header
Namen

Namen: dichtbij huis, maar heel bijzonder

Op vakantie, maar niet te ver weg? De regio Namen in ons buurland België is zeer de moeite waard. Bezoek bijvoorbeeld het prachtige stadje Dinant of de bijzondere hoofdstad Namen. Bewonder de Grotten van Han en logeer in de mooiste accommodaties. Wij geven je graag de beste tips voor een heerlijke vakantie in de regio Namen.

Inspiratie voor Namen

Top 4 bestemmingen

Hier moet je zijn in Namen

Top 5 mooiste accommodaties

Logeren in Namen

5 leukste uitstapjes Namen

Dit zijn de must do's

Top 4 leukste bestemmingen

Veel te doen in Dinant

Niet ver van de Franse grens ligt het prachtige Belgische stadje Dinant. Er is hier genoeg te zien. Ga bijvoorbeeld naar het Huis van Sax, de rots Bayard of de Abdij van Leffe. Bezoek vooral de citadel van Dinant: deze is te bereiken via een hoge trap. Geen zin om te zwoegen? Je kunt ook met een kabelbaan naar boven.

Mooi gelegen Blaimont

Blaimont ligt in de mooie Maasvallei. Dit kleine stadje heeft genoeg bezienswaardigheden. Bewonder onder andere de prachtige architectuur van de Onze-Lieve-Vrouwekerk en de bijzondere fresco’s in het Kasteel van Freÿr. Je verveelt je hier geen moment.

De grotten in Han-Sur-Lesse

Dé bezienswaardigheid in Han-Sur-Lesse zijn de Grotten van Han, een enorm grottenstelsel. In elk seizoen trekt dit indrukwekkende natuurfenomeen duizenden bezoekers. In Han kun je ook prachtig fietsen door de bossen en langs rivier de Lesse: er zijn overal mountainbikes te huur.

Sfeervol Namen

Namen is de hoofdstad van het Waals Gewest en een must see voor ieder die van natuur, cultuur, gezelligheid en een actieve vakantie houdt. Maak een wandeling door het mooie oude centrum, ga mountainbiken in de groene omgeving of bekijk kunst in het Felicien Rops Museum. Breng ook een bezoek aan de Belfort: die staat op de UNESCO Werelderfgoedlijst.

Top 5 mooiste accommodaties

Comfortabel Vakantiepark Landal Les Etoiles

Vakantiepark Landal Les Etoiles heeft een prachtige ligging nabij Blaimont, met een adembenemend panoramisch uitzicht. Logeer in één van de knusse chalets met een eigen terras. Je kunt heerlijk wandelen in de groene omgeving van het park. Tip: koop een kaart met wandelroutes bij de receptie.

Actief op Camping Le Roptai

Kamperen vlakbij de Grotten van Han? Logeer dan op Camping Le Roptai. Het animatieteam organiseert verschillende outdooractiviteiten: ga bijvoorbeeld boogschieten, abseilen of doe mee aan de grottentocht. Ook fijn: in de buurt zijn verschillende grote supermarkten.

Veel privacy op Camping Le Bocq

Geniet van privacy op Camping Le Bocq. Je kampeert midden in de natuur of vlak aan de rivier de Bocq, op één van de ruime kampeerplaatsen. Het personeel staat dag en nacht voor je klaar. Zij voorzien je ook graag van tips voor leuke uitstapjes in de omgeving. Na een dag in de buitenlucht geniet je van een goede kop koffie op het terras.

Camping Les Roches ligt centraal

Camping Les Roches ligt prachtig tegen het leuke stadje Rochefort aan. Je loopt binnen vijf minuten naar het centrum van de stad. In Rochefort is ook een bakkertje, zodat je de ochtend begint met vers brood. De camping heeft een gloednieuw toiletgebouw met veel toiletten en douches, waardoor je nooit in de rij hoeft te staan.

Hotel Castel de Pont a Lesse ligt in de natuur

Wil je er even helemaal uit en wil je ontspannen in de natuur? Logeer dan in Hotel Castel de Pont a Lesse. In de omgeving van dit prachtige hotel kun je wandelen, fietsen en zwemmen in beekjes. Bij het hotel is ook een fijn zwembad aanwezig. Geniet van de ruime, schone kamers en de rust. Slaap lekker!

De 5 leukste uitstapjes Namen

De Grotten van Han zijn een must see

De nummer één bezienswaardigheid in de regio Namen zijn de Grotten van Han. Deze grotten trekken een enorm aantal bezoekers. Ontdek de bijzondere gangen vol met stalactieten en stalagmieten en geniet zowel in de winter als in de zomer van de constante temperatuur. Zeker zien!

Klim naar de citadel van Dinant

De prachtige citadel van Dinant is te bereiken via een 408 treden tellende trap. Het is leuk om de wandeling naar boven te maken, maar het kabelbaantje gaat een stuk sneller. Geniet van een prachtig uitzicht terwijl je luistert naar de gids. Als je boven bent, kun je ook een leuk souvenirtje scoren in het winkeltje.

Plezier bij het Provinciaal Domein van Chevetogne

Met de kinderen op stap? Provinciaal Domein van Chevetogne is een groot domein met bossen en speeltuintjes. Alle speeltuintjes zijn per leeftijd ingedeeld, zodat elk kind heerlijk kan spelen. Bewonder ook de prachtige Byzantijnse kerk en verdwaal in doolhof. Geen zin om te lopen? Er rijdt een treintje over het domein.

Het indrukwekkende museum Malgre Tout

Malgre Tout is een zeer interessant museum waar je alles leert over de prehistorie. In de tuin van Malgre Tout zie je hoe mensen woonden in deze tijd. Erg bijzonder, want er zijn niet veel plaatsen met zo’n goede reconstructie van het leven in deze tijd. Nog een pluspunt: de omgeving rondom het museum is prachtig.

De prachtige rotsformaties van Le Fondry Des Chiens

Maak een wandeling door Le Fondry Des Chiens en bewonder deze prachtige rotsformaties. De wandeling is ook geschikt voor de niet-sportievelingen onder ons: je kunt het, dankzij de verschillende hoogtes in dit gebied, zo moeilijk maken als je zelf wilt. Neem wat te eten mee en ga lekker picknicken op één van de vele bankjes.

Sorteren

vakanties Namen

Reviews over accommodaties in Namen

Prijs kwaliteit niet vaak beter tegen gekomen

jaham hammendorp
    24-9-2018

Op 15-09 3 nachten doorgebracht met ontbijt en diner. Voor de boeking kijken wij altijd via de reviews naar wat ervoor de prijs geboden wordt. Hier zaten een aantal zeer slechte tussen die naar mijn mening totaal onterecht zijn, als je kijkt naar prijs kwaliteitsverhouding. Wij hadden een aanbieding voor 169 euro voor 3 nachten inclusief 3x ontbijt en 2x 3 gangen menu en 1x 4 gangen menu voor twee personen. Een belachelijk lage prijs!! Het hotel ziet eruit als een soort middeleeuws kasteeltje en ja inderdaad is de entree een beetje rommelig en wat gedateerd, echter de eetzalen hebben een warme en charmante sfeer. De kamer die wij hadden was ruim en zeer schoon, ook hier wat gedateerd meubilair waar wij de charme wel van kunnen inzien. Perfect ontbijt met verse croisants, broodjes, jus enz. de maaltijden prima, er werd nog voor een 2e maal opgeschept als je dat wilde. Vergeet de negatieve verhalen van deze "zogenaamde Azijnplassers"

Prijs/kwaliteit voor gezin goed. Locatie top.

Bianca
    22-9-2018

Ontbijt was uitgebreid genoeg. Kamer op zich was prima, we hadden een familiekamer. Kleine badkamer tussen de kamers in had alleen geen deur, toilet/douche moet wat mij betreft wel afgesloten kunnen worden.

zalig en rustig in de natuur

rudy en saskia
    18-8-2018

prachtige camping

vriendelijke uitbaters

Hella Drop / Mitchel Molsberger
    10-8-2018

Hele mooie omgeving, een gezellige camping waar ook de nodige rust gepakt kan worden. Leuk om overdag naar de voorbij komende kayakkers te kijken (die omvallen) die de rivier over komen en langs de Barage. Ik kom hier al 15 jaren met plezier!