de supermarkt 5 min met de auto. Stadje Le Puy en Valey was 20 min verderop, leuk om eens te bekijken. In de omgeving is de waterval Cascade de la Beaume mooi om te bekijken (is wel een steile klim, dus buggy is geen aanrader). De zandvlakte de Ravin de Corboeuf is ook erg mooi, wel even zoeken naar de juiste weg, staat niet echt duidelijk aangegeven. Vlakbij de camping is een klimbos, echt een aanrader.

Prima bevallen

fam.Dammer,
18-7-2018

Fijne, rustige camping met leuke mobil homes.

De camping eigenaren doen alles om het je naar de zin te maken.

Hebben hele fijne 14 dagen gehad.

Dorpje op loopafstand, wat erg prettig is en een super markt vlakbij.

Aanrader is de markt in Yssingeaux

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Moulettes in Vorey, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Moulettes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.