header

Namen: dichtbij huis, maar heel bijzonder

Op vakantie, maar niet te ver weg? De regio Namen in ons buurland België is zeer de moeite waard. Bezoek bijvoorbeeld het prachtige stadje Dinant of de bijzondere hoofdstad Namen. Bewonder de Grotten van Han en logeer in de mooiste accommodaties. Wij geven je graag de beste tips voor een heerlijke vakantie in de regio Namen.

Inspiratie voor Namen

Top 4 bestemmingen

Hier moet je zijn in Namen

Top 5 mooiste accommodaties

Logeren in Namen

5 leukste uitstapjes Namen

Dit zijn de must do's

Top 4 leukste bestemmingen

Veel te doen in Dinant
Veel te doen in Dinant

Niet ver van de Franse grens ligt het prachtige Belgische stadje Dinant. Er is hier genoeg te zien. Ga bijvoorbeeld naar het Huis van Sax, de rots Bayard of de Abdij van Leffe. Bezoek vooral de citadel van Dinant: deze is te bereiken via een hoge trap. Geen zin om te zwoegen? Je kunt ook met een kabelbaan naar boven.

Mooi gelegen Blaimont
Mooi gelegen Blaimont

Blaimont ligt in de mooie Maasvallei. Dit kleine stadje heeft genoeg bezienswaardigheden. Bewonder onder andere de prachtige architectuur van de Onze-Lieve-Vrouwekerk en de bijzondere fresco’s in het Kasteel van Freÿr. Je verveelt je hier geen moment.

De grotten in Han-Sur-Lesse
De grotten in Han-Sur-Lesse

Dé bezienswaardigheid in Han-Sur-Lesse zijn de Grotten van Han, een enorm grottenstelsel. In elk seizoen trekt dit indrukwekkende natuurfenomeen duizenden bezoekers. In Han kun je ook prachtig fietsen door de bossen en langs rivier de Lesse: er zijn overal mountainbikes te huur.

Sfeervol Namen
Sfeervol Namen

Namen is de hoofdstad van het Waals Gewest en een must see voor ieder die van natuur, cultuur, gezelligheid en een actieve vakantie houdt. Maak een wandeling door het mooie oude centrum, ga mountainbiken in de groene omgeving of bekijk kunst in het Felicien Rops Museum. Breng ook een bezoek aan de Belfort: die staat op de UNESCO Werelderfgoedlijst.

Top 5 mooiste accommodaties

Comfortabel Vakantiepark Landal Les Etoiles
Comfortabel Vakantiepark Landal Les Etoiles

Vakantiepark Landal Les Etoiles heeft een prachtige ligging nabij Blaimont, met een adembenemend panoramisch uitzicht. Logeer in één van de knusse chalets met een eigen terras. Je kunt heerlijk wandelen in de groene omgeving van het park. Tip: koop een kaart met wandelroutes bij de receptie.

Actief op Camping Le Roptai
Actief op Camping Le Roptai

Kamperen vlakbij de Grotten van Han? Logeer dan op Camping Le Roptai. Het animatieteam organiseert verschillende outdooractiviteiten: ga bijvoorbeeld boogschieten, abseilen of doe mee aan de grottentocht. Ook fijn: in de buurt zijn verschillende grote supermarkten.

Veel privacy op Camping Le Bocq
Veel privacy op Camping Le Bocq

Geniet van privacy op Camping Le Bocq. Je kampeert midden in de natuur of vlak aan de rivier de Bocq, op één van de ruime kampeerplaatsen. Het personeel staat dag en nacht voor je klaar. Zij voorzien je ook graag van tips voor leuke uitstapjes in de omgeving. Na een dag in de buitenlucht geniet je van een goede kop koffie op het terras.

Camping Les Roches ligt centraal
Camping Les Roches ligt centraal

Camping Les Roches ligt prachtig tegen het leuke stadje Rochefort aan. Je loopt binnen vijf minuten naar het centrum van de stad. In Rochefort is ook een bakkertje, zodat je de ochtend begint met vers brood. De camping heeft een gloednieuw toiletgebouw met veel toiletten en douches, waardoor je nooit in de rij hoeft te staan.

Hotel Castel de Pont a Lesse ligt in de natuur
Hotel Castel de Pont a Lesse ligt in de natuur

Wil je er even helemaal uit en wil je ontspannen in de natuur? Logeer dan in Hotel Castel de Pont a Lesse. In de omgeving van dit prachtige hotel kun je wandelen, fietsen en zwemmen in beekjes. Bij het hotel is ook een fijn zwembad aanwezig. Geniet van de ruime, schone kamers en de rust. Slaap lekker!

De 5 leukste uitstapjes Namen

De Grotten van Han zijn een must see
De Grotten van Han zijn een must see

De nummer één bezienswaardigheid in de regio Namen zijn de Grotten van Han. Deze grotten trekken een enorm aantal bezoekers. Ontdek de bijzondere gangen vol met stalactieten en stalagmieten en geniet zowel in de winter als in de zomer van de constante temperatuur. Zeker zien!

Klim naar de citadel van Dinant
Klim naar de citadel van Dinant

De prachtige citadel van Dinant is te bereiken via een 408 treden tellende trap. Het is leuk om de wandeling naar boven te maken, maar het kabelbaantje gaat een stuk sneller. Geniet van een prachtig uitzicht terwijl je luistert naar de gids. Als je boven bent, kun je ook een leuk souvenirtje scoren in het winkeltje.

Plezier bij het Provinciaal Domein van Chevetogne
Plezier bij het Provinciaal Domein van Chevetogne

Met de kinderen op stap? Provinciaal Domein van Chevetogne is een groot domein met bossen en speeltuintjes. Alle speeltuintjes zijn per leeftijd ingedeeld, zodat elk kind heerlijk kan spelen. Bewonder ook de prachtige Byzantijnse kerk en verdwaal in doolhof. Geen zin om te lopen? Er rijdt een treintje over het domein.

Het indrukwekkende museum Malgre Tout
Het indrukwekkende museum Malgre Tout

Malgre Tout is een zeer interessant museum waar je alles leert over de prehistorie. In de tuin van Malgre Tout zie je hoe mensen woonden in deze tijd. Erg bijzonder, want er zijn niet veel plaatsen met zo’n goede reconstructie van het leven in deze tijd. Nog een pluspunt: de omgeving rondom het museum is prachtig.

De prachtige rotsformaties van Le Fondry Des Chiens
De prachtige rotsformaties van Le Fondry Des Chiens

Maak een wandeling door Le Fondry Des Chiens en bewonder deze prachtige rotsformaties. De wandeling is ook geschikt voor de niet-sportievelingen onder ons: je kunt het, dankzij de verschillende hoogtes in dit gebied, zo moeilijk maken als je zelf wilt. Neem wat te eten mee en ga lekker picknicken op één van de vele bankjes.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

470 accommodaties in

Namen

Reviews over accommodaties in Namen

Leuk huisje op mooie stek in prachtige omgeving

Henny, 17-1-2018
    Veel moois te zien op 15-20 rijden. Zelfs in januari was t top.

aangenaam en goed

freka, 11-1-2018

We verbleven hier 3 dagen

kamer over het algemeen oke en netjes vasttapijt is een minpunt alsook de doorgelegen matras. Ontbijt en diner waren zeer lekker en het personeel was vriendelijk.

Het enige echt minpunt in de omgeving is dat alle bezienswaardigheden gesloten waren.

Een topverblijf in een zeer aangenaam hotel

Segers, 6-1-2018
    De kamers zijn mooi gerenoveerd ' heel vriendelijke bediening 'in centrum dicht bij de grotten' heel lekker eten in gezellig restaurant ook een sauna aanwezig een hotel om u aanstond thuis te voelen 'zeker weten wij komen vlug terug om te genieten van het gezelligste hotel van de Ardennen. Bedankt aan het vriendelijk personeel tot vlug want we kregen waar voor ons geld
    Sophie, Guest Relations Manager van Hotel Grenier, GERANTE, 8-1-2018

Beste gast,

Hartelijk dank om het delen van uw goede ervaring met ons hotel. Het is leuk om te lezen dat u een goed verblijf hebt gehad. Bedankt voor uw mooie compliment aan onze medewerkers, we zullen ze hiervan op de hoogte brengen.

Graag ontvangen we u terug in een van onze Cocoon hotels.

Sophie, Guest Relations Manager van Hotel Grenier des Grottes

Gewoon een prachtige camping

Danny Nina, 7-7-2017
    Fijne zeer vriendelijke mensen , prachtige plek om te staan aan het water, eten super goed. Reeds twee maal geweest en niks op aan te merken . Je mag zelf kiezen waar je wil staan . Sanitair zeer zeer proper . Hier gaan we onze vaste stek maken om te camperen . Rust mooi vriendelijk . Gr. Danny en Nina
Namen scoort een 7,8 uit 10, op basis van 1046 reviews