Novafeltria / Perticara

Reviews over Novafeltria / Perticara

fantastisch

Herman en Bep Oosterman,
    4-7-2016

Een camping uitzoeken in een niet bekend staand toeristisch gebied heeft ons in het geval van camping Perticara niet teleurgesteld. In de omgeving van de camping zijn veel dorpjes die het bezoeken waard zijn geweest. Bijzonder indrukwekkend waren de dorpen Sant Agata Feltria (theater en kasteel), Pennabilli ( internationaal artiesten festival, theater en monumenten), Talamello ( dorpscentrum) San Leo ( burcht met veel informatie en bezienswaardigheden over de middeleeuwen) en de dicht bij zijnde toeristische plaatsen als Rimini ( strand), San Marino ( zelfstandige republiek) en Sarsina ( Museum met beelden uit de tijd van de Romeinse keizers). Kortom niets om je te vervelen. Kom je da een wandeling terug op de camping dan is daar een heerlijk zwembad waar je verkoeling in kan zoeken. Ook de “excursies” ( tassenfabriek, zwavelmuseum, Kaasboerderij, wijnproeverij, etc.) die de camping organiseerde waren van een goed kaliber. Op de avonden waarop er diners worden georganiseerd is het erg gezellig in het restaurant. Bovenstaande geeft blijk hoe Nel en Bert deze camping al jaren met liefde leiden. PieterBas en Linda doen qua gastvrijheid niet onder en deze vier mensen geven je het gevoel dat je van een vakantie iedere dag, ook bij minder weer, kan genieten.

Gereisd met partner in juni 2016

nog geen massa toerisme

Ester Mulder,
    4-1-2015

Perticara is een klein plaatsje met een gezellig pleintje. Er zit onder andere een bakker en een slager. Ook twee kleine supermarkten. Novafeltria is een grotere plaats met grotere supermarkten. Leuke markt!!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Flink zoeken naar de leuke plaatsen

Arjan,
    29-7-2014

Tussen Novafeltria en de kust valt er niets te zien, op San Leo en San Marino na. San Marino betekent wel filelopen tussen de andere toeristen.

Novafeltria heeft niets te bieden behalve een paar noodzakelijke supermarkten en een wekelijkse markt. Restaturants vallen tegen.

Van Novafeltria landinwaarts wordt het beter. Er zijn een paar leuke (erg kleine) plaatsjes. Leuk om even doorheen te wandelen, maar in veel gevallen ontbreekt de Gelateria of een andere uitspanning waar je even onderuitgezakt het dorpsleven kunt gadeslaan. Voor zover daar al sprak van is. De natuur is hier iets ruiger en er is minder verstoring door lelijke industrie en onafgemaakte kantoorbouwsels. De wegen zijn hier rustig.

Wat mij vooral opviel was dat de "Italiaanse" sfeer nogal afwezig is in deze streek.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Mooie omgeving!

Richard Lane,
    31-7-2013

Het dorpje is prima je kunt er goed boodschappen doen. In de omgeving zijn echte super mooie echte Italiaanse dorpjes maar bezoek zeker San Leo, Urbino, Agatha Feltria, San Marino (wel toeristisch) en Ravenna!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

Heerlijk en prachtig

patriciadekoning,
    17-9-2012

Wij houden van de dorpen Novafeltria, Perticara en alle mooie dorpen in de buurt. Niets spectaculairs, maar marktjes over, terrasjes (cappuccino en spritz drinken), kerkjes bezoeken, rondlopen en genieten!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012
Novafeltria / Perticara scoort een 8,1 uit 10, op basis van 31 reviews