Manado

We hebben een aantal aanbieders voor Manado voor je op een rij gezet:

vakanties Manado

We hebben een aantal aanbieders voor Manado voor je op een rij gezet:

Reviews over Manado

buiten de stad zeker de moeite

jelly
    20-2-2014

omgeving is mooie natuur en iets verder een mooie jungle. tomohon moet je beslist naar de markt gaan,je weet niet wat je ziet! honden,ratten,vleermuizen etc.kleinste aapsoort,tarsius aap,gezien in natuurreservaat en zeer zeldzame koeskoes.

Gereisd Met partner in februari 2014

Mooie natuur

Henk van den Bogaart
    30-8-2012

Wij waren hier omdat mijn vrouw hier geboren is, de omgeving is mooi, de mensen aardig, de stad zelf is smerig, veel armoede, onvoorstelbaar verkeer, tip: huur zelf geen auto, er zijn geen regels, men rijdt op gevoel. Er is niet echt een centrum, goede restaurants zijn zeldzaam, elke 10 meter is er een eettent langs de weg, als je ze ziet heb je al gegeten en gedronken. Eet dus maar in je hotel, goed en vertrouwd

Gereisd Met partner in augustus 2012

Praktische leuke uitvalsbasis, weinig strand.

Heleen
    22-8-2012

Manado is een praktische uitvalsbasis voor bijv. uitstapjes naar Tomohon of het eiland Bunaken (beetje Bounty-eiland, aanrader voor luiaards, snorkelaars en duikers. Overnachten en eten is geweldig bij Lorenzo's bungalows). Het heeft een leuk centrumpje, gelegen aan een doorgaande weg. Op die weg kun je in van die minibusjes springen die je voor een habbekrats een stuk op weg brengen. Hier zijn weinig mooie stranden, maar Manado zelf vond ik een leuk stadje. Er zijn hier ook weinig (blanke) toeristen, dat vonden wij juist heel fijn. Dit is het echte Indonesië. In het centrum zijn ook veel zogenoemde 'malls': van die grote winkelcentra. Ook altijd leuk om een keer te winkelen. Het eten is hier ook goed (al is het in de straat misschien een beetje oppassen, bacterie-technisch gezien). De Lonely Planet heeft qua eten ook een paar leuke tips hier.

Gereisd Met partner in augustus 2012

Snorkelen kan niet beter

Jacco
    25-1-2011

Ga hier naar toe wanneer je wilt snorkelen. Ik kan me niet voorstellen dat het nóg mooier kan. Bunaken bij Manado is de plek in dit opzicht. Manado zelf is niet gericht op toeristen. Er zijn prima (steeds meer) hotels te vinden. Buiten het snorkelen is hier (nóg) geen redenen voor het standaard toerisme. Ben je hier voor het snorkelen of duiken dan moet je het niet laten om het achterland te gaan verkennen. Probeer de lokalen Manadonese keuken. Dit overtreft werkelijk alle keukens in Indonesië. Conimex en Go-Tan zijn hier voor hun kruidenbrouwsels zeker niet geweest.

Selamat Makan!

Gereisd Met vrienden in juli 2006

1 van de mooiste duiklokaties ter wereld

eelco
    7-9-2008

naast moskeeen ook veel kerken in deze stad. veel keuze in hotels en restaurants. vriendelijke bevolking. Heerlijk eten. Weinig bezienswaardigheden. Voor het strand met de boot naar bunaken. laatste jaren veel shopping malls bijgebouwd.

Gereisd Alleenreizend in Thu Jun 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Manado scoort een 6,9 uit 10, op basis van 22 reviews