De kortste dag hebben we alweer achter de rug, de oliebollen amper achter onze kiezen, het nieuwe jaar is begonnen. Tijd om plannen te maken. Niet alleen op persoonlijk vlak, maar natuurlijk ook als het om vakantie gaat. Hoe vroeger je dat doet, hoe beter. Daarom zetten we 5 redenen voor je op een rij om je zomervakantie vroeg te boeken.

11 redenen om je zomervakantie vroeg te boeken

De eerste reden om zomervakantie vroeg te boeken

Niemand houdt van stress, toch? Een goede reden om je zomervakantie vroeg te boeken is het feit dat het je stress scheelt. Het is toch super relaxed om tijdens de nieuwjaarsreceptie van het werk of je sportclub te kunnen vertellen waar jij deze zomer vakantie viert. Laatboekers lopen dikwijls achter de feiten aan en dat veroorzaakt vanzelfsprekend de nodige stress. Bovendien, wanneer je jouw ideale vakantie al lange tijd hebt vastgelegd ga je ook nog eens met minder stress in je lijf op reis. Win-win situatie.

Grijp niet mis

Ben je helemaal verliefd geworden op dat schattige hotelletje in Griekenland. Dat prachtige appartement in Turkije of die toffe camping in eigen land? Waarom zou je wachten? Door je zomervakantie vroeg te boeken grijp je niet mis. Zorg dat je op tijd bent, zodat je zeker weet dat je je vakantie viert op de plek die wilt, op de manier die jij voor ogen hebt.

Hotel Mitsis Rinela Beach Hotel & Spa op Kreta is zo’n populaire bestemming. En dat is niet gek ook. Zoover reviewers beoordelen deze accommodatie met niet minder dan een 9,9 gemiddeld. Viktor geeft het hotel zelfs een 10. ‘Super vriendelijk personeel, moderne uitstraling, heerlijk eten. Een heerlijke vakantie gehad waar we zeker nog eens terug naartoe willen.’

Hotel Saturn Palace in de Turkse regio Antalya is eveneens ongekend populair. R.v.d.meer verbleef in deze accommodatie en vond het er geweldig. ‘Hotel Saturn Palace is geweldig , je wordt er goed verzorgd zelfs bij het zwembad komen ze langs met drankjes en hapjes. Hotel is ook goed, kamers zijn netjes en het eten is voortreffelijk, ook achmed de manager van het hotel was erg behulpzaam. We komen zeker terug.’

Vakantiepark Landal Het Vennenbos in Noord-Brabant is een goede keuze voor een vakantie in Nederland. Johan komt graag op dit Landalpark en schrijft het volgende als review: ‘Wij komen hier 3-4 keer per jaar. Het zwembad is prachtig geworden na met de uitbreiding en ook het speelpaleis is superleuk. Tip: boek met kinderen type 4ck, gerenoveerde kinderbungalow aan de bosrand met de hele dag vogels en eekhoorns op je terras.’

Langer voorpret

Wie het vroegst boekt, geniet het langst. Het zou zo een spreuk aan de wand kunnen zijn. Wat is er nu fijner dat tijdens de donkere gure wintermaanden, te weten dat je over een aantal maanden een heerlijke vakantie in de zon zal beleven. Je hebt volop tijd om die leuke bikini te zoeken, op internet te speuren naar leuke restaurantjes of je foto skills op te poetsen om straks mooie plaatjes te schieten. Langer voorpret is echt een goede reden om je zomervakantie vroeg te boeken.

Goed voor je portemonnee

Dit is misschien wel de beste reden om je zomervakantie vroeg te boeken, je bent voordeliger uit. Veel accommodaties, luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties geven flinke kortingen voor vroege beslissers. Zo hou je meer knaken over voor een niet te versmaden cocktail op je vakantieadres.

Deze vroegboekkortingen gelden over het algemeen voor (pakket)reizen die ongeveer zes tot acht maanden voor de geplande vertrekdatum geboekt worden.

Straks pas betalen

Wanneer je vroeg je zomervakantie boekt, heb je nog tijd genoeg om je budget bij elkaar te besparen. Je betaalt (volgens de ANVR-voorwaarden) bij reservering de aanbetaling. Het restant van je reissom hoef je pas zes weken voor je geplande vertrek te voldoen. Dus boeken maar!

Uitgelichte berichten

Eva