• Type accommodatie

campings in Slowakije

Reviews over accommodaties in Slowakije

Leuke camping

Vanneylen-Gorrens, 29-12-2017

Best reserveren voor het hoogseizoen, eerder beperkte plaatsen.

Vriendelijke eigenaars die erg behulpzaam zijn.

De leukste camping ooit

Vanneylen - Gorrens, 29-12-2017

Best zo lang mogelijk vooraf reserveren voor het hoogseizoen.

De weg er naartoe (met een caravan) is ook een beetje avontuur...

Super camping in wonderschone omgeving

Ron Epping, 29-10-2017
    Veel natuur en veel ruimte. Veel gastvrijheid en indien gewenst kan je flink lachen met de eigenaar die wel van een geintje houd. Een prachtige zwemvijver en een gezellige verzamelplaats om met andere gasten wat bij te praten. Vooral de Goulash maaltijd met andere gasten op de camping was erg gezellig. De soep werd bereid in een authentieke pot op een vuurtje, onder de kwaliteits eisen van de zoon des huizes. Borreltje er bij plus live muziek en we waanden ons Slowaaks. De camping ligt midden tussen de heuvels waar flink gewandeld kan worden. Iets verder de lage Tatra die best hoog bleken te zijn als je naar de top wilt. Wij gaan er zeker nog eens terug!

Onovertroffen! De mooiste camping ooit!

Barend, Marieke, Pieter en Rosa, 15-10-2017

Wat hebben wij het ongelofelijk fijn gehad bijna 3 weken lang op de heerlijke grote plaatsen van Lazy!

Als fervente kampeerders zijn wij met de kinderen (afgelopen zomer 5 en 7 jaar oud) altijd op zoek naar campings met ruimte, uitzicht, geen lataarnpalen of animatie en wel heel graag de mogelijkheid een vuurtje te stoken. Lazy stond dan ook al een tijdje op de wishlist. We hadden echter in Frankrijk de laatste jaren nogal eens het gevoel in een hoogopgeleide, compleet homogene Nederlandse enclave te zitten. Soms kwamen we letterlijk de helft van het schoolplein tegen. Hoe anders was dat op Lazy: hier was het publiek veel gemengder: de camping trekt allerlei mensen aan die een voorliefde en respect voor de natuur en voor elkaar hebben: wat een fijne mensen! Altijd iemand om leuk mee te kletsen, maar ook de mogelijkheid je bij je eigen tent terug te trekken als je daar behoefte aan hebt, wat door de ruimte heel goed kan. Werkelijk alle plekken hebben naast ruimte ook een weids en prachtig uitzicht.Tel daarbij op de oprechte aandacht en zorg van Arnold en Bernadette (die op dag 2 niet alleen onze kinderen bij naam kenden, maar ook konden inschatten wat voor types ze zijn en wat ze fijn zouden vinden. Zo vroeg Arnold onze dierenliefhebbende zoon soms mee om met hun hond de geiten te halen uit de omringende heuvels). Bernadette's energieke schaterlach hoor je al van verre. Ze is een ster met kinderen maar zorgt tegelijk ook voor duidelijkheid: om 21u gaat de boomgaard (de ontmoetingsplek) dicht. Dat is voor kinderen heel duidelijk en heel fijn. En als ze perse nog op willen blijven kunnen ze bij hun eigen tent altijd nog naar de vlammen en sterren staren! Er zijn zo veel extra's: zelf (gratis!) aardappels, courgettes, tomaten, wortels enz. uit de groentetuin plukken; elke dag paardrijden & geitenmelken; fietsroutes; wandelroutes; tips; heerlijk eten 2 keer in de week; eigengemaakte kaasfondue, elke ochtend verse; koude geitenmelk; wijnproeverijen; knutselmiddagen of speurtochten: echt, uit de grond van ons hart: deze camping is onovertroffen! Alleen het zwembad is klein, maar dat hield ons allevier niet tegen met temperaturen boven de 35 graden op een aantal dagen!

Lazy is een heel, heel bijzondere plek in een omgeving die ongerept (grote kuddes damherten op een paar minuten rijden, als ze al niet langs de camping zelf trekken), dromerig en melancholisch is en waar ontzettend veel te doen is: en of je nu naar een zwembad of kasteel wil, naar het mooie stadje Banska Stiavnica (met allemaal leuke cafe's en artistieke winkeltjes, een museum, 2 kastelen en vele mooie zwemmeertjes) of een van de vele andere interessante uitjes: het is allemaal terug te vinden in het met zorg geschreven boekje dat je bij aankomst krijgt en mag houden. Lazy is de mooiste en meest authentieke camping waar wij ooit geweest zijn (en dat geschreven door iemand die al 37 jaar kampeert)! Arnold en Bernadette: uit de grond van ons hart: bedankt voor een onvergetelijke vakantie.

Fantastisch mooie plek met fijne mensen

Lieke, 20-8-2017

Op onze rondreis door Europa zochten we een camping in Slowakije. Wat een leuke camping dacht ik, knuffeldieren en paardrijden voor de kinderen, lekker zwembad, en s'avonds kun je mee eten. Maar wel een naturistencamping..... ach ja dat kunnen we ook wel een keer proberen! Het is ons super goed bevallen op Dobra Luka. Er hangt een hele fijne sfeer op de camping en de eigenaren zijn heel behulpzaam en vriendelijk. De kinderen vonden het heerlijk en wij ook! En we hebben ook heel wat voordelen ontdekt van het naturisme; geen was, geen geklooi in kleine douchehokjes en fijn zwemmen. Je kunt gewoon jezelf zijn. Het viel ons ook op dat iedereen heel relaxed en vriendelijk is. We hebben leuke mensen ontmoet en fijne gesprekken gehad tijdens de gezamenlijke maaltijden.

Ik zou zeggen; bij twijfel zeker doen!!

Slowakije scoort een 8 uit 10, op basis van 389 reviews