header
Spanje

Zet je tent op in Spanje

Ga je naar Spanje en ben je nog op zoek naar een goede camping? Lees dan zeker even verder. We zetten de leukste Spaanse campings voor je op een rij in de prachtige Spaanse regio’s Catalonië, Andalusië en Baskenland. Hier is ook genoeg te beleven! Breng jezelf in de Spaanse sferen en ga kamperen in Spanje.

Inspiratie voor kamperen in Spanje

Top 3 fijne campings

Kamperen en zwemmen in de zon

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Proef de echte Spaanse sfeer

Top 3 uitstapjes in Spanje

Er is genoeg te beleven!

Top 3 fijne campings

Enorm zwembad bij Camping Sandaya Cypsela Resort

Bij Camping Sandaya Cypsela Resort in Catalonië is het bijna onmogelijk om je te vervelen. Er is veel te doen: ga lekker zwemmen in het enorme zwembad, doe mee met de leuke animatie of ga actief bezig. De camping is ontzettend netjes en in de buurt is een grote supermarkt. Zo kun je lekker koken bij je tent met verse ingrediënten.

Topligging: Camping Cala Gogo in Catalonië

De ligging van Camping Cala Gogo in Catalonië is top: je wandelt zo naar het strand! Lekker genieten met je voeten in het zand terwijl je de zon op je hoofd voelt. Meer zin om een duik te nemen in het zwembad? Op Camping Cala Gogo is ook een fijn en groot zwembad. Heerlijk Spaans eten doe je in het campingrestaurant. Genieten!

Genoeg te beleven op Camping Las Dunas

Camping Las Dunas in Catalonië is vol van mogelijkheden. De kinderen kunnen lekker zwemmen, spelen in de speeltuinen, met het animatieteam mee of een avondje naar de disco. Ook voor volwassenen is er genoeg te beleven: loop lekker naar het strand, neem een frisse duik in het zwembad of bezoek stadjes als Sant Pere Pescador die in de buurt liggen.

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Kamperen in prachtig Andalusië

In het prachtige Andalusië geniet je pas echt van je vakantie! Bezoek prachtige steden als Granada, Sevilla en Cordoba, eet heerlijke serranoham en andere lekkere tapas. Je kunt in Andalusië prachtig kamperen. Hier graag iets over wat is er leuk aan kamperen in Andalusië: mooie natuur, uitzicht, geweldige kust? Etc. Als er niets kenmerkends is, dam graag de kop veranderen in ontdek het veelzijdige Andalusië. Daar dan meer over schrijven in de tekst.

Zet je tent op in de ruige binnenlanden van Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Je zet je tent op in de mooiste natuur en maakt gemakkelijk een stedentripje. Nog energie over? Ontdek al wandelend de afwisselende natuur.

Buiten slapen in regio Baskenland

De kleinere regio Baskenland is een populaire bestemming vanwege de hoofdstad Bilbao. Deze moderne stad staat bekend om haar unieke architectuur, zoals het Guggenheim Museum. Verder kun je in San Sebastian heerlijk surfen en genieten van zon, zee en strand. Ook de unieke eigen cultuur van de inwoners is de moeite waard om te ontdekken!

Top 3 uitstapjes in Spanje

Must see: de Andalusische Alhambra

Als je in Andalusië bent, is Alhambra een must see! Dit indrukwekkende paleizencomplex met Middeleeuwse en Moorse roots is gebouwd met een dieprode steen, wat de naam Alhambra verklaart – dit betekent rood in het Arabisch. De vesting staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Tip: de avondzon zorgt voor een nog diepere rode kleur.

Het Salvador Dalí-museum in Figueres

We kennen allemaal het schilderij van de olifanten op hoge, dunne poten, toch? Of de gesmolten klok? Typisch Dali! Figueres is de thuishaven van het surrealistische werk van Dalí en ook zijn geboorteplaats. Het museum is net zo bizar als zijn kunstwerken. Gezichtsbedrog was zijn specialiteit.

Bezoek de Sierra Nevada in Andalusië

Bijna het hele jaar door zie je sneeuw in Granada. Huh? Dit is toch een warme bestemming? Absoluut, maar in de verte zie je altijd de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. Daar bevindt zich ook het Sierra Nevada National Park, met gigantisch veel plantsoorten, overweldigende kloven en ravijnen. Een must see!

Sorteren

1.146

campings Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

Fijne camping

Bieb
    12-8-2018

Voor de tweede keer naar deze camping geweest en ons wederom prima vermaakt. Een aantal bungalows zijn wel aan vervanging toe. Twee jaar geleden hebben we het zo gelaten maar dit jaar jaar toch erover geklaagd(kapotte douche en wc pot die omviel)en hebben een andere bungalow gekregen dus prima opgelost. Schone camping, vriendelijke mensen en genoeg eetgelegenheden met zeer schappelijke prijzen. Alleen maar gras bij het zwembad dus geen gezeur met bedjes.In de spelletjeshal en de fitnessruimte mogen de apparaten wel eens vervangen worden want die zijn in zeer slechte staat. Verder een gezellige camping. Esclat(grote supermarkt)en Lidl op ongeveer 10 min afstand van de camping. Genoeg te doen in de omgeving zonder dat je al te lang hoeft te rijden. Genoeg leuke baaitjes en stranden in de buurt.

Deze camping geen 2de keer.

Wilma
    12-8-2018

Het is een leuke camping. Wij zaten in een tent. Dicht bij het sanitair. En het zwembad. Schoon toilet en douche. Werd over de hele dag schoon gemaakt. Drukke momenten gaat douchen dan heb je ijskoud water niet fijn. Nadeel is wel het bus station wij stonden er vlak naast. De stank van de bussen was niet fijn. Het handdoeken leggen bij het zwembad. Mensen staan al een halfuur van te voren bij het hek. Te zot voor woorden, als het hek open gaat dan, zetten ze het op het rennen, voor een bedje. Zwembad is niet echt groot. Animatie deed hun best. Voor 4 man. De voorstelling in de avond was bij het zwembad, te weinig stoelen kom je te laat heb je geen stoel. De camping is rustig de bewaking waarschuwt de mensen die luidruchtig zijn. Ligt dicht bij het centrum van Lloret de Mar. En 10 min lopen van het strand. Mooie omgeving. Atie de vrouw van vacansolei was top. Ze heeft goede tips gegeven. Wij hebben een mooie vakantie gehad.

Mooie camping op een top locatie.

Vd Berg
    12-8-2018

Ontvangst receptie was top supersnel en duidelijk. Zwembad en strand op loopafstand. Genoeg animatie voor de kids. Lavanda's zijn zeker aan te raden van alle luxe voorzien, mag wel iets meer keukengerei in. WIFI is prima. Goed onderhouden park schoon. Je kan vanaf het park naar Tarragona, Altafulla of Barcelona. Er is een supermarkt, bakker, restaurants en take away op het park. Ook is er een supermarkt (Mercadona) op 10 min rijden van het park, die is niet duur. Bedjes bij het zwembad worden vaak gereserveerd maar ik heb ook vaak genoeg gezien dat de badmeesters deze hebben weggehaald. Goed onderhouden camping. Personeel is daar elke dag wel aan het schoonmaken, ook het groen word goed onderhouden.

Veilige, schone camping maar wel prijzig.

Hoppenbrouwer
    12-8-2018

Het is een super camping. Erg schoon en veilig. Ook is het relatief stil in de nacht. Er kan nog wel veel verbetering komen op gebied van animatie voor kinderen van 3 tot 8, dan maken ze wat sneller contact met elkaar. Voor kinderen van puber leeftijd is dit helemaal een geweldige camping.

Ook is het in mijn ogen wel een prijzige camping, en kan het ook wel vriendelijker bij de receptie. Wij komen ten slot van rekening op vakantie bij jullie!

Maar wij komen zeker nog wel een keer terug👍

Heerlijke camping vlakbij zee

Evelien
    12-8-2018

Heerlijke camping vlakbij zee. Ongeveer 10 minuten lopen vd zee, maar er is genoeg parkeerplek bij de boulevard. Toiletten en douches zijn lekker warm en verstelbaar. Schoon sanitair. Er wordt de hele u dag gepoetst en schoon gemaakt. Heet arwaswater. Ruime plekken. Auto kan evt geparkeerd worden buiten de camping bij de ernaast gelegen winkel. Bij de receptie spreken ze allerlei talen. Enige nadeel vind ik die bandjes die je om krijgt.

Spanje scoort een 7,9 uit 10, op basis van 51953 reviews