Géén boekingskosten

• 6.7Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Les Moulettes is een rustige en kleinschalige camping in Frankrijk. De kinderen raken gefascineerd door het riviertje dat langs de camping stroomt. Bij de snackbar aan het zwembad kan je een eenvoudige maaltijd krijgen. Vlakbij de camping ligt een klimbos en de oude stad Le Puy en Velay is de moeite waard.

106 Reviews over Les Moulettes

• 8Fam van Pinksteren29-08-2022

Mooi, Schoon, Rustig........ Top Camping !!

Oase van rust, vriendelijke eigenaren, leuk zwembad.......... Rustige en mooie camping vlak bij het mooie plaatsje Puy en Velay (meer dan de moeite waard). Dit is werkelijk een leuke camping voor gezinnen met jonge kinderen <13jaar. Voor onze Pubers (12 en 15) was er net iets te weinig vertier en ook in Vorey was er "niets" te doen. Als fietser (Race/MTB) kun je je uitleven. Een prachtige omgeving die "vergeten" lijkt maar zoooooo mooi om te fietsen. Heuvels, stevige klimmen maar ook rustig langs de oever van de Loire (wel wat drukker op de weg). Kortom een 100% aanrader voor mensen die een mix zoeken van sportiviteit, rust, mooie camping, goeie ligging en niet te vergeten elke dag vollyballen en petanque voor zijn die zich willen meten met andere gasten .... Leuk en ongedwongen......... DOEN...!! Aanrader...!!

• 9Familie van Asten11-08-2022

Gastvrij en zeer behulpzaam

Drie jaar geleden ook al eens op deze camping geweest. Tot onze verrassing waren er dit jaar nieuwe eigenaren. Wat mooi dat ze de gastvrijheid en kleinschaligheid weten te behouden. Pascal heeft ons bijzondere goed geholpen tijdens onze pech met de auto. Leuke activiteiten door de vaste mensen op de camping voor de kids en de volwassenen. Een camping waar alles op en aan zit in een prachtige omgeving. Wij komen hier zeker nog eens terug!

• 8Eetgelegenheden
  • 8Fam. Luitjens07-08-2022

Heel relaxed!

Gemoedelijke kleine camping, mix van fransen en Nederlanders, met een super leuk zwembad met glijbanen erbij. Schone toiletten en douches! Bruggetje over en je bent bij het zwembad. Mooie kampeerplekken, althans wij hadden een super mooi plekje aan het riviertje. Riviertje stond nog net niet droog maar erg leuk voor kinderen om kreeftjes te vangen. Elke dag om 18.00 uur even volleyballen olv Pierrot. Alle voorzieningen zijn in het dorpje vlakbij maar voor wat uitstapjes iets verder rijden. Le puy en velay is de moeite waard en zeker savonds als er oude gebouwen mooi verlicht worden Wij hebben een super vakantie gehad met onze tieners en werden nog vriendelijk uitgezwaaid door de nieuwe eigenaresse.

• 8Fam de J28-07-2022

Prachtige, groene, schaduwrijke, kleine camping

Mooie camping, zwembad fijn pluspunt, badmeester aanwezig en de glijbanen zijn leuk vertier. Camping/sanitair is schoon, mooie, grote schaduwrijke plaatsen, geen animatie, speeltuintje in de buurt. (Naast het zwembad) Omgeving is mooi, niet toeristisch. Watervallen is een leuk uitje. (Cascade de la Beaume). Kruidenier in het dorp verkoopt het hoognodige, heeft lekkere kaasjes, groente, fruit en de slager in het dorp verkoopt heerlijke spullen voor de bbq. Brood haal je in de ochtend bij het bakkertje. Op 2 minuten met de auto is een kleine supermarkt. De pizza en de burger bij het zwembad zijn niet bijzonder maar prima. Kortom een ontspannen verblijf op een kleine, fijne camping met onze kinderen van 4 en 7 jaar oud.

• 9Renske06-09-2021

Gemoedelijke camping aan beekje met leuk zwembad

Het gebeurt niet vaak dat we naar een camping terug gaan, maar voor het eerst gedaan omdat deze camping vrijwel alles bied wat we zoeken. De kinderen zijn weg van het zwembad. Ook in de beek werd regelmatig gespeeld. We hadden een mooie campingplek aan de beek en dicht bij het sanitair. De sfeer op de camping is gemoedelijk. Omgeving is niet zo toeristisch. In de avond koelt het al vrij snel af. Leuk is ook het jeu de boules toernooi voor kinderen welke 1 maal per week was. Voor slechts een euro doe je mee. Sowieso krijg je daar limonade en een paar snoepjes bij. Voor de gelukkigen zijn er kleine prijsjes. Sanitair is erg schoon. Eigenaren zijn erg vriendelijk.

• 9Mandy02-09-2021

Top camping!!

Wij hebben een heel fijn verblijf gehad op deze kleinschalige camping met zeer vriendelijke eigenaren! Hele mooie, ruime plekken (wij stonden aan de rivier) met veel privacy. Verouderd maar schoon sanitair, dit werd meerdere keren per dag schoongemaakt.

Mooie mix van Nederlanders en Fransen op de camping. Er waren altijd wel vriendjes om mee te spelen. Geen entertainment voor jonge kinderen (op een jeu de boules tournooi na) maar dat hebben wij niet gemist.

Het zwembad was verder top! Hier hebben onze jongens heel veel plezier van gehad! Dit jaar hadden we wel de luxe dat het alleen gebruikt mocht worden door campinggasten en niet door de dorpsbewoners. Kan me voorstellen dat het anders erg druk kan zijn op warme dagen. Probeer vooral het schepijs in de snackbar, dit was erg lekker.

In het dorpje zijn enkele winkels en in de omgeving is er genoeg te zien en te doen. Al met al is dit zeker een aanrader!!

• 9fam. Doorneweert24-08-2021

Fantastische camping

We hebben 17 dagen op deze camping mogen staan. Genoten van de gastvrijheid van de eigenaren en van de mooie omgeving. 2 klimparken bezocht en gerodeld in Les Estables (Lugik Parc). Zeker de moeite waard om hiervoor een eindje te rijden (ongeveer 50 km). Het zwembad is heerlijk met de 2 glijbanen. De bakker, apotheek, kruidenier en een paar restaurants zijn in het dorp te vinden. Dit allemaal op maximaal 500 meter van de camping. Een supermarkt is er ook! Het sanitair is ietwat verouderd, maar wordt wel 5x per dag schoongemaakt. Le Puy-en-Velay ligt op 20 km afstand en is zeer de moeite waard om te bezoeken. Zeker ook 's avonds als het donker wordt zodat je de 8 lichtshows op diverse gebouwen kunt bekijken. Van te voren even een lekker (lokaal) hapje eten zou ik zeker doen. Al met al een bijzonder relaxte vakantie gehad, zeker door de camping en de eigenaren die er altijd zijn en bij wie je altijd met vragen terecht kunt.

• 8Eetgelegenheden
  • 9Esther24-08-2021

Relaxte sfeer!

Wat een ontzettend relaxte sfeer op deze camping. Mooie camping, mooie grote plaatsen (zeker die aan het riviertje) heerlijk riviertje om dammetjes te bouwen, super zwembad met glijbanen (nu alleen open voor campinggasten, wat een luxe) en dorpje op 2 minuten lopen. Met bakkers, restaurantjes, klein winkeltje voor de noodzakelijk dingen en iets verderop in het dorp een intermarche. Zoals gezegd, is de sfeer echt super! Geen animatie maar dagelijks om 18 uur volleyballen met iedereen die dat wilt, onder leiding van een vaste “scheidsrechter”. Of in de middag jeu de boulen! Prettige mix van Fransen, Nederlanders en Belgen. Zeer vriendelijke eigenaren die echt begrijpen wat vakantiegangers willen. Zeer gastvrij en behulpzaam. Sanitair altijd super schoon! Zelfs bij regenachtig weer, stond de schoonmaker altijd alles weer netjes te dweilen!Mooie, heerlijk rustige omgeving.

• 8Caroline10-08-2021

Prettige kleine camping

Behulpzame eigenaren, schoon, op loopafstand van dorpje met enkele winkels en restaurants.Geen animatie op de camping, geschikt voor gezinnen met kinderen basisschoolleeftijd. 's Avonds vroeg stil. Kwaliteit Wifi wisselend.Zwembad mag vroeger openen, restaurant nodigt niet uit om te eten of 's avonds wat te gaan drinken, zeer beperkte kaart. Omgeving zeer geschikt voor wandelen en mountainbiken

• 5Eetgelegenheden
  • 9Maartje28-08-2020

Geweldige camping

We hebben een heerlijke vakantie gehad. We sliepen in een blokhut, net buiten de camping.

Pluspunten: - groot zwembad met snelle glijbanen - het riviertje waar de kinderen visjes konden vangen - blokhut is mooi en volledig ingericht. ook een bbq - in een rustig dorpje, 's ochtends brood halen of naar de slager - in de buurt een aantal leuke uitjes - veel NL kinderen van allerlei leeftijden

Dankjewel Laetitia, we komen zeker terug!

Camping Les Moulettes info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar