Camping Monti del Sole (Glamping)

Camping Monti del Sole (Glamping)sterster

• 8.6Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Contact

148 reviews over Camping Monti del Sole (Glamping)

• 2019
    9Marla van Wijngaarden23-09-2019

Fantastisch en voor herhaling vatbaar!!

Wij hebben hier begin augustus 2019 op de camping gestaan met de tent. Heerlijke plek onder de bomen. W.c.'s en douches zijn prima onderhouden en werden meerdere keren per dag schoongemaakt. Ook meerdere keren per dag gecontroleerd. Fijn zwembad. Lekker restaurant. We hebben allen genoten en zeker voor herhaling vatbaar!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Rob03-09-2019

Een prettige ruime camping waar je je thuis voelt.

Een ruim opgezette camping die decennia bestaat waar je kunt kamperen onder de bomen of in het bos of op gras met veel bomen. De plaatsen zijn groot. De camping wordt gerund door Angela Rosa en haar vader Alfredo. Angela geeft graag tips over bezienswaardigheden en leuke plaatsjes in de omgeving en dat zijn er vele, ze komt langs op de fiets om je uit te nodigen en je krijgt een map mee met de belangrijkste bezienswaardigheden. Het leuke zwembad staat ook open voor Italianen uit de omgeving en de speeltuin wordt bezocht door de buitenschoolse opvang. Er zijn veel vaste staanplaatsen, maar er is ook meer dan voldoende vrije ruimte en er is altijd plek. De camping staat ook open voor mensen met beperkingen en dat tekent het sociale karakter van Angela Rosa en haar vader. Een bijzonder prettige camping om te vertoeven. Wij hebben er twee keer gekampeerd en het zou best kunnen dat we er nog eens heen gaan

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Eric en Astrid17-08-2019

Heerlijke camping voor een topvakantie

Wat een fijne camping! De persoonlijke en hartelijke benadering van Angela maakt dat je je hier direct thuisvoelt. Het is een rustige camping midden tussen de bossen, met veel ruimte en veel rust. Alles klopt: ruime plekken, een fijn zwembad, een goed restaurant, een lekker rustige plek om te zijn. En toch sfeervol en een gezellige sfeer. Er is veel te zien in de omgeving met steden en stadjes als Rome, Todi, Spoleto en Narni. En Angela geeft je graag allerlei informatie en tips. Wij gaan zeker nog een keer terug.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Jelle29-07-2019

Erg mooi! Perfect voor ontspanning en dagjes uit

Monti del Sole is een perfecte plek om te ontspannen. Angela ontvangt je hartelijk en kan veel tips geven voor leuke uitstapjes in de omgeving (Rome, Narni, watervallen, Orvieto enz. enz.) Monti del Sole is geen camping met groots entertainment, maar een heerlijk rustige plek, mooi gelegen. Het zwembad is groot en mooi. Regio is genoeg te doen. Wij zaten in een safari-tent, absolute aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10Paul Breukel25-07-2019

Super!

Prachtige camping voor tenten, caravans, clamping, appartementen. Groot, ruim, bos, wei, groot zwembad. Heel veel te zien en te doen in directe omgeving. Rome op 75 km. afstand, ook per trein goed bereikbaar. En een uitstekend en goedkoop restaurant op het terrein.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 8Iwan25-07-2019

Voor een ontspannen en comfortabele vakantie!

Super fijne camping! Wij hadden een lodgetent. Er liggen 6 glamping tenten op een mooie rustige locatie. De 3 lodgetenten liggen het beste (locatie voor de 3 safaritenten) en hebben mooi uitzicht op een grasveld/bos. De tenten zijn redelijk nieuw en ruim op gezet. Een extra verdieping met 2 bedden; erg leuk maar ook erg warm. De camping is klein waardoor er verder niet veel te doen is. Voor tieners zou ik hier niet snel heen gaan. Met kleine kids vind ik het perfect. Mooi zwembad en schoon. Eten is prima (afhaal pizza's en pasta's). Internetbereik is slecht maar er is gratis wifi bij de receptie. Locatie is geweldig. Binnen een uur heb je zeker 5-7 stadjes of bezienswaardigheden. In 1:10 sta je ook in Perugia! Voor een ontspannen vakantie is de camping geweldig! Daarnaast is de eigenaresse echte een topper! Angela is super behulpzaam en zorgt ervoor dat het nergens aan ontbreekt.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Marco14-02-2019

Even wat verder doorrijden is de moeite waard

Even wat verder doorrijden levert een vakantie op waarbij je in het echte in Italië bent. Soms nog met handen en voeten, heerlijk. De persoonlijke benadering van Angela (in overigens perfect Engels) maakt deze camping uniek, en brengt je op bijzondere plekken Angela vertelt je veel over de bijzondere plekken in de omgeving. Ook heeft ze ons geweldig geholpen bij het boeken van het paardrijden van onze dochter, raften, en de lokale restaurants. De wifi is beperkt, net als het bereik met onze mobile telefoons, maar dat is eigenlijk prima. De tieners gingen kaartspellen doen en een de night swim (niet elke dag :). En ook de pingpongtafel was een vast afspreekpunt voor de kids (alle leeftijden) net als het zwembad natuurlijk. De originele kampeerplaatsen zijn vrij klein. Gelukkig konden wij (45+ 45+ 17 15 en 13 jaar) met onze De Waard (Lepelaar) met Vario-luifel, twee bijzettentjes, bagagewagen en 3 racefietsen gebruik maken van twee plaa

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 2018
    9Familie Vankan26-10-2018

Geweldig

In Juni 2018 een heerlijk verblijf gehad op deze camping. Angela runt de camping met hart en ziel. We hadden een mooie safari tent gehuurd. Door omstandigheden arriveerden we pas om 22.30 's avonds op de camping. Angela stond binnen 10 minuten klaar met pizza's, die ze persoonlijk kwam afleveren bij onze tent. Camping heeft een basic zwembad en een leuk restaurantje. Erg mooie omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 10Ewald19-09-2018

In een woord geweldig

Een heerlijke rustige camping met grote kampeer plaatsen. De eigenaresse is erg vriendelijk en behulpzaam. Er is veel te zien in de omgeving. Sanitair is gedateerd maar wel schoon.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Willemijn01-09-2018

Echt genieten!

Wat een geweldige weken hebben wij achter de rug! We huurden een safari-lodgetent, er staan er 3 naast elkaar, met een vrij uitzicht. Zeer goed bevallen. Angela is een erg hartelijke vrouw die er alles aan doet om het iedereen naar de zin te maken. Haar vriendelijke ontvangst geeft je meteen een goed gevoel. In de omgeving is veel te doen en nergens is het druk, wel is het aan te raden om vroeg bij de watervallen te zijn, voor half 10, anders sta je al snel in een lange rij voor de kassa. Misschien handig om te weten: op zondag is er in ieder geval één supermarkt in de omgeving tot 12 uur open.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

17 tips over Camping Monti del Sole (Glamping)

• Maria, 26-06-2014

Bezienswaardigheden: Cascate delle marmore, Narni, Parco dei Mostri in Bomarzo

• Michiel Roelofs, 25-01-2014

Umbrië is net zo mooi als Toscane, alleen veel minder toeristisch en daardoor authentieker. Er zijn in de omgeving ontelbaar fraaie stadjes en dorpjes te zien.

• bianca , 06-08-2013

Doe deze camping lekker aan. Mooie plekken, ruim. Zonnig maar genoeg schaduw. Mooi zwembad, maar vergeet je badmuts niet mee te nemen.

9 vragen over Camping Monti del Sole (Glamping)

• Marloes Stok, 03-12-2018

lodge tent

de lodge tenten hebben geen airco. Wordt het dan niet enorm warm in de zomer?

• Chantal, 17-05-2016

zwembroek

Mag je op deze camping zwemmen in een zwembroek, model boxershort? Of alleen van die strakke zwembroeken, net als in Frankrijk vaak verplicht?

Willemijn, 12-08-2018

Bijna alle mannen en jongens hadden een ruime boxershort aan.

• Anita Koops, 07-07-2014

Bereikbaarheid dorp

Is het dorp op loop- of fietsafstand?

Fam Raben, 18-08-2014

Nee, de auto gebruiken.