Salou

Salou: zon, zee en nog veel meer

Het bruisende Salou is echt niet alleen een topbestemming voor feestende jongeren. Ook gezinnen met kinderen en ouderen zullen genieten van de prachtige brede zandstranden, de vele winkels, marktjes en restaurants en het grote aanbod aan toeristische faciliteiten. Watersport en waterpret, excursies te kust en te keur; je verveelt je geen moment!

Fijne accommodaties en things-to-do

3 verschillende verblijven

De beste verblijven

3 kindvriendelijke hotels

Van alles te doen in deze hotels

• Zoover Hotel Icon
    Niet alleen zee en strand

Je kunt alle kanten op in en buiten Salou

3 verschillende verblijven

decoration
Camping Sanguli: grote camping met veel voorzieningen

Camping Sanguli ligt zo’n 100 meter van het strand. Het is een dorp op zich met veel faciliteiten; je hoeft je hier niet te vervelen. Er zijn maar liefst vier zwembaden, veel sportmogelijkheden, verschillende restaurants en supermarkten. Behalve plaats voor tenten zijn er ook stacaravans en bungalows te huur. Een fijne camping voor jong en oud!

Hotel H10 Delfin: dichtbij het centrum en het strand

Dit ‘adults-only’ hotel heeft een erg goede locatie; je loopt direct het centrum van Salou in en ook het strand en de boulevard zijn dichtbij. Er is een mooi zwembad op de begane grond maar ook één op het dak: zwemmen met uitzicht! Volgens de reviews zijn de kamers erg schoon. Een goed verzorgd hotel op een fijne locatie!

Hotel Golden Port Salou: verwend worden met goede en gevarieerde keuken

Het vriendelijke personeel en het zeer goede eten komt in veel reviews van gasten terug. Zij zijn enthousiast over de variatie van de maaltijden. Er worden leuke activiteiten voor kinderen georganiseerd en er is genoeg te doen. Strand en centrum zijn op loopafstand dus ook de locatie is fijn. Een prima hotel voor jong en oud!

3 fijne familiehotels

Hotel H10 Salou Princess: geniet van alle voorzieningen

Dit schone en verzorgde hotel wordt door vakantiegangers gewaardeerd vanwege het uitstekende eten. Er is een gezellige animatie voor jong en oud. En ook de locatie is goed: op loopafstand van de boulevard, het strand en het centrum. Het hotel heeft een mooi zwembad op de begane grond en ook een whirlpool met zonneterras op de 1e verdieping.

Villa Romana: de kinderen vermaken zich hier prima

Villa Romana heeft een mooi zwembad waar de kinderen zich goed zullen vermaken. En ook het leuke animatieteam zorgt daarvoor. Geniet van de wellness faciliteiten in het hotel. Of hou je conditie op peil in de fittnessruimte. Het hotel ligt op een rustige locatie. Kortom een fijn familiehotel!

Las Vegas: lekker eten en vriendelijk personeel

‘Het mooiste hotel dat we ooit in Spanje hebben gehad’ aldus een review. Vakantiegangers zijn erg enthousiast over het eten en vriendelijke personeel in dit schone en verzorgde hotel. Ook de ligging is goed; niet ver van het strand en het centrum. Veel kamers hebben uitzicht op zee. Genieten dus in Las Vegas!

Niet alleen zon, zee en strand

decoration

De stranden van Salou: schoon en lekker ruim

Hier kom je voor naar Salou: het strand. Volgens de vele reviews zijn de stranden goed onderhouden en schoon. Er zijn nette toiletvoorzieningen. De stranden zijn behoorlijk breed; genoeg ruimte dus om je handdoek neer te leggen. Het water wordt hier maar heel langzaam diep. Zeker voor kleine kinderen is er dus veel ruimte om in het water te spelen.

De boulevard van Salou: heerlijk flaneren van fontein naar fontein

Je kunt hier overdag en ’s avonds heerlijk flaneren over de brede boulevard langs het strand. Rust even uit op een bankje in de schaduw van palmbomen bij één van de vele fonteinen. Heerlijk voor een beetje verkoeling. Of strijk neer op een terrasje; altijd leuk om ‘mensen te kijken’.

Port Aventura Park: één van de grootste pretparken van Europa

Ben je niet al te bang aangelegd? Stap hier in Salou dan in één van de hoogste achtbanen van Europa. Na de achtbanen kun je even tot rust komen bij een show die meerdere keren per dag worden gegeven. Voor de kleintjes is er een wat rustiger deel in het pretpark: Sesamstraat. Genoeg te doen voor een hele dag pretparkplezier!

Barcelona: een bruisende stad

Een dag naar Barcelona is een must. Je reist er in zo’n anderhalf uur naar toe met de trein of bus. Een hop-on-hop-off bus is een handige manier om de hoogtepunten van Barcelona te zien. Bewonder de Sagrada Familia en Parc Guell van de fantasierijke architect Gaudi. Slenter over de altijd gezellige Ramblas. Er is zo veel te zien in Barcelona.

Tarragona: een historische en gezellige stad vlakbij Salou

Binnen een kwartier rij je met de trein naar het historische Tarragona. In dit mooie stadje vind je nog veel overblijfselen uit de Romeinse tijd zoals een amfitheater en een aquaduct. Ze staan op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Bewonder ook de prachtige kathedraal in het centrum. Je kunt er heerlijk eten op één van de gezellige pleintjes.

Sorteren

vakanties Salou

Reviews over Salou

Volgend jaar weer

Fallon
    12-7-2018
    Het strand van Salou is erg mooi en goed onderhouden. Er is van alles te doen voor jong en oud. Op de boulevard zijn leuke winkels en lekkere restaurants. Wij zijn allebei erg blij als we weer in Salou zijn.

Prachtig

Twan Groetelaers
    11-7-2018
    Salou is een prachtige plaats. Het is er gezellig. Mooi strand. Vriendelijke mensen etc

Peter
    7-6-2018
    Salou is fantastisch!!! Mooi lang strand. Lekker eten. Lekker weer en fijne mensen. Goede verbinding met Barcelona en genoeg activiteiten te doen in en rond Salou. We komen zeker terug.

zeker een aanrader!!

miquiela
    17-4-2018
    vorige jaar zomervakantie ben ik voor het eerst naar salou geweest. Ik vind dit een hele gezellige omgeving. waterparken in de buurt en pretpark. We verbleven in het sol costa dorada hotel.

Shirley tran
    16-3-2018
    Het strand was prachtig en het omgeviing ook. Veel te beleven en lekker eten
Salou scoort een 8,3 uit 10, op basis van 934 reviews