header

Zet je tent op in Spanje

Ga je naar Spanje en ben je nog op zoek naar een goede camping? Lees dan zeker even verder. We zetten de leukste Spaanse campings voor je op een rij in de prachtige Spaanse regio’s Catalonië, Andalusië en Baskenland. Hier is ook genoeg te beleven! Breng jezelf in de Spaanse sferen en ga kamperen in Spanje.

Inspiratie voor kamperen in Spanje

Top 3 fijne campings

Kamperen en zwemmen in de zon

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Proef de echte Spaanse sfeer

Top 3 uitstapjes in Spanje

Er is genoeg te beleven!

Top 3 fijne campings

Enorm zwembad bij Camping Sandaya Cypsela Resort
Enorm zwembad bij Camping Sandaya Cypsela Resort

Bij Camping Sandaya Cypsela Resort in Catalonië is het bijna onmogelijk om je te vervelen. Er is veel te doen: ga lekker zwemmen in het enorme zwembad, doe mee met de leuke animatie of ga actief bezig. De camping is ontzettend netjes en in de buurt is een grote supermarkt. Zo kun je lekker koken bij je tent met verse ingrediënten.

Topligging: Camping Cala Gogo in Catalonië
Topligging: Camping Cala Gogo in Catalonië

De ligging van Camping Cala Gogo in Catalonië is top: je wandelt zo naar het strand! Lekker genieten met je voeten in het zand terwijl je de zon op je hoofd voelt. Meer zin om een duik te nemen in het zwembad? Op Camping Cala Gogo is ook een fijn en groot zwembad. Heerlijk Spaans eten doe je in het campingrestaurant. Genieten!

Genoeg te beleven op Camping Las Dunas
Genoeg te beleven op Camping Las Dunas

Camping Las Dunas in Catalonië is vol van mogelijkheden. De kinderen kunnen lekker zwemmen, spelen in de speeltuinen, met het animatieteam mee of een avondje naar de disco. Ook voor volwassenen is er genoeg te beleven: loop lekker naar het strand, neem een frisse duik in het zwembad of bezoek stadjes als Sant Pere Pescador die in de buurt liggen.

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Kamperen in prachtig Andalusië
Kamperen in prachtig Andalusië

In het prachtige Andalusië geniet je pas echt van je vakantie! Bezoek prachtige steden als Granada, Sevilla en Cordoba, eet heerlijke serranoham en andere lekkere tapas. Je kunt in Andalusië prachtig kamperen. Hier graag iets over wat is er leuk aan kamperen in Andalusië: mooie natuur, uitzicht, geweldige kust? Etc. Als er niets kenmerkends is, dam graag de kop veranderen in ontdek het veelzijdige Andalusië. Daar dan meer over schrijven in de tekst.

Zet je tent op in de ruige binnenlanden van Catalonië
Zet je tent op in de ruige binnenlanden van Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Je zet je tent op in de mooiste natuur en maakt gemakkelijk een stedentripje. Nog energie over? Ontdek al wandelend de afwisselende natuur.

Buiten slapen in regio Baskenland
Buiten slapen in regio Baskenland

De kleinere regio Baskenland is een populaire bestemming vanwege de hoofdstad Bilbao. Deze moderne stad staat bekend om haar unieke architectuur, zoals het Guggenheim Museum. Verder kun je in San Sebastian heerlijk surfen en genieten van zon, zee en strand. Ook de unieke eigen cultuur van de inwoners is de moeite waard om te ontdekken!

Top 3 uitstapjes in Spanje

Must see: de Andalusische Alhambra
Must see: de Andalusische Alhambra

Als je in Andalusië bent, is Alhambra een must see! Dit indrukwekkende paleizencomplex met Middeleeuwse en Moorse roots is gebouwd met een dieprode steen, wat de naam Alhambra verklaart – dit betekent rood in het Arabisch. De vesting staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Tip: de avondzon zorgt voor een nog diepere rode kleur.

Het Salvador Dalí-museum in Figueres
Het Salvador Dalí-museum in Figueres

We kennen allemaal het schilderij van de olifanten op hoge, dunne poten, toch? Of de gesmolten klok? Typisch Dali! Figueres is de thuishaven van het surrealistische werk van Dalí en ook zijn geboorteplaats. Het museum is net zo bizar als zijn kunstwerken. Gezichtsbedrog was zijn specialiteit.

Bezoek de Sierra Nevada in Andalusië
Bezoek de Sierra Nevada in Andalusië

Bijna het hele jaar door zie je sneeuw in Granada. Huh? Dit is toch een warme bestemming? Absoluut, maar in de verte zie je altijd de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. Daar bevindt zich ook het Sierra Nevada National Park, met gigantisch veel plantsoorten, overweldigende kloven en ravijnen. Een must see!

• Type accommodatie

campings in Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

Geweldig!!

Gitte Klaassen, 17-2-2018
    Wat een geweldige camping!! De eigenaresse Helga is heel vriendelijk en gastvrij. De camping is van alle gemakken voorzien en alles is netjes! 's Morgens kun je een groot assortiment aan brood en broodjes afgeleverd krijgen aan je camper. De verhouding prijs -kwaliteit is super!! Zeker een aanbeveling waard. Wij hebben genoten van de rust, alle faciliteiten en de vriendelijkheid van Helga en haar dieren.

Heerlijke camping, jammer van de luide animatie.

Fam Jansen, 16-2-2018

Heerlijke camping. Grote plaats vantevoren al gereserveerd. Fijn zwembad met zout water in plaats van chloor. Goed restaurant. Strandje met grotere kiezels. Fijn kunnen snorkelen. Elke dag animatie in het zwembad. De muziek was op de hele camping te horen. Elke avond laat een show optreden van het animatie team. Daar moet je van houden. Wij vonden het jammer dat dit elke dag was en dat je dit dus tot na 23 uur op de hele camping nog hoorde.

Mooie wandelpaadjes langs de kust naar andere strandjes of het dorpje. In het dorpje is een treinstation om naar Valencia of Barcelona te gaan.

Sanitair ruim, schoon, vrij nieuw, kortom keurig. Winkeltje voor dagelijks brood. Grote supermarkt op 15 min rijden. Van het spoor en de snelweg hebben wij geen last gehad. Misschien omdat wij een plek wat verderweg hadden gekozen.

Ondanks de minpunten toch voor herhaling vatbaar (wellicht).

Super camping voor alle leeftijden

Boum, 15-2-2018

Vond het geweldig schoon super zwembad groot leuke glijbanen ik kan me totaal niet vinden in de mensen die hier negatief zijn hadden een plaats met eigen sanitair super ook geen last van overlast s nachts en heb kleine kids"

Kortom wij komen hier al 6 jaar met veel plezier .wat betreft betaling je kan het ook overboeken doen wij altijd geen extra kosten kortom geen gedoe.

Geweldig

Jelle, 10-2-2018
    Onwijs gezellige camping, met heel veel dingen die de kinderen kunnen doen. En uiteraard een paradijs voor de fanatieke kite- of windsurfer. Verder kan je ook lekker eten op de camping en zijn er onwijs leuke dorpjes om de camping heen

Prachtig zwembad en vlakbij het centrum

Jacky, 10-2-2018

Deze camping heeft een slecht imago voor wat betreft de jongeren in het hoogseizoen. Wij hebben echter nog nooit iets vervelends meegemaakt. Natuurlijk gebeurd er wel eens wat iemand stak bij aankomst vuurwerk af maar meteen was de bewaking er bij. In het zwembad heb je alle tijd om baantjes te trekken en het eten op het terras wordt ook steeds beter, (wij komen hier namelijk al jaren).

Pizza en kip aan het spit is ook erg lekker. Bij de receptie spreekt men nederlands en is altijd bereid om je te helpen.

Spanje scoort een 7,9 uit 10, op basis van 51174 reviews