header
Spanje

Zet je tent op in Spanje

Ga je naar Spanje en ben je nog op zoek naar een goede camping? Lees dan zeker even verder. We zetten de leukste Spaanse campings voor je op een rij in de prachtige Spaanse regio’s Catalonië, Andalusië en Baskenland. Hier is ook genoeg te beleven! Breng jezelf in de Spaanse sferen en ga kamperen in Spanje.

Inspiratie voor kamperen in Spanje

Top 3 fijne campings

Kamperen en zwemmen in de zon

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Proef de echte Spaanse sfeer

Top 3 uitstapjes in Spanje

Er is genoeg te beleven!

Top 3 fijne campings

Enorm zwembad bij Camping Sandaya Cypsela Resort

Bij Camping Sandaya Cypsela Resort in Catalonië is het bijna onmogelijk om je te vervelen. Er is veel te doen: ga lekker zwemmen in het enorme zwembad, doe mee met de leuke animatie of ga actief bezig. De camping is ontzettend netjes en in de buurt is een grote supermarkt. Zo kun je lekker koken bij je tent met verse ingrediënten.

Topligging: Camping Cala Gogo in Catalonië

De ligging van Camping Cala Gogo in Catalonië is top: je wandelt zo naar het strand! Lekker genieten met je voeten in het zand terwijl je de zon op je hoofd voelt. Meer zin om een duik te nemen in het zwembad? Op Camping Cala Gogo is ook een fijn en groot zwembad. Heerlijk Spaans eten doe je in het campingrestaurant. Genieten!

Genoeg te beleven op Camping Las Dunas

Camping Las Dunas in Catalonië is vol van mogelijkheden. De kinderen kunnen lekker zwemmen, spelen in de speeltuinen, met het animatieteam mee of een avondje naar de disco. Ook voor volwassenen is er genoeg te beleven: loop lekker naar het strand, neem een frisse duik in het zwembad of bezoek stadjes als Sant Pere Pescador die in de buurt liggen.

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Kamperen in prachtig Andalusië

In het prachtige Andalusië geniet je pas echt van je vakantie! Bezoek prachtige steden als Granada, Sevilla en Cordoba, eet heerlijke serranoham en andere lekkere tapas. Je kunt in Andalusië prachtig kamperen. Hier graag iets over wat is er leuk aan kamperen in Andalusië: mooie natuur, uitzicht, geweldige kust? Etc. Als er niets kenmerkends is, dam graag de kop veranderen in ontdek het veelzijdige Andalusië. Daar dan meer over schrijven in de tekst.

Zet je tent op in de ruige binnenlanden van Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Je zet je tent op in de mooiste natuur en maakt gemakkelijk een stedentripje. Nog energie over? Ontdek al wandelend de afwisselende natuur.

Buiten slapen in regio Baskenland

De kleinere regio Baskenland is een populaire bestemming vanwege de hoofdstad Bilbao. Deze moderne stad staat bekend om haar unieke architectuur, zoals het Guggenheim Museum. Verder kun je in San Sebastian heerlijk surfen en genieten van zon, zee en strand. Ook de unieke eigen cultuur van de inwoners is de moeite waard om te ontdekken!

Top 3 uitstapjes in Spanje

Must see: de Andalusische Alhambra

Als je in Andalusië bent, is Alhambra een must see! Dit indrukwekkende paleizencomplex met Middeleeuwse en Moorse roots is gebouwd met een dieprode steen, wat de naam Alhambra verklaart – dit betekent rood in het Arabisch. De vesting staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Tip: de avondzon zorgt voor een nog diepere rode kleur.

Het Salvador Dalí-museum in Figueres

We kennen allemaal het schilderij van de olifanten op hoge, dunne poten, toch? Of de gesmolten klok? Typisch Dali! Figueres is de thuishaven van het surrealistische werk van Dalí en ook zijn geboorteplaats. Het museum is net zo bizar als zijn kunstwerken. Gezichtsbedrog was zijn specialiteit.

Bezoek de Sierra Nevada in Andalusië

Bijna het hele jaar door zie je sneeuw in Granada. Huh? Dit is toch een warme bestemming? Absoluut, maar in de verte zie je altijd de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. Daar bevindt zich ook het Sierra Nevada National Park, met gigantisch veel plantsoorten, overweldigende kloven en ravijnen. Een must see!

Sorteren

1.147

campings Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

Aanrader om daar te vertoeven.

Coby
    12-10-2018

Super leuke camping. Zit veel liefde in dat zie je. Schoon sanitair. De weg had je geen last van. Aardige receptie. Kreeg gelijk wandeltips en gids toen ik vroeg of je kan wandelingen in de omgeving. WiFi geen probleem. De vallei de Boi is een aanrader om te wandelen, en leuke dorpjes om te bekijken vooral de kerken. Komen vast en zeker terug.

Door de mooie omgeving komen we terug.

Mevr de Dood Celie
    12-10-2018

Geen WiFi terwijl het wel vermeld stond. Plaats mochten we niet zelf uitzoeken, stopte iedereen bij elkaar terwijl er op de camping ruimte zat was. Personeel was erg aardig, eigenaar niet. Omgeving grandioos...mooie wandel en fietstochten gemaakt. Jammer dat een supermarkt 23 km verder was.

Heerlijke camping!

Danielle Brands
    10-10-2018

Wij waren hier de laatste week van september en eerste week van oktober. Het restaurant was de eerste week nog geopend, heerlijk gegeten voor weinig geld! Elke ochtend lekker vers brood halen bij het restaurant ( ook als het restaurant gesloten is.) Zwembad was ook nog geopend wat wel erg fijn was met de hoge temperaturen die wij daar hadden. Mooi schoon zwembad met fijne ligbedjes!

Het sanitair was netjes en erg schoon. De plekken zijn erg ruim en mooi aangeplant.

Vriendelijk personeel die ook nog eens engels spreken!

Voor de boodschappen en reataurantjes is Graus het dorpje/stadje waar je naar toe kunt.

Wij komen zeker nog eens terug!

Ruim & schoon!

Will & Ren
    10-10-2018

Wat een heerlijke camping! Groen, keurig verzorgd en brandschoon. We waren hier eind sept / begin okt. Veel andere campings in deze regio gezien maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Voor ons allereerst door het schone en sfeervolle sanitair. Niet de standaard kunstof wandjes maar Spaanse tegeltjes met houten deurtjes. Zo ook het sfeervolle zwembad. Geen hysterisch kinderfestijn maar 3 bescheiden baden omringd door groen. Dan de heerlijke, grote plekken waar je met gemak je hele hebben en houden kwijt kan en je het gesprek van de buren niet hoeft te volgen.

Het personeel is er uiterst vriendelijk en behulpzaam. Wij misten een verlengsnoer en konden die gemakkelijk lenen bij de receptie. Tot slot een fijn campingwinkeltje met ruime keuze aan verse broden en andere lekkernij.

Enige minpuntje vonden wij het sfeerloze strand waar de camping aan grenst. Maar gelukkig ben je in no-time bij gezellige baaitjes (net boven Roses)!