Hotel Sonia Villagesterstersterster

9.3Fenomenaal

Griekenland, Vaste land en Evia, Gerakini (Chalkidiki)

9.3Fenomenaal

• Aan zee
  • All inclusive
  • Animatie
  • Kinderopvang
Tonen op kaart

Vakantie vieren in een modern hotel dat een maritieme uitstraling heeft? Dan zit je goed in Hotel Sonia Village op het Griekse vasteland. Dit is een viersterrenhotel waar persoonlijkheid centraal staat. Het hotel wordt gerund door Sonia en haar man die altijd in zijn voor een praatje. ‘s Avonds mengen ze zich dan ook graag tussen de gasten. Benieuwd naar meer? Lees met ons mee.

Ben je fan van de Griekse keuken? Dan ben je in Hotel Sonia Village aan het juiste adres. Hier worden elke dag weer lokale gerechten opgediend die goed smaken. Verwacht alleen niet dat je heel veel keuze hebt bij de buffetten. Eten doe je hier wel in sfeer volgens Janet Meier en Adri Dubbeldam: ‘Het mediterrane restaurant is super gezellig ingericht, waardoor je echt 'uit eten' bent. Binnen worden de tafels met linnen gedekt, maar je kunt er ook voor kiezen om 'gewoon' buiten te eten.’

Lange en gezellige zomeravonden staan in Sonia Village steevast op het programma. Bij de bar is het elke avond namelijk tot middernacht gezellig. Dit maakt dit hotel minder geschikt wanneer je op tijd wilt slapen tijdens je vakantie. Sonia schenkt zelf de lekkerste drankjes voor je in en organiseert leuke activiteiten. Familie Teunissen zegt hierover: ‘Ook Sonia bij de beachbar en het ander personeel zijn héél behulpzaam en vriendelijk. Genoten van een Griekse dansavond.’

Jullie zijn ook enthousiast over de hotelkamers in Sonia Village. De kamers zijn pas gerenoveerd en zien er daarom erg modern en fris uit. Zet een lekkere kop koffie met het Nespresso apparaat nadat je heerlijk hebt geslapen in een goed bed. Grote pluspunten aan de hotelkamers vinden jullie verder de goedwerkende en stille airconditioning en de regendouche. Mis je toch wat in je kamer zoals een extra kussen? Vraag hier dan om en het personeel zorgt er direct voor dat het geregeld wordt.

Ligging

Hotel Sonia Village ligt op het vasteland van Griekenland, op het schiereiland Chalkidiki. Het hotel ligt in de plaats Gerakini. Een plaats die vrij rustig is. Daarom is de ligging van dit hotel ideaal voor rustzoekers. Verken je tijdens je vakantie graag meer van de omgeving? Dan is het een must om een auto te huren. Reviewer René raadt aan om naar de baaien Sithonia en Thessaloniki te rijden. Een andere aanrader is om naar het schiereiland Sithonia te gaan. Heb je geen huurauto? Dan kun je ook een excursie boeken naar Sithonia.

Ben jij ook enthousiast over Sonia Village? Let’s go!

111 reviews over Hotel Sonia Village

• 2019
    10Jansen01-11-2019

Geweldig!

Een heerlijke plek om een beetje tot rust te komen. Een prachtig resort met vriendelijk personeel, mooie kamers, lekker eten en alles is heel schoon!

Alleen gereisd in september 2019

• 10Van de Graaff24-10-2019

Super!

Een klein maar super resort! Meteen bij binnenkomst voel je je welkom. De kamers zijn erg netjes, het personeel vriendelijk en het strand is heel dichterbij. Een super vakantie hebben we gehad!

• 10A. Hodzelmans23-10-2019

Fenominaal

Wij zijn voor 9 dagen hier geweest en waren zeer verrast over het rustige familiaire gebeuren, men voelde zich al gelijk thuis. Het eten was formidabel wát een smaaksensatie en voor iedereen wat wils. De panoramabar is ook erg gezellig, je kan bij goed weer buiten zitten, maar ook binnen is er ruimte genoeg. De drankjes en de cocktails waren allemaal even lekker. Het personeel is allemaal even aardig en het voelt alsof het familie is, zo begaan met jou. Altijd een vriendelijk woord, chapeau! De eigenaar vertelde dat hij er een groter zwembad kwam deze winter. Aan het strand is het ook ontzettend goed vertoeven met de zelfde service als aan het zwembad. De kamers zijn schoon en ruim en heel goede bedden (boxspring). Je kan dit resort boeken mét en zonder all inclusive, maar wij hadden all inclusive dat vonden wij fijn om niet steeds een portemonee mee te nemen. al met al een top resort waar men echt tot rust kan komen. Zeker totziens!

Gereisd met partner in oktober 2019

• 9fam Liebregts13-10-2019

Kwaliteit zo als het hoort voor jou €€€€

SUPERRRRRRRRR goed , eten en drinken zoals het hoort . Vriendelijk en vol begrip met vragen . Het is 4 sterren en ik zelf ben zeer verrast hoe goed het is . Wil je 5 sterren betaal je elders zeker een prijs waar voor je hier 2 weken kunt vieren. Aanrader ! een uurtje met de bus en je bent er , wil je rust ben je hier goed . Zee , mooi en blauw . Zwembad is NU NOG wat klein maar er komt er een bij die groot zal zijn . Dit is een hotel waar je zeker blij van zal zijn en al kom je maar 5 dagen , je hebt n heerlijke tijd hier.

Gereisd met partner in oktober 2019

• 10meulenbeld03-10-2019

fantastisch

Perfect hotel. Kleinschalig waardoor er aandacht voor de gast is, van schoonmaakster tot manager; allen zijn zeer vriendelijk en helpen je met al je vragen. Eten is zeer goed en zeer afwisselend. Het strand is perfect en ligt in het resort; 2 minuutje lopen. Strandbedjes en strandhanddoeken zijn gratis. Wie hier klaagt kan beter thuis blijven. Het was een perfecte vakantie!

• 8Sjaak van Boven30-09-2019

Goed hotel, lekker eten, suf engels onbijt.

Huur een auto vanaf aankomst, veel goedkoper, hotel ligt in middel of nergens. Bij sixt op airport kun je auto huren voor 2 weken voor 200 euro, is een stuk duurder bij touroperator en lokale verhuurders. Zwembad is zeer koud, en stukwerk is Griekse stijl, werken het liever bij dan het in een keer goed te doen.

Hotel is geweldig, superaardige mensen, superaardig personeel, is een familie hotel, niet alleen voor familie maar ook door familie, veel personeel is familie van eigenaars, zijn goed voor personeel en gasten.

Ook hebben ze (lokale) investeerders, kunt op hun website jaarrekening halen. Winst is gezond, dividenden ipv snelle groei , gezond bedrijf aan jaarcijfers te zien.

2,7 mln in 2015, 140 kamers in 5 mnd, met een gemiddelde bezetting van 2,5 personen. Ze willen voor 5 sterren gaan, maar ik denk niet dat dit haalbaar is, afwerking kamers is gemiddeld, kamers zijn klein, wel netjes, wifi is slecht, All inclusive concept is karig.

• 10Dreuning27-09-2019

Een vakantie om nooit te vergeten!

Gelijk al bij aankomst voel je je welkom. Zowel de receptie als de rest van het personeel staat dag en nacht voor je klaar. Naast de prachtige zee heb je een zwembad met de nodige facaliteiten. Het eten is gevarieerd en de eetzaal is een fijne rustige plek om te dineren. Daarnaast zijn dr kamers geweldig gerenoveerd en heel schoon, het hele hotel is overigens heel schoon. Kortom, een geweldige plek met super personeel waar je echt even helemaal tot rust kan komen!

• 10Lynda Robinson28-08-2019

Een geweldige vakantie om nooit meer te vergeten

Wij waren hier half Augustus en hebben een topvakantie gehad. Onze ouders waren 50 jaar getrouwd daarom zijn we met de hele familie (10 personen)naar Sonia Village Gegaan. De kamers waren erg mooi ingericht en erg schoon net zoals de rest van het complex. Wat wij erg prettig vonden is dat het personeel ontzettend aardig en behulpzaam is. Onze dochter werd ziek en er werd direct een arts gebeld die binnen een half uur in onze hotelkamer stond, kom daar maar eens in Nederland om. De medicatie de ze nodig had werd door het personeel gehaald. Dit hoefde wij niet te vragen maar was vanzelfsprekend. Eten was van uitstekende kwaliteit , omdat het complex niet heel groot is sta je niet in de rij te wachten . In de directe omgeving is niet veel te doen maar we hadden een paar dagen een auto gehuurd zodat we er op uit konden om wat van de andere schiereilanden te zien. We hadden een boot gehuurd bij de Blue Lagoon , het was er prachtig.

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Fam. Taman23-08-2019

Perfecte vakantie bij mijn nieuwe “familie“gehad!!

Zoek je een authentiek Griekenland. Een kleinschalig hotel, mooie uitzichten, kraakheldere zee en verschillende nationaliteiten. Zoek dan niet verder.

Hebben dit resort met vrienden bezocht. Een groep van 9 man, van 2 tot 45 jaar. Hadden geboekt, 1 familiekamer en 1 junior suite. Kregen 1 junior suite en 1 luxury suite. schitterende kamers met mooi uitzicht over de zee. (ons hoorde je niet klagen) Zwembad niet heel groot. Maar nooit het gevoel gehad dat het vol was. Badmeester aanwezig, goed barpersoneel (Erato you’re the best!). Bij het strand altijd bedden beschikbaar, ook hier goed en aardig personeel waar we goede tips van hadden gekregen (Sonia and Catharina Thanks). In Griekenland staat familie centraal en dat is hier te merken. Zo ook in het restaurant, erg goed eten met veel afwisseling. Hoge kwaliteit , geen rijen en lekker lang na-tafelen. Omgeving is schitterend. Huur een auto dat maakt je vakantie af!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Bob Klinkhamer17-08-2019

Heerlijk hotel

Het is een gezellig gastvrij hotel met goede faciliteiten. Het ligt vrij afgelegen t.o.v. dorpje. Het is daarom zeker de moeite waard om een aantal keer een auto te huren om de mooie omgeving te verkennen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

3 tips over Hotel Sonia Village

• marlina, 09-08-2015

Join the cruise to see Mount Athos and the monasteries. Please be aware, the cruise getting there is 4.5 hours. Coming back is 1.5 hours. And have the time to join the tour of (and shopping in) the city (Thessaloniki).

• Jan Ambriola, 22-06-2015

Huur eens een auto en verken de omgeving of maak een boottocht naar de Blue Lagoon.

• Bianca Karssenberg, 25-06-2015

Boottrip naar Mount Athos is een aanrader.

4 vragen over Hotel Sonia Village

• Bas Taman, 08-07-2019

auto huur

Welke autoverhuur bedrijf wordt aangeraden?

Matiz88, 23-08-2019

Helaas geen antwoord ontvangen. Momenteel reeds geweest en hebben zelf een bus gehuurd voor 9 personen bij Chalkidiki cars. Goede prijs, goede auto goede service. (Ook last minute)

• Lin, 03-03-2019

Ligbedden

Ik zie op de foto's houten ligbedjes. Liggen hier matrasjes op overdag? Of zijn er ook andere ligbedden?

Mariët Visserman, 24-06-2019

Daar liggen geen matrasjes op. Deze bedden liggen ook vrij hard. Maar op het strand en bij het zwembad zijn ook andere bedjes die wel zacht zijn. Op de dag van ons vertrek kwamen er veel nieuwe bedjes aan en de bedjes bij het zwembad werden vervangen. Mogelijk ook de houten, maar dat weet ik niet zeker.

• Joke, 26-08-2018

Koffie

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er senseo-apparaat aanwezig was. Kan dat echter niet terug vinden. Klopt het?

Joke, 01-09-2018

Inmiddels weet ik het. Er staan een espresso-apparaat en een magnetron op de kamer.

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Logies-ontbijt, Volpension
  • De staf spreektDuits, Engels
  • RokenToegestaan

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenGrieks, Internationaal
  • Aantal cafés1

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Magnetron, Strijkijzer, TV, Wasmachine

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Late check-out mogelijk, Vroege check-in mogelijk
  • Op het terreinTerras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• BalsportenBasketbal, Volleybal