Camping Le Vaubarlet (Glamping)

8.5Fantastisch

Frankrijk, Auvergne, Ste. Sigolène (Haute Loire)

8.5Fantastisch

• 7.9Eetgelegenheden
  • 8.8Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Le Vaubarlet (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info

Kleinschalige Camping Le Vaubarlet in de Auvergne is gelegen aan een riviertje. Dit riviertje is erg geschikt om in te spelen, evenals het zwembad en de speeltuin. Animatie voor de kinderen en regelmatig live-muziek vind je hier. Voor de hond is deze camping ook geschikt. In de buurt kun je de watervallen Cascade de Beaume bezoeken.

129 reviews over Camping Le Vaubarlet (Glamping)

• 10Theo en Hendrika de Boer10-07-2020

Heerlijk

Camping eigenaren hadden er alles aan gedaan om ons in deze bijzondere tijden welkom te heten en om ons veilig te voelen. Erg rustig op de camping, dus des te meer reden om naar deze prachtige camping te komen

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2020

• 2019
    6Yvonne12-11-2019

Voor een keer ok

Wij hebben 2 weken op de camping gestaan, ruime plekken, je kan kiezen, vol in de zon of met veel schaduw. Mooie camping, mooie ligging in een dal, nadeel is dat de regen vaak boven de camping blijft hangen. Ruime camping, maar een klein zwembad. Mocht de camping volzet zijn dan is het veel te druk in het zwembad. Wij zaten er de eerste 2 weken van juli, er waren de eerste week bijna geen kinderen. Wel regelmatig senioren die een paar dagen bleven. Eigenaresse is blijkbaar Nederlands, maar neemt geen moeite om Nederlands te spreken. Pas toen ons dochtertje ziek was sprak ze Nederlands en hoefden we geen Engels meer te spreken. Bij de rivier en daar in de buurt veel dazen, en bij zonsondergang vliegen er een soort grote tor achtige beesten, maar die doen niks. Leuke uitstappen te vinden in de omgeving, ook mooie wandelomgeving. Wifi ontvangst wisselt per plek op de camping. Sanitair redelijk ok, als de camping volzet is te weinig.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Mevr Kock23-08-2019

Mooie camping. Overzichtelijk voor de kinderen. Daardoor maken ze snel vrienden. Genoeg vermaak voor onze kinderen. Heerlijk zwembad, springkussen, voetbaltafel, mooi speelveld met speeltoestellen. Leuke animatie. Schoon sanitair! Geen WIFI en geen bereik bij de tent maar dat was voor ons geen probleem. Ook op andere campings hadden wij niet altijd goed bereik en WIFI. Restaurant is prima! Warme kleding mee tegen de avond kan het flink afkoelen! Wij zaten in een villa tent. Super accommodatie en prachtig plekje. Wij hebben hier een supervakantie gehad! Een echt aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8ROHE01-08-2019

Fijne camping!

Zeer hartelijke ontvangst en vriendelijke medewerkers. Overzichtelijke en sfeervolle camping. De camping heeft een mooie ligging in het dal, ruime staplaatsen en schoon sanitair. Omdat het rustig was, mochten we zelf een plek uitkiezen. Onze kinderen hebben genoten van het zwembad, de rivier, de voetbaltafel en de animatie. Ook fijn dat er voldoende andere Nederlandse kinderen aanwezig waren om mee te spelen. Broodservice, kleine campingwinkel en restaurant aanwezig op de camping. Enige minpunt vonden we dat we van tevoren via een briefjessysteem moesten aangeven welke gerechten en op welk tijdstip we wilden eten. De omgeving is mooi en er is voldoende te doen, zeker als je bereid bent een eindje te rijden. Een bezoek aan de Velorail en Le Puy-en-Velay raden we van harte aan!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9J. Haarsma22-06-2019

Wat een heerlijke plek

Wij zijn erg gastvrij ontvangen op deze prachtige camping. 7km vanaf St Sigolene, gelegen in de natuur. Het enthousiasme van de eigenaresse en het personeel geven je een welkom gevoel. Ons mobilhome was prima in orde, keurig schoon en dat laatste geldt voor alles op de camping. Een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een mooi gelegen, ruim opgezette camping met goed verzorgde onderkomens. Er is een prima restaurant aanwezig waar je voor een nette prijs een goede maaltijd krijgt.

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8Martijn08-09-2018

Superleuke offline kindercamping

Erg leuke kleinschalige camping gelegen aan een riviertje. Door de droogte stelde het riviertje niet heel veel voor, maar voldeed nog prima om in te spelen en te vissen. De caravans staan op het hogergelegen terrein en op het laaggelegen terrein bij de rivier zijn alleen tenten welkom. Wij hebben een glamping tent gehuurd via een Nederlandse organisatie en die stonden erg leuk naast elkaar op het grote veld. Het sanitair is prima en schoon. Animatie is erg leuk voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Zwembad is groot genoeg en de bar aan het zwembad is gezellig en heeft regelmatig leuke live muziek. De camping heeft echt geen mobile bereik. Er is beperkt en gratis wifi beschikbaar bij zwembad en receptie.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Rachel14-08-2018

Heel fijne camping! Voor herhaling vatbaar!

Heel mooie camping gelegen in een open dal. Prachtige plek aan het grote veld dat grenst aan het riviertje. Kinderen konden heerlijk spelen in de rivier. Tevens was er elke dag veel vermaak (iets teveel naar onze zin, maar goed) voor de kinderen. Knutselen, disco, kampvuur, waterspelletjes. Het sanitair was erg netjes en de douches waren heerlijk. Prima broodservice en ook een goede afhaalmogelijkheid voor het avondeten. Het zwembad is fijn. Vanuit de camping wordt er veel georganiseerd, zoals ponyrijden, kanoen (voor kinderen en volwassenen) en een zonsopgang zien vanaf een berg. De huisjes die je kunt huren staan bij elkaar, zodat het campinggedeelte echt een camping is. Het was bij ons erg warm, maar er was voldoende schaduw om in te gaan zitten. Voor de hond was het ook fijn : ruime plek en veel duiken in het riviertje om af te koelen.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Marleen29-01-2018

heerlijk

1 week verbleven. fijne camping, leuk met kinderen. Mooie nieuwe stacaravan (trio nature). leuk aan klein stroompje. Niet zo erg groot waardoor de kinderen met veel vrijheid op de camping kunnen spelen. Niet heel veel te doen in de omgeving en weinig te beleven voor tieners.

• 8Staat v/h sanitair

• Oude reviews

10de Pater15-09-2017

Fantastisch, mooier dan op de foto's

Een heerlijke, kleinschalige gezinscamping. Ideaal voor gezinnen met kleine kinderen. Bij aankomst bleek de camping nog mooier dan de foto's. Een oase van rust en groen. En wat een ruimte! Onze tent keek uit op een groot veld waar de kinderen heerlijk konden spelen, het riviertje zat daar ook. Zo'n heerlijk riviertje waar de kinderen met schepnetjes vissen konden vangen. De sfeer op de camping is heel relaxt en gezellig. De eigenaar en haar crew zijn allerhartelijkst. Ze spreken Nederlands wat erg handig is. Ze helpen je met reserveringen als je buiten de camping activiteiten wil doen en ze zorgen er ook voor dat er op de camping van alles te doen is. De kidsclub was ook echt geweldig. Naast het kleuren en discodansen werden er kanotochten voor de kinderen geregeld, een kampvuuravond en een zeepglijbaan gemaakt, puzzeltochten, twisterspellen, alles werd uit de kast gehaald. En er is geen wifi, althans er is soms zeer beperkte wifi. De vraag is of het erg is. Ik moest heel erg terug denken aan de kampeervakanties van mijn jeugd. Die oneindige vakanties, waar de zon altijd scheen en je uren zat te spelen in een riviertje. Minimaal twintig keer per dag een bommetje in het zwembad deed en binnen 5 minuten na aankomst al vriendjes had gemaakt. Dat heb je dus hier. Ik heb mijn kinderen zien genieten. Daar heb je geen wifi voor nodig.

• 10Eetgelegenheden

• 8Karin16-08-2017

Heerlijke bestemming voor gezinnen

Wat een fijne ontvangst, de receptie was nog niet open. Desondanks werden we vriendelijk ontvangen, we mochten ondanks het hoogseizoen een plekje kiezen. De meeste plekken zijn ruim en bieden zowel zon als schaduw. Achter op de camping vonden wij het wat donker, zeker als het een dag wat minder zonnig was. De camping ligt tussen de bergen en er staan veel hoge bomen. Mobiel bereik is er nauwelijks, de camping heeft wifi maar die is 's avonds wat overbelast. Wij hebben er geen last van gehad. Het veld aan de oever van de Duniere is fantastisch, wat een ruimte om te spelen en wat een geweldig uitzicht voor degenen die aan de rand staan. Leuk riviertje, met stroomversnelling om met je luchtbedje af te dobberen. Een keer per week is er kanoën voor de kinderen. Heel erg leuk. Sanitair is netjes, douches en afwaswater warm. Tip voor de eigenaren is wel om de tegels bij het zwembad eens grondig te bestuderen. Er liggen er wat los en dat kan gevaarlijke situaties op leveren. Brood en pizza's op bestelling. Heerlijk!

Camping Le Vaubarlet (Glamping) info

• SchaduwplaatsenAanwezig