header

Zet je tent op in Spanje

Ga je naar Spanje en ben je nog op zoek naar een goede camping? Lees dan zeker even verder. We zetten de leukste Spaanse campings voor je op een rij in de prachtige Spaanse regio’s Catalonië, Andalusië en Baskenland. Hier is ook genoeg te beleven! Breng jezelf in de Spaanse sferen en ga kamperen in Spanje.

Inspiratie voor kamperen in Spanje

Top 3 fijne campings

Kamperen en zwemmen in de zon

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Proef de echte Spaanse sfeer

Top 3 uitstapjes in Spanje

Er is genoeg te beleven!

Top 3 fijne campings

Enorm zwembad bij Camping Sandaya Cypsela Resort

Bij Camping Sandaya Cypsela Resort in Catalonië is het bijna onmogelijk om je te vervelen. Er is veel te doen: ga lekker zwemmen in het enorme zwembad, doe mee met de leuke animatie of ga actief bezig. De camping is ontzettend netjes en in de buurt is een grote supermarkt. Zo kun je lekker koken bij je tent met verse ingrediënten.

Topligging: Camping Cala Gogo in Catalonië

De ligging van Camping Cala Gogo in Catalonië is top: je wandelt zo naar het strand! Lekker genieten met je voeten in het zand terwijl je de zon op je hoofd voelt. Meer zin om een duik te nemen in het zwembad? Op Camping Cala Gogo is ook een fijn en groot zwembad. Heerlijk Spaans eten doe je in het campingrestaurant. Genieten!

Genoeg te beleven op Camping Las Dunas

Camping Las Dunas in Catalonië is vol van mogelijkheden. De kinderen kunnen lekker zwemmen, spelen in de speeltuinen, met het animatieteam mee of een avondje naar de disco. Ook voor volwassenen is er genoeg te beleven: loop lekker naar het strand, neem een frisse duik in het zwembad of bezoek stadjes als Sant Pere Pescador die in de buurt liggen.

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Kamperen in prachtig Andalusië

In het prachtige Andalusië geniet je pas echt van je vakantie! Bezoek prachtige steden als Granada, Sevilla en Cordoba, eet heerlijke serranoham en andere lekkere tapas. Je kunt in Andalusië prachtig kamperen. Hier graag iets over wat is er leuk aan kamperen in Andalusië: mooie natuur, uitzicht, geweldige kust? Etc. Als er niets kenmerkends is, dam graag de kop veranderen in ontdek het veelzijdige Andalusië. Daar dan meer over schrijven in de tekst.

Zet je tent op in de ruige binnenlanden van Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Je zet je tent op in de mooiste natuur en maakt gemakkelijk een stedentripje. Nog energie over? Ontdek al wandelend de afwisselende natuur.

Buiten slapen in regio Baskenland

De kleinere regio Baskenland is een populaire bestemming vanwege de hoofdstad Bilbao. Deze moderne stad staat bekend om haar unieke architectuur, zoals het Guggenheim Museum. Verder kun je in San Sebastian heerlijk surfen en genieten van zon, zee en strand. Ook de unieke eigen cultuur van de inwoners is de moeite waard om te ontdekken!

Top 3 uitstapjes in Spanje

Must see: de Andalusische Alhambra

Als je in Andalusië bent, is Alhambra een must see! Dit indrukwekkende paleizencomplex met Middeleeuwse en Moorse roots is gebouwd met een dieprode steen, wat de naam Alhambra verklaart – dit betekent rood in het Arabisch. De vesting staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Tip: de avondzon zorgt voor een nog diepere rode kleur.

Het Salvador Dalí-museum in Figueres

We kennen allemaal het schilderij van de olifanten op hoge, dunne poten, toch? Of de gesmolten klok? Typisch Dali! Figueres is de thuishaven van het surrealistische werk van Dalí en ook zijn geboorteplaats. Het museum is net zo bizar als zijn kunstwerken. Gezichtsbedrog was zijn specialiteit.

Bezoek de Sierra Nevada in Andalusië

Bijna het hele jaar door zie je sneeuw in Granada. Huh? Dit is toch een warme bestemming? Absoluut, maar in de verte zie je altijd de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. Daar bevindt zich ook het Sierra Nevada National Park, met gigantisch veel plantsoorten, overweldigende kloven en ravijnen. Een must see!

1.147

campings Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

Niks aan veranderen.

Bert en Jolanda, 19-5-2018

Deze camping moet je eens in je leven bezocht hebben.

Wij zijn er voor de tweede keer, 10 jaar geleden waren we ook hier, de natuur is gegroeid , maar de camping heeft niks van zijn charmes verloren. Jet en Joost runnen het hier met passie.

Brood wordt iedere morgen aan je kampeerplek gebracht!

Nadeel van de camping is dat je op een gegeven moment toch weer naar huis moet.

Overdonderend knus, intiem, mooi en gezellig.

Richard Stael, 17-5-2018
    Voor een verblijf in Refugio Marnes moet je op het ergste voorbereid zijn, want alle andere vakantiebestemmingen zullen een teleurstelling blijken te zijn. Het is niet alleen de natuur, het heel intieme zwembad en de mooie gastenverblijven, die ons raakten. Het is zeker ook de oer-Spaanse gastvrijheid die Willem en Richard uitstraalden, die wij gewoonweg 'Nederlands gezellig' zouden willen noemen. Onze drie dochters (15 jaar en jonger) wilden eigenlijk niet meer naar huis. Maar het moest. Anders konden wij ons niet gaan verheugen op een volgend verblijf op deze prachtige plek.

Geweldig

Els en Bertus van der Werf uit Emmeloord, 17-5-2018
    Wat een mooie plek. We zijn er een week gebleven ondanks het slechte weer. Joost en Jet het was top. Bedankt.

Ontspannen

Marscha, 17-5-2018
    Heerlijke rustige camping met heel weinig Nederlanders, gewoon leven zoals Spanjaarden het doen,heerlijk. geen animatie, maar nooit gemist. Wel wat verder van het strand af

Heerlijk!

Roxane, 16-5-2018
    Super leuke camping en prachtige omgeving! Erg kindvriendelijk, wij hebben echt een super tijd hier gehad!
Spanje scoort een 7,9 uit 10, op basis van 51591 reviews