Ravenstein

Vakantie in Ravenstein

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Ravenstein

Reviews over Ravenstein

• 8Marian31-10-2017

Ravenstein is fantastisch een leuk oud stadje

Dat ravenstein een oude stad is . Je kunt er mooi fietsen het is wel verstandig om je eigen fietsen mee te nemen. Maar je kunt ook fietsen huren (dat hebben wij gedaan).Er is veel te zien in de omgeving. Je kunt ook lekker genieten bij het hotel op het terras.Toen wij in Ravenstein waren was het jammer dat er een winkel was die maar een paar uurtjes open was waar je leuke snuisterijtjes kon kopen. Er is wel een supermarkt vlakbij.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2017

• 8Wim01-08-2015

Mooi vestingstadje

Toen wij in Ravenstein waren, was er niet veel volk op de been, wat de sfeer niet ten goede kwam. We vonden het stadje wel heel mooi en er is veel bewaard gebleven. Het is ook een echt slenterstadje, heel veel te zien. Ik ga niet alles noemen, de bijgevoegde foto's zeggen genoeg.

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2015

• 9Thijs Kolen16-12-2013

Brabantse gemoedelijkheid!

Een dorp met stadsrechten!

• 7Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2013

• 8Madeleine19-10-2013

Leuk vestigstadje

Tegen 5 uur kwamen we in de buurt van Ravenstein en zijn toen naar het vestinggedeelte gereden om dat even te bekijken. Het was zeer rustig en in het historische gedeelte heb je zeer mooie pandjes. Wat ons ook verraste waren de mooie winkels in dit gedeelte, o.a. bloemenwinkel was een lust om te zien. Het mooie park en het Leerlooiershuisje hebben we gezien vanaf de parkeerplaats. We hebben heerlijk gegeten in de herberg en zijn toen weer verder gegaan. Zagen toen ook de Maas en de vestingwallen in het donker. Iets voor de volgende keer als we in de buurt zijn.

Gereisd met vrienden in oktober 2013

• 9ton10-07-2013

prachtig oud stadje

mooi gelegen aan de Maas. Een pittoresk stadje. leuke straatjes en mooi gebouwen. De moeite waard om een middagje te bezoeken.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2010

• 8Rinus03-01-2013

Vestingstadje

Ravenstein is een klein, wat slaperig vestingstadje aan de Maas dat in 1360 werd gesticht, een groot deel van de omringende gracht is nog intact, het stadje ziet er met zijn smalle keienstraatjes schilderachtig uit en telt verschillende monumenten zoals het 18e eeuwse Raadhuis met ervoor de stadspomp, de barokke St. Luciakerk met fraai interieur uit 1735, de eenvoudige Garnizoenskerk uit 1641, molen de Nijverheid en een Leerlooiershuisje uit 1887 dat gelegen is in de stadstuin, een kruidentuin langs de stadsgracht. Langs de stadsgracht ligt deels een rustig boomrijk park met wandelpaden vanwaar men een mooie blik heeft op het stadje. Even buiten Ravenstein ligt langs de Maasdijk het kleine dorpje Neerlangel waar men het historische St. Jan de Doperkerkje kan bezoeken.

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2013

• 8Mary 22-09-2012

Ravenstein, een stadje met veel historie

Voor de tweede maal hebben wij Ravenstein bezocht en ditmaal met een stadswandeling, gekocht bij de VVV. Het was zeer de moeite waard en hebben nog meer mooie plekjes gezien. Alleen jammer dat de "Heen en Weer" alleen maar hoogzomer over de Maas vaart , want dat onze dag nog leuker gemaakt

• 8Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in september 2012

• 8fr_woning11-05-2012

Het buitengebied .

• 358 - We waren recent nog een paar dagen in Ravenstein . We zijn langs de oude vestingwallen gaan wandelen . Zover mogelijk langs de Maas gelopen . Aan de overkant waren ze druk bezig met lossen van zandschepen . Hier word aan de verzwaring van de dijken gewerkt . In het dorp was het rustig , het weer is ook niet zo .....
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in mei 2012

• 7Reislustig25-09-2011

Aardig vestingstadje

Aardig vestingstadje met toch ook aardig wat nieuwbouw. Stadswandeling duurt ongeveer een uurtje dan heb je het wel gezien. Museum voor vlakglas en emaillekunst en een leerlooiershuisje zijn twee bezienswaardigheden in dit plaatsje. Een paar leuke terrasjes aan de Marktstraat. De kerk was toevallig open zodat we even binnen hebben kunnen kijken.

• 7Cultuur

Gereisd met partner in september 2011

• 7fr_woning29-06-2011

Ravenstein en de Osendrop .

-184- We waren s'avonds nog even het stadje ingegaan om nog wat foto's te nemen , wat ons was opgevallen , dat er in de smalle straatjes , tussen de huizen aan de straatkant , zeer smalle deurtjes zitten . Een bewoonster , die ook een stadswandeling begeleid , vertelde ons het volgend ; De huizen in het centrum waren aan de voorkant van hout en de zijmuren van steen , het regenwater kwam van de daken in de zogenaamde " Osendrop " ( gangetjes ) terecht en zo afgevoerd naar de straat . Het werd ook gebruikt als vluchtgang . De deurtje zijn altijd los .

We ondekten verder nog drie opvallende pandjes in het centrum van Ravenstein

Gereisd met vrienden in juni 2011

10 van de 11 reviews gezien