Waterparken op Kos: hier scoor je die adrenaline-shot

Erika - 19 februari 2023

Waterparken op Kos: hier scoor je die adrenaline-shot

Erika - 19 februari 2023

Op zoek naar de perfecte vakantie voor jou en je kids? Dan is een waterpark een fantastisch idee om je vakantie compleet te maken. Roetsj van de gekleurde glijbanen, duik in vele zwembaden en spetter er op los! Maar een hotel met waterpark is natuurlijk leuker. Zo zijn de kinderen dagenlang zoet en kan je ongestoord vanaf je ligbedje toezicht houden, terwijl je heerlijk geniet van de Griekse zon. Benieuwd waar je die adrenaline-shot kan halen tijdens je vakantie op Kos? Ontdek de leukste waterparken op Kos en laat je inspireren voor jouw volgende vakantie!

Waterparken op Kos

Bij een zonnige vakantie hoort natuurlijk een verfrissende duik in een zwembad. Verblijf je in een hotel zonder waterpark? Geen zorgen! Er zijn genoeg waterparken op Kos waar je heerlijk een dag kunt ontspannen. Spendeer een dag bij Lido Water Park en ligt blijk het kleine vissersdorpje Mastichari. Vanaf Kos-stas neem je gratis de bus richting het park. Ideaal! Er is in ieder geval genoeg te beleven bij Lido Water Park. Zo is er ook een golfslagbad, een playground en een Lazy Rive waar je bijna in slaap valt.  En andere aanrader is Aquatica Waterpark aan de zuidkust van Kos. Ontdek spannende glijbanen als de Kite Slide of de Free Fall of ontspan bij een van de velen zwembaden. De aller kleinste vakantiegangers kunnen zich vermaken in de Aqua Playground. Wil je elke dag los? Boek dan een accommodatie in de buurt van Kardamena.

Waterpark op Kos

Hotel met waterpark?

Met de kinderen naar Kos? Je maakt ze vast blij met een bezoek aan een aquapark. Zijn het echte waterratten? Dan worden ze nóg gelukkiger van een hotel met eigen waterpark. Wij tippen de drie leukste hotels met waterparken op Kos.

1. Blue Lagoon Resort

Vier je vakantie in Kos-stad? Dan is Blue Lagoon Resort één van de waterparken op Kos voor een adrenaline-shot! Daarnaast is het de perfecte accommodatie voor een all inclusive vakantie met het hele gezin. Blue Lagoon Resort heeft grote zwembaden en een waterpark met glijbanen. Bovendien staat het hotel bekend om het entertainment! Dus je hoeft je niet te vervelen tijdens een vakantie aan Blue Lagoon Resort. Het animatieteam zorgt iedere dag voor vermaak voor jong en oud. Kortom, alle ingrediënten voor een perfecte vakantie met het gezin!

Blue Lagoon Resort - Waterparken op Kos: hier scoor je die adrenaline-shot
Blue Lagoon Resort

Vakantieganger Rick en Yvette: "Maximaal ontspannen, dit hotel is werkelijk van alle gemakken voorzien en een paradijs voor kinderen van jong tot oud. Het waterpark bied veel mogelijkheden tot verkoeling en vertier. Het eten is prima geregeld, van lopend buffet tot restaurants a la carte waar middels een reservering ook onder de all inclusive formule gegeten kan worden. De geserveerde cocktails smaakte heerlijk en de kamers netjes verzorgd en schoon. Wij hebben een geweldige vakantie gehad met dank aan dit resort en wil je eens van het resort af, Kos-stad is met een kleine wandeling van 30min. ook te bezichtigen en de moeite waard! Al met al kan ik enkel nog zeggen dat wij graag nog eens terug keren."

2. Mitsis Ramira Beach

Luxe en uitstekende kwaliteit? En op zoek naar waterparken op Kos? Dan ben je bij Mitsis Ramira Beach aan het juiste aders! Duik in de grote zwembaden van dit vijfsterrenhotel of plons samen met je kids in het kinderbad. Trek je terug op de comfortable kamers voor een heerlijk middag dutje en stap uitgerust weer uit je bed. Verder is er een speeltuin, miniclub, kidsclub en juniorclub voor de nodige entertainment tijdens je vakantie. Niet alleen voor de kids, maar ook voor de volwassenen is er genoeg te doen. Dat noemen we een ideale vakantie!

Mitsis Ramira Beach - Waterparken op Kos: hier scoor je die adrenaline-shot
Mitsis Ramira Beach

Vakantieganger Kim: "Heerlijk hotel! We zijn hier nu voor de 2e keer geweest en het blijft echt geweldig! De binnentuin van het restaurant waar je heel sfeervol kunt eten, de afwisselende zwembaden, de vriendelijke (en snelle) bediening en het heerlijke eten, het was allemaal top! We zijn hier geweest met de hele familie. Met kinderen variërend in de leeftijd van 2 tot 12 jaar oud. Iedereen heeft het vol naar zijn zin gehad. Ook op de tennisbaan en op het voetbalveld. We hadden nog niet naar huis gehoeven!:-)"

3. Labranda Marine Aquapark Resort

Op zoek naar waterparken op Kos? Labranda Marine Aquapark Resort is the place to be! Met ruim 4 zwembaden met glijbanen zul je je niet vervelen. Spring in het golfslagbad en geniet elke avond met een dansje bij de kinderdisco. Vroeg wakker? Knutsel de mooiste kunstwerken bij de miniclub. Dit kindvriendelijke hotel heeft alles wat je nodig hebt. Met de uitgebreide all inclusive formule zorgt dat je elke dag onbeperkt kan genieten. Eet in één van de drie restaurants en proef de lekkerste maaltijden. Maak je borst maar nat!

labranda marine aquapark resort - Waterparken op Kos: hier scoor je die adrenaline-shot
Labranda Marine Aquapark Resort

Vakantieganger Anne: "Het hotel was gewoon goed, niets meer en niet minder. Familiekamer was ruim en gerenoveerd, onderhoud park goed, personeel heel vriendelijk ondanks de drukte en het eten was ook prima. De reviews over het slechte en niet gevarieerde eten hebben wij niet zo ervaren, terwijl we echt wel van luxe eten houden. Er was elke dag genoeg anders te eten. Wat wil je dan als je 4* sterren boekt denk ik dan. De ligging is eigenlijk helemaal niet zo slecht als mensen zeggen. Je weet dat je ver weg van de stadjes zit als je dit hotel boekt. De bus is goedkoop en brengt je zo naar Kos-stad...Minpunt; onderhoud zwembad moet echt beter en dan met name de glijbanen renoveren en tegels vervangen. Als dit goed wordt onderhouden, de kamers en restaurant ook verder gerenoveerd worden, is het een volwaardig 4*hotel"