Camping l'Eau Rouge

• 7.2Staat v/h sanitair
  • 6.3Eetgelegenheden

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping l'Eau Rouge vlakbij Stavelot is een gezellige camping in de Ardennen. Gezinnen zijn hier aan het juiste adres met een verwarmd zwembad, enthousiaste animatie en pretpark Plopsa Coo op 10 kilometer. De camping is groen en goed onderhouden. De niet afgebakende staanplaatsen vind je op een groot veld. Bezoek het Formule 1 museum in Stavelot.

209 reviews over Camping l'Eau Rouge

• 10Anneke de Wit28-01-2020

rustige camping

Samen met mijn man heb ik eind oktober een week doorgebracht op de eau rouge in Stavelot. we hebben erg genoten van de rust en de natuur. we hebben veel gewandeld in het bos met de hond.

de douches en toiletten zijn heel schoon en de douches zijn ruim en lekker warm. wij hadden een mooie plek voorin aan het eind van een straatje met veel ruimte

Gereisd met partner in oktober 2019

• 10Yani de Vos18-01-2020

Heerlijk genieten!

Het is een mooie camping die goed gelegen is. Wij hadden vanuit de tent een mooi wijds uitzicht op de omgeving, heerlijk wakker worden. Vers broodje van de bakker er bij, dat was goed geregeld. Je hoort het beekje stromen, dat is een ontspannend effect.

We hebben veel gewandeld, volgende keer nemen we zeker onze fietsen mee want er lopen kennelijk ook mooie fietspaden mee.

De douches zijn voorin, maar dat is niet zo ver. Ze zijn zuiver en warm. Toiletten zijn op meerdere plekken. Ook erg zuiver allemaal.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 7TantePeet15-01-2020

Leuke camping, dat toe is aan een update

Camping is opgedeeld in 3. Chalets, caravans en tentenveld. Wij verbleven met onze tent op dit veld. Gezellige en ruime plekken. Wat met name prettig is, is dat je niet tussen de grote caravans met voortent en luifel ingebouwd zit. Het beekje liep achter onze tent langs, helaas waren de bosjes niet opgesnoeid, met kleine kinderen is dit onoverzichtelijk.... heb je grotere kinderen dan is dit geen probleem.

Het dichtsbijzijnde toiletgebouw is niet praktisch, klein en gedateerd. Ondanks dit proberen ze het schoon te houden, wat niet altijd meevalt met een volle camping. Door de drukte en vele gebruik van dit toiletgebouw roken we soms het riool/IBA. Niet prettig.

TIP: Vooraan de camping douchen op de eerste verdieping. Altijd warm water.

De beheerders van de camping zijn vriendelijk en proberen er het beste van te maken. Dat er de komende jaren het e.e.a. geupdate moet worden is te zien, maar ondanks dit is de camping wel proper.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 2019
    10Carine25-12-2019

Zalig genoten

Wij hebben zalig genoten deze zomer. De omgeving is ideaal, veel te doen. De sanitair is heel proper! Wij stonden bij het water dat was zalig.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Aard24-12-2019

Tot volgend jaar!

Wij vonden de sfeer op de camping gezellig en gemoedelijk ondanks de drukte. Er was een leuk zwembad en veel animatie voor de kinderen. Het sanitair is goed schoon en ruim. We hebben ook veel gewandeld (met een goede niet zo toeristische tip van de receptie!), volgend jaar nemen we onze fietsen mee want er loopt een soort fietspad voorbij de camping. De spaghetti is trouwens overheerlijk, makkelijk voor als je even niet wil koken!

• 5Familie 516-12-2019

Veel te vol

Een camping die vooral in het voor en naseizoen een mooi plek is. In het hoogseizoen erg druk. Plaatsen die niet op de plattegrond staan aangegeven als campingplaats werden nu bezet door tenten en caravans. Een rondje over de camping telden we 30 extra plekjes op deze manier. Volleyballen en sporten op het sportveld was helemaal uitgesloten omdat deze ook vol stond met tenten, busjes en caravans. Elk vrij hoekje was bezet en bij gebrek aan parkeerplaats op de camping heeft iedereen zijn auto bij de tent. Hierdoor moest je badmintonnen op het pad. Plekjes krap op elkaar, te klein voor grote caravan en bijzettent. (Haring aan haring kamperen) Sanitaire voorzieningen erg weinig voor de hoeveelheid mensen. Ook niet erg schoon. Beekje is leuk, al mogen de struiken eromheen wel gesnoeid, zodat je het beekje ook ziet. Zwembad klein en als het warm is met een volle camping niet afdoende. Kortom niet geschikt voor ons in het hoogseizoen.

• 5Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

• 9Tom18-11-2019

Proper en goed gelegen

Goed gesitueerde camping. Er vertrekken mooie wandelingen vlakbij de camping. De douches zijn warm en proper, net als het toilet. De plaatsen zijn mooi en vrij. We stonden aan de wei waar we konden genieten van het najaarszonnetje.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 9Saskia31-10-2019

Schitterende vakantie

We hebben een super vakantie gehad, wat een mooi verzorgde groene camping. Onze zoon had glas in zijn voet gekregen aangezien wij niet wisten waar het ziekenhuis was is éen van de eigenaren met ons naar het ziekenhuis gereden. Wij zijn dankbaar dat zij daar tijd voor maakten, zeker omdat de camping vol was.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10fam. anoniem03-10-2019

fantastisch, een aanrader !!!

Een heerlijke vakantieweek hebben we op deze camping gehad. We verbleven in een chalet aan het gezellige "hoofdpad", binnen 10 minuten na aankomst hadden onze kinderen al vriendjes. Als je rustiger en meer privacy wilt kan je voor een chalet in een zijpad kiezen. Het is niet alleen een gezinscamping, er waren ook stelletjes en volwassen vriendengroepen. Het zwembad leek wel splinternieuw zo mooi, we hadden het regelmatig voor ons alleen omdat veel campinggasten ook de omgeving verkennen. De ligging van de camping is namelijk super !!! Binnen een paar minuten ben je bij alle goede bezienswaardigheden van de Ardennen. De reviews over afvalscheiding zijn wat kinderachtig, de eigenaar hebben wij niet gezien bij de containers. Alleen glas, papier, blik gaat apart, minder dan in Nederland. Grote supermarkt 500 meter links. De geweldige animatie, de speeltuin voor alle leeftijden, prima WIFI, en het riviertje maken deze camping compleet.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 1Anja21-09-2019

Jammer van de camping

Wij komen al enige jaren op deze camping met altijd veel plezier. Helaas is dit nu veranderd nadat er nieuwe eigenaren zijn gekomen. Deze 2 mannen zijn totaal ongeschikt om een camping te runnen. Ze spelen graag politie agentje bij het vuil, zijn onvriendelijk bij de receptie en als je een verkeerde vraag stel wordt je zonder pardon de camping afgegooid. Meerdere vaste gasten, welke al jaren op deze camping staan, pakken hun boeltje in en vertrekken. De eigenaren hebben tevens een zwarte lijst van gasten. Dus als je genoteerd staat kom je de camping niet meer op.
    Dood zonde dat deze mooie camping nu zo hard achteruit gaat enkel en alleen omdat 2 mannen denken hun droom waar te kunnen maken. Ze kunnen beter vertrekken en lekker verder dromen. Wij gaan er in ieder geval niet meer naar toe!

• 4Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

16 tips over Camping l'Eau Rouge

• Hans, 17-09-2013

Chocolade museum "Jacques"in Eupen is aanrader.

• A. Siersema, 26-07-2013

Veel te doen in de omgeving, kastelen, zwemmen in stuwmeer, kayakken, Plopsacoo, watervallen Coo, grotten. Bij slecht weer is er op de camping weinig plek om iets te doen, dan is het verstandig om er op uit te gaan. Op de camping zelf is weinig info over de directe omgeving. Wij waren er met kinderen in de leeftijd van 4-11 jaar.

• fam van W., 22-08-2012

pizzaria Figari in stavelot, heerlijk eten voor een redelijke prijs

2 vragen over Camping l'Eau Rouge

• ellen, 07-04-2014

reserveren

Vraag, is het bij deze camping nodig om te reserveren met een tent, of is er altijd wel een plekje?

Jacco, 09-06-2014

Reserveren

• rudi, 23-01-2011

F1

Beste lezers,

Ik wil dit jaar naar de f1 en dan het liefst op een camping dicht bij het circuit is deze camping daar geschikt voor. hoe ver is het naar de baan.

alvast bedankt voor de reactie's

ruud

Stefan, 19-03-2012

Rudi, hoe is de camping bevallen tijdens het F1 weekend? Wij gaan dit jaar, en denk van deze camping te nemen. Daarom dat ik graag had vernomen hoe uw verblijf op de camping is geweest, niet te veel lawaai 'snachts? en hoe ver is het wandelen naar het circuit?

mvg, stefan

Ad Nagel, 25-06-2011

JE ZULT ECHT OP TIJD MOETEN INFORMEREN NAAR PLAATS. Heel de omgeving is altijd tijdens de races overvol... In l'au rouge is een camping, die echt niet ver van het circuit afligt. CAMPING DE CHALLES in STAVELOT ligt weer wat verder dan, maar is nog te doen. Er zijn busverbindingen met het cIrcuit, dus dat kan niEt moeilijk te vinden zijn! Succes

Camping l'Eau Rouge info

• Aantal sterrenstersterster