header
Luxemburg

Prachtig kamperen in Luxemburg

Groothertogdom Luxemburg is voor veel mensen onbekend terrein. Onterecht, want het land is prachtig. En lekker dichtbij! In Luxemburg geniet je van de prachtige natuur, je kunt er prima winkelen en cultuur opsnuiven. Al die natuur nodigt natuurlijk uit om lekker te gaan kamperen.

Inspiratie voor kamperen in Luxemburg

Top 3 must do’s in Luxemburg

De leukste uitjes

Top 3 mooiste campings

Topanimatie bij Camping Nommerlayen

Uitkijken over de prachtige velden van Nommern? Logeer dan op Camping Nommerlayen. Op je ruime kampeerplek geniet je van een prachtig uitzicht. Dat is lekker wakker worden! Ben je met de kinderen op vakantie? Camping Nommerlayen heeft een heel leuk animatieteam. Zo kun jij rustig een boek lezen aan de rand van het enorme zwembad.

Lekker eten bij Camping Parc la Clusure

De maaltijden bij Camping Parc la Clusure zijn heerlijk, dus zelf koken is niet nodig. Proef vooral het stoofvlees, gemaakt door de eigenaar van de camping. Hier lik je je vingers bij af. Op Camping Parc la Clusure kampeer je vlakbij Bure, waar je fantastisch kunt wandelen en mountainbiken. Of neem een duik in de nabijgelegen rivier.

Vriendelijke medewerkers bij Camping Birkelt

In het hart van Luxemburg, vlakbij Larochette, ligt de mooie Camping Birkelt. In de omgeving maak je heerlijke wandelingen of rijd je een spannende mountainbikeroute. Voor de kinderen zijn er verschillende speeltoestellen en leuke animatie. Extra pluspunt: de medewerkers van Camping Birkelt zijn ontzettend vriendelijk.

Top 3 mooie bestemmingen

decoration
De allermooiste valleien bij de Moezel

De Moezel grenst aan Duitsland en je bewondert hier de mooiste valleien van Luxemburg. De Moezel heeft ook mooie middeleeuwse dorpjes en vele wijnkelders. Het is een streek vol tradities. Zo is er het feest van de druiven en wijn in Grevenmacher of de praalwagenstoet in Remich. Bijzonder om bij te wonen!

Stad Luxemburg: divers en aangenaam

De hoofdstad van Luxemburg is… Luxemburg! Het is een leuke stad boordevol musea, theaters en schouwburgen. De stad biedt een mooie mix van hypermoderne en historische gebouwen en staat met recht op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Luxemburg is bovendien een bruisende stad waar mensen met volop verschillende nationaliteiten wonen.

Smalle straatjes en gotiek in Vianden

Vianden is één van de belangrijkste toeristische plaatsen in Luxemburg. De oude middeleeuwse stad ligt aan de grens met Duitsland. Vianden wordt gekenmerkt door smalle straatjes, gotische kerken en indrukwekkende verdedigingstorens. Ook het landschap rond het stadje is een pareltje. Een aanrader!

Top 3 must do’s in Luxemburg

Exotisch Vlindertuin Grevenmacher

In de vlindertuin van Grevenmacher zie je de meest exotische vlindersoorten voorbij fladderen. In deze tropische tuin kun je dan ook alles leren over de vlinders. Zeker een leuk uitstapje met kinderen. In de tuin is het lekker warm, zo’n 27 graden Celsius. Lekker als het weer even niet meewerkt.

Indrukwekkend Fort Thüngen

Fort Thüngen is een enorm fort en bijzonder museum in de stad Luxemburg. Het fort wordt ook wel de Drie Eikels genoemd, omdat er eikelsymbolen op de drie ronde torens staan. Binnenin is er een museum over militaire geschiedenis van Luxemburg. Interessant! Rond het fort kun je ook mooie wandelingen maken.

Nederlandse roots: Kasteel Vianden

Een must-see in het prachtige plaatsje Vianden is het kasteel van Vianden. Dit authentiek ingerichte paleis wordt gezien als één van de mooiste residenties uit de romaanse en gotische tijd in Europa. Het kasteel heeft ook een link met Nederland. Sinds 1417 behoort het toe aan het Huis Oranje-Nassau.

Sorteren

campings Luxemburg

Reviews over accommodaties in Luxemburg

Uitstekend

Peter
    14-7-2018
    Voor de tweede maal op deze camping gestaan. Goede camping. Voldoende en schoon sanitair ook als het druk is. Ruimtes tussen de caravans is niet al te groot maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd met de ruimte die je voor de caravan hebt tot aan het water. Voldoende wandelmogelijkheden. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Broodjes service en eet- en afhaal gelegenheid aanwezig. Hier komen wij nog wel een keer terug.

om nog een keer terug te gaan

erna
    13-7-2018
    Mooie grote plaatsen. schoon verwarmd sanitair. Vriendelijke eigenaren. Mooie plaatsen vooral aan het eind van de camping

Leuke camping, leuke omgeving

Kirsten
    12-7-2018
    We verbleven de eerste week van juli met 2 dochters (8 en 10) in een stacaravan op deze camping. De camping is heel kindvriendelijk met animatie (zeer gemotiveerd team!) voor alle leeftijden. Gezellige sfeer op de camping en deze periode nog niet te druk. De kinderen genoten van het zwembad en de verschillende speelpleintjes waar ze al snel vrienden maakten. De stacaravan was in orde en goed gelegen op de camping. In de buurt van de camping kan je heel wat uitstapjes maken en er zijn heel wat mooie wandelingen in de omgeving. We hebben ons geen minuut verveeld!
    Anne, Marketing medewerker, 13-7-2018

Beste Kirsten,

Dank jullie wel voor jullie mooie beoordeling. Wat super dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad en dat iedereen zich uitstekend heeft vermaakt. Dat vinden wij uiteraard een prachtig compliment. Heel erg graag tot een volgende keer.

Nette rustige camping

Alledas
    11-7-2018
    Prima camping. Mooie grote plekken. Eigenaar spreekt Nederlands. Geen geluid van de weg. Muntjes voor het douchen. Super wandelen in de omgeving

Voor de 4de keer

Dedeine Marie
    10-7-2018

Super gezellige camping,

Alles is super proper en net, eigenaars zeer vriendelijk.

Gezellig dopje op loopafstand , we komen zeker terug.

Luxemburg scoort een 7,6 uit 10, op basis van 2306 reviews