Reviews over Gressoney la Trinité

Mooie Locatie in de hoge bergen

Cor,
    10-8-2016

Wat je moet weten dat je vanuit de Autosnelweg nog 30 km. naar boven moet klimmen ook al zegt je navigatie " bestemming bereikt " Dan is het op dezelfde weg, alleen 30 km. verderop naar boven 1.750 mtr. klimmen. Dat maakt een zoektocht ernaartoe een stuk makkelijker. Eenmaal boven, kun je het niet missen. In de beschrijving staat "aan de voet van de berg in het Oasta dal. Dat is het dus niet. We hadden dit als zg. doorreisvakantie geboekt als tussenstop naar diep zuidelijke en zonnige Italie, om onze vakantie sportief te beginnen, maar geen idee dat het zo hoog lag en zo ver weg van de snelweg. (ca. 40 min. ) Met enog zoekwerk bijna 1.15 vetraging. Maar eenmaal arriveert hebben we er geen moment spijt van gehad. Mooie goed verzorgde accommodatie met vriendelijk en behulpzame eigenaresse die je ook opvangt aan de receptie. Die overal waar nodig is een hand uit de mouwen steekt en meehelpt daar waar nodig is. We hebben er goed gegeten voor een redelijke prijs/ kwaliteit verhouding. Tip: ga er niet heen voor de zon, want het is in de zomer toch een regenachtig gebied. Uiteraard is dit voor de wintermaanden een perfecte locatie bij uitstek om te skieen.

Mooi hotel vlak bij de skiliften

Erwin,
    25-4-2012

Chalet du lys is een mooi ingericht hotel in het kleine dorpje Stafal. Het ligt op ongeveer 50 meter van de liften. Vanuit Stafal kun je beide toppen van het Monte rosa skigebied bereiken, kortom een fijne ligging.

In het dorpje is niet veel te beleven , er is 1 kroeg, verder niets. Als je van aprés ski houdt moet je hier dus niet zitten.

De kamers van het hotel zijn prima, goede bedden en een ruime badkamer. Het hotel heeft ook een mooie spa. Er is een bubbelbad, stoombad en een sauna. Op de site staat dat er een zwembad is, die heb ik niet gezien, waarschijnlijk wordt het bubbelbad bedoeld...

Het eten in het hotel was super! Een zeer uitgebreid buffet en daarnaast nog 3 geserveerde gangen. Ook hebben ze een mooie wijnkaart.

Kortom als je wil gaan skiën in het monte rosa skigebied dan is dit hote zeker een aanrader!

Prettig verzorgd hotel

Paula,
    13-2-2011

Een mooi verzorgd hotel met een goed halfpension. Een heerlijk kaasbuffet was inbegrepen. Verder beschikt het hotel tegen betaling over sauna. Een busje brengt je gratis naar de skilift iets verderop. Prima service.

Dit jaar opnieuw

Max Olivier,
    10-10-2009

De kamers zijn een beetje klein maar dat is het enige minpunt

We zijn hier toevallig terechtgekomen omdat het geboekte 2

Peter & Rien,
    16-7-2006

We zijn hier toevallig terechtgekomen omdat het geboekte hotel reeds vol was.

Het ons aangeboden alternatief, Gasthaus Lysjoch, zag er in eerste instantie ongunstiger uit: 2 km van het dorp verwijderd. Maar de ligging van Lysjoch t.o.v. de skilift met directe verbinding met het skigebied bleek ideaal.

Rustig en schoon hotel. Ruime kamer. Roken in hotel verboden. Eten in hotel eenvoudig maar lekker.

Gressoney la Trinité scoort een 8 uit 10, op basis van 1 reviews