Camping L'Hirondelle

WebsiteLink naar websiteWeer vandaag8°4°
Camping L'Hirondelle
7,3

Omschrijving
Op Camping l'Hirondelle (Frankrijk) heb je een prachtig uitzicht op de bergen. Een echte familiecamping, want kinderen hebben dolle pret in het zwembad met glijbanen en het klimbos aan de overkant. De camping ligt ook aan een verfrissend riviertje en niet ver van het middeleeuwse dorpje Chatillon-en-Diois in de Rhône-Alpes.

209 reviews over Camping L'Hirondelle in het Nederlands

Prachtige camping, rivier, en mooie grote plaats

Didi Blommerde,
18-12-2018

Prachtige camping, wij (met dochter van 10 en zoon 12) hadden een huurtent met eigen sanitair. Je krijgt een sleutel van een toiletblok met 4 ruimtes met in ieder een wc, wasbak en douche. Je hebt je eigen blok dus je kunt je spullen laten staan. Deze huurtenten met eigen sanitair staan allemaal achteraan de camping ook de gewone huurtenten. Wij hadden de 1 na laatste tent maar een prachtig grote plaats met veel bomen. Fantastisch. Wel een stukje lopen naar de winkel, bar of zwembad 12 min heel en ook weer 12 terug voor een broodje in de morgen. Wij vonden dat niet erg. De rivier is heerlijk lang gerekt dus altijd een prive plaatsje. Op sommige plaatsen diep andere ondiep kids konen zich met band heel de dag bezig houden vooraan beginnen en eindige bij onze tent. Veel Nederlanders op de camping 80 / 20 % wel heel gemoedelijke sfeer. Mooie omgeving veel te zien en doen.

Fijne camping

Jantien,
4-12-2018

Wij verbleven op deze camping met eigen tent. Helaas hadden we geen plekje aan de rand van de camping, het uitzicht daar is prachtig. Wij stonden achteraan op de camping , s ochtends broodjes halen of de wandeling naar het zwembad was een lange wandeling. De laatste dagen hadden we daarom fietsen gehuurd bij het klimpark tegenover de camping, dit was vrij prijzig. Tip: neem fietsen mee. Wij stonden ter hoogte van sanitairgebouw 4.

De rivier was goed toegankelijk. Plekken met zicht op de rivier waren ook prachtig.

Zwembad met veel variatie, niet te druk in het hoogseizoen... heerlijk.

Je moet wel met de auto op pad om eea te bekijken in de omgeving. Wij vonden de plaats Die tegenvallen.

Rodelbaan en met kabelbaan de berg op en met de step naar beneden was 1 van onze hoogetepunten in de omgeving.

Sanitair was matig tot voldoende qua hygiëne en warm water.

We raden de camping aan, maar zorg wel voor een plekje met uitzicht.

Mooie camping in een buitengebied

René,
2-12-2018

Wij (2 volwassen, 1 kind 10 jaar + 1 kind 13 jaar) verbleven in juli 2018 op deze camping gedurende drie weken met onze eigen caravan en voortent. We hadden een plek achteraan op de camping (het is een langgerekte camping).De standaard plek heeft ons aangenaam verrast. Het was groot en omringt met bomen waardoor we volop schaduw hadden. Tegenover de plek was een privé sanitair gebouw dat erg stonk. Een probleem wat ieder jaar als het warm is terug komt, begrepen wij achteraf. Bij ons vertrek werd ons verteld dat we gecompenseerd zouden worden vanwege deze overlast maar helaas is het bij mooie beloftes gebleven en zijn we niet gecompenseerd. De pluspunten van deze camping zijn: mooie omgeving, leuke rivier met stroomversnellingen, mooi zwembad met waterspeeltuin. De minpunten zijn: het sanitair, de winkel en het winkelpersoneel (veel te klein, weinig verse producten en beperkte openingstijden), het restaurant (heel slecht!!).

Geweldig uitzicht, maar.........

Chantal,
20-9-2018

Uitzicht vanaf de campingplaatsen langs het veld onbetaalbaar!! Aan de rivierkant een leuk uitzicht. Midden op de camping sta je best donker doordat je onder de bomen staat. Zwemmogelijkheid in de rivier en zwembad. Sanitair.......... dat is een ander verhaal. Hierdoor verliest deze camping voor mij zeker een ster. Een aantal gebouwen zijn verouderd. Dat is nog niet zo erg als er goed wordt schoongemaakt. En dat gebeurd niet! Buiten het seizoen wordt er in de weekenden niet schoongemaakt, terwijl het dan nog best druk is met weekendgasten (beide weekenden waren er veel) en verder gebeurd het met de Franse slag. Gemiste kans! Nu was het af en toe gewoon vies.

Het restaurant is oké. De pizza's salades en hamburgers prima, maar patat bakken kunnen ze niet. Vies vet en slap. Verder als er feest is bij het restaurant duurt dat tot 4uur s nachts en de volgende ochtend kan je dan geen brood krijgen, wat je pas ontdekt als je er staat.

Mooie omgeving, sanitair niet ok

Matthijs Huizinga,
5-9-2018

Eten is top, vooral de combinatie halve pizza met salade was een topper. Salades goed. Pizza's uit houtoven, heel lekker. Zwembad was mooi en schoon, in het hoogseizoen nooit te druk. Waterspeeltoestellen waren mooi. Omgeving is fantastisch, rij naar het oosten en je komt mooie bergpassen en gorges tegen. Stadje Die en Valence vielen tegen. Achteraf hadden we naar Crest moeten gaan. Het sanitair, ik weet dat er discussie is op deze site of er wel/geen rioollucht is. Ik heb onderzoek gedaan en het lijkt erop dat S1 t/m S3 zijn aangesloten op riool en vanaf S4 (die buiten gebruik was), en S5 en S6 werken met sceptic tank en vloeiveld. We hebben naast een rioolput gestaan waar de deksel half af was (stinken) tussen S4 en S5 toen we op onderzoek gingen waar de lucht vandaan kwam. We weten niet wat de oorzaak precies is, en niet de hele camping heeft daar last van. Vooral vanaf S4 dus, en dat was echt niet ok.

Prima camping!

Marieke,
24-8-2018

Camping heeft een prachtige ligging aan de rivier, mooie natuur en uitzicht.

Sanitair (blok s3) was op zich prima schoon. Douches varieerde wel sterk qua temperatuur.

Zwembad en restaurant waren prima in orde! Speeltuin zou wat uitgebreider / opgeknapt kunnen worden.

Klimpark tegenover de camping is zeker een aanrader voor kinderen.

Met kleine kinderen moet je wel onthouden dat je op de camping weinig zicht hebt op je kinderen wanneer ze een stukje van de tent af zijn (bos, kronkelpaadjes etc).

Een camping om naar terug te gaan !!!

Ramon,
21-8-2018

Hele leuke en vrij rustige camping in een prachtige omgeving. Met twee kinderen ( 6 en 10 ) hebben we ontzettend genoten in 1 van de sta caravans. Ruim genoeg en van alle gemakken voorzien. Heerlijk dat we konden afwisselen tussen het leuke overzichtelijke zwembad met vrij koud water en met de prachtige rivier naast de camping met nog kouder water ...

Er is veel te doen in omgeving en er wordt genoeg georganiseerd op de camping waar onze kinderen overigens niet zoveel gebruik van maakte. Een leuke ervaring is het klimbos aan de overkant, echt de moeite waard. Vriendelijk personeel en een heerlijke restaurant. Wij zeggen het niet gauw, maar hier komen we nog eens terug. Opvallend dat er een hoop ziek waren in de periode van onze komst en ik moet zeggen ook mijn zoontje is een dag aan het spugen geweest.

Voor de rest geen klagen !!

Absoluut een aanrader !

Fijne camping in schitterende omgeving

Boxtel,
20-8-2018

Nette rustige lang gerekte camping gelegen tussen een kabbelend riviertje en velden waar een boer regelmatig aan het werk was. Als je achter op de camping staat is een fiets of step aan te raden. Op het riviertje kun je met opblaasbanden de stroom af (kniehoogte). Wij hadden een safari tent zonder eigen sanitairblokje, prima verblijf maar wel dichte begroeiing dus totale privacy wat niet onze voorkeur heeft. Alleen de tenten met eigen sanitairblok hebben uitzicht op de velden, dit was ons bij boeking niet duidelijk. Binenkort zou een nieuwe website met betere info. Veel privacy en rust op alle plekken. Animatie was simpel, onze kids hebben er weing gebruik van gemaakt . Prima restaurant op de camping. bakker in de camping winkel, meestal was er geen rij. Op 15 km zitten in Die verschillende grote supermarkten. Er mag geen houtskool BBQ gebruikt worden, wel electrisch. Veel activiteiten/bezienswaardigheden op 30 min rijden

Top camping op een top locatie!!

Van kluijve,
18-8-2018

Dit jaar voor de 2de keer op de camping, deze keer een super de luxe lodge safari tent voorzien van alle gemakken.

Camping is fantastisch gelegen en onze tent stond aan de rand van de camping met geweldig uitzicht!

Ondanks de tent ook af en toe gebruik gemaakt van de sanitair gebouwen en deze kunnen zeker verbeterd worden!

Mijn dochter en ikzelf zijn ook ontzettend ziek geweest en nu lees ik dat meerdere mensen dit waren de afgelopen weken..

Animatie hartstikke leuk voor de kinderen. Restaurant heerlijk eten.

Al met al weer een top vakantie gehad!!

Claire (Head Manager), Gérant, 21-8-2018

Thank you for yours nice comments. You enjoyed our Luxe Safari Lodge with 8 real beds and a big terrace whith a direct view to the Vercors Montains.

We have 10 Sanitaries and 2 of them are not new but we have already plane to renove them for the next season.

I am sorry that your family was sick during your stay. The quality of the water in all the campsite is checked every 2 weeks by Administartion and the quality was very good during all the summer as usual. No other family complained to the Reception of this type of problem.

Thanks a lot for your stay and we hope to see you again at the Hirondelle Campsite!

Een prachtige camping!

Willem,
18-8-2018

Het is een prachtige sfeervolle camping. Mooie staanplaatsen vol schaduw. Geen plek is het zelfde. De camping is gelegen tussen een rivier en een groot veld dat overgaat in de omliggende heuvels. Schitterend!

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Hirondelle in Menglon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Hirondelle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.