Camping L'Hirondelle

7,6

181 reviews over Camping L'Hirondelle in het Nederlands

Heerlijke vakantie

Rachel, 3-2-2018

Camping is prachtig gelegen tussen de bergen. Uitzicht vanaf riviertje en zwembad is formidabel. Omdat de camping langgerekt maar smal is konden wij aan beide kanten van de omgeving genieten. Riviertje naast de camping is geweldig voor de kinderen en ook het zwembad is helemaal leuk. Speciaal een plekje uitgezocht bij sanitair 5 omdat we uit de reviews lazen dat de andere sanitaire voorzieningen oud en vies waren. S5 was prima, er werd regelmatig schoongemaakt. We zaten vlakbij het riviertje maar voor de broodjes en zwembad moesten we dan wel een stuk lopen. Voor ons prima want we hebben vakantie, kinderen mopperden wel eens over de afstand tot zwembad, niet even snel heel en weer naar de tent. Tip: als je wil eten in het restaurant en je wil op het gezellige overdekte terrasgedeelte zitten is reserveren een must. Zonder reservering kom je in de ongezellig verlichte kantine terecht.

Al met al een leuke camping, rustig, mooie ligging, goede voorzieningen en prachtige omgeving. Een aanrader

Super in alle opzichten

Hendriks, 11-9-2017

Safari lodge tent was helemaal top. Gewoon superdelux kamperen, goede keuken, prima bedden, douche en toilet als nieuw. Heerlijk uitzicht op de bergen. Erg mooie camping, goed onderhouden en ruime plaatsen, veel schaduw, het gedeelde sanitair zag er ook goed onderhouden uit. Restaurant prima. De ietwat botte bediening mag de pret niet drukken. Het zwembad was ook schoon en goed onderhouden.

Omgeving is prachtig en de rivier langs de camping is geweldig. Dammetjes bouwen en met banden van de stroming. Zwembad was ook prima, maar een deel wat aan de koude kant. Eten was redelijk. Accommodatie (Lodge Tent) was prachtig maar wel flink aan de prijs. Bediening was helaas niet best. Waren ongeïnteresseerd en soms onvriendelijk. Werken hard maar leek vaak of ze met heel veel tegenzin daar stonden, erg jammer. Eigenaar was erg onvriendelijk en reed vaak op zijn golfkarretje rond om mensen te wijzen op wat ze niet goed deden. Personeel bij de receptie was overigens wel erg vriendelijk en behulpzaam. Camping is lang uitgestrekt en fiets is geen overbodige luxe als je verder naar achter staat.

Al met al prima vermaakt alleen komen wij hier niet nog eens terug.

Mooie natuurlijke camping

aafke, 2-9-2017

Prachtig gelegen boscamping. Geen laantjes/veldjes maar plaatsen tussen de bomen. Grotendeels Nederlanders op de camping, daarnaast Belgen en Fransen.

Chalet Maeva was goed, basic maar praktisch ingericht. Niet helemaal schoon bij aankomst. Ruime veranda, privacy, genoeg opbergruimte, goede bedden en douche. Prachtig uitzicht over het veld.

Hoe verder je achter op de camping staat hoe rustiger, plaatsen worden groter maar wel stuk lopen naar zwembad ed.

Mooi zwembad, goede watertemperatuur. In hoogseizoen wel druk, 's middags niet genoeg ligbedjes en sommige waren aan vervanging toe.

Ook heerlijk vertoeven aan rivier de Bez, veel speelplezier voor de kinderen. River de Drome binnen 15 minuten bereikbaar.

Je kan goed eten bij het restaurant. Al kan het personeel daar wat vriendelijker. Receptiemedewerkers waren vriendelijk en behulpzaam. WiFi gratis, beste ontvangst voor op de camping.

Camping is schoon, zeer uitgerekt. Prachtige omgeving, vooral natuur. Niet veel leuke dorpjes in de directe omgeving. Maar zeker genoeg te doen!

De camping is prijzig maar wel een aanrader!

Super camping, echt een aanrader!

Familie van de Zand, 26-8-2017

Wat hebben wij een goede vakantie gehad op deze camping. We hadden goed weer en dat bepaald al veel. Met eerdere recensies over de hygiëne in toiletgebouwen (m.n. S3) ben ik het niet eens. Het zag er netjes verzorgd uit, werd meerdere keren per dag bijgehouden, en tegen moddervoeten is natuurlijk niet te poetsen.

Prima zwembad met lekker zwemwater en leuke glijbanen. De ligging aan de rivier (Le Bez) is echt super. De kinderen konden dammetjes bouwen en met een band de stroming af.

Veel staanplaatsen kennen schaduw aangezien er veel bomen op de camping staan. De staanplaatsen staan wat verder uit elkaar zodat je privacy hebt. De camping is erg uitgerekt. Wij hadden standplaats 69 en dat was prima te doen. Maar als wij aan het eind van de camping zouden hebben gestaan, dan was het erg ver lopen naar het zwembad en dat zouden wij als groot minpunt hebben ervaren. Verder is er een klimbos (voor kinderen) tegenover de camping super. Je kunt lekker eten in het restaurant en er is elke dag iets te doen. Wij hadden een standaard Safaritent die wij wat klein vonden, verouderd en slecht meubilair voor het geld dat wij ervoor moesten betalen.

Alles wat je nodig hebt

Verlooy, 25-8-2017

Was echt een leuke vakantie. Je hebt er alles war je nodig hebt. Eten is lekker en valt heel goed mee van prijs.

Fijne vakantie!

Hanna, 23-8-2017

Erg mooie camping vanwege oa de niet erg gestructureerde plaatsen en de lengte van de camping. Daardoor veel ruimte! Veel bomen die beschutting bieden tegen zon. Ligging perfect!

Mooi veld aan de ene kant, super leuk voor kinderen om sprinkhanen te vangen of te voetbalen.

Aan andere kant, de rivier waar ook de kinderen zich uitstekend kunnen vermaken met dammetjes bouwen, visjes vangen of met band mee met de stroming van de rivier.

Voordeel van langgerekte camping is dat het rustig is aan de rivier, bij elk stuk/ plaatsen is een strandje dus zit niemand hutje mutje op elkaar. Nadeel is dat wanneer je achteraan zit, je een eindje moet lopen naar bakkertje en zwembad. Wij vonden dit overigens prima (zaten ong. in midden).

We huurden een tent en die was prima in orde. Wel korte bedden! Verder alles aanwezig voor kampeervakantie.

Sanitair blok 5, ook prima in orde. Werd meerdere malen per dag schoongemaakt. Wel wat verouderd maar schoon.

Al met al hele fijne camping.

Omgeving is ons wat tegengevallen. Wij vonden het te rustig. Mooie stadjes maar vrijwel geen terrasjes / boetiekjes en daarnaast overal een stuk voor rijden.

Col de Rousset leuk om te doen.

Voor kinderen is klimbos tegenover camping leuk.

Mooi maar erg duur!

Yvonneke2012, 19-8-2017

Wij waren hier met onze caravan geweest en hebben een leuke vakantie gehad. Wij stonden helemaal achteraan en waren erg blij met onze fietsen anders moest je wel erg ver lopen naar alle faciliteiten. We hadden een mooie ruime plek vlak aan de rivier. Wij vinden de camping geen 4 sterren waard omdat het niet goed onderhouden is erg verwoekerd. Het sanitair (wij waren bij nr.6) is vrij nieuw alleen het is echt op z'n frans geïnstalleerd......als er iemand de wc doortrok dan kreeg je gloeiend heet water onder je douche, niet fijn met kleine kinderen! Verder was er vaak een put lucht over de camping niet zo fris...al met al een super leuke camping mooi zwembad, leuk riviertje(meer een stroompje water) en een super mooie omgeving met leuke kleine dorpjes etc..dat maakte wel veel goed. Maar 75,00 voor een overnachting met eigen caravan vinden wij wel een beetje teveel op deze camping.

Leuke camping op een prachtige plek maar te duur

Patricia, 15-8-2017

L'Hirondelle is een leuke camping met een leuk zwembad. Vooral aan de rand van de camping heb je een prachtig uitzicht op de bergen. Onze kinderen hebben genoten van het riviertje aan de andere kant van de camping. Het zwembad was soms erg druk, maar op zich was het te doen.

Het eten in het restaurant is prima, de afhaalpizza's ook, maar ontzettend jammer van het ongastvrije gedrag van het personeel (uitzonderingen daargelaten) en met name de pizzabakker. Als je zo'n hekel hebt aan toeristen, waarom ga je dan op een camping werken? Daarom toch een onvoldoende.

Wij waren voor de tweede keer op l'Hirondelle en hadden gekozen voor hetzelfde huisje als de vorige keer. Helaas bleek de prijs behoorlijk te zijn gestegen, wij moesten voor twee weken ruim 250 euro meer betalen als vier jaar geleden. Een hoop geld voor een verouderd, klein huisje waar al jaren niets aan gedaan is.

De omgeving is erg leuk, genoeg te doen en toch niet te druk. Als je van rust houdt is dit de ideale vakantieplek.

Camping met mooie plek in een mooie omgeving

Martijn, 13-8-2017

Wij hebben hier twee weken in een cotton lodge met prive sanitair doorgebracht. De tent is ruim, schoon en compleet ingericht. De bedden zijn kort en de matrassen zijn hard. Het uitzicht op het veld en de bergen is geweldig! Het prive sanitair bestaat uit een wastafel, douche en wc. Het riviertje stelde door de droogte niet zo veel voor, maar was leuk om in te spelen en met een zwemband af te glijden. Het zwembad is groot en het water is redelijk koud. In het restaurant wordt veel georganiseerd (muziek, karaoke, circus) en het eten is goed. Bediening in het Frans mag de pret niet drukken op vakantie. Vanaf het einde van de camping is het een kwartiertje lopen naar het zwembad/restaurant/animatie. Veel mensen nemen fietsen mee. In de omgeving is veel (actiefs) te doen. Veel skigebieden met zomer activiteiten (Col de Rosset, Valdrome, Lus-La Jarjatte), leuke klimparken (bij de camping en in Die) en leuke stadjes en marktjes (Die, Crest, Valance).

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Hirondelle in Menglon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Hirondelle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L'Hirondelle scoort een 7.64 uit 10 op basis van 192 reviews.