header

Genieten in de natuur op de camping in Slovenië

Slovenië is een top kampeerbestemming voor iedereen die houdt van wandelen in de natuur, rust en ruimte. Geen overvolle stranden, maar eindeloze bossen en meren. Uiteraard breng je ook een bezoek aan de bruisende hoofdstad Ljubljana en het Meer van Bled, een van de meest sprookjesachtige bestemmingen van Slovenië.

Inspiratie voor kamperen in Slovenië

Top 3 campings

Veelzijdig kamperen voor jong en oud

De 3 leukste plaatsen

In het groene Slovenië

Naar Slovenië met de camper

Dat moet! En wel hierom!

Top 3 campings

Het hele gezin geniet bij Camping Menina

Camping Menina ligt aan rivier de Savinja waar je lekker kunt zwemmen op warme dagen. Het is een middelgrote camping met 80 plaatsen. Voor de stoere kinderen is er een tof klimparcours tussen de bomen, daarnaast organiseert een animatieteam activiteiten zoals kano- en kajaktochten. Genieten voor jong en oud!

Glamping op Camping Terme Catez

Slovenië staat bekend om zijn thermaalbaden en Camping Terme Catez maakt daar goed gebruik van. Zowel het binnen- als buitenzwembad is gevuld met warm thermaalwater waardoor je het hele jaar door zwemplezier hebt. Voor het mooiste uitzicht kies je voor een van de 40 superieurplekken aan het meer.

Camping Sobec met drijvend waterpark

Middenin een dennenbos aan de rand van de rivier de Sava ligt de grote Camping Sobec. Je kunt er verblijven in een tent of camper, maar voor iets meer luxe kies je voor houten bungalows die van alle gemakken voorzien zijn. In het water ligt een drijvend waterpark voor kinderen. Die zullen zich op deze camping in elk geval geen seconde vervelen!

De 3 leukste plaatsen

Indrukwekkend Ljubljana

De hoofdstad van Slovenië is een bijzondere stad in de Balkan. Het is een bruisende studentenstad, maar ook een echte kunststad. Op elke hoek van de straat vind je mooie kunstwerken of indrukwekkende gebouwen. Het bekendste gebouw is het Kasteel van Ljubljana en ook de Drakenbrug moet je zeker niet overslaan.

Bewonder in Bled het meer en het kasteel

Aan het bijzondere Meer van Bled ligt het stadje en kuuroord Bled. Voor een mooi uitzicht over het meer en het stadje bezoek je het Kasteel van Bled. Deze ligt op een 139 meter hoge rots. In het kasteel zit een restaurantje waar je lekker kunt lunchen en een interessant museum. Tijdens zonsondergang is het uitzicht het allermooist.

Het kustplaatsje Piran

Piran ligt aan het kleine stukje kust dat Slovenië rijk is. Het heeft een betonnen strand waar je prima kunt zwemmen. Het wordt ook wel het Venetië van Slovenië genoemd en dat is niet zo gek. Piran ligt vlakbij Italië en de invloeden zijn dan ook goed terug te zien. Het is een schattig plaatsje vol pastelkleurige huisjes en Italiaanse pleinen.

Naar Slovenië met de camper

decoration
Keuze uit de mooiste plekken

Als je Slovenië met de camper bezoekt, is een rondreis de leukste optie. Natuurlijk stop je een paar dagen aan het Meer van Bled. Net ver daar vandaan ligt het Triglav National Park, een ruig Alpengebied met bergmeren en hoge bergen. En wat dacht je van de Sloveense kust? Een paar dagen strand klinkt als muziek in de oren.

Combineer kust en natuur

Parkeer de camper zeker een dagje buiten de stad en breng een bezoekje aan Ljubljana. Hier kun je lekker eten en slenteren door de smalle straatjes. Vervolgens rijd je door naar de kust, maar niet voordat je de Grotten van Postojna hebt bezocht. Kustplaatsjes zoals Piran zullen je hart stelen. Grote kans dat je hier helemaal niet meer weg wilt.

Praktische tips voor reizen met de camper

Een paar tips voor je reis naar Slovenië. Overnachten doe je op campings of parkeerplaatsen die speciaal voor campers zijn ingericht. Wildkamperen is verboden. Op auto- en snelwegen in Slovenië is een tolvignet verplicht. Ook moet je een gevarendriehoek, reservelampen, verbanddoos en een veiligheidsvest bij je te hebben.

Reviews over accommodaties in Slovenie

Fantastische gezinsvakantie!

Jan, 22-2-2018
    Een leuk verblijf op een goed uitgeruste camping met een prachtig watercomplex! We hebben genoten van de rustige omgeving. Klein minpuntje, waterpark zou de hele dag toegankelijk moeten zijn. Nu was dit beperkt tot één toegang per dag per persoon. Eenmaal buiten het waterpark moest je wachten tot de volgende dag om het zwembadcomplex terug binnen te kunnen, voor de kinderen soms wat vervelend. Maar behalve dit, niets dan goed! Ook nog leuk was het overzetbootje die je kon nemen vanaf de camping.

Fantastisch voor zwemliefhebbers

Zwaagstra, 6-2-2018
    Voor de tweede keer hier geweest en nog steeds weet ik niet de hoeveelheid zwembaden. 8 of 9 maar allemaal heerlijk warm, omdat het thermaal baden zijn. Binnen ook nog eens 3 baden en allen fantastisch. Wij (2 volwassenen) zoeken een zwembad uit waar niet teveel kinderen zijn, maar voor de kinderen zijn er zoveel mogelijkheden ook dat ze in de baden waar niet veel te beleven is ook niet aanwezig zijn waardoor wij ouderen weer rustig kunnen zwemmen en dobberen. De eerste keer hadden wij via touroperator geboekt en de tweede keer met hun dochteronderneming ... allebei fantastisch

voor herhaling vatbaar maar niet bij hittegolf

paul en nelly, 2-2-2018
    een echte camping aan de kust op fietsafstand van italie ,alles bij de hand ,receptie zeer behulpzaam ; sanitair werd meerdere keren per dag gepoetst dus in orde .zwembad ok . ik kan niets nedatief zeggen . zeuren kan altijd.restaurants waren ok .

Avontuurlijk

Netta, 8-1-2018

En heerlijke camping goede nacht rust schoon sanitair.

Let goed op welke weg je neemt naar camping want er is een weg die door verschillende dorpjes gaat heel smal was echt eng met de caravan er achter

Team Menina, eigenaar, 11-1-2018

Dank jullie wel voor jullie review! Als je de verkeerde weg neemt kan het inderdaad wat smal zijn, we hebben de routebeschrijving op de website aangepast met wat tips, dus het zou nu gemakkelijker moeten zijn.

Graag tot ziens op Menina!

Goede camping, prima ligging

Renate, 5-1-2018

Het was een fijne camping. We hadden zelf een tent mee, maar je kan er ook in een ingerichte tent zitten en ze hebben zelfs mogelijkheden tot glamping of in een soort bungalow. Op de plekken waar de tenten staan, staan redelijk wat bomen waardoor er altijd wel een plek in de schaduw is. Hierdoor koelt het 's avonds ook lekker af en slaap je niet in een hete tent.

De camping zelf was prima, het sanitair is goed en veel aanwezig, het winkeltje op de camping is ruim voldoende en er is een restaurant aanwezig. Zelf hier echter geen gebruik van gemaakt. Je kan ook een soort backpack plekje huren, voor mensen die met een kleine tent zijn. Wat bij ons echter gek was, was dat er half op ons plekje en half op de plek van iemand anders zo'n tentje stond met 2 meisjes, waardoor we moeite hadden onze tent op te zetten. Dit is echter hun fout en niet die van de camping. Gelukkig gingen ze vrij snel daarna weg en hadden we er geen last meer van.

De ligging is prima, het is aan de andere kant van het meer dan het dorpje Bled. Rondom het meer rijdt een treintje welke je voor een paar euro naar Bled brengt. Dit is geen heel spannend stadje, er is niet heel veel te doen. Het is een rustige omgeving, je kan er veel actieve dingen doen (o.a. raften) en ook lekker zwemmen in het meertje. Je kan zelf een bootje huren voor een uur om naar het eilandje in het midden van het meer te roeien. Je kan ook met een bootje gaan die je brengt, maar dat is veel duurder.

Slovenie scoort een 8 uit 10, op basis van 842 reviews