Franeker

We hebben een aantal aanbieders voor Franeker voor je op een rij gezet:

vakanties Franeker

We hebben een aantal aanbieders voor Franeker voor je op een rij gezet:

Reviews over Franeker

Pittoresk stadje met mooie oude stadskern.

Gemma en Harry,
    3-12-2017

Franeker is een typisch klein Fries stadje. Het biedt genoeg om eens kennis te maken met een stukje geschiedenis over het ontstaan van de plaats. Leuke bezienswaardigheden zoals het Planetarium, de voormalige universiteit, het stadsmuseum, de kaatsbaan en natuurlijk het unieke kaatsmuseum. In de regio is voldoende te bekijken en het ligt op steenworp afstand van andere mooie Friese plaatsen: Harlingen, Bolsward, Leeuwarden, Sneek, etc.

Gereisd met partner in november 2017

Historisch centrum

Rinus Manders,
    24-6-2017

Franeker is een van de Friese elf steden, het is een bruisend stadje omgeven door polderland met uitgestrekte weilanden.

Het stadje heeft een prachtig historisch centrum dat doorsneden word door enkele grachten en waar veel valt te beleven, het wemelt hier van de mooie gevels en als bijzondere bezienswaardigheden kunnen worden genoemd het stadhuis, het Martena museum, het planetarium, de Martinikerk en het Korendragershuisje.

De stad heeft veel voorzieningen en met de vele terrasje maakt het een gezellige indruk.

Franeker is goed voor een dagje genieten.

Gereisd met partner in juni 2017

archtectonisch fraai centrum voor kort verblijf

harry vos,
    15-11-2016

de binnenstad voor een stadswandeling is mooi met enkele bijzondere historische en culturele elementen / attracties.

maar echt spannend en dynamisch is en wordt het niet; ook niet voor de shoppende bezoeker.

maar een fietstocht vanuit franeker over en door het Friese land is aan te bevelen: van kerktoren naar kerktoren!

Leeuwarden, Harlingen en de waddenzee nabij, ook per fiets.

Gereisd met partner in oktober 2016

Bijzonder

Nard,
    24-10-2016

Franeker heeft nog verbazend leuke (kleding)winkels. Al staat er ook best veel leeg. Eijsinga's planetarium mag niet worden gemist Een stadswandeling met een gids is een aanrader. Het Martena museum viel ons wat tegen; saai en te statisch. Het aanbod aan horeca valt tegen.

Gereisd met partner in oktober 2016

Mooi stadje.

Nelly en Ben,
    22-9-2015

Franeker is een mooie stad. Het Martena museum en het planetarium zijn zeer de moeite waard, er is een gevarieerd winkelaanbod en er is veel natuurschoon in Franeker en omgeving.

Bovendien werden wij overal zeer gastvrij benaderd. Het is een stad waar wij met plezier aan terug denken en waar we graag weer een vakantie willen doorbrengen, met name omdat het ook mooi centraal gelegen is ten opzichte van andere elfstedenstadjes en de Waddeneilanden.

Gereisd met partner in september 2015
Franeker scoort een 8,4 uit 10, op basis van 80 reviews