Camping Monti del Sole (Glamping)

Camping Monti del Sole (Glamping)
8,8

109 reviews over Camping Monti del Sole (Glamping) in het Nederlands

In een woord geweldig

Ewald
19-9-2018

Een heerlijke rustige camping met grote kampeer plaatsen. De eigenaresse is erg vriendelijk en behulpzaam. Er is veel te zien in de omgeving. Sanitair is gedateerd maar wel schoon.

Echt genieten!

Willemijn
1-9-2018

Wat een geweldige weken hebben wij achter de rug! We huurden een safari-lodgetent, er staan er 3 naast elkaar, met een vrij uitzicht. Zeer goed bevallen.

Angela is een erg hartelijke vrouw die er alles aan doet om het iedereen naar de zin te maken. Haar vriendelijke ontvangst geeft je meteen een goed gevoel.

In de omgeving is veel te doen en nergens is het druk, wel is het aan te raden om vroeg bij de watervallen te zijn, voor half 10, anders sta je al snel in een lange rij voor de kassa.

Misschien handig om te weten: op zondag is er in ieder geval één supermarkt in de omgeving tot 12 uur open.

Heerlijke vakantie!

Nienke
26-8-2018

Heerlijke camping op een prachtige plek. Ondanks de hitte deze zomer was het in ons huisje (nr.6) met twee slaapkamers heel goed vertoeven. Het huisje is basic, maar heel comfortabel en schoon. Buiten veel schaduw van de bomen en een vrij uitzicht, omdat er voor en achter je geen tenten staan. Zwembad heerlijk (badmuts verplicht, was even wennen) . Voor de kinderen veel (Nederlandse) vriendjes. Restaurant niet gebruikt, maar van andere gasten goede verhalen over gehoord. Angela is een super-attente gastvrouw, die het je graag naar de zin maakt. Zo belde ze naar een restaurant in het dorp om te vragen (regelen 😉) of er glutenvrij gegeten kon worden. Toen de kinderen zelf een speurtocht organiseerde regelde zij dat de winnnaars pizza in het restaurant mochten eten! In de omgeving op korte rijafstand veel leuks te doen. Waterval indrukwekkend, e-bike tour door Rome heel erg leuk, ook met kinderen van 7 en 9. Kortom een aanrader

Benne

Mur
26-8-2018

Onovertroffen Italiaanse gastvrijheid, ruime plaatsen, goede hygiëne, prachtige omgeving

kan niet beter top

fam,. Puister
8-7-2018

Geweldige camping. Vriendelijke eigenaren die zeer behulpzaam zijn. Niets is te veel voor ze. Prachtige omgeving. Angela en haar vader zijn top. Mooie ruime plaatsen. We hebben een super week gehad.

Fantastisch en gastvrij

Fam Roosjen
30-9-2017

Wij hebben in augustus de nieuwste tent van touroperator gehuurd op Monti del Sole. De tent stond op een ruime plaats en was van alle luxe voorzien. Dit was echt glamping!

Alle positieve reacties op deze camping zijn absoluut terecht. Het is een kleine gemoedelijke camping en Angela en haar vader doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Nog nooit hebben wij zoveel informatie over de streek mogen ontvangen op een camping, als hier.

De camping is een mooie uitvalsbasis voor veel uitstapjes.

Wij gaan niet snel terug naar een camping maar deze camping gaan wij zeker nog eens bezoeken.

Fantastische vakantie op een geweldige camping !

Chris & Anny
25-9-2017

De vele positieve reviews zijn zeer terecht ! We brachten ruim 3 weken door op deze fantastische camping. We kamperen reeds 35 jaar. Nooit was het onthaal zo persoonlijk en zo hartelijk !

Onze reis was degelijk voorbereid, maar dankzij gastvrouw Angela bezochten we nog tal van onvoorziene interessante en pittoreske plekjes in Umbrië en het nabijgelegen Lazio. Angela spaart tijd noch moeite om het de kampeerders naar hun zin te maken.

De camping is een oase van rust in volle natuur. Liefhebbers van animatie zijn hier aan het verkeerde adres. We hadden een heel ruime schaduwrijke plek. Geen overbodige luxe in de zeer warme periode. Het sanitair is niet modern maar werd goed onderhouden. Het zwembad is ruim en netjes. Er zijn voldoende ligbedden en parasols. Het restaurant biedt heerlijke gerechten en pizza's aan democratische prijzen.

Een grote supermarkt bevindt zich op 8 km van de camping. Minpuntje : op de camping was er begin juni geen brood te verkrijgen.

Tip : Reis je met een caravan volg de wegbeschrijving zoals beschreven in de Acsikampeergids, schakel je GPS uit en volg de borden "Campeggio" om steile weg te vermijden.

Een TOP vakantie op Camping Monti del Sole

Ria Nienhuis
8-9-2017

Vanwege een bruiloft in La Bella Italia gingen wij in het hoogseizoen naar Umbrië, terwijl wij al jaren in het naseizoen reizen. Maar wat een geweldige vakantie was dit op een fantastische camping met de onovertroffen gastvrouw Angela, zij maakt het allemaal heel bijzonder en compleet. We hebben hier 3 weken gestaan, in het bos met volledige schaduw, met temperaturen boven de 33 gr was dit zeer aangenaam. Het zwembad, het restaurant, de omgeving met prachtige stadjes, interessante musea, idyllische meren, ruige natuur en bovenal historisch zeer interessant maakten deze vakantie tot een super vakantie!

We hebben genoten op camping Monti del Sole!

Fam. Sman
24-8-2017

Camping is eenvoudig, maar van alle benodigde gemakken voorzien! Gastvrouw Angela staat altijd voor je klaar, ze regelt alles desgevraagd! (Zelfs het laten repareren van onze auto) Zwembad prima, sanitair in orde en alles heel erg schoon! Keuze in plek, terwijl we niet hadden gereserveerd en een uitgebreid informatie-uurtje over de omgeving. Die omgeving is prachtig, we hebben genoten! Rome is met de trein prima te doen, met een dagkaart van € 12,00 pp, kun je ook in Rome de hele dag van alle openbaar vervoer gebruik maken.

Wifi bij de receptie, verbinding niet altijd goed.

Kortom, wat ons betreft een aanrader voor de echte kampeerder die rust, natuur en ruimte zoekt.

Monti del Sole is in onze ogen een enorm fijne camping.

Een relaxte camping, die wat ons betreft absoluut meer dan twee sterren verdient!

Voor iedereen die niet van mega-campings (maar wel van dolce vita/Italië) houdt! Voor elk wat wils: kampeerplaatsen in de zon, half zon-half schaduw en plaatsen volledig in de schaduw. Ook enkele glamping-tenten en stenen vakantiewoning(en). Zwembad + kinderbad, voetbalveld, tafeltennis, volleybalveld, tennisveld, etc.

Gratis wifi bij de receptie (indien veel gebruikers, dan even een later moment opnieuw proberen).

Door de centrale ligging vormt de camping een ideaal uitgangspunt voor excursies in het hart van Italië. Ongerepte natuur, watervallen van Marmore en diverse Middeleeuwse steden/dorpen. De camping ligt vlak bij het stadje Narni (ook interessant is een bezoek aan Narni underground en de nabij gelegen Abdij). Angela kan je desgewenst een dag na aankomst, of op een ander moment, uitgebreid vertellen over de vele bezienswaardigheden. Zij staat voor je klaar!

O.a. Bomarzo, Viterbo (Lazio), Amelia, Spoleto.

Rome is goed met de trein te bereiken (retourtje voor volwassen ca. 12 euro).

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Monti del Sole (Glamping) in Narni, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Monti del Sole (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.