Géén boekingskosten
ZooverHet coronavirus en jouw vakantie

Het coronavirus en jouw vakantie

Wegens extreme drukte lopen de wachttijden op tot >30 minuten.

Heb je een vraag over online inchecken, ruimbagage of je PCR-test? Lees voor je belt alle informatie op onze website goed door.

Alles over PCR-tests Alle veel gestelde vragen

Laatste update: 27 juni 2022

Wij ontvangen veel vragen over PCR-tests. Informatie over PCR-tests kun je snel vinden in de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken en het overzicht op deze website. We willen je vriendelijk verzoeken om deze websites goed te bekijken en ons alleen te bellen als er informatie over jouw bestemming ontbreekt.

Sinds 16 februari 2022 zijn veel reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken aangepast naar de situatie vóór de coronapandemie. In veel gevallen zijn er nog inreisbeperkingen en maatregelen op bestemming, maar corona geeft niet langer de doorslag voor het reisadvies van een land. Vanaf nu wegen alle veiligheidsrisico's weer mee in het bepalen van een reisadvies.

Hou de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken goed in de gaten voor het boeken van je vakantie en in aanloop van je vakantie. Ondanks de versoepelingen zijn er nog steeds maatregelen en inreisbeperkingen van kracht. De kleur van een land zegt namelijk niets over de inreisbeperkingen van een land en de maatregelen op de bestemming. Een land kan bijvoorbeeld een groen reisadvies hebben, maar alsnog inreisbeperkingen hanteren voor vakantiegangers.

Voor ieder land geldt een ander advies. Deze adviezen kunnen veranderen. Daarom adviseren we je om altijd het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken te controleren bij het boeken van en in aanloop naar je vakantie.

Ben je benieuwd wat de invloed van corona op jouw vakantie naar Spanje is? De meest actuele informatie over je vakantie naar Spanje en corona vind je op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Ga je op vakantie naar Griekenland en wil je weten wat het reisadvies omtrent corona is? Je lees alle informatie over je vakantie naar Griekenland en corona op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Wil je weten welke corona maatregelen gelden in Turkije? Alle informatie omtrent jouw vakantie naar Turkije en corona vind je op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

In principe gaan onze vakanties gewoon door, tenzij een land een rood reisadvies heeft. Wanneer je boeking onder onze geldteruggarantie valt, kan je in het geval van een oranje reisadvies kosteloos annuleren. Dit geldt alleen voor boekingen gemaakt tot en met 28 februari 2022. Hierover dien je zelf contact met ons op te nemen binnen twee weken voor vertrek. Duurt het nog langer dan twee weken tot je op vakantie gaat? Dan willen we je vragen om nog even geduld te hebben.

Heb je na 28 februari 2022 geboekt? Dan valt je boeking niet onder onze geldteruggarantie. In dit geval rekenen wij annuleringskosten. Meer informatie over annuleringskosten lees je hier.

Sinds 20 april 2022 om 0.01 uur hoef je geen gezondheidsverklaring te laten zien wanneer je landt op een Nederlandse luchthaven. Meer over de gezondheidsverklaring lees je hier.

Let op: het land waarnaar je op vakantie gaat kan wel documenten vereisen. Welke informatie van toepassing is op jouw vakantieland vind je terug op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het regelen van de juiste documenten.

We werken samen met verschillende touroperators. Zo verkopen we reizen van TUI, FTI en Vakanties.nl. Elke reisorganisatie hanteert zijn eigen regels. Wanneer jouw vakantie niet doorgaat door het coronavirus nemen we persoonlijk contact met je op.

Waar vind ik mijn uitvoerende touroperator?

Wie jouw uitvoerende touroperator is, vind je terug op de volgende plekken:

• Op je factuur
  • Op je reisbescheiden

Kan je het hier niet vinden? Vraag het onze digitale medewerker Soof! Je start een chat door op het gele bolletje te klikken.

Op dit moment worden de volgende maatregelen globaal toegepast. Check voor je vertrekt altijd de lokale regels op de website van Buitenlandse Zaken. Veel maatregelen gaan over het dragen van een mondkapje. Zorg er dus voor dat je deze zelf mee je hebt!  🛃 Op de luchthaven

• Mondkapje verplicht op de luchthaven en tijdens boarden.

🛫 Je vlucht

• Contactloos inchecken en boarden.
  • Mondkapje verplicht.
  • Lucht wordt gefilterd.
  • Speciale training voor staff en crew.

🚌  Je transfer

• Je transfer is gedesinfecteerd.
  • Chauffeurs worden regelmatig getest.
  • Mondkapje volgens lokale regels.

🏠 Je verblijf

• Lokale vertegenwoordiging via Whatsapp, Skype of Telegram.
  • Verhoogde frequentie van schoonmaak en desinfectie gedurende je verblijf.
  • Fysieke afstand voor staff en gasten, ook in het zwembad.
  • Extra hygiënemaatregelen bij restaurants, bijv. bediening aan tafel i.p.v. lopend buffet.

Er kunnen geen rechten worden ontleent aan eventuele foutieve informatie of verouderde op onze website. De informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken blijft altijd leidend.