Hotel Austria

Nooit meer, zeer ongastvrij

Peter
3-4-2018
  • Ligging t.o.v. pistes6

Bij aankomst 's morgens om 9.00 uur werden we met 50 man in een kleine ruimte gepropt waar we onze koffers en ski spullen konden opbergen. Vervolgens stond iedereen zich op een stukje beschikbare ruimte om te kleden. Op zich niet zo heel erg, bekend was, dat wij pas na 14.00 uur konden inchecken. Na skiën en adres skiën waren wij terug om 19.50 om aan te schuiven bij het diner. Helaas, ons werd de toegang tot het diner ontzegd, door wat later bleek de hotel eigenaresse. De vriendelijke jongeman aan de balie deed nog zijn best, Maarn de te bruine vrouw zei nee en zonder enige uitleg liep ze weg. Zeer ongastvrij en je voelt je gelijk niet welkom in dit hotel.

Kamers waren zoals dat moet zijn, bedden en badkamer ook. Ontbijt sober, maar genoeg.

Zondag bij vertrek kwam de botte eigenaar met de mededeling dat alles gesloten was en dat wij zelf maar naar buiten moesten en hij vertrok. Niet normaal zo bot.

Heerlijk!

Len
10-3-2018
  • Ligging t.o.v. pistes7

Goed hotel in een fantastisch skigebied. Ruime kamers, lekkere bedden en goede warme douches. Ontbijt is goed en avondeten zeker voldoende (vast menu). Skibus stopt voor de deur en gaat naar Saalbach en Hinterglemm. Laatste bus gaat om 17 uur, maar er rijden ook veel taxi’s. We zagen ook een pad om tot het hotel te skiën, maar dat hebben wij niet gedaan.

Er is een ruimte on koffers te stallen en te douchen als je nog niet op de kamers kan of al de kamer uit moet. Dat is wat rommelig. Er is nog een tweede ruimte waar minder koffers staan. Handig om te weten. Tip is ook om ontbijt te bestellen in het hotel bij aankomst na een nachtbustreis.

Goed hotel voor een prima prijs.

R.de Graaf
10-3-2018
  • Ligging t.o.v. pistes8

Vertrouwd hotel, meerdere malen geweest.

Keurige kamers, lekker eten en een relaxte sfeer.

• Ligging t.o.v. pistes8

Hotel, wellnes (vrijdag en zondag gesloten!?), eten, kamers, ligging OK.

Rest, dus personeel en eigenaars (op de kamermeisjes en een enkele bediende in het restaurant na)zeer ongastvrij, ongeinteresseerd en onbeschoft !

Als je dat niet erg vindt, gewoon gaan. Maar ons zie je er niet meer.

Niet voor herhaling vatbaar!

Wilma Jonker
4-2-2018
  • Ligging t.o.v. pistes3

Volgens touroperator is dit een familie hotel dat bekend staat om haar gemutlichkeit. Zowel van het familiaire als van de gemutlichkeit hebben wij weinig gemerkt. Drankjes kunnen niet op rekening van de kamer gezet worden, het avondeten is matig en de thema buffetten zijn over gaar en lauw warm en dien je te scheppen uit een rij aluminium bakken. Het personeel (inclusief de eigenaar en zijn vrouw) is ongeïnteresseerd, heeft geen zin om te bedienen en werken zeer inefficiënt. Een uitzondering op het geheel zijn de kamermeisjes; ook zij spreken geen Duits maar vriendelijkheid kent geen taal, de kamermeisjes groeten je 's ochtends met een glimlach en de kamers zijn schoon.

Al met al: verwacht niet veel. Het hotel ligt aan een drukke weg, weliswaar naast de (ski)bushalte maar er is op loop afstand helemaal niets te bereiken.

Niet nog een keer door slechte service

Hendrik Jan Cassee
1-2-2018
  • Ligging t.o.v. pistes3

Kamers zijn keurig en worden goed schoon gehouden. Geen zeepjes etc. Inrichting ziet er goed uit. Het eten is kwalitatief in orde, prijs kwaliteitsverhouding klopt.

Wel allemaal wat aan de hartige kant en behalve op de buffet avonden karige porties.

Het personeel is, een enkele uitzondering daargelaten, bijzonder onvriendelijk en toont niet in de gasten geïnteresseerd te zijn. Onze groep bestond voor de helft uit visueel beperkten, de manager sprak uit dat als hij het van te voren had geweten deze gehandicapten had geweigerd.

Overdag is er niets in het hotel te beleven, bar is dicht tot vier uur geen hapjes of drankjes voor je. Na 21:00 moet je in de foute retro disco, ook wel bekend als de kellerbar, de zelfde consumpties halen tegen hoger tarief. O, ja er kan alleen contant en per direct worden afgerekend. Dit wordt veelvuldig door de manager kenbaar gemaakt terwijl hij met zijn knotje en karateclubjas door het hotel loopt.

Nog nooit zo slecht behandeld !

Yvonne
1-2-2018
  • Ligging t.o.v. pistes4

Kamers zijn keurig en schoon. Eten is oke (wat zout en kleine porties muv buffet). Bizar is prijsverschil drankje op beganegrond of kelder (1 euro duurder!) en de starre openingstijden (voor 8 uur geen ontbijt, geen drankje voor 16:00 uur). Alles moet contant per direct afgerekend worden. Maar vooral de houding van de hotelleiding is stuitend. Als hij had geweten dat onze groep uit visueel beperkten had bestaan dan had hij dit geweigerd “ hij mot niets van gehandicapten hebben”. We hebben nog enkele vervelende anacdotes maar die zullen bij touroperator gemeld worden (bedreiging van een medereiziger). Niet voor herhaling vatbaar, slecht houding personeel (meeste zijn niet geintereseerd).

wat weer een heerlijk verblijf!

joke
21-1-2018
  • Ligging t.o.v. pistes9

Al jaren komen wij in hotel Austria met een groep vriendinnen. Het personeel is allervriendelijkst en probeert het je echt naar de zin te maken. De barman Gunther weet na 1 rondje precies wie wat drinkt en zorgt dat het je aan niets ontbreekt.

De bediening in het restaurant is allervriendelijkst, veel personeel werkt er al jaren en dat zegt ook iets. Voor het hotel stopt de skibus, dus perfect. Heerlijke kamers dus kortom top!!

Goede service

Gezin uit Zeist
5-1-2018
  • Ligging t.o.v. pistes8

Heerlijke vakantie gehad, in mooi hotel met goede bediening,schone kamers en goede keuken.

Helemaal top en een gezellige

Frits

Adres ski

Fout.

Niks

Kras

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Austria in Saalbach / Hinterglemm / Leogang, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Austria zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.