Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

Op all-inclusive vakantie naar de zon zonder kinderen? Tigotan Lovers & Friends is een Adult Only hotel. Dit is een plek waar je de ideale combinatie vindt tussen rust en to do’s. Zonnen aan het zwembad of juist deelnemen aan een activiteit? Het is aan jou. Een deel van het personeel in Hotel Tigotan spreekt Nederlands, wel zo handig.

Vind je vers en gezond eten belangrijk? Dan zit je goed in Hotel Tigotan. Je wordt hier al wakker met genoeg vitamientjes, want bij het uitgebreide ontbijtbuffet vind je veel vers gesneden fruit. Tijdens het diner wordt er veel aan live-cooking gedaan en dat zorgt voor verse gerechten. José de la Piedra schrijft hierover: ‘De maaltijden worden tot kwalitatief grote hoogte gebracht door de koks die ter plekke vis en vleesgerechten braden.’ In het restaurant geldt geen dresscode en dat vinden niet alle vakantiegangers even prettig.

Tigotan Lovers & Friends is een hotel voor volwassenen, maar dat betekent niet dat er geen animatie is. Je kunt samen met je partner, vrienden of alleen deelnemen aan leuke to do’s die hier op het programma staan. Wat dacht je van zelf sangria maken? ‘s Avonds is er standaard live-muziek en zo nu en dan kun je meedoen aan een kaartspel. Erg fijn is dat de animatie hier niet opdringerig is. Lig je liever even rustig aan het zwembad? Dan kan dat dus ook. Er zijn verschillende zwembaden en bubbelbaden. Een van de zwembaden is een infinity pool op het dakterras. Wedden dat je je hier wel een middagje vermaakt?

Opvallend is dat veel van jullie al jaren naar dit hotel gaan. Na al die jaren weet je natuurlijk in welke kamer je het liefst verblijft. Wanneer je graag wilt overnachten in een kamer naar keuze dan moet je wel een toeslag betalen. Dit was eerder nog niet het geval. De hotelkamers in Tigotan Lovers & Friends zijn verder prima, al zijn ze een beetje gedateerd.

Ligging

Hotel Tigotan is super centraal gelegen. Binnen 10 minuten wandel je naar de stranden en het levendige uitgaansgebied. Tip: er zijn meerdere stranden in de buurt van het hotel en deze kun je allemaal te voet bereiken. Strandhoppen, maar dan zonder auto? Dat is een top idee!

Op Tenerife is het vrijwel altijd lekker weer. Wil je het liefst de hele dag van de zon genieten, maar toch wat doen? Het huren van een (elektrische) fiets is echt een aanrader. Zo ontdek je het eiland, maar kun je toch van het zonnetje genieten. Ben je nog niet uitgekeken? Jannah deelt een tip: ‘Het personeel aan de receptie was Nederlands en hielp ons heel goed. Ze zochten naar leuke dingen om te doen en we hebben een mooie wandeling kunnen maken langs een waterval, ook deden we aantal excursies die door het hotel zelf heel goed worden georganiseerd.’

Klaar voor jouw adult only vakantie in Hotel Titogan? Nodig je vrienden of partner uit en vertrek!

792 reviews over Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• 2019
    9Sabrina & Jacques12-11-2019

Wat een goede keuze!

Wat een geweldig hotel is dit! Bij het inchecken een glaasje Cava erbij. De lobby heeft een rustig en nette uitstraling de kamer netjes en schoon en heeft alles wat je nodig hebt. Personeel is super vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt is heerlijk en uitgebreid net als het diner. Elke dag wel iets anders wat een keuze! De manager loopt elke dag rond om alles in de gaten te houden en met gasten te praten over hun verblijf. Echt een pluspunt. De dames en heren van de bediening zijn super snel met afruimen en hebben elke dag een lach op hun gezicht! Heerlijk zwembad en ligbedjes. Badmeester houd de bedjes in de gaten dat deze niet onnodig bezet blijven. Bovenop een gezellig dakterras met café del Mar waar je lekkere cocktails kan drinken en tegen betaling kan liggen met super uizicht. Hotel ligt op loopafstand van het strand. Voor een onbezorgde vakantie moet je hier zijn! Als wij weer naar tenerife gaan komen wij hier zeker terug!!

Quality Department, Calidad, 28-11-2019

Beste Sabrina & Jacques,

Bedankt voor jullie aardige review op Zoover over jullie uitstekende verblijf in Tigotan Lovers & Friends.

We zouden U graag willen bedanken dat uw de klantvriendelijkheid van onze mederwerkers zo hebt benadrukt, ook voor het waarderen van het hotel management dat ze altijd klaarstonden voor de gasten om te zorgen voor een zorgeloze vakantie.

Het is fijn om te horen dat uw van ons dakterras heeft kunnen genieten bij de beelschone ondergang dat uw daar kunt bezichtigen. Waarbij uw ondertussen kon genieten van een heerlijke coctail in Café del Mar bar.

Als laatste wouden wij uw graag bedanken voor het benoemen van de gevarieerde keuken die onze chefs aanbieden aan onze gasten, wij zijn blij om te horen dat uw van het dinner en het onbijt heeft genoten.

Alles in acht genomen, het zou fijn zin om uw nog eens terug te verwelkomen in Tigotan op Tenerife, we zien er naar uit om U terug te zien!

Gereisd met partner in november 2019

• 9Lisette van Lanen25-09-2019

Geweldig

Het was helemaal top! Toen we aankwamen werden we snel geholpen en kregen zelfs een glaasje champagne aangeboden. We waren als erg vroeg in het hotel dus konden nog niet de kamer in, maar na een uur werden we al gebeld dat de kamer vrij was! Verder was het entertainment ook echt top! Het personeel was heel vriendelijk echt dikke pluspunten. En op mijn verjaardag zonder er iets van te zeggen kreeg ik een fles Cava op de kamer. Daarnaast was het eten ook echt heerlijk alles was vers! Het was niet koud en alles werd goed bijgehouden. Al met al een top vakantie gehad! En ik zou dit hotel zeker aanraden!! Als wij nog ooit naar Tenerife gaan dan gaan we zeker hier weer heen.

Quality Department, Calidad, 10-10-2019

Beste Lisette van Lanen,

Allereerst willen we u bedanken voor uw geweldige feedback en aanbeveling van Tigotan Lovers & Friends. We zijn blij te horen dat u zo genoten heeft van uw verblijf bij ons!

Bedankt voor uw vriendelijke woorden over onze lieve medewerkers, het is geweldig om te weten dat u het detail van de fles cava op uw verjaardag goed vond. Onze medewerkers doen altijd hun best om onze gasten te plezieren, vooral op zo'n bijzondere dag!

Bedankt voor het benadrukken van het eten en het entertainment van ons hotel, we zijn blij te horen dat u ervan genoten hebt.

We zijn zo blij dat u een geweldige vakantie bij ons hebt gehad. We kijken ernaar uit u binnenkort weer te mogen verwelkomen om deze geweldige ervaring bij Tigotan te herhalen.

Gereisd met partner in september 2019

• 9Janneke10-09-2019

Heerlijk genoten, fantastische service en hotel.

9 dagen mogen vertoeven in dit mooie hotel. Mijn vriend en ik verbleven in de Romance smart room, incl. Jacuzzi, regendouche, 2 wastafels, minibar, balkon met uitzicht op het zwembad. Elke dag werd onze kamer schoongemaakt en het bed werd opgemaakt. Ook kregen wij onze zwem-handdoeken er bij. Alles is super schoon. Het ontbijt in het hotel is super, genoeg keus. Ook bij het diner was het eten goed, veel keus wel een walking diner. Ook veel animatie overdag rondom het zwembad, elke dag wat anders dus voor iedereen wat wils! Vanaf het Hotel is het 5/10 min. Lopen naar het centrum van Playa de las Americas en ook 5/10 min. Naar de prachtige boulevard met allemaal leuke eet-tentjes. Wanneer wij een andere plaats wilde bezoeken namen wij de taxi, waar je max. 10eu voor betaald. Wij hebben genoten! Kortom; dit hotel is echt een aanrader!

Quality Department, Calidad, 16-09-2019

Lieve Janneke,

Allereerst willen we u bedanken voor uw geweldige feedback over Tigotan Lovers & Friends op de Zoover website. We zijn blij te horen dat u beiden zo genoten heeft van uw verblijf bij ons.

Zoals u al zei, onze kamers zijn zeer ruim en bieden alles wat onze gasten nodig hebben tijdens hun verblijf. Ook zijn we blij dat u ze vlekkeloos en goed onderhouden heeft gevonden.

Wat ons gastronomisch aanbod betreft, waren de chef-koks van ons team blij te weten dat vooral het gevarieerde en verse ontbijt en de diverse thema-avonden uw verwachtingen overtroffen.

Het is een genoegen om te weten dat u genoten heeft van zowel het vermaak in het hotel als van de nabije omgeving; het hotel is zeker perfect gelegen voor diegenen die willen genieten van het nachtleven en de vrije tijd die Las Amércias te bieden heeft!

Al met al hopen we dat u snel weer terug bent voor een fantastische vakantie in hotel Tigotan.

Gereisd met partner in augustus 2019

Geboekt bij vakantiediscounter

• 8Linda18-08-2019

Fijn hotel

Fijn hotel, personeel is allemaal erg vriendelijk. Bij aankomst hadden we een kamer met slecht uitzicht, terwijl we echt heel vroeg geboekt hadden en er veel voor betaald hadden.Kon zonder moeite gewisseld worden. Helaas op deze kamer lekkage, werd meteen verholpen. Kamers zijn wel wat gedateerd en erg gehorig. De directeur liep elke dag door het hotel en kwam vragen of er nog verbeterpunten waren, erg netjes. Kamers worden volgend jaar gerenoveerd. Wordt wel echt goed schoongemaakt. Animatie ook prima, ze stralen veel energie uit. Ontbijt en avondeten erg goed! Veel keus en eten was goed op temperatuur. Worden ook veel dingen vers bereid. Ook fijne muziek tijdens het eten. Elke morgen genoeg plek bij de bedjes, zelfs als je iets later kwam. Ligging is ook erg goed! Naast en tegenover het hotel zit een pad, waardoor je snel bij de cafés en winkels bent. Kortom, goede vakantie gehad! Raar dit hotel zeker aan.

Quality Department, Calidad, 31-08-2019

Lieve Linda,

Hartelijk dank voor het schrijven over Zoover voor uw geweldige ervaring in ons hotel Tigotan.

Het is goed om te weten dat u hebt gemerkt dat onze kamers en de totale hotelruimten perfect schoon zijn. Onze medewerkers doen er alles aan om het hele gebied vlekkeloos te houden.

Dank u ook voor het praten over de animatie, want ons animatieteam werkt elke dag onvermoeibaar om elke gast te laten genieten van hun verblijf. We zijn erg blij te weten dat u hun stralingsenergie heeft ontvangen!

Het is erg aardig van u om het voedselaanbod in ons restaurantbuffet in de kijker te zetten. In ons hotel hebben we ook het restaurant a la carte Santa Rosa Grill en in ons beide restaurant serveren we altijd verschillende soorten voedsel met de beste kwaliteit.

Tot slot betreuren wij het dat u niet direct een kamer met het beste uitzicht heeft ontvangen, maar wij stellen het zeer op prijs dat u naar onze receptie komt, zodat wij u kunnen helpen om een passende oplossing te vinden. Het maakt ons ook erg trots om te weten dat als er problemen waren, deze onmiddellijk werden opgelost.

Het is een echte eer dat u ons hotel Tigotan als uw vakantiebestemming heeft gekozen. We hopen dat u snel weer bij ons terugkomt!

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Caitlin van Spaandonk16-08-2019

Droomhotel

Geweldige vakantie gehad! Super personeel. Nadat onze reisorganisatie een fout had gemaakt met onze kamer, is dit fijnloos door tigotan opgelost. Het eten is overheerlijk, elke dag veel keus. Alles word vers bereid. Ze maken elke dag je kamer van top tot teen schoon. Het geld wat je er voor neerlegt haal je er dubbel en dik uit! En het allerbeste, er zijn geen kinderen toegestaan!! Echt een top hotel!!

Quality Department, Calidad, 30-08-2019

Beste Caitlin van Spaandonk,

Hartelijk dank voor uw open en vriendelijke woorden over Tigotan Lovers & Friends! Wij stellen het zeer op prijs dat u een deel van uw tijd heeft gebruikt om uw ervaring op Zoover met ons te delen.

Het is voor ons allemaal een genoegen om te weten dat u zo'n fantastisch verblijf bij ons heeft gehad, we zijn blij om te horen dat de inspanningen van onze medewerkers hebben bijgedragen aan een prettige vakantie.

De chef-koks waren blij te weten dat vooral de gevarieerde en verse maaltijden aan uw verwachtingen voldeden, evenals de schoonmaaknormen en de prijs-kwaliteitverhouding.

Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen in ons hotel Tigotan!

Met vriendelijke groeten.

• 9Henk11-08-2019

Erg goed hotel

Goed hotel met behulpzaam personeel, mooie schone kamers. Lekker eten, elke dag veel variatie.

Beste Henk,

Hartelijk dank voor het kiezen van Tigotan Lovers & Friends als vakantiebestemming en voor het delen van uw mening hier in Zoover.

We zijn blij te weten dat uw vakantie een succes was; we zijn zo tevreden te weten dat alles naar uw zin was!

Het zal een genoegen zijn om u binnenkort weer terug te mogen verwelkomen in onze Tigotan.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9J Plat09-08-2019

De animatie was fantastisch , door Rasvau,Aua,Miguelen Katriu, je werd zeer vriendelijk geholpen bij de receptie . Het eten s,morgens en s,avonds was zeer uitgebreid. Al het bedienend personeel was zeer vriendelijk vanaf de obers tot de schoonmaaksters. Ja alleen de handdoeken op de ligbedden s,morgens blijft een probleem. Een aanrader.

Beste J Plat,

Graag willen wij u bedanken voor het delen van uw geweldige ervaring in onze Tigotan met ons op Zoover.

Bedankt voor het benadrukken van het harde werk van onze medewerkers; zoals u al zei, ons onthaalteam, wachtend personeel, schoonmaak en animatie, ze streven er allemaal naar om u elke dag een heerlijke vakantie te bieden.

Wat betreft de situatie van de ligbedden, hebben we een speciale zonnebedsituatie in ons hotel, zodat het zwembadpersoneel de handdoeken uit de ligstoelen haalt die voor een bepaalde tijd niet gebruikt worden, zodat elke gast de kans heeft om op een comfortabele zonnebank te liggen.

Tot slot hopen we dat u snel terugkeert naar ons hotel en danken we u voor het aanbevelen van onze Tigotan aan andere gebruikers!

• 10Rene en Desiree03-08-2019

1 woord te gek. voor de 4x in dit super hotel. bij aankomst een glaasje champagne. Miguel een super vriendelijke receptie de dames ook .helaas de kamers mogen iets gerenoveerd worden .teminste die van ons . badkamer mooi maar onhandig in gedeeld .mooie wastafel vernieuwd.maar bad klein en krap. In de eetzaal ontbreekt het aan niets voor ieder wat wils. David Lucia konden ons meteen terug na al die jaren .en dan onze Joselo .jij bent top .en dan het animatie team 👍 .faomparty. iedrre dag een show .top . voor de rest hebben wij weer ontzettend genoten .op naar volgend jaar 🏆

Quality Department, Calidad, 08-08-2019

Beste Rene en Desiree,

Van het hele team van Tigotan willen we u bedanken voor uw geweldige commentaar op Zoover.

Dank u ook voor het vermelden van hoe tevreden u was over onze medewerkers. Het betekent veel voor hen allemaal, omdat ze altijd proberen om elke wens van onze gasten in vervulling te laten gaan door dag na dag een uitstekende service te bieden. Wij zullen uw vriendelijke opmerkingen zeker aan hen doorgeven, want dat is de beste beloning!

We zijn echter bedroefd te lezen dat u vond dat de kamers gerenoveerd moesten worden. Uw mening is belangrijk voor ons, daarom zullen wij deze in overweging nemen voor verdere verbeteringen.

Al met al hopen we u binnenkort weer terug te mogen verwelkomen in Tigotan voor een nieuwe fantastische ervaring.

Met vriendelijke groeten.

• 10De jong03-08-2019

Fantastisch, gastvrij en schoon hotel

Het is een zeer goed hotel, waar de gast echt gast is. Na mijn ongeluk op tenerife hebben ze van de receptie Miquel, Jolanda en al hun andere COLLEGA'S ons de zorg uit handen willen nemen. Zeer gast vrij en elke dag heerlijk eten. ZEER RUIME keus. Zo wel het Ontbijt als de warme maaltijd. Je komt hier niks te kort. Een schoon vriendelijk en mooi hotel.

Beste De jong,

Bedankt voor het achterlaten van een fantastische recensie over Zoover en voor het kiezen van onze Tigotan als vakantiebestemming.

We hopen dat uw ongeval op Tenerife slechts een schrikbeeld was en dat u van uw verblijf hier heeft kunnen genieten; we zijn erg blij dat onze medewerkers voor u hebben gezorgd zoals u dat verdient.

Wat ons culinaire aanbod betreft, waren de chef-koks blij te weten dat vooral het gevarieerde en verse eten en de diverse thema-avonden uw verwachtingen overtroffen.

Wij hopen u snel weer terug te mogen verwelkomen zodat u een feilloos verblijf in onze Tigotan kunt hebben!

• 9Ingrid01-08-2019

Geweldig

Een super mooi en goed hotel. Heerlijk eten en goede service. Bij de receptie wordt er nederlands gesproken Geen vraag is te gek. Wij hadden zelf een aangepaste kamer en die was prima voorzien van aanpassingen. Het is een hotel alleen voor volwassenen.

Quality Department, Calidad, 08-08-2019

Lieve Ingrid,

Wij stellen uw prachtige commentaar over onze Tigotan op Zoover zeer op prijs.

Al onze kamers zijn ruim en we zijn blij dat u uw zonnige aangepaste kamer met de volledig uitgeruste badkamer mooi vond. Daarnaast is het een genoegen om te weten hoe goed u ons eten en personeel waardeert. Het is een grote motivatie voor ons, omdat elk lid van ons personeel dag na dag zijn best doet voor de gasten.

Nogmaals bedankt voor het delen van uw ervaring met ons en we hopen u binnenkort weer te mogen verwelkomen in onze Tigotan.

Gereisd met partner in juni 2019

55 tips over Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• Gerrit, 04-04-2014

De Wifi is niet gratis. Dit zou voor een 4 sterrenhotel in deze tijd zeker een vereiste moeten zijn.

• Peter, 24-03-2014

Zorg dat je een kamer aan de zwembadzijde hebt in de middagzon (paar weken vooraf zelf met hotel regelen).

• rob, 12-01-2014

Je kunt heerlijke verse broodjes laten maken bij de supermarkt schuin tegenover het hotel. (oversteken, dan linksaf, bij de taxistandplaats)

68 vragen over Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• johannes sloots, 14-01-2020

kamers in het souterrain?

Wie is er ooit verbleven in een standaardkamer in het souterrain van hotel Tigotan? Zij die wel te doen of is het 10 keer niks? Graag antwoord want wij willen dit hotel boeken voor de zomervakantie. Vast bedankt

• Sabrina, 20-10-2019

Dress code

Hoi hoi, wij gaan in November naar Tigotan en zagen op de site staan dat er in het restaurant een dress code is. Met name lange broeken voor mannen en geen slippers aan. Klopt dit ook? Hoor het graag van jullie! 😊

• Brenda, 24-06-2018

Glutenvrij

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met glutenvrij met dit hotel.

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenLunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • RokenToegestaan
  • Adults onlyJa
  • Minimale leeftijd gastenVanaf 18

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand

• TemperatuurregelingAirco, Ventilator
  • JacuzziAanwezig

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk