Camping Sandaya Le Col Vert

Frankrijk, Aquitaine, Vielle-Saint-Girons

6.5Voldoende

• 5.8Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Sandaya Le Col Vert voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info

Een gezin met jonge kinderen is aan het juiste adres bij Camping Sandaya Le Col Vert in Vielle-Saint-Girons. Hier vind je een mooi zwembad met waterspeeltuin, maar ook bij het meer vind je meerdere glijbanen. Ook kunnen de kids een dansje wagen bij de minidisco van de Franstalige animatie. De camping is erg groot. dus een fiets is wel handig.

192 reviews over Camping Sandaya Le Col Vert

• 7Sandra21-08-2020

Leuk voor 1 keer

Wij zijn hier 10 dagen geweest met 2 peuters. Het is een langgerekte camping waarvan de faciliteiten verouderd zijn. Bijv. In het zwembad dreven de kitranden en de tegeltjes letterlijk voorbij! En in het peuterbad scherpe beschadigingen. In de speeltuin zaten zelfs touwelementen los. Zou in NL allang afgekeurd zijn. Onze kids vermaakten zich er niet minder om. Zwembadapp ivm Covid werkt niet, omdat ze niet checken of je er na een uur wel uit gaat. Toen wij er waren zat er blauwalg in het meer en kon je in het zwembad over de koppen lopen... Badmeester let NIET op :( Springkussens zijn weg ivm Covid. Afhaal opent pas om 19u, maar heeft lekker eten! Kids kunnen ver doorlopen in het meer. Heel fijn. Ga zeker wat drinken bij La Guingette (incl. Zandbak!). Toen wij er waren stond er ook een kleine kermis naast de camping, erg leuk! Nauwelijks NL's op de camping. Mobil Home was mooi, nieuw en schoon! Wel veel grote dikke spinnen (jak!).

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 2019
    5Monique30-08-2019

Leuk, maar niet nog eens

Grote camping, maar erg kleine zwembaden, keek over het hek en had geen behoefte om daar te gaan zwemmen, zo vol zaten de baden. Mooi meer bij de camping waar bootjes, kano's, waterfietsen enz gehuurd kunnen worden. Je kan daar ook heerlijk in zwemmen. De stacaravan was erg mooi. Modern en ruim. Mooi terras erbij. We waren er met 2 kinderen, 7 en 10 jaar oud. Beide hebben geen gebruik gemaakt van de animatie aangezien er geen Nederlands gesproken werd. Weinig Nederlanders gezien op de camping, kinderen ook geen vriendjes gevonden. Het strand was erg mooi, hoge golven. De omgeving viel ons tegen. Veel bos en zo plat als een dubbeltje. Ik had meer bergen verwacht. De afgelopen 2 jaren naar Argeles sur Mer geweest en daar was de omgeving machtig mooi. Voor ons geen westkust meer.

• 2Eetgelegenheden

Lou ✰ Equipe Sandaya, webmaster, 25-10-2019

Hallo Monique, Het spijt ons te moeten vaststellen dat onze regio u ondanks haar potentieel niet met een beter geheugen achterlaat. Wij zijn echter blij dat u onze camping over het algemeen heeft gewaardeerd, hoewel het waar is dat onze klanten voornamelijk Fransen en Spanjaarden zijn. Wij hopen u te mogen ontmoeten op een van onze campings, waarom deze keer niet in het zuiden van Frankrijk :)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Roy11-08-2019

Een prima camping ook voor de wat oudere kids

Wij hadden een prima huur-stacaravan op een rustige plek. Camping is groot netjes en schoon in een mooie omgeving. Een niet al te groot zwembad. In de omgeving leuke dorpjes en mooie stranden op 8 tot 10 km. Onze kinderen (15-17 en 20) hebben zich trouwens prima vermaakt. Waren aardig wat Nederlanders en de kids hebben zich onderling wel opgezocht. Het personeel was heel aardig en konden trouwens ook een beetje Engels ! Een leuke camping en voor herhaling!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Willem10-08-2019

Leuk, misschien komen nog eens terug!

Leuke sfeervolle camping met publiek uit oa Frankrijk, Spanje, Duitsland en Nederland. Animatie is volledig Frans, maar sfeer was top! Camping is langgerekt. Step of fiets is handig. Zee is binnen 10 km rijden en prachtig! Supermarkt is aanwezig op de camping en kent n ruim aanbod.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Manon09-08-2019

Prima camping, maar weinig sfeer.

De camping wordt voornamelijk bezocht door Fransen en Spanjaarden. Niet heel veel Nederlanders. Onze zoon van 14 heeft geen enkele leeftijdsgenootje kunnen vinden. Dit komt misschien ook omdat de animatie volledig in het Frans is. Er is een groot animatieteam en er wordt veel georganiseerd, maar kinderen durven niet mee te doen vanwege de taal. Dit snap ik niet van een grote keten als Sandaya. De huuraccommodaties zijn prima. Goed ingericht. Wij zaten eerst op een vreselijke plek. De caravan van de buren stond tegen onze veranda. Mochten daarna ruilen. Het meer en strand is erg leuk. Zwembad is ook prima. Meestal wel een ligbedje te vinden. Wij vonden het geen gezellige camping. 1 lange straat met links en rechts wijken. Geen centraal punt. Huur fietsen. Niet op de camping maar bij LaClycerie in Leon. Via internet, bezorgen bij de camping. Volgende keer kiezen we toch voor een kleinere, gezelliger camping met meer Nederlanders.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8mieke02-08-2019

ondanks veel activiteiten toch een rustige camping

langgerekte rustige camping, regel fiets/step als je niet veel wilt wandelen (zwembad ligt niet centraal!). aan de kant van het meer vond ik de camping veel aantrekkelijker dan verder weg van het meer (ik zou niet aan doorgaande weg willen staan). wij huurden een cottage (prachtig!), dus geen ervaring met sanitair (geen toiletbrillen, dat wel). De hele dag door vers stokbrood. Animatie is allemaal (zoals gebruikelijk in Frankrijk) in het frans. Onze tienerdochters hebben zich uitstekend vermaakt aan/in het zwembad, voetbalveld en de (dagelijkse) disco. De (jaarlijkse?) feestavond 27 juli met kermis, disco en vuurwerk vonden ze geweldig. Elke avond tot 23:00 uur (!) animatie voor de kleintjes. Rondom het meer genoeg aanbod voor watersportactiviteiten. Kano's (mooie route vanaf het meer door mooie natuur), elektro-bootjes, suppen (ook grote planken voor groepen). De plaats Leon heeft elke ochtend een leuke markt en een grote supermarkt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    9Elles18-08-2018

Eén van onze fijnste vakanties!

Wat een heerlijke vakantie hebben we gehad met onze zoon van 4. Voor hem waren de glijbanen bij het meer fantastisch, evenals het zwembad. Zwembad was mooi en schoon, gezellig met de poolbar erbij en natuurlijk de waterspeeltuin. Mini disco door het animatieteam was favoriet hier, ook was er circus. Jammer dat er geen Nederlands sprekend personeel is, ondanks veel Nederlandse gasten. Neem zeker een fiets mee, camping is te groot om lopend af te leggen. In de buurt weinig te zien en te doen, voor ons niet storend omdat we ons eigenlijk op de camping uitstekend konden vermaken. Uitstapje naar zee zeker doen, heel schoon en goed toezicht. Onze stacaravan stond onder de bomen in de schaduw, zoals gevraagd. Heerlijk met die tropische temperaturen. Fijne douche, compleet inventaris.

• 8Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Cynthia17-08-2018

Grote schone camping aan mooi meer

Ruime camperplaats aan een super mooi meer. Wel jammer dat ze bij de boeking niet hebben gezegd dat we niet direct aan het meer zaten, maar er nog een rij tussenzat. Vraag dat dus even goed na. Veel schaduw plekken en mooie BBQ plaatsen. Bakkerij op het park was top. Glijbanen zijn erg verouderd, zwembad is prima. Restaurant bij het meer is helaas dicht van 14:00 tot 19:00 en het eten was niet echt best. Aanrader is de kanotocht, daar tegenover zit een kleine “lunchroom” waar ze heel vriendelijk zijn. Ook een dagje San Sebastián in Spanje is erg leuk om te doen. Oceaan is dichtbij 15 min rijden. De camping is wel erg groot, daar moet je van houden. Wel is het sanitair en park erg schoon.

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 7Niels Colijn15-08-2018

Grote camping met veel faciliteiten

Prima tijd gehad op de camping, al had men voor de hoge prijs (we betaalden bijna 75 euro per nacht voor een grote plek met 4 personen) wel wat extra mogen bieden. Het sanitair is redelijk, al is de hoeveelheid toiletten beperkt en worden de douches om 23 uur ’s avonds op slot gedaan. Onbegrijpelijk, aangezien je vaak toch wel wat langer wilt opblijven en veel activiteiten op de camping tot later duren. Ook mag je geen tweede auto op je plek parkeren, zelfs als daar nog ruimte genoeg voor is. Het restaurant bij de ingang heeft een leuke menukaart, maar was door een storing in de koeling toevallig gesloten op de dag dat wij er wilden gaan eten. Midden op de camping is nog een ander restaurantje, maar daar heb je eigenlijk alleen patat met snacks en pizza’s. De salade van de chef zou ik skippen. Verder is er geen game hall zoals op de kaart staat en staat de glijbaan op een vreemde plaats. Al met al een redelijke camping!

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 8Daphne13-08-2018

Leuke camping

Leuke camping, mooi gelegen aan een groot meer. Er zijn veel faciliteiten en er worden veel activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Deze camping is dan ook geschikt voor alle leeftijden; alleen als je van rust houdt ben je hier niet aan het goede adres. Wij zaten in een stacaravan; deze was mooi en ruim. Gedurende ons verblijf waren er een paar technische mankementen, maar die werden vrijwel meteen verholpen. In principe is alles aanwezig en hoef je de camping niet af. Vind je het wel leuk om wat van de omgeving te zien, raden we het volgende aan: een fiets huren ( er lopen vanaf de camping mooie fietsroutes door het bos naar het strand), het strand (er gaat een gratis busdienst vanaf de camping), het dorp Léon ( leuke markt op zondag) of een bezoekje aan de grotten van Sarre (wel ruim een uur rijden). Voor de kleinere kids is een ponyritje op de naastgelegen manege ook heel leuk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Camping Sandaya Le Col Vert info