San Menaio

Reviews over San Menaio

Zuid Italiaanse sfeer camping

Ada Brouwer,
    11-8-2015

Prachtige camping met veel voorzieningen. De camping is een echte familie camping, waar hoofdzakelijk mensen uit de nabij gelegen steden voor 3 maanden staan om aan de warmte van de stad te ontsnappen. Zeer gemoedelijke sfeer. Heel goed restaurant met voor ons zeer lage prijzen. Mooi zwembad, tennisbanen, winkel en busje naar prachtig strand. Diverse mogelijkheden mbt huur bungalow, caravan of prachtige houten stacaravans. Zeer kindvriendelijkheid voor alle leeftijden. Wij komen er al 25 jaar . Ook onze kinderen komen graag langs. Weinig buitenlandse toeristen. Ook omgeving prachtig. Puur Italiaanse sfeer.

Gereisd met partner in juli 2015

Heerlijke camping

Regine,
    5-8-2011

Na 2006 nogmaals teruggegaan (herinneringen ophalen). Wederom genoten van deze typisch Italiaanse camping. E.e.a. is veranderd. Er zijn terrassen aangelegd. De tennisbaan is gratis. Het zwembad is heerlijk en lekker rustig. De bus naar het strand rijdt constant op en neer (zwembad gesloten en geen busvervjoer tijdens de siesta tussen 13.00 en 14.30 uur)

Lekkere pizza's in het restaurant. 's Ochtends vers brood. Prima winkeltje en groentekraampje.

Centraal gelegen t.o.v. diverse bezienswaardigheden en dorpjes. Via de camping reservering mogelijk voor boottochtje naar Isola Trimeti en grotten.

Binnenland is prachtig natuurgebied/reservaat voor wandelingen.

Tijdens hoogseizoen animatie.

Gereisd met partner in juli 2011

mooi strand en zwembad

sasnet,
    6-1-2011

Een mooie camping. Wij huurden een huisje voor 6 personen. Bed in de woonkamer wat krap maar je leeft buiten dus het was wel te doen. Schoon huisje in het bos, daardoor binnen niet te warm, er is geen airco maar dat is ook niet echt nodig. Camping eigenaren erg vriendelijk, 1 persoon die wat Engels spreekt. Restaurant bij de camping is prima, ook afhaal pizza's. Iedere paar minuten een busje naar het prachtige strand. Mooi zwembad, tussen de middag dicht, dat is vrijwel overal in Italië. Er is wel wat animatie, maar dat is alleen in het Italiaans. 's Ochtends dansjes op 't strand en 's avonds show met en door Italianen. Tijdens ons verblijf geen enkele andere Nederlanders gezien. Voor de kinderen ( pubers) wat minder. In dit deel van Italië spreken de pubers geen of nauwelijks Engels, aansluiting is lastig. Mooie boottocht langs de (grotten) gemaakt + ferry naar Trimiti eilanden waar je prachtig kunt duiken. Campingwinkel alleen het hoognodige, op 15 min grote supermarkt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

Heerlijk vakantieadres: alle rust op 500 m van zee

Katrien Vantomme,
    21-9-2009

Is een prachtig gelegen huis met 4 appartementen. Wij zaten in het enige op de verdieping. Schitterend zijuitzicht op groenblauwe zee en vallei met olijfbomen. Heel rustig en veel privacy. Tuin met citrusvruchten en olijfbomen, stenen barbecue in tuin. Wasmachine voor gezamenlijk gebruik. Lakens en handdoeken aanwezig. Heel lieve eigenaren: familie d'Attoli. Goed ingericht en slechts 500 m van zee. San Menaio is klein, wel een paar goede restaurantjes en winkeltjes. Niet toeristisch. De Gargano en Apulië zijn heel mooi en authentiek. Bezoek ook de prachtige Tremiti-eilanden: boot vertrekt vanuit Peschici en Rodi. Supervakantie gehad!

Gereisd met oudere kinderen in september 2009

Hardwerkende jonge man, heeft hulp van familie

E.van Eimeren,
    26-5-2008

Hardwerkende jonge man, heeft hulp van familie. Niet ver verwijderd van eenvoudig, rustig strand. Vergeleken met overvolle campings dicht bij het strand, is dit een verademing.Toen wij er waren was de keuken nog niet open,maar de beroepskok gaf al een voorproef.

Wij waren er al voor de tweede keer.

Gereisd met partner in mei 2008
San Menaio scoort een 7,6 uit 10, op basis van 7 reviews